• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Spelers aantal daalt!

DeletedUser12132

Papillon in een niet zo ver verleden had je op W1 eigenlijk drie fracties (VSW, XX-ODB, en al de andere spelers), echter werkte dit ook contra productief. Daar zijn nog hele topics over geweest dat W1 verziekt was net door dat "groepjes"-denken.

Ikzelf heb onder de vorige CM (Othiana) dat Geronimo-project (net om eens te kijken of zulks hier goed zou zijn om spelers extra te houden) bekeken, echter kwam ik daar tot één conclusie en dat was eigenlijk geen mooie. Laat mij het verduidelijken, het grote probleem van zulk project was vooral dat de sterken nog sterker werden, vermits ze net speciale items etc etc gingen krijgen waardoor ze nog sterker werden en dat was nog op een "gewone" wereld. We spraken hier nog niet over het type Arizona. Zulks is naar mijn inziens dan ook weer niet de oplossing vermits je al een vrij hoog level moet hebben om eraan te kunnen deelnemen, de sterken onder ons gaan net sterker worden, dus uiteindelijk verlies je weer de beginnende spelers. En daar moet de eerlijkheid dan weer gebieden te zeggen dat het eigenlijk die spelers zijn waarop je moet inzetten. De instroom van spelers hoort groter te zijn dan het aantal dat stopt, de kans dat een hoog level stopt is groter dan dat een laag level stopt (in normale omstandigheden) echter de laatste tijd moet je nu eenmaal opmerken dat het vooral de laatste groep is die stopt net omdat ze "het onbereikbare" (lees ook sterk worden) niet kunnen halen.

Een nieuwe wereld starten is hier ook geen oplossing voor. Laat mij verduidelijken waarom, net omdat de "ervaren" spelers gewoon uber-snel naar bovenaan de lijst schieten. Laat mij Arizona als voorbeeld nemen, geopend op 19-08-2010, dezelfde dag was er reeds de eerst gebouwde stad. Het eerste duel was reeds 12 uur later een feit. Bij het openen van een nieuwe wereld ga je gelijk weer hetzelfde krijgen, wat ook echte beginners gaat afschrikken om nog verder te spelen. (als forummod voor het Arizona deel speel ik niet op Arizona dus kan geen cijfers van hetvolgende geven) Kijk eens hoeveel LVL 1-ers er momgenteel nog zijn Arizona, waarschijnlijk de grootste groep van de wereld. Het gaat er dus vooral over om die mensen extra aan het spelen te krijgen. Echter is dat ook weer iets dubbel, zodra mensen een onderdeel van het spel niet begrijpen stopt 99% met spelen. Dit terwijl er een zeer goede ingame tutorial is, dit in combinatie met een zeer uitgebreide Wiki (neem maar eens een kijkje op de andere landen wiki's dan zal je zien dat wij één van de meest uitgebreide wiki's van allemaal hebben). Echter kom je dan weer uit bij iets dat ik reeds eerder aanhaalde, mensen lezen die dingen niet "omdat ze het zo ook wel vinden" (terwijl ze het opgeven omdat ze anders moeten gaan lezen), echter is dit nog steeds een browser game, lezen hoort er nu eenmaal bij (wij hebben spijtig genoeg nog geen R2D2's die alles voor ons regelen, vermoed dat het ook dure oplossing zal zijn). Beter gezegd er zijn geen pasklare oplossingen.

Ik heb een jaartje terug getracht om een project (soort van Civil War) op poten te zetten waarin ik iedereen van de wereld wilde betrekken, het grootste struikelblok hierin was dan ook logistiek (hiermee bedoel ik vooral alles coördineren en mensen aanspreken) en medewerking van spelers. Logistiek daar was een mouw aan te passen. Het bedoel was dan ook om het te starten op de minst bevolkte wereld (lees W4), ik heb enkele mensen van W4 aangesproken door eerst het globale idee uit te leggen, ze waren laaiend enthousiast tot je ging melden dat het waarschijnlijk op W4 ging gebeuren. Dan was het plots een rotslecht idee... Dan heb ik zoiets van "Zoek het maar lekker zelf uit". Dat is een puur geval van NIMBY (Not In My BackYard), alles is goed zolang je het maar niet op hun wereld gaat doen, terwijl het net de bedoeling is om hun wereld terug aantrekkelijk te maken. Wil ik een nieuwe poging wagen om een soort Project uit te schrijven? Ja, ik begin er aan te schrijven zodra de bouwwerken (lees RL) hier afgelopen zijn. Een mede mod (Noraly) vroeg vorige week nog of ik daar nog heil in zag (een project op poten te zetten), natuurlijk maar eerst de bouwwerken af hebben. Het doet mij namelijk als mod pijn om te zien hoeveel mensen puur met zichzelf bezig zijn. Maar laat ons wel wezen hoeveel mensen wisten dat ik hiermee bezig ben geweest? Niemand want het enige wat ik zou doen is mensen bannetjes geven natuurlijk en rustig gaan zuipen met het geld dat jullie voor nuggets betalen... (zou zo zijn als ik sommige mensen mag geloven) Maarja iedereen koopt nuggets als het erover gaat, de werkelijkheid leert ons andere dingen.

Owh en voor dat project, zal het nu gelijk zeggen gaat terug W4 zijn, of mensen het nu leuk vinden of niet. In het slechtste geval zal ik bannetjes gaan uitdelen aan iedereen die het wil gaan dwarsbomen (maar eerst ga ik me dan moet indrinken).

Hmm het is een lange tekst aan het worden dus zal maar ophouden of mensen lezen hem toch weer niet (de mensen die het voorgaande niet gelezen hebben gelieve zich te onthouden van enige reactie), maar ik heb toch maar eens neergeschreven wat er op mijn maag ligt en hoe ik de situatie zie.

Bij deze wens ik Drawbar en Papillion te bedanken om m'n vorige post te lezen (jullie zijn een minderheid).

Dit is een goed idee. Ik zelf wil wel wat meer spanning in het spel.
 

DeletedUser3874

Dit is een goed idee. Ik zelf wil wel wat meer spanning in het spel.

Dat wilde iedereen met het vorige ideetje tot bleek dat het over hun wereld ging, dus laat mij stellen dat ik er weinig belang aan hecht zoals je eerder kon lezen.
 

DeletedUser

Ik geef svcinc gelijk veel spelers hebben liever hebben hebben hebben dan dat ze iets leuks willen doen voor iedereen. Ik denk ook dat door de vele ruzies ingame er een klein probleempje komt.
 

DeletedUser

Ik geef svcinc gelijk veel spelers hebben liever hebben hebben hebben dan dat ze iets leuks willen doen voor iedereen. Ik denk ook dat door de vele ruzies ingame er een klein probleempje komt.

Ik denk persoonlijk ook dat dit een voor een grote daling van goede spelers zorgt!
Het is een spel maar vele mensen gaan er echt zwaar in op en kunnen dan geen kritiek verdragen...met als gevolg dat er constant ruzie wordt gemaakt --> er stoppen vele leidersfiguren door de constante druk om te 'presteren'

Komaan TW-spelers, we can do this! Maak het voor elkaar wat aangenamer en sportiever!;)
 

DeletedUser4505

Ik geef svcinc gelijk veel spelers hebben liever hebben hebben hebben dan dat ze iets leuks willen doen voor iedereen. Ik denk ook dat door de vele ruzies ingame er een klein probleempje komt.

Toch lijkt me een verandering in een van de rustige werelden.nl W4 bv een goed idee. Er zijn altijd spelers die klagen of geen verandering willen omdat ze het zo best vinden. Dit komt omdat ze te weinig zich er in verdiepen en dus niet precies door hebben wat het project inhoud. Gewoon doordrukken is het beste zonder al te veel aandacht voor zij die het er niet mee eens zijn. Alleen nu ik dit hier typ vraag ik me af hoe deze soort van Civil War er uit ziet in de ogen van de bedenker svcinc, als ik mag vragen?

Ps: over die ingame "ruzies" vaak gewoon tegengestelde belangen. Zelfs de meest fanatieke tegenstanders van elkaar kunnen in een stad blijkt.
 

DeletedUser3874

Toch lijkt me een verandering in een van de rustige werelden.nl W4 bv een goed idee. Er zijn altijd spelers die klagen of geen verandering willen omdat ze het zo best vinden. Dit komt omdat ze te weinig zich er in verdiepen en dus niet precies door hebben wat het project inhoud. Gewoon doordrukken is het beste zonder al te veel aandacht voor zij die het er niet mee eens zijn. Alleen nu ik dit hier typ vraag ik me af hoe deze soort van Civil War er uit ziet in de ogen van de bedenker svcinc, als ik mag vragen?

Ps: over die ingame "ruzies" vaak gewoon tegengestelde belangen. Zelfs de meest fanatieke tegenstanders van elkaar kunnen in een stad blijkt.

De gehele bedoeling en opzet was eigenlijk om een werkelijke strijd Noord-Zuid te gaan creëren mbt duels en fortgevechten. Voor de start zou er index gemaakt worden van wie welk fort was (zodat eens het einde nabij komt de forten aan de eigenaar terug gegeven kunnen worden), daarna een strijd tussen Noord en Zuid creëren onder leiding van de werkelijke generaals van die tijd (lees 3 of 2 aan elke kant), deze zouden bestuurd worden door de mods. Daarna spelers kant laten kiezen en via een alliantie samen brengen. De enige beloning die mensen dan zouden krijgen is de exp, geld en items (die ze dus zelf verdiend zouden hebben). Net omdat we de sterken niet nog sterker wilden maken. In het hele gegeven zouden de mods dus via de "generaals" de boel beetje regelen door mensen aan te duiden voor bepaalde taken. Het geheel is dus niet dat de mods de boel regelen maar eerder als moderator gaan optreden.

Echter gezien de vorige reacties zal het volgende idee er heel anders uitzien. Aangezien ik niet nog eens zin heb om tegen een muur aan te lopen.
 
Svcinc, 2 pagina's terug had je het over het feit dat er de eerste dag van Arizona al een stad was, en 12 uur later het eerste duel. Je zei dat hierdoor beginnende spelers zich niet meer genoeg gemotiveerd zouden voelen om door te spelen.

Als dat waar is moeten de spelers die hierdoor stopten rustig stoppen, zou ik zeggen. Op elke browsergame die ik heb gespeeld was dit nou eenmaal zo. Dat is doodnormaal! Je doet gewoon langzaam ervaring op, op meerdere werelden, de één sneller dan de ander, en uiteindelijk bereik je je doel wel als je doorzet! Bovendien: slechts 50 spelers gaan in de top-50, om maar eventjes een droog feit te noemen. Als je stopt omdat het je gewoon niet lukt om daar (direct) te komen, tja, jammer. Ik noem dat een gevalletje van 'Oh, doel niet (meteen) bereikt? Gewoon opnieuw proberen op een nieuwe wereld of een nieuw doel kiezen om lol te maken. Oh, dan maar stoppen met het hele spel.'

Je begrijpt hopelijk wat ik bedoel. ;)



Maar het lijkt me in elk geval geen goed idee om te proberen te voorkomen dat spelers snel groeien ofzo... Dat is echt niet het probleem. En als dat wel het probleem is voor sommige spelers is dat hun probleem. :hmf:



En over zo'n project: mij lijkt het project leuk. Ja, ik speel al op W4. ;) Het lijkt me geweldig, al was het maar vanwege het feit dat het weer eens wat anders zou zijn. Ik ben heel benieuwd! :)



En oh ja: ik heb alle lange lappen tekst gelezen, wees niet bang. :laugh:
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

zou een beetje jammer zijn als het op w4 is, daar speel ik niet :p

doe dan zoiets op alle werelden, dat het overal een maand duurt ofzo ..

verder denk ik dat een goede oplossing van de vermindering van spelers een aanpassing van de tactiek bonus van soldaten is. gelukkig staat er ook zoiets al in de roadmap, maar als je het mij vraagt verpest dit het spel een beetje. (je kunt al snel niet meer tegen tactiek van iemand op, waardoor schieters elkaar bijna niet duelleren. als je het mij vraagt moet je zoiets tegen gaan, en juist het duelleren stumileren. dan zit er waarschijnlijk voor veel mensen ook weer meer lol in het spel)
 
zou een beetje jammer zijn als het op w4 is, daar speel ik niet :p

doe dan zoiets op alle werelden, dat het overal een maand duurt ofzo ..

verder denk ik dat een goede oplossing van de vermindering van spelers een aanpassing van de tactiek bonus van soldaten is. gelukkig staat er ook zoiets al in de roadmap, maar als je het mij vraagt verpest dit het spel een beetje. (je kunt al snel niet meer tegen tactiek van iemand op, waardoor schieters elkaar bijna niet duelleren. als je het mij vraagt moet je zoiets tegen gaan, en juist het duelleren stumileren. dan zit er waarschijnlijk voor veel mensen ook weer meer lol in het spel)

maak dan maar snel een account op w4 en join dan vooral de KS-alliance en vooral niet MoTTo :p
 

DeletedUser

Ik denk persoonlijk ook dat dit een voor een grote daling van goede spelers zorgt!
Het is een spel maar vele mensen gaan er echt zwaar in op en kunnen dan geen kritiek verdragen...met als gevolg dat er constant ruzie wordt gemaakt --> er stoppen vele leidersfiguren door de constante druk om te 'presteren'

Komaan TW-spelers, we can do this! Maak het voor elkaar wat aangenamer en sportiever!;)

Er stoppen veel leidersfiguren door de constante druk om te 'presteren'
Dat is gewoon abnormaal. Ik merk helemaal geen ruzie...

Maarja, je hebt wel gelijk. Wij zijn degenen die er wat aan kunnen doen.
 

DeletedUser9519

Ik snap niet precies wat het probleem nu precies is? Er komen minder spelers? Nou en?

Een daling van het spelersaantal is nou ook weer niet zo erg, omdat een hoger spelersaantal momenteel weinig aan het spel zou toevoegen, behalve dat het drukker wordt.

Pas als het echt zo dramatisch laag wordt dat er maar een paar honderden mensen op een wereld spelen, zou je kunnen overwegen de kaart gewoon 4x zo klein te maken ofzo.

In ieder geval hoeven we van een mug geen olifant te maken. Lekker doorspelen en plezier houden in het spel.
 

DeletedUser

Tsja, het is ook een mentaliteitskwestie. Als je veel tijd en energie in dit spel steekt dan kun je het ver schoppen.
Zo wordt er veel geklaagd dat de bonussen voor soldaten (vooral met premium) te hoog zijn, dat premium te veel voordelen geeft, dat slagkrachters veel voordelen hebben en dat je alleen met duelleren in de top kunt blijven voor de strijd om level 120.

Dit blijkt niet in alle gevallen waar.
- Waar het vooral slagers zijn die als eerste level 120 halen, zie je op w5 dat het allemaal schieters zijn.
- Waar je vooral veel soldaten hoog in de ranking ziet, zie je op W1 dat ook een avonturier dit kan halen.
- Waar het vooral de premiumspelers hoog in de ep-lijst staan, moest ik het op W5 full-premium afleggen tegen 2 mensen die geen premium gebruiken.
- Waar slagkrachters bijna overal de duelranglijst domineren, staan op W5 en W7 een schieter op 1.
- Waar je vooral met duelleren hoog kunt eindigen in de ep-ranglijst, zijn er ook spelers hoog geeindigd zonder dat ze een belachelijk hoog duellevel hadden.

Zo zie je maar dat niet alles een waarheid is. Dus dat veel mensen stoppen heeft ook met mentaliteit te maken. Als je echt wilt en je goed inzet, kun je op alle manieren en met alle karakterklassen best wat bereiken.

(behalve dan met de karakterklasse duellant. Dat kon nog wel in de hotelpussy-tijd maar tegenwoordig zie ik maar weinig duellanten hoog in wat voor ranglijst dan ook enkele uitzonderingen daargelaten, voor ik weer allemaal nutteloze voorbeelden krijg van duellanten die het toevallig wel leuk doen)
 

DeletedUser6801

IK ben het met je eens, als je iets wilt, is het op the-west te bereiken (mentaliteit kwestie)

Ik wou als schieter rang een staan op duels: gelukt (w7)
Ik wou eerste staan non-premium op arizona: gelukt ( en wel als duellant Free :p)

Moet er wel bij vertellen, dat het vele uurtjes gamen kost, wat misschien ook veel mensen er niet voor over hebben....

Terug on-topic: Zolang alle hoog gelevelde, ervaren, goede, gezellige en "mensen die mij vaak irriteren maar toch goed zijn" niet ineens stoppen, vind ik de algehele terugloop van het aantal the-west spelers geen probleem.

Lang level the-west! ;)
 

DeletedUser4505

zou een beetje jammer zijn als het op w4 is, daar speel ik niet :p

doe dan zoiets op alle werelden, dat het overal een maand duurt ofzo ..

verder denk ik dat een goede oplossing van de vermindering van spelers een aanpassing van de tactiek bonus van soldaten is. gelukkig staat er ook zoiets al in de roadmap, maar als je het mij vraagt verpest dit het spel een beetje. (je kunt al snel niet meer tegen tactiek van iemand op, waardoor schieters elkaar bijna niet duelleren. als je het mij vraagt moet je zoiets tegen gaan, en juist het duelleren stumileren. dan zit er waarschijnlijk voor veel mensen ook weer meer lol in het spel)

Een tijd vaststellen lijkt me een goed plan.

Maar over de soldaten. Slagkrachters krijgen meer aanvallen, zij hebben het voordeel van veel LP door kracht waardoor ze niet gelijk plat gaan. Af en toe win je zo een gevecht zonder AP te gebruiken. Tactiek zorgt er voor dat deze soldaten die nog extra tactiek gebruiken minder zijn in de aanval. Ook worden ze bijna niet aangevallen, niet altijd het doel dat de speler wilt behalen. Door veel punten op imago trek je dit zo recht merk ik nu in W1. Alleen het is inderdaad dat een soldaat door vele als beste karakter gezien kan worden en voor hun is.
 

DeletedUser

Als de The West alleen maar op vechten en fortgevechten is gebaseerd

Waarom....kan je dan verdomme die andere klasse kiezen dan?

Eigenlijk heeft INNO wat proberen neer te zetten maar TOTAAL niet gelukt dus

Als ik zo de hele topic door lees...wil het gros gewoon vechten....speel dan Grepolis...of Ogame...whatever, pleur een Medal of Honor schijfje erin
Dan krijg je nog waar voor je centen ook....
pfff
Dacht dat het een RPG was....zit ik er helemaal naast :blink:
 

DeletedUser1053

Het gaat meer om het totaal vind ik. Arbeiden, opdrachten, duelleren, fortgevechten, items uitzoeken/verzamelen en samenwerken met je stad. Voor mij draait niet alles om duelleren en fortgevechten, maar als die twee er niet zouden zijn, zou er wel een stuk minder te doen zijn waardoor de rest ook eerder eentonig zou worden.
 

DeletedUser

Als de The West alleen maar op vechten en fortgevechten is gebaseerd

Waarom....kan je dan verdomme die andere klasse kiezen dan?

Eigenlijk heeft INNO wat proberen neer te zetten maar TOTAAL niet gelukt dus

Als ik zo de hele topic door lees...wil het gros gewoon vechten....speel dan Grepolis...of Ogame...whatever, pleur een Medal of Honor schijfje erin
Dan krijg je nog waar voor je centen ook....
pfff
Dacht dat het een RPG was....zit ik er helemaal naast :blink:

Tja als je zo op alles reageert, waarom speel je dit spel dan nog? En je kan ook spelen zonder centen hoor
 
Bovenaan