• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Spelers aantal daalt!

Ja, updates moeten sneller komen, en er moet meer actie komen. Dat kan door tijdelijke dingen van Innogames, maar ook door communitywedstrijdjes zoals die tutu. En natuurlijk moet er ook een extra wereld komen.
Of een "rijzende handelaar". Hij is telkens op een andere plek, waar hij is moet je zelf zoeken, maar hij is elke 8 uur (kan veranderen) ergens anders.

Hij heeft telkens een aanbod. Voor ....$ kan je een pakketje bij hem kopen. Wat hier inzit is vaak een tabaksblad, maar soms ook een edel wapen.
Leuk! Maar mag wel iets anders van mij. Ik zou willen dat dat ding niet langer dan een kwartier/half uur op dezelfde plek bleef en dat je dan áls je iets krijgt zeker iets (heel) bijzonders hebt. En dat je, als het je ook maar één keer lukt iets te krijgen, een medaille hebt. En dat er ook periodes zijn dat hij er simpelweg niet is. Zo wordt het een beetje loterij-achtig, en hebben actieve speler meer kans om hem te treffen (ze zien hem eerder als ie er is).

Het is voor mij niet nodig om hem per persoon anders te plaatsen, doordat hij zo kort op dezelfde plek blijft kunnen spelers elkaar toch niet vertellen waar hij is. En bovendien zou het weinig zin hebben om dat te willen voorkomen, want als je zoekt vindt je hem toch wel dus het is makkelijk zat.
 

DeletedUser

Het probleem waar ik, en met mij velen anderen, tegenaan loop, is dat elke vorm van verrassing inmiddels wel uit het spel is. Alle missies zijn gedaan, ik heb de setjes bij elkaar en wat zijn de goals die je dan nog kunt behalen? Je kunt inderdaad voor de medailles gaan, maar ik kan niet zeggen dat 750x op je knieën gaan in de kerk over zoveel uur slapen in een vreemde stad het spel nou zoveel extra uitdaging geeft.

Het blijft leuk om af en toe een fortgevecht te doen, de duels en jobs heb ik inmiddels ook wel gezien, dus het enige dat je eigenlijk nog doet is af en toe eens inloggen om je character weer aan het werk te zetten. Boring! De contacten zijn zeker een pluspunt, dus ik ben dan ook zeer tevreden over de chatfunctie die na lange tijd eindelijk is toegevoegd. Maar die functionaliteit mag mijns inziens als vanzelfsprekend beschouwd worden.

Dan mag er af en toe een zoethoudertje voorbij komen, maar als betalende speler verwacht ik meer! Dus kom Innogames: wakker worden! Anders zijn jullie binnenkort weer een fanatieke speler kwijt.
 

DeletedUser12132

Een ander idee is een soort quiz voor edele wapens. Voorbeeld:

Welke vaardigheden heb je nodig voor als rondrijdende handelaar te trekken?
(a) Imago
(b) Handellen
(c) Vallen op zetten.

En dan dit soort vragen maar wel moeilijker. En de winnaars die krijgen voorbeeld grants sabel, of bele starts deringer. Zo kan het een activiteit boost krijgen en komen meer mensen om op lvl 7 al een edel wapen te hebben.
 

DeletedUser8307

een leukere en betere tutorial is ook niet weggelegd, er komen nog steeds nieuwe mensen bij, die stellen dan een voor de meeste enorm logische vraag, en dan gaan mensen van die stomme reacties terug geven.

Bij de tutorial zou je eventueel een bonus kunnen geven. Dit kan de spelers eventueel ook nog meer aanmoedigen. :rolleyes:
 

DeletedUser5512

Bij de tutorial zou je eventueel een bonus kunnen geven. Dit kan de spelers eventueel ook nog meer aanmoedigen. :rolleyes:

ja inderdaad! net als bij tribalwars (grepo weet ik niet, doe ik niet) zo volg je op z'n minst die tutorial tot je het snapt, en dan kan je daarna altijd zeggen dat je het niks vindt
 

DeletedUser4891

Een ander idee is een soort quiz voor edele wapens. Voorbeeld:

Welke vaardigheden heb je nodig voor als rondrijdende handelaar te trekken?
(a) Imago
(b) Handellen
(c) Vallen op zetten.

En dan dit soort vragen maar wel moeilijker. En de winnaars die krijgen voorbeeld grants sabel, of bele starts deringer. Zo kan het een activiteit boost krijgen en komen meer mensen om op lvl 7 al een edel wapen te hebben.

Binnen 1 week staan alle vragen inc. antwoord toch al op het forum. En Grants Sabel krijgen met quizvraag lijkt me ook niets.
Verder is op lvl 7 een edel wapen hebben niet echt waar ik op sta te wachten, dan is de lol van edele wapens er zo af.


Een beter tutorial door zie ik wel brood in. :)
 

DeletedUser3874

Er moet gewoon meer uitdaging in het spel.

Zodra er quest bijkomt komt er een uitdaging bij, echter zodra er iets geweten is over wat je nodig hebt etc etc etc krijg je vragen op het forum: "Hoe doe je dat?" etc etc bij gevolg is de uitdaging dan ook gelijk weg. Inno kan zo nog 100-den quests invoeren maar zodra ze openbaar gemaakt worden dmv fora (ingame en het openbaar forum) is de uitdaging van de quest helemaal weg. Zelfde met sites zoals WestStats en TW-DB, hoeveel mensen gaan daar niet kijken hoe ze een quest moeten doen? Komt er iemand met een vraag over een quest op het forum en gelijk wordt er verwezen naar die sites, ipv een klein duwtje in de rug te geven.
De Wiki kon daarom ook niet achterblijven dus moesten we daarop ook de quests gooien of niemand bekeek de wiki.

ja inderdaad! net als bij tribalwars (grepo weet ik niet, doe ik niet) zo volg je op z'n minst die tutorial tot je het snapt, en dan kan je daarna altijd zeggen dat je het niks vindt

Het kan een slecht voorbeeld zijn maar ik doe toch een poging. Je koopt een nieuwe TV (totaal anders dan de vorige), lees jij gelijk de handleiding die erbij zit? Wetenschappelijk onderzoek heeft uitgewezen dat maar 8% van de mensen de handleiding leest. Vaak is het zo dat mensen die de handleiding gelezen hebben sneller hun apparaat aan de praat krijgen dan mensen die gewoon de doos openen en beginnen uit te zoeken hoe iets werkt.

Verder neem de oude tutorial, daar kreeg je een vaardigheidspunt en 2 ervaringspunten mee, echter was dat ook de enige reden waarom mensen de tutorial deden (vaak dan nog op een later level). Zelfde met de Wiki zoals eerder al beschreven, een meer uitgebreide handleiding bij het spel kan je niet vinden, echter leest niemand die pagina's van de wiki omdat ze van mening zijn dat dat ze het zo ook wel kunnen. Dat is een menselijke ingesteldheid waar Inno geen vat op kan hebben.

En de schreeuw om een nieuwe wereld? Kijk nieuwe werelden kosten geld, hoe moet dat geld in het laatje komen? Enkel via nuggets, laat ons wel wezen voor de start van Arizona was er een hele hoop gezeik over zo'n "betaal"-wereld. Velen weigeren zelfs nog nuggets te kopen maar willen wel een nieuwe wereld... dan moet je het economisch bekijken en zie je gewoon een grote verliespost.
 

DeletedUser4700

Maar ik heb bijvoorbeeld al maanden geleden (toen er die goedkope nuggets actie was) zo'n 300 goudnuggets voor W9 gekocht. Dan vind ik wel dat die wereld eens mag komen!
 

DeletedUser5512

Het kan een slecht voorbeeld zijn maar ik doe toch een poging. Je koopt een nieuwe TV (totaal anders dan de vorige), lees jij gelijk de handleiding die erbij zit? Wetenschappelijk onderzoek heeft uitgewezen dat maar 8% van de mensen de handleiding leest. Vaak is het zo dat mensen die de handleiding gelezen hebben sneller hun apparaat aan de praat krijgen dan mensen die gewoon de doos openen en beginnen uit te zoeken hoe iets werkt.

Verder neem de oude tutorial, daar kreeg je een vaardigheidspunt en 2 ervaringspunten mee, echter was dat ook de enige reden waarom mensen de tutorial deden (vaak dan nog op een later level). Zelfde met de Wiki zoals eerder al beschreven, een meer uitgebreide handleiding bij het spel kan je niet vinden, echter leest niemand die pagina's van de wiki omdat ze van mening zijn dat dat ze het zo ook wel kunnen. Dat is een menselijke ingesteldheid waar Inno geen vat op kan hebben.

En de schreeuw om een nieuwe wereld? Kijk nieuwe werelden kosten geld, hoe moet dat geld in het laatje komen? Enkel via nuggets, laat ons wel wezen voor de start van Arizona was er een hele hoop gezeik over zo'n "betaal"-wereld. Velen weigeren zelfs nog nuggets te kopen maar willen wel een nieuwe wereld... dan moet je het economisch bekijken en zie je gewoon een grote verliespost.

hmm, dat van die handleiding begrijp ik wel, en kijk er zelf eigenlijk ook nooit naar, ook al staat er: lees eerst goed de handleiding door. Na even nagedacht te hebben bedenk ik dat die greenhorn opdrachten eigenlijk al plaatsvervangend zijn voor een nieuwe speler en dat je daar wel wijzer van wordt. ( alleen heeft nog steeds de helft van de mensen die?)

Die nieuwe wereld was eerst veel kritiek op ja, maar nu spelen er verruit het meeste mensen op arizona (bijna de helft van het gehele aantal) en ik weet bijna zeker dat daarna ook veel meer geld mee wordt verdient dan op andere werelden. Een nieuwe wereld zou toch goed voor de winst van inno zijn denk ik. Hoewel als er een tweede PA wereld komt, geven mensen weer minder uit in Arizona.

om af te sluiten nog even een gewaagde opmerking: Desnoods sluiten ze een oude wereld om met een nieuwe verder te gaan:)
 

DeletedUser4700

Ja, volgens mij kunnen ze ook beter op een gegeven moment iets van een eindspel ofzo doen, dan dat een wereld gewoon door blijft gaan.
 

DeletedUser8307

Maar ik heb bijvoorbeeld al maanden geleden (toen er die goedkope nuggets actie was) zo'n 300 goudnuggets voor W9 gekocht. Dan vind ik wel dat die wereld eens mag komen!

Idem, ik kocht er 2000 :p (Wallie ofc ;))
 
Zodra er quest bijkomt komt er een uitdaging bij, echter zodra er iets geweten is over wat je nodig hebt etc etc etc krijg je vragen op het forum: "Hoe doe je dat?" etc etc bij gevolg is de uitdaging dan ook gelijk weg. Inno kan zo nog 100-den quests invoeren maar zodra ze openbaar gemaakt worden dmv fora (ingame en het openbaar forum) is de uitdaging van de quest helemaal weg. Zelfde met sites zoals WestStats en TW-DB, hoeveel mensen gaan daar niet kijken hoe ze een quest moeten doen? Komt er iemand met een vraag over een quest op het forum en gelijk wordt er verwezen naar die sites, ipv een klein duwtje in de rug te geven.
De Wiki kon daarom ook niet achterblijven dus moesten we daarop ook de quests gooien of niemand bekeek de wiki.
Ik denk dat het bij uitdaging meer gaat om wát je moet doen dan om het weten dat je het moet doen. Snap je? Ik heb natuurlijk ook weleens een vraag op het forum gepost, maar zelfs toen ik een leveltje of 17 was op mn eerste wereld postten mensen vragen die je echt heel duidelijk kon afleiden uit de ´hints´ of de beschrijving zelf. Dan denk ik: dat is pure luiheid. Bijv. de opdrachten van Kates trouwring... In de in-game teksten staat precies wat je moet doen! Waarom dan zoveel vragen? Bij uitdaging denk ik gewoon aan meer moeilijke opdrachten, die echt heel veel tijd kosten en dat de beloning er dan ook mag wezen.
En waarom ik (en natuurlijk veel anderen) geen goudnuggets neem? Juist om de uitdaging in het spel te houden, ik creëer als het ware mijn eigen uitdaging. Verder zijn veel spelers jonger dan 18 jaar en kunnen ze dus geen account bij bijv. PayPal nemen. Dus betalen wordt dan tamelijk lastig :hmf:, of ze moeten toestemming hebben van hun ouders, en sommige ouders (waaronder de mijne) zijn gewoon ontzettend streng wat dat betreft...
 

DeletedUser

Wat zit iedereen nou telkens te emmeren over updates en nieuwe werelden?
Bij tribal wars had je bijna nooit een update en daar had je nog veel meer spelers.

En die nieuwe werelden? Er zijn al 8 waar je op kunt spelen. En je kunt ook nu nog rustig op die werelden beginnen als je eens vanaf 0 wilt beginnen.
Zorg eerst maar eens dat je een account op level 120 krijgt voor je over nieuwe werelden gaat zagen.
 

DeletedUser

Mogelijk dat er gewacht wordt met een nieuwe wereld tot een nieuwe versie van de software.

Op de .Net servers is dit aangekondigd. Daar wordt de volgende server gestart met versie 1.32 (zie http://blog.the-west.net/index.php/2011/04/world-colorado/ )
Dat gaat dus nog enige tijd duren. 1.31 wordt pas de komende weken ingevoerd (maandag 9 mei staat de eerste .DE server gepland voor 1.31).

Op .NET gaan ook servers samengevoegd worden omdat er te weinig spelers over zijn (zie http://blog.the-west.net/index.php/2011/04/merging-worlds/ )

En er wordt gedacht over een internationale speed wereld ( http://blog.the-west.net/index.php/2011/05/speed-no-not-a-drug/ ) - geen premium, maar wel betalen om mee te mogen doen, en mogelijk met een einddoel voor de server
 

DeletedUser

:0, als wereld 6 en 7 worden samengevoegd stop ik.
ik ben level 72 op W6
en level 71 op W7.
daar ben ik zo lang mee bezig geweest dat als het echt weg gaat, dat ik dan ook wegga.

tenzij mijn account word geraisd met de helft van mijn laagste level account,
71:2= 35,5
72+35,5= 107,5

als dat gebeurd vind ik het niet erg XD
 

DeletedUser

:0, als wereld 6 en 7 worden samengevoegd stop ik.
ik ben level 72 op W6
en level 71 op W7.
daar ben ik zo lang mee bezig geweest dat als het echt weg gaat, dat ik dan ook wegga.

tenzij mijn account word geraisd met de helft van mijn laagste level account,
71:2= 35,5
72+35,5= 107,5

als dat gebeurd vind ik het niet erg XD

nee bedankt
en in welke steden ga je dan zitten ?
en ik dan ik speel niet op 7 , moet ik dan van 79 beginnen waar jij 107 bent
echt niet

@free willy
maar in een oude wereld kan ik niet meer in de top ;)
en ik wil eens puur bouwer worden , en in de oude werelden zijn er niet meer zoveel te bouwen :( (forten)
 
Bovenaan