DeletedUser
prima idee maar het kost veel tijd dit is heel goed voor krakte clas soldaat
hoe bedoell je?
mo ze te bedienen? ja, ik had het idee die mensen -50%hp te geven, en 20% extra kans dat ze niet geraakt worden.
of een negatieve bonus op de vaardigheden.
Nu heb je zo'n kanon gekocht en tijdens de aanval plaats je het kanon ergens (dit doet weer de stadsleiding) dan mag je van de aanwezige leden 3 spelers uitkiezen om aan het kanon te zetten deze mogen tijdens het fortgevecht NIET verplaatsen en staan vast aan een kanon, een kanon kan ook worden kapot geschoten dit gebeurd als de levenspunten van het kanon op zijn, (de levenspunten van een kanon zijn de levenspunten van de 3 spelers die aan het kanon staan samengeteld) het kanon en de 3 spelers zijn dood MAAR de stad die het kanon heeft gekocht bezit nog altijd het kanon.
alles samengevat:
Kanonnen
het idee is om kanonnen voor fortgevechten te maken.
hoe kom je aan kanonnen?
om aan kanonnen te komen moet je een kanonnenmaker bouwen. die heeft 5 levels.
hoe duur is een kanon?
kanonnen zijn erg duur, en kosten ook producten.
dit verschilt van
$4000, 5 hout, 1 kool en 1 dynamiet
voor het goedkoopste, tot voor de duurste:
$20.000, 5 hout, 20 ijzer, 10 kool, 15 dynamiet
wat voor kanonnen zijn er?
er zijn grofzeg 2 soorten kanonnen:
12-, en 24-ponders. het grootste verschil hiertussen is dat 12-ponders eens per 2 beutren schieten, 24-ponder eens per 3 beurten. de 24-ponders zijn krachtiger dan de 12-ponders (zie soorten kanonnen).
n.b. een 12 ponder uit kanonnenmaker level 4 is beter zijn dan een 24 ponder van level 2!
wat is het verschil tussen kanonnen?
kanonnen zijn verschillend in:
- bereik (hoever een kanon ver zich kan schieten in velden)
- schade (hoeveel schade een kanon doet)
- herlaadduur (om hoeveel beurten een kanon kan schieten)
- hp hangt af van de hp van de persoon die erbij staat
- schade bereik hier geen verschil in maken
Hoe gebruik ik een konon?
degene die een fortgevecht aanzet kan kiezen hoeveel kanonnen hij/zij in wil zetten. de verdediger kan dit doen via de kazerne
verder belangrijk
- een kannon neemt de ruimte van 2 spelers in (of 10 spelers, of 1 kanon en 8 spelers).
- Er is iemand nogig die het kanon bedient (een normale speler).
- hij/zij krijg (nog niet zeker!) een malus, en hp verlies.
- als het kanon is vernietigd kan de speler gewoon meedoen aan het gevecht.
- kanonnen kunnen door andere kanonnen OF andere spelers worden vernietigd
als iemand nog een idde heeft, of iets wil veranderen, citeer me dan, en maak het geddelt even dikgerukt a.u.b
@ aliebabba: 3 mensen lijkt me wat veel...
@ tijgerke: ben ik het mee eens, mensen zouden wat meer samen moeten weken
alles samengevat:
Kanonnen
het idee is om kanonnen voor fortgevechten te maken.
hoe kom je aan kanonnen?
om aan kanonnen te komen moet je een kanonnenmaker bouwen. die heeft 5 levels.
hoe duur is een kanon?
kanonnen zijn erg duur, en kosten ook producten.
dit verschilt van
$4000, 5 hout, 1 kool en 1 dynamiet
voor het goedkoopste, tot voor de duurste:
$20.000, 5 hout, 20 ijzer, 10 kool, 15 dynamiet --> Word ook in de fortopslag gestort--> Kanonnenmaker is dus in het fort
wat voor kanonnen zijn er?
er zijn grofzeg 2 soorten kanonnen:
12-, en 24-ponders. het grootste verschil hiertussen is dat 12-ponders eens per 2 beurten schieten, 24-ponder eens per 3 beurten. de 24-ponders zijn krachtiger dan de 12-ponders (zie soorten kanonnen).
n.b. een 12 ponder uit kanonnenmaker level 4 is beter zijn dan een 24 ponder van level 2!
wat is het verschil tussen kanonnen?
kanonnen zijn verschillend in:
- bereik (hoever een kanon vor zich kan schieten in velden)
- schade (hoeveel schade een kanon doet)
- herlaadduur (om hoeveel beurten een kanon kan schieten)
- hp (nog niet zeker hoe dit berekend word!)
- schade bereik (nog niet zeker! (in hoeveel velden een kanon schade doet)
Hoe gebruik ik een konon?
degene die een fortgevecht aanzet kan kiezen hoeveel kanonnen hij/zij in wil zetten. de verdediger kan dit doen via de kazerne
De vaardigheden voor kanonnen zijn (Is toch beter dat die er wel zijn
-Mikken (Nog al logisch)
- Slagkracht (Moet er toch bij om een of andere reden volgens mij)
-Verschuilen (Alleen bij verdedigers)
-Stamina (Alleen bij aanvallers)
-Handvaardigheid (Je moet toch vanalles doen met je handen...
verder belangrijk
- een kannon neemt de ruimte van 2 spelers in (of 10 spelers, of 1 kanon en 8 spelers).--> Niet mee eens, een kanon mag geen plaats innemen van spelers, nog altijd 120 verdedigers en 140 aanvallers (zoals in de hulp staat als mijn duits goed is)--> Dus je kunt 120 Verdedigers én 8 kanonnen (of hoeveel dat het er ook zijn) hebben
- Er is iemand nodig die het kanon bedient (een normale speler).
- hij/zij krijg (nog niet zeker!) een malus, en hp verlies.
- als het kanon is vernietigd kan de speler gewoon meedoen aan het gevecht. --> Het kanon is dan vernietigd voor dat fortgevecht maar kan nog wel andere fortgevechten meedoen (Of in andere woorden, het fort is kapot dan voor dat gevecht en word automatisch hersteld)
- kanonnen kunnen alleen worden vernietigd door kanonnen!--> Maar de "kanonbestuurders" kunnen wel gewoon neergeschoten worden
En misschien nog een toevoeging (moet er niet komen maar maakt het nog iets realistischer)
Als je kanon kapot is gemaakt tijdens een gevecht moet je het kanon repareren
Dan moet je in je fort (of als het fort overgenomen is, je stad) de arbeid Kanonnen repareren doen (zoiets als stadsuitbouw) en als je genoeg reparatiepunten in hebt gebracht is het kanon weer in orde
Hier kun je ook medailles dan bij toevoegen (25 kanonnen hersteld,100 kanonnen hersteld,500 kanonnen hersteld)
Benodigde vaardigheidspunten: 1x bouwen,3x repareren,1x handvaardigheid
De reparatiepunten verschillen van kanon tot kanon (zoals in stadsuitbouw)
Dus kanonnen van kanonmaker lvl 5 hebben dus meer reparatiepunten nodig dan kanonnen van kanonmaker lvl 1 (vind ik zelf toch een tof idee )
als iemand nog een idde heeft, of iets wil veranderen, citeer me dan, en maak het geddelt even dikgerukt a.u.b
Nog een vraagje
Zou het niet beter zijn dat per kanonmaker je altijd 2 kanonnen krijgt? Dus niet 1 kanon (of zoals in geweermaker de roestige versie)
dat een kanon om mde 2 ronden kan schieten (was al gezgt)
dat je max. 3-5 (afhankelijk van grote fort) kanonnen kan hebben
je moet kanonnen laden vor het gevecht (er producten in stoppen)
je hebt 2 soorten kanonnen:
12, en 20 ponder (ik zeg maar iets)
12 ponder schiet om de ronde, 20 ponder eens in de drie ronden.
12 ponder kost 1 dynamiet per schoet, 20 ponder 2.
12 ponder kan alleen een vijnadig kanon raken, een 20 ponder raakt ook de bediener
12 ponder minder schade en minder schade radius (bijv. schade in 2x2 vakjes), 20 ponder meer schade en grotere radius (bijv. 3x3 vakjes)
12 ponder kan tot 10 vakjes vooruit schieten, 20 ponder tot 15(getallen moeten anders)
de kanonnen kunnen alleen op de laatje rij staan (voor aanvallers) en vor verdedigers overal(binnen/ op de muren van het fort
je kunt met een geweer geen kanon beschadigen, wel de bediener (miss 80% kans)
zie hier mijn bijdrage, mag van alles in geschrapt/verbeterd worden, of je vindt het gewoon goed.
de verschillende kanonnen per level:
Level 1:
katapult (150-160 schade;2)
12 pond Ordnance Rifle (200-220 schade;2)
level 2:
24 pond Ordnance Rifle (360-400schade; 3)
12-ponder Parrott geweer (220-240 schade ;2)
level 3:
24-ponder Parrott geweer (400-440 schade ;3)
12-ponder Howitzer (250-275 schade; 2)
level 4:
24-ponder Howitzer (460-500 schade; 3)
12-ponder "Napoleon" (280-310 schade; 2)
level 5:
24-ponder "Napoleon" (520-570 schade; 3)
Rhenenboy’s 30 ponder (edel) (700-750; 4)
als je het zo zegt over dat kanonnen wel plaats innemen dan vind ik dit niet meer goed
en dat je dynamiet nodig hebt per schot is zeker niet goed aangezien dynamiet 5% kans is met een gevaarlijke arbeid
in deze tijd gebruikte ze geen explosieven, maar buskruit en kanonskogels (zware stenen/metalen ballen).
Misschien zou er dan een arbeid moeten komen waar je "vat buskruit" kan vinden.
Per gevecht heb je een vat nodig.
Eventueel moet je ook de kogels kopen.
Per kogel zou het dan $20-$200 kosten en je zou ze maar een keer af kunnen schieten.
Hierdoor zal het altijd geld blijven kosten om het kanon te gebruiken
zo word het nog moeilijker voor kleine steden, ant die hebben meestal geen goede spelers die die arbeid kunnen doen. daarbij lijkt me me dit beter:
moeilijkhei: 100
ervaring: 15
geld:23
geluk: 24
schieten 2x
slagkracht 2x
stamina