• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Spelers aantal daalt!

DeletedUser

Tw kan op 2 manieren gered worden:

A: (Bevalt mij t meeste) Speedwerelden (snelheid x 10 ofzoiets dergelijks)
B: Vindbaarheid. Ik kom ZELDEN een banner tegen van the west. Ook heb ik toen ik opzoek was naar een browsergame veel meoite gedaan voordat ik thewest had gevonden..
 

DeletedUser10988

En de schreeuw om een nieuwe wereld? Kijk nieuwe werelden kosten geld, hoe moet dat geld in het laatje komen? Enkel via nuggets, laat ons wel wezen voor de start van Arizona was er een hele hoop gezeik over zo'n "betaal"-wereld. Velen weigeren zelfs nog nuggets te kopen maar willen wel een nieuwe wereld... dan moet je het economisch bekijken en zie je gewoon een grote verliespost.

Hier wordt de vinger op de zere plek gelegd mensen..

Veel mensen spelen dit spel omdat het gratis is, ik wel in ieder geval. Immers, ik verwacht van een spel waarvoor betaald móet worden, wel iets beters, uh, van alles. (ja, ik ben gamer). Daarom is dit ook een leuke afwisseling en voor een gratis spel, zeker niet slecht.
Maar goed, Innogames is een gezond bedrijf, mag ik aannemen, en wil geld verdienen. Daarvoor hebben ze oa de nuggets.. En dat is het probleem, dat is altíjd een probleem met dit soort spellen; de optie om te betalen en dan meer voordeel krijgen t/o niet betalende spelers.
In eerdere werelden was het redelijk te overzien maar op Arizona is het verschil heel groot te noemen tussen deze twee groepen spelers.

Het lastige is ook dat de niet betalende spelers zien dat het "gat" naar de nuggeteers groot wordt, dat demotiveerd.. De betalende daarintegen zien dat gat ook, het wordt misschien te makkelijk en saai voor ze. Of ze hebben alle uitdagingen al volbracht en eer dat de niet betalende op hun "niveau" zitten, zijn ze misschien al alle zin verloren.

Niet dat ik tegen nuggets ben.. Zonder Inno immers géén TW.
Maar het is wel zo dat bij dit soort semi-gratis spellen dit soort problemen naar boven komen.


Hoe de algemene zin om te spelen weer terug te krijgen en, belangrijker, meer nieuwe spelers te krijgen? Geen idee, uitbereiding van lvl, extra spelletjes, crafting, nieuwe wereld, noem maar op wat er allemaal nog gaat komen. Het zal waarschijnlijk allemaal van tijdelijke aard zijn iedere keer. Voor iedereen is het op dat moment "nieuw".

Maar uiteindelijk keer je weer in het zelfde patroon en zoals svcinc opmerkte; Inno kan niet aan de gang blijven om iedere keer wat nieuws te implementeren of zelfs een compleet nieuwe wereld te creëren. Dat kost geld!
Dan zouden ze net zo goed de huidige werelden ieder, uh, half jaar kunnen resetten zodat alles weer opnieuw begint, want dát resultaat is wat de meesten bedoelen als ze roepen om w9.


My 2 cents
 

DeletedUser

Als betalende speler mis ik gewoon de diepgang in het spel. Ik heb in de afgelopen jaren heel wat geld neergetikt en je krijgt er gewoon te weinig voor terug. Het is een browser game die spelers met elkaar in contact brengt en daar kan veel meer mee gedaan worden. En tegelijkertijd moeten ze de balans in het spel bewaken en ervoor zorgen dat je geen ongelijke strijd krijgt, zoals nu met fortgevechten vaak het geval is. Je kunt de schuld daarvan bij de spelers leggen, maar dat is mijns inziens te makkelijk.

En svcinc heeft natuurlijk een punt dat het toevoegen van nieuwe opdrachten geen zin heeft, als iedereen gelijk naar de oplossingen grijpt, maar van een browser game verwacht je dat individuele opdrachten slechts side quests zijn. De nadruk dient te liggen op het samenspel. Introduceer 2 facties of iets dergelijks, dan krijgen de indianen, soldaten etc. tenminste nog betekenis. Indianenkampen die forten en steden kunnen aanvallen (1 op 1, waarbij je bijvoorbeeld met een stadsimagosysteem kunt werken passief/agressief = hoe vaker je aanvalt, des te vaker je aangevallen kunt worden), plunderen en schade toebrengen. Dan gaat het geld sneller rond, geeft bouwers een belangrijkere taak en je kunt daar veel leuke uitbreidingen op bedenken die het samenspel tussen spelers belangrijker en meer gebalanceerd maakt. Geloof me, dat is mogelijk.

Wat heb je aan weer een nieuwe wereld? Nogmaals hetzelfde protocol volgen dat je al 8x eerder hebt gevolgd? Misschien met een ander karakter, maar wat dan nog. Wat mij betreft gooien ze de helft van de werelden plat en investeren ze dat geld in het aanbrengen van meer diepte in het spel. Poker is leuk, preset kledingsetjes zijn handig, maar het zijn slechts side tracks. De toevoegingen van de specialisaties vind ik dan al wel weer positief en daar ben ik ook erg benieuwd naar!

We zullen zien wat de toekomst brengt. Ik hoop op resultaten op korte termijn, anders zijn ze toch echt weer een fanatieke, betalende speler kwijt.
 

DeletedUser12132

Ik heb net die 2 laatste stukken tekst gelezen, en ik ben helemaal met jullie eens. De kloof word groter, de non-premiums stoppen omdat ze toch geen kans maken, en de wel premiums die stoppen omdat het saai word. Dat is een groot probleem! Verder vind ik het idee van papillon wel goed. Zo hebben de soldaten (vijanden aanvallen), bouwers(forten reparen), duellanten(vijand aanvallen en geld in het laatje brengen), en de avonturiers(geld verdienen) weer wat te doen.
 

DeletedUser3874

Papillon in een niet zo ver verleden had je op W1 eigenlijk drie fracties (VSW, XX-ODB, en al de andere spelers), echter werkte dit ook contra productief. Daar zijn nog hele topics over geweest dat W1 verziekt was net door dat "groepjes"-denken.

Ikzelf heb onder de vorige CM (Othiana) dat Geronimo-project (net om eens te kijken of zulks hier goed zou zijn om spelers extra te houden) bekeken, echter kwam ik daar tot één conclusie en dat was eigenlijk geen mooie. Laat mij het verduidelijken, het grote probleem van zulk project was vooral dat de sterken nog sterker werden, vermits ze net speciale items etc etc gingen krijgen waardoor ze nog sterker werden en dat was nog op een "gewone" wereld. We spraken hier nog niet over het type Arizona. Zulks is naar mijn inziens dan ook weer niet de oplossing vermits je al een vrij hoog level moet hebben om eraan te kunnen deelnemen, de sterken onder ons gaan net sterker worden, dus uiteindelijk verlies je weer de beginnende spelers. En daar moet de eerlijkheid dan weer gebieden te zeggen dat het eigenlijk die spelers zijn waarop je moet inzetten. De instroom van spelers hoort groter te zijn dan het aantal dat stopt, de kans dat een hoog level stopt is groter dan dat een laag level stopt (in normale omstandigheden) echter de laatste tijd moet je nu eenmaal opmerken dat het vooral de laatste groep is die stopt net omdat ze "het onbereikbare" (lees ook sterk worden) niet kunnen halen.

Een nieuwe wereld starten is hier ook geen oplossing voor. Laat mij verduidelijken waarom, net omdat de "ervaren" spelers gewoon uber-snel naar bovenaan de lijst schieten. Laat mij Arizona als voorbeeld nemen, geopend op 19-08-2010, dezelfde dag was er reeds de eerst gebouwde stad. Het eerste duel was reeds 12 uur later een feit. Bij het openen van een nieuwe wereld ga je gelijk weer hetzelfde krijgen, wat ook echte beginners gaat afschrikken om nog verder te spelen. (als forummod voor het Arizona deel speel ik niet op Arizona dus kan geen cijfers van hetvolgende geven) Kijk eens hoeveel LVL 1-ers er momgenteel nog zijn Arizona, waarschijnlijk de grootste groep van de wereld. Het gaat er dus vooral over om die mensen extra aan het spelen te krijgen. Echter is dat ook weer iets dubbel, zodra mensen een onderdeel van het spel niet begrijpen stopt 99% met spelen. Dit terwijl er een zeer goede ingame tutorial is, dit in combinatie met een zeer uitgebreide Wiki (neem maar eens een kijkje op de andere landen wiki's dan zal je zien dat wij één van de meest uitgebreide wiki's van allemaal hebben). Echter kom je dan weer uit bij iets dat ik reeds eerder aanhaalde, mensen lezen die dingen niet "omdat ze het zo ook wel vinden" (terwijl ze het opgeven omdat ze anders moeten gaan lezen), echter is dit nog steeds een browser game, lezen hoort er nu eenmaal bij (wij hebben spijtig genoeg nog geen R2D2's die alles voor ons regelen, vermoed dat het ook dure oplossing zal zijn). Beter gezegd er zijn geen pasklare oplossingen.

Ik heb een jaartje terug getracht om een project (soort van Civil War) op poten te zetten waarin ik iedereen van de wereld wilde betrekken, het grootste struikelblok hierin was dan ook logistiek (hiermee bedoel ik vooral alles coördineren en mensen aanspreken) en medewerking van spelers. Logistiek daar was een mouw aan te passen. Het bedoel was dan ook om het te starten op de minst bevolkte wereld (lees W4), ik heb enkele mensen van W4 aangesproken door eerst het globale idee uit te leggen, ze waren laaiend enthousiast tot je ging melden dat het waarschijnlijk op W4 ging gebeuren. Dan was het plots een rotslecht idee... Dan heb ik zoiets van "Zoek het maar lekker zelf uit". Dat is een puur geval van NIMBY (Not In My BackYard), alles is goed zolang je het maar niet op hun wereld gaat doen, terwijl het net de bedoeling is om hun wereld terug aantrekkelijk te maken. Wil ik een nieuwe poging wagen om een soort Project uit te schrijven? Ja, ik begin er aan te schrijven zodra de bouwwerken (lees RL) hier afgelopen zijn. Een mede mod (Noraly) vroeg vorige week nog of ik daar nog heil in zag (een project op poten te zetten), natuurlijk maar eerst de bouwwerken af hebben. Het doet mij namelijk als mod pijn om te zien hoeveel mensen puur met zichzelf bezig zijn. Maar laat ons wel wezen hoeveel mensen wisten dat ik hiermee bezig ben geweest? Niemand want het enige wat ik zou doen is mensen bannetjes geven natuurlijk en rustig gaan zuipen met het geld dat jullie voor nuggets betalen... (zou zo zijn als ik sommige mensen mag geloven) Maarja iedereen koopt nuggets als het erover gaat, de werkelijkheid leert ons andere dingen.

Owh en voor dat project, zal het nu gelijk zeggen gaat terug W4 zijn, of mensen het nu leuk vinden of niet. In het slechtste geval zal ik bannetjes gaan uitdelen aan iedereen die het wil gaan dwarsbomen (maar eerst ga ik me dan moet indrinken).

Hmm het is een lange tekst aan het worden dus zal maar ophouden of mensen lezen hem toch weer niet (de mensen die het voorgaande niet gelezen hebben gelieve zich te onthouden van enige reactie), maar ik heb toch maar eens neergeschreven wat er op mijn maag ligt en hoe ik de situatie zie.

Bij deze wens ik Drawbar en Papillion te bedanken om m'n vorige post te lezen (jullie zijn een minderheid).
 

DeletedUser

Ik zelf zit ook te rekken, met stoppen, ik wil eerst "die grote update" wel eens ervaren, meer bouwen. Ik heb (geloof ik) ergens iets gelezen over craften?
Ben zelf niet echt een betalende speler, heb het 1 keer gedaan, puur voor die medaille. Met Pasen wilde ik nuggets kopen...echter ...ze waren wel makkelijk te halen...heb daar niet echt de moeite voor hoeven doen
Ik denk dat je met opdrachten en een leuke verhalen, wel je spelers weet te behouden. Als dit echt een vecht spelletje zou zijn, dan is klasse Arbeider wel totaal overbodig (ben een arbeider:)) Juist heb ik hier voor gekozen voor de vele verhaaltjes en leuke doe dingen...questen zeg maar. Mijn vaardigheden zijn dan ook totaal gericht geweest op bouwen, later begon ik dan wel in te zien, dat je ook voor je verdediging en aanval vaardigheden moet gaan (te laat overigens)....maar waarom heb ik dan Arbeider gekozen, waarom kan je uberhaubt die klasse kiezen, trouwens, overige klasses, hebben hier ook weinig meer te zoeken...behalve dan de soldaten en de duellanten.

Wat ik zo jammer vind, dit spel kan juist heel veel diepgang aanbieden, The West is echt een wereldje. Alleen er wordt eigenlijk helemaal niets mee gedaan....Als ik straks klaar ben met bouwen van de Stad, dan ga ik maar in de vak-mode in. Ik heb dan niet echt meer wat te doen...Waarom zou ik mee doen aan fortgevechten, heb toch voor arbeider gekozen. Als ik wil vechten, dan speel ik wel Grepolis, of Ikariam, Ogame, Tagoria (allemaal gespeeld :))...NOEM maar op.....

Zoals ik het nu zie is, de The West bestaat uit 2 kanten....1 kant daarvan, wordt gewoon te weinig aandacht aan geschonken. Had dan de keuze Arbeider en Avonturier weg gelaten. Dan was ik waarschijnlijk nooit aan de The West begonnen....was toen opzoek naar een leuk tijdverdrijf, met zo nu en dan spanning. Zocht namelijk geen spelletje waar je constant moet aanvallen of verdedigen.

Wat ik zocht had ik gevonden....totdat het overgaat van een leuk avontuur naar een gevecht "engine"
Als ik wil "knallen" dan speel ik wel Battlefield...nog betere graphs ook ...in plaats van een duel te zien in een flash formaatje.
Kwam voor vertier, niet strategie en planning....

Dan wil ik wel hierbij iets aanvullen, het was in het begin ERG leuk...totdat de opdrachten afliepen...daardoor, was de animo om nuggets te kopen wel ineens verdwenen, want serieus ik meen het, was erg enthousiast over dit spelletje.....had in de eerste weken echt het gevoel dat ik eindelijk iets gevonden had waar ik al een tijdje naar zocht.....maar al snel werd mij duidelijk dat dit ook eindigt op gevechten en vechten en maar verdedigen...
Het spel is niet in balans....jammer, daarom hoop ik dat het allemaal beter gaat, als ik zo de roadmap 2011 lees en bekijk
http://forum.the-west.nl/showthread.php?t=25281
Dan ben ik bereid om nuggets aan te schaffen omdat ik dan weer plezier heb met mijn karaktertje.

@Svcinc...was inderdaad een lap tekst
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Svcinc

Je hebt gelijk over dat Geronimo project, het versterkt alleen maar de sterkeren. Maar ik ben zelf van mening dat geen enkel project echt zou werken om nieuwe spelers binnen te halen. Een project doe je op een bepaalde wereld, waarschijnlijk de minst bevolkte wereld, om er spelers naartoe te trekken. Meestal zijn dat gewoon al bestaande spelers, en verkrijg je er dus geen nieuwe spelers mee.

Op .net w6 hebben we ook zo'n project gedaan, misschien heb je daar al over gehoord, maar dat was eerlijk gezegd niet zo'n succes. In 't begin was het nog leuk, vond ik het ook nog leuk om een NPC te spelen, en vonden de spelers het nog leuk om met NPC's te spelen, maar daarna werd het steeds minder leuk, werd het door sommige spelers zelfs als vervelend ervaren en daalde het spelersaantal weer, en volgens mij heeft het netto niet zoveel spelers op w6 opgeleverd, misschien een stuk of 1000, en daarvan speelde het merendeel al.

Ik weet de details van jouw bedachte project natuurlijk niet, maar ik raad je toch aan om deze resultaten toch mee te nemen.


Ik speel dit spel al vrijwel vanaf het begin, en wat ik zelf het leukst vind is opdrachten doen. Als die op zijn, wordt het spel weer wat minder interessant. Nu komen er met de volgende update weer twee nieuwe reeksen, maar als ik die weer heb gedaan zijn we weer terug bij af. Nu heeft dit spel meerdere aspecten, maar opdrachten doen is wat mij betreft de leukste. Duelleren en fortgevechten interesseren me minder.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser8380

Het zijn hele lappen (met nadruk op het meervoud) tekst!

Ik ben het met al het voorgaande eens wat er is gezegd.
- Een nieuwe wereld lost niets op. Als beginnende speler in de oudste wereld kan je er nog een heel fijn feestje van maken. Start met 20 spelers die echt willen spelen op een wereld en je kan er serieus wat van maken.
- Spelers lezen niet. Op W2 sta ik mee aan het roer van UF en hoeveel vragen krijgen we wel niet om ons fora die al beantwoord zijn. Op ons fora staat wel 4 x de link naar de wiki denk ik of naar andere topics. Dat je niet alles vindt op ons stadsfora (gedeeld fora van alle UF steden op W2) is logisch, maar op de wiki bestaat een handige zoekfunctie.
- Ik vind de verhoudingen ook een beetje scheef. Als soldaat ben je nu echt oppermachtig (zeker in fortgevechten). Als ik kon herkiezen was ik nu soldaat ipv avonturier op W2.
- Zorg dat de bouwers iets meer kunnen doen. Ik dacht dat er ooit eens sprake was dat een fort terug levels kon verliezen na een fortgevecht? Nu zijn op W2 alle forten van de wereld af als ik me niet vergis. De steden ook, dus wat doe je dan als puur bouwer?

Ik zou het trouwens zonde vinden als er een reset zou komen van een wereld. (iemand haalde dit even vluchtig aan) W2 is echt mijn thuishaven. Ik speel enkel op deze wereld en behoorlijk actief.

Het is uiteindelijk wat je er zelf van maakt. Wat was mijn doel? Een mooie stad leiden. Het kost me (te veel) tijd maar ach. Een ander doel was de GG behalen. Dat is me gelukt en nu heb ik mezelf een nieuw doel opgelegd. Alle edele wapens halen. Ik denk dat iedereen wel weet dat je daar nog zeker een jaar mee zoet bent...

Op W2 hebben we een heel sterke stedengroep opgericht. Te sterk naar sommige normen omdat we veel winnen (que fortgevechten). Maar er zijn ook andere dingen zoals duels waarbij onze tegenstander ook heel goed is. Maar velen vergeten gewoon hoeveel tijd we daar insteken om zo iets sterk op te bouwen.

Conclusie, het is wat je er zelf van maakt op een wereld. Je hebt maar een paar trekkers nodig en mij lijkt dat je een hele wereld op gang kan trekken. Maar die trekkers vinden is moeilijk en ze hebben natuurlijk behoorlijk wat tijd nodig.
 

DeletedUser4892

Het was ook mij erg opgevallen. Kan het niet komen omdat mods ineens strenger zijn ofzo? Het is iig wel jammer. Misschien meer uitbouw-mogelijkheden, en het nieuwe duel-systeem dat verandering kan brengen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser3874

Het was ook mij erg opgevallen. Kan het niet komen omdat mods ineens strenger zijn ofzo? Het is iig wel jammer. Misschien meer uitbouw-mogelijkheden, en het nieuwe duel-systeem dat verandering kan brengen?

Mods gaan altijd even streng toe mbt multi's. Echter heeft het wel een andere reden eens je gaat zoeken naar multi's dat kost nu eenmaal tijd en de mods hebben nu eenmaal geen zeeën van tijd elke dag om het continue te doen vermits de tickets voorrang krijgen ten aanzien van multihunten. Dus mods worden gewoon niet strenger... Spelers proberen gewoon meer om de regels te breken :p
 

DeletedUser

Het ligt ook grotendeels aan ons spelers zelf. Wat we van de werelden maken.

En Svinc ik heb je hele verhaal gelezen hoor! En ben toch wel benieuwd naar dat project op w4 van je :p

Daarnaast zijn er ook eigenlijk maar 4 dingen te doen. Bouwen, fortvechten, duelleren en opdrachten doen. Dat craften is al erg leuk om te doen en daar kun je dan weer uren zoet mee zijn.

Nieuwe werelden openen heeft idd geen zin, krijg je altijd zelfde cyclussen weer.

Ik heb wel altijd aan meer events gedacht. Niet alleen de speciale dagen, maar meer dingetjes. Wat is alleen nog maar de vraag :p
 

DeletedUser

Het spel moet gewoon aantrekkelijker worden voor andere spelers! Maak reclame op Grepolis, tribalwars (allemaal van INNO) en plaats meer reclame, hier trek je spelers mee. Ook zou ik elke nieuweling die het volhoud om 3 dagen achter elkaar in te loggen 50 nuggets te geven. Zo blijven de meeste wel een tijdje plakken en kopen zelf ook wat.
 

DeletedUser

Waarom komt er niet een wereld waarbij je eerst 5 euro moet betalen om te spelen? ( dat geld word omgezet in premium punten dus het is niet verloren) :D ( op de gekochte wereld komen de updates net als bij de beta het eerst :))


OT: Ik denk dat die sterke daling kwam omdat de mods beter werden met het opsporen van dubbel acc
 

DeletedUser

Ach, liever 20000 eerlijke spelers dan 80000 valsspelers denk ik dan.

Het is vanuit de mod kant bekeken deze uitspraak. Maar als een speler meerdere accounts heeft op een wereld en deze accounts heel gescheiden houd zie ik het echte probleem er niet van in.(Neen ik doel hier niet mee op gisteren)
 

DeletedUser

Waarom komt er niet een wereld waarbij je eerst 5 euro moet betalen om te spelen? ( dat geld word omgezet in premium punten dus het is niet verloren) :D ( op de gekochte wereld komen de updates net als bij de beta het eerst :))


OT: Ik denk dat die sterke daling kwam omdat de mods beter werden met het opsporen van dubbel acc

Ik doe wel aan sponserpay om verhoogd salaris en geluk te krijgen.
Maar payen om een wereld binnen te treden dat lijkt me geen goed idee.
 

DeletedUser

Ik weet ook niet of zoon wereld een goed idee is. Stel er joinen 5000 mensen wat me nog redelijk veel lijkt als we moeten betalen. We betalen er 5 euro voor.
Innogames verdient 25.000$. Trek hier de serverruimte, personeelskosten en nog andere kosten van af. Op hoeveel komen we dan uit? Hier verdien je dan toch vrij weinig aan want 25.000 is niet veel voor een bedrijf als inno.
 

DeletedUser8380

Ik weet niet of het bestaat (denk het niet, anders zou ik er toch van afweten denk ik) maar op een game dat ik speel is het al van toepassing (kapiregnum).
Daar kan je coins, hier dus nuggets, doorverkopen aan spelers voor een bepaald bedrag. Dat bedrag schommelt enorm en is gewoon marktprijs (vraag-aanbod).
Als je hierop een variant uitwerkt voor een vast bedrag kan je dat natuurlijk hier ook toepassen.

Spelers die weigeren euro's uit te geven aan een game (zoals ik) kunnen toch aan de premium komen door ze te kopen van andere spelers.
Nadeel is natuurlijk wel dat hierdoor beginnende spelers een enorme boost kunnen krijgen. Maar ik heb vooral gemerkt dat het spelers zijn die niet lang spelen die enorm veel coins/nuggets in het begin aankopen. Waarom ze het doen blijft me een raadsel zoveel geld ineens te investeren in een 'onbekende game' maar soit. Dat lost misschien het geldprobleem wat op binnen The-West waardoor er meer geïnvesteerd kan worden in updates (geen nieuwe werelden, want dat brengt echt niets op!)
 

DeletedUser

Als je puur wordt kan je makkelijk een oudere wereld binnen treden maar als je duellant/fortgevechter voor de top gaat dan gaat dat niet zo makkelijk
 

DeletedUser4505

Krijg steeds reclame van inno over nieuwe spellen, sommige gaan daar heen voor nieuwe uitdaging. Investeringen gaan naar mijn idee niet meer zo hard als in het begin. Best begrijpelijk, ik denk dat het team dat vroeger op the-west werkte nu ook met meerdere spellen bezig is.

Wel mooi is dat je zo alleen fanatieke ervaren spelers tegenover elkaar krijgt. Maar ik denk dat er sowiezo geen werelden meer bij moeten komen. Al brengt dit geld in de la (iedereen die gespeeld heeft krijg mail over nieuwe wereld en komt misschien terug om actief in een premium wereld te spelen). Het grote aantal werelden maakt stoppen op 1 of 2 andere en uiteindelijk allemaal tot een gemakkelijkere stap naam mijn idee.

Ook moet er rekening worden gehouden met het feit dat er in de zomer door mooie weer spelers minder actief worden. Vakanties spelen ook een rol, na een tijd geen the-west laten sommige het achter zich.

Maar er zijn nog 39.000 spelers (volgens mij is dit spelende per wereld opgeteld, dus dan tel ik voor 6?). Maar 1000 actieve spelers per wereld lijkt me genoeg, we hoeven nog niet al te druk te maken.
 
Bovenaan