• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Nieuwelingen Project

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Begin dan maar met het vinkje geschikte leider...
Denk dat dat ook nog een groot probleem wordt ;)
 

DeletedUser

ben jij mister floppy?
als we erin zitten doe ik het stadsforum wel, een kleine basis is al genoeg, de rest doe ik wel.

EDIT: daniel, iedereen die met dit project gewoon echt goed meehelpt, lebera, basbad, elmo, ik, markie-B straks ook word volgens mij stadsoprichter.
 

DeletedUser

Dat gaat dus niet werken ;)
Stel een leider aan, 3 medeleiders en 2 hulpjes ;)
Zo heb je een duidelijke indeling voor de beginners, als iedereen leider is snappen ze daar ook geen hol van...
 
Dan moeten we ooit eens wat bedenken op het onderdeel 'Leider'. Ik vind de indeling 1 leider 3 medeleiders 2 hulpjes wel onhandig. Het is voor iedereen handig als er één iemand duidelijk de baas is (of misschien twee, dan kunnen ze overleggen), en als je dan een paar anderen een taakje geeft als het forum modden zou je ze medeleiders kunnen noemen. Maar ik denk dat het voorlopig niet nodig is om echt medebazen aan te stellen, ik zou pas echte medeleiders aanstellen op het moment dat de leider (of leiders) het te druk krijgt met de vragen. Vergeet bovendien niet dat iederéén die meewerkt aan het project meestal wel bijv. vragen kan beantwoorden, een leider is alleen nodig om beslissingen te nemen als 'Moet deze handleiding erbij komen?' en dergelijke. Dus zo druk dat hij medeleiders nodig heeft zal hij het niet krijgen.
Zo onduidelijk is dat niet, een crew voor de vragen, een forummod (of wie weet twee maar dat moet je zelf beslissen) en een leider. Iedereen behalve deze personen (die doen iets meer) doet hetzelfde: helpen.

BTW: forummodden lijkt me ook wel leuk om mee te helpen, als het jou ook wat lijkt, iemand erbij, wil ik wel helpen. :)
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Effe offtopic maar ik moet en zou het zeggen:

Geniaal, waarom werk je het niet uit als een idee dat de nieuwe mensen auto in een stad komen te zitten met elkaar, en een duidelijk stadsforum? Ze kunnen er dan zelf voor kiezen om de stad uit te gaan (zonder wachttijd ofc) Maybe een leuke toevoeging voor een nieuwe wereld?
 

DeletedUser

Effe offtopic maar ik moet en zou het zeggen:

Geniaal, waarom werk je het niet uit als een idee dat de nieuwe mensen auto in een stad komen te zitten met elkaar, en een duidelijk stadsforum? Ze kunnen er dan zelf voor kiezen om de stad uit te gaan (zonder wachttijd ofc) Maybe een leuke toevoeging voor een nieuwe wereld?

Heel leuk, maar dan mag jij goede leiders gaan bedenken >.<
 

DeletedUser

Heel leuk, maar dan mag jij goede leiders gaan bedenken >.<

Ja heel geen:

Je moet het zien als test stad, niemand met gemeenteraad of stadsoprichterheid. En een zeer uitgebreid forum waar de antwoorden staan. Als ze iets niet weten? Link naar de wiki en/of forum
 

DeletedUser

Ja heel geen:

Je moet het zien als test stad, niemand met gemeenteraad of stadsoprichterheid. En een zeer uitgebreid forum waar de antwoorden staan. Als ze iets niet weten? Link naar de wiki en/of forum

Dit is inderdaad een goed idee. Je kunt het voorstellen op het forum?

@Leberaslep+daniel: Ik denk dat ik nu wel een beetje de leider van dit project ben, tenminste ik heb het opgezocht en verwacht een beetje de leiding te gaan nemen. Met medebazen etc ga ik dus niet werken. Ikzelf zie het gewoon zo: Een of twee leiders die alles beslissen en daaromheen zit eigenlijk het bestuur van de stad. (natuurlijk beslissen anderen mee maar de leiders hakken de knopen door)

Zaterdag heb ik weer de mogelijkheid om op mijn account te komen.(geen kritiek op ban dit!)


Iemand nog verbeteringen voor deze fort handleiding? Eentje van fortgevechten volgt nog!

Forthandleiding:

Een fort is een belangrijk onderdeel van The-West. Een fort kun je net zoals een stad uitbouwen. Je kunt er ook in slapen, en in de toekomst komt er misschien een fortshop.
Waarom een fort belangrijk is:

- Forten leveren Steden heel veel punten op, steden met veel forten hebben vaak een hoge ranking.
- Het is fijn voor bouwers, zij hebben nu een extra reden om bouwer te worden, want forten hebben net zoals steden punten.
- Fortgevechten: Er worden vaak fortgevechten gehouden tussen steden. Als je een fortgevecht houd val je aan of verdedig je. De aanvaller start het gevecht altijd, dan begint het gevecht precies 24 uur later. Er zijn veel mensen die zich op fortgevechten concentreren omdat dit veel Ervarinspunten oplevert en sinds kort ook geld.

Je hebt verschillende soorten forten. Er zijn er 3, en de komende tekst is van de wiki van the-west afgehaalt omdat het hier goed uitgelegd staat.

Pioniersfort
Een stad heeft een bepaald aantal punten nodig alvorens deze een fort kan oprichten, voor dit forttype is dat 24500 constructiepunten (bij het openen van het stadscherm staat dit rechtsbovenaan). Ook kost een fort natuurlijk geld, de prijs voor dit fort is 1500 dollar (dit geld wordt uit de stadskassa genomen!). Waarna de uitbouw van het fort kan beginnen natuurlijk, de gebouwen hebben elk hun maximaal level:
• Hoofdgebouw maximumlevel 10
• Opslagplaats maximumlevel 7
• Kazerne maximumlevel 2
• Muur maximumlevel 3
• Poort maximumlevel 3
• Torens maximumlevel 3
Om een aanval op dit fort in te zetten heeft jouw stad 1500 dollar nodig.
Basisfort
Een stad heeft een bepaald aantal punten nodig alvorens deze een fort kan oprichten voor dit forttype is dat 36200 constructiepunten (bij het openen van het stadscherm staat dit rechtsbovenaan) ook kost een fort natuurlijk geld. De prijs voor dit fort is 5000 dollar (dit geld wordt uit de stadskassa genomen!). Waarna de uitbouw van het fort kan beginnen natuurlijk, de gebouwen hebben elk hun maximaal level
• Hoofdgebouw maximumlevel 10
• Opslagplaats maximumlevel 7
• Kazerne maximumlevel 4
• Muur maximumlevel 4
• Poort maximumlevel 4
• Torens maximumlevel 4
Om een aanval op dit fort in te zetten heeft jouw stad 5000 dollar nodig.
Hoofdfort
Een stad heeft een bepaald aantal punten nodig alvorens deze een fort kan oprichten voor dit forttype is dat 41800 constructiepunten (bij het openen van het stadscherm staat dit rechtsbovenaan) ook kost een fort natuurlijk geld de prijs voor dit fort is 10000 dollar (dit geld wordt uit de stadskassa genomen!). Waarna de uitbouw van het fort kan beginnen natuurlijk, de gebouwen hebben elk hun maximaal level
• Hoofdgebouw maximumlevel 10
• Opslagplaats maximumlevel 7
• Kazerne maximumlevel 6
• Muur maximumlevel 5
• Poort maximumlevel 5
• Torens maximumlevel 5
Om een aanval op dit fort in te zetten heeft jouw stad 10000 dollar nodig.

Forten zijn dus belangrijk. Zie de fortgevechtenhandleiding voor meer informatie over de fortgevechten zelf.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser3874

Dit is inderdaad een goed idee. Je kunt het voorstellen op het forum?

@Leberaslep+daniel: Ik denk dat ik nu wel een beetje de leider van dit project ben, tenminste ik heb het opgezocht en verwacht een beetje de leiding te gaan nemen. Met medebazen etc ga ik dus niet werken. Ikzelf zie het gewoon zo: Een of twee leiders die alles beslissen en daaromheen zit eigenlijk het bestuur van de stad. (natuurlijk beslissen anderen mee maar de leiders hakken de knopen door)

Zaterdag heb ik weer de mogelijkheid om op mijn account te komen.(geen kritiek op ban dit!)


Iemand nog verbeteringen voor deze fort handleiding? Eentje van fortgevechten volgt nog!

Forthandleiding:

Een fort is een belangrijk onderdeel van The-West. Een fort kun je net zoals een stad uitbouwen. Je kunt er ook in slapen, en in de toekomst komt er misschien een fortshop.
Waarom een fort belangrijk is:

- Forten leveren Steden heel veel punten op, steden met veel forten hebben vaak een hoge ranking.
- Het is fijn voor bouwers, zij hebben nu een extra reden om bouwer te worden, want forten hebben net zoals steden punten.
- Fortgevechten: Er worden vaak fortgevechten gehouden tussen steden. Als je een fortgevecht houd val je aan of verdedig je. De aanvaller start het gevecht altijd, dan begint het gevecht precies 24 uur later. Er zijn veel mensen die zich op fortgevechten concentreren omdat dit veel Ervarinspunten oplevert en sinds kort ook geld.

Je hebt verschillende soorten forten. Er zijn er 3, en de komende tekst is van de wiki van the-west afgehaalt omdat het hier goed uitgelegd staat.

Pioniersfort
Een stad heeft een bepaald aantal punten nodig alvorens deze een fort kan oprichten, voor dit forttype is dat 24500 constructiepunten (bij het openen van het stadscherm staat dit rechtsbovenaan). Ook kost een fort natuurlijk geld, de prijs voor dit fort is 1500 dollar (dit geld wordt uit de stadskassa genomen!). Waarna de uitbouw van het fort kan beginnen natuurlijk, de gebouwen hebben elk hun maximaal level:
• Hoofdgebouw maximumlevel 10
• Opslagplaats maximumlevel 7
• Kazerne maximumlevel 2
• Muur maximumlevel 3
• Poort maximumlevel 3
• Torens maximumlevel 3
Om een aanval op dit fort in te zetten heeft jouw stad 1500 dollar nodig.
Basisfort
Een stad heeft een bepaald aantal punten nodig alvorens deze een fort kan oprichten voor dit forttype is dat 36200 constructiepunten (bij het openen van het stadscherm staat dit rechtsbovenaan) ook kost een fort natuurlijk geld. De prijs voor dit fort is 5000 dollar (dit geld wordt uit de stadskassa genomen!). Waarna de uitbouw van het fort kan beginnen natuurlijk, de gebouwen hebben elk hun maximaal level
• Hoofdgebouw maximumlevel 10
• Opslagplaats maximumlevel 7
• Kazerne maximumlevel 4
• Muur maximumlevel 4
• Poort maximumlevel 4
• Torens maximumlevel 4
Om een aanval op dit fort in te zetten heeft jouw stad 5000 dollar nodig.
Hoofdfort
Een stad heeft een bepaald aantal punten nodig alvorens deze een fort kan oprichten voor dit forttype is dat 41800 constructiepunten (bij het openen van het stadscherm staat dit rechtsbovenaan) ook kost een fort natuurlijk geld de prijs voor dit fort is 10000 dollar (dit geld wordt uit de stadskassa genomen!). Waarna de uitbouw van het fort kan beginnen natuurlijk, de gebouwen hebben elk hun maximaal level
• Hoofdgebouw maximumlevel 10
• Opslagplaats maximumlevel 7
• Kazerne maximumlevel 6
• Muur maximumlevel 5
• Poort maximumlevel 5
• Torens maximumlevel 5
Om een aanval op dit fort in te zetten heeft jouw stad 10000 dollar nodig.

Forten zijn dus belangrijk. Zie de fortgevechtenhandleiding voor meer informatie over de fortgevechten zelf.

Als je teksten van de Wiki gaat overnemen gelieve dan wel aan bronvermelding te doen. Zeker aangezien je in de eerste plaats al niet de auteur van deze teksten bent.
 

DeletedUser

Je hebt verschillende soorten forten. Er zijn er 3, en de komende tekst is van de wiki van the-west afgehaalt omdat het hier goed uitgelegd staat.


Beter lezen svcinc:p
 

DeletedUser3874

Je hebt verschillende soorten forten. Er zijn er 3, en de komende tekst is van de wiki van the-west afgehaalt omdat het hier goed uitgelegd staat.


Beter lezen svcinc:p

En de auteur? Want als je zo teksten gaat vergaren kan je net zo goed doorverwijzen naar de wiki namelijk...
 

DeletedUser

Forthandleiding:

Een fort is een belangrijk onderdeel van The-West. Een fort kun je net zoals een stad uitbouwen. Je kunt er ook in slapen, en in de toekomst komt er misschien een fortshop.
Waarom een fort belangrijk is:

- Forten leveren Steden heel veel punten op, steden met veel forten hebben vaak een hoge ranking.
- Het is fijn voor bouwers, zij hebben nu een extra reden om bouwer te worden, want forten hebben net zoals steden punten.
- Fortgevechten: Er worden vaak fortgevechten gehouden tussen steden. Als je een fortgevecht houd val je aan of verdedig je. De aanvaller start het gevecht altijd, dan begint het gevecht precies 24 uur later. Er zijn veel mensen die zich op fortgevechten concentreren omdat dit veel Ervarinspunten oplevert en sinds kort ook geld.

Je hebt verschillende soorten forten. Er zijn er 3, en de komende tekst is van de wiki van the-west afgehaalt omdat het hier goed uitgelegd staat.

Pioniersfort
Een stad heeft een bepaald aantal punten nodig alvorens deze een fort kan oprichten, voor dit forttype is dat 24500 constructiepunten (bij het openen van het stadscherm staat dit rechtsbovenaan). Ook kost een fort natuurlijk geld, de prijs voor dit fort is 1500 dollar (dit geld wordt uit de stadskassa genomen!). Waarna de uitbouw van het fort kan beginnen natuurlijk, de gebouwen hebben elk hun maximaal level:
• Hoofdgebouw maximumlevel 10
• Opslagplaats maximumlevel 7
• Kazerne maximumlevel 2
• Muur maximumlevel 3
• Poort maximumlevel 3
• Torens maximumlevel 3
Om een aanval op dit fort in te zetten heeft jouw stad 1500 dollar nodig.
Basisfort
Een stad heeft een bepaald aantal punten nodig alvorens deze een fort kan oprichten voor dit forttype is dat 36200 constructiepunten (bij het openen van het stadscherm staat dit rechtsbovenaan) ook kost een fort natuurlijk geld. De prijs voor dit fort is 5000 dollar (dit geld wordt uit de stadskassa genomen!). Waarna de uitbouw van het fort kan beginnen natuurlijk, de gebouwen hebben elk hun maximaal level
• Hoofdgebouw maximumlevel 10
• Opslagplaats maximumlevel 7
• Kazerne maximumlevel 4
• Muur maximumlevel 4
• Poort maximumlevel 4
• Torens maximumlevel 4
Om een aanval op dit fort in te zetten heeft jouw stad 5000 dollar nodig.
Hoofdfort
Een stad heeft een bepaald aantal punten nodig alvorens deze een fort kan oprichten voor dit forttype is dat 41800 constructiepunten (bij het openen van het stadscherm staat dit rechtsbovenaan) ook kost een fort natuurlijk geld de prijs voor dit fort is 10000 dollar (dit geld wordt uit de stadskassa genomen!). Waarna de uitbouw van het fort kan beginnen natuurlijk, de gebouwen hebben elk hun maximaal level
• Hoofdgebouw maximumlevel 10
• Opslagplaats maximumlevel 7
• Kazerne maximumlevel 6
• Muur maximumlevel 5
• Poort maximumlevel 5
• Torens maximumlevel 5
Om een aanval op dit fort in te zetten heeft jouw stad 10000 dollar nodig.

Forten zijn dus belangrijk. Zie de fortgevechtenhandleiding voor meer informatie over de fortgevechten zelf.

Wiki gegevens geplaatst door Svcinc(Forum en Wiki mod)


Verbeterde versie je had gelijk;) Ook ga ik plaatsen wie de hele handleiding heeft gemaakt als je dit soms bedoelde.
 

DeletedUser10652

Als je er echt serieus iets wil van gaan maken. Begin dan bij het begin en stel een leider aan. Handleidingen en ideeën vliegen door elkaar. En dat moet er ook nog bedacht worden wie nu eigenlijk de 'echte' leider is.
Stel een leider aan. Laat hem een plan maken die stapsgewijs kan uitgevoerd worden. Laat het door een paar mensen controleren. Een presenteer het op het forum, zodat de mensen hier (opbouwend) kritiek kunnen geven.
 
Als je er echt serieus iets wil van gaan maken. Begin dan bij het begin en stel een leider aan. Handleidingen en ideeën vliegen door elkaar. En dat moet er ook nog bedacht worden wie nu eigenlijk de 'echte' leider is.
Stel een leider aan. Laat hem een plan maken die stapsgewijs kan uitgevoerd worden. Laat het door een paar mensen controleren. Een presenteer het op het forum, zodat de mensen hier (opbouwend) kritiek kunnen geven.

Basbad is de leider, dat heeft hij zelf ook al gezegd. :)
Handleidingen heb ik al in een word-bestandje staan ja, omdat het vakantie was voor mij. Dan doe ik het ff in een rustige periode. Basbad: als leider mag jij beslissen of je in de stad van pattat (17000 punten) wilt of in de stad die ik heb overgenomen (uitgebouwd, maar andere plek natuurlijk) of in een weer andere stad. Zeg het maar, dan weet ik het alvast. Want in één van mn vorige posts deed ik net of de stad al was besloten, maar dat is niet netjes natuurlijk, jij bent de leider. :)
En is het een idee om MSN of iets dergelijks uit te wisselen? Dan kunnen we een keertje 'live' babbelen. Gaat sneller en handiger ;)

Verder nog een klein vraagje: jij bent de leider zei je, de rest is het bestuur. Maar het bestuur, wat voor dingen mogen die dan? Wat 'het bestuur' klinkt net of zo ook een soort van leiders zijn, en dat was nou net niet handig, omdat één exemplaar duidelijker en sneller gaat... :unsure:


EDIT: opmerking extra: een handleiding van de wiki overnemen is om twee redenen vind ik niet handig:
ten eerste kun je dan net zo goed naar de wiki verwijzen (zoals onze grote sheriff al opmerkte)
ten tweede zijn die handleidingen goed maar erg gedetailleerd. Mijn doel met mijn handleidingen was juist het een beetje eenvoudig te houden (in het begin in elk geval), dan kun je later op de details ingaan.
Dus eerst misschien een algemeen beeld, en dan misschien een volgende handleiding voor als je wat verder bent. The West heeft namelijk heel veel functies, als je meteen alle handleidingen die heel lang zijn en alle details bevatten moet gaan lezen zou ik opgeven als beginnende speler. (Ik persoonlijk had destijds mijn pa in het begin, zo heb ik het begin geleerd.)
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Ik heb idd gezegt de leider te zijn. Niet om grof te doen maar omdat ik ermee begonnen ben en het voortouw neem;)

Wat doe bestuursleden? Net zoals in een andere stad etc. Alleen komen er nog wat dingen bij die ik later uitleg.

Msn wissel ik niet uit maar ik heb al gezegt dat ik een chat heb opgericht
:) hier kunnen we babbelen: #nieuwproject
 
Ik heb idd gezegt de leider te zijn. Niet om grof te doen maar omdat ik ermee begonnen ben en het voortouw neem;)

Wat doe bestuursleden? Net zoals in een andere stad etc. Alleen komen er nog wat dingen bij die ik later uitleg.

Msn wissel ik niet uit maar ik heb al gezegt dat ik een chat heb opgericht
:) hier kunnen we babbelen: #nieuwproject

Ik vind het niet grof! lol
Het is toch normaal, jij hebt het bedacht enzo, haha.
Ok, ik wacht de uitleg af! :)
btw: wat moet ik doen met #nieuwproject ?
 

DeletedUser

Ga naar de website

Webchat.aquaknet.org

Type je nickname in en bij Channels type je #nieuwproject

Er zullen nog niet veel mensen zijn:p
 

DeletedUser

Ga naar de website

Webchat.aquaknet.org

Type je nickname in en bij Channels type je #nieuwproject

Er zullen nog niet veel mensen zijn:p

even voor de duidelijkheid:

http://webchat.quakenet.org/?channels=nieuwproject

Nu hoef je alleen nog je naam in te vullen

Post2:
om je nu ff af te zijken, iemand moet het doen (a)

Hoe wil je de rechten achterhalen wie de info op wiki heeft gezet? Aangezien Svcinc niet de enigste is. En iedereen met een account kan sommige teksten aanpassen op de wiki, iets om over na te denken :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Ga naar bronvermelding of vrijgelaten ofzo bij de pagina van forten. Als je daar goed kijkt zie namen en daar heel klein onder basis fort etc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan