• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

"echte" leger indelingen tijdens fortgevechten

DeletedUser

en dan moet er ook een arbeid kanonskogels maken komen vind ik want als je die moet kopen kost dat veel te veel


en wat vinden jullie hier van? (heb ik al eerder gepost maar geen reacties




En misschien nog een toevoeging (moet er niet komen maar maakt het nog iets realistischer)
Als je kanon kapot is gemaakt tijdens een gevecht moet je het kanon repareren

Dan moet je in je fort (of als het fort overgenomen is, je stad) de arbeid Kanonnen repareren doen (zoiets als stadsuitbouw) en als je genoeg reparatiepunten in hebt gebracht is het kanon weer in orde
Hier kun je ook medailles dan bij toevoegen (25 kanonnen hersteld,100 kanonnen hersteld,500 kanonnen hersteld)
Benodigde vaardigheidspunten: 1x bouwen,3x repareren,1x handvaardigheid
De reparatiepunten verschillen van kanon tot kanon (zoals in stadsuitbouw)
Dus kanonnen van kanonmaker lvl 5 hebben dus meer reparatiepunten nodig dan kanonnen van kanonmaker lvl 1
 

DeletedUser

zo word het nog moeilijker voor kleine steden, ant die hebben meestal geen goede spelers die die arbeid kunnen doen. daarbij lijkt me me dit beter:


moeilijkhei: 100
ervaring: 15
geld:23
geluk: 24

schieten 2x
slagkracht 2x
stamina

Kleine steden hebben geen fort.... je moet nu toch ook wiskey(is moeilijker dan die andere waar 2x handvaardigheid telt) . Dat is ook moeilijk voor "kleine steden" dus dat maakt niks uit.
 

DeletedUser8307

Ow nee, beginnen we weer met nieuwe arbeiden, komt het er zeker niet. ;) Liever géén arbeiden, maar dat de stadsleiding met het kanon kogels en een kanon zelf uit de kassa kan kopen... De kans is 5% dat het kanon ontploft, dan moet de stadsleiding een nieuwe kopen...

Inkoopprijs kanon : 5000$
Verkoopprijs kanon: 2500$

_

Inkoopprijs kogels kanon : 100$
Verkoopprijs kanon: 50$

Ziezo, goed idee ?
 

DeletedUser

Ow nee, beginnen we weer met nieuwe arbeiden, komt het er zeker niet. ;) Liever géén arbeiden, maar dat de stadsleiding met het kanon kogels en een kanon zelf uit de kassa kan kopen... De kans is 5% dat het kanon ontploft, dan moet de stadsleiding een nieuwe kopen...

Inkoopprijs kanon : 5000$
Verkoopprijs kanon: 2500$

_

Inkoopprijs kogels kanon : 100$
Verkoopprijs kanon: 50$

Ziezo, goed idee ?

1 ding kanonnen kunnen NIET gevonden worden kogels wel :rolleyes:
 

DeletedUser6456

niet om lullig te doen, maar heb je wel de laatste bladzijden gelezen? in mijn smaenvatting staat namelijk duidelijk dat er verschillende soorten kanonnen zijn. ik heb nog niemand gehoord die het daar niet mee eens was, dus het lijkt me dat dat nog steeds ''goed'' is.

het ljikt me ivm eventueele kleine steden misschien wel goed om bij kleine forten 0, of 1 kanon per sytad toe te staan, middelgroot 3 per kant, en groot 5 per aknt. op cie maniet krijgen ook kleine steden een kans om een fort te hebben.


over de kogels, dat is al voorgesteld in een andere benaming, lijkt me wel goed.
 

DeletedUser

Ow nee, beginnen we weer met nieuwe arbeiden, komt het er zeker niet. ;) Liever géén arbeiden, maar dat de stadsleiding met het kanon kogels en een kanon zelf uit de kassa kan kopen... De kans is 5% dat het kanon ontploft, dan moet de stadsleiding een nieuwe kopen...

Inkoopprijs kanon : 5000$
Verkoopprijs kanon: 2500$

_

Inkoopprijs kogels kanon : 100$
Verkoopprijs kanon: 50$

Ziezo, goed idee ?

sorry dit is het slechtste idee in dit topic (mijn mening mods! niet beledigend bedoel!!!!)

Kanonnen kosten zo al heel veel en als er kans is dat ze kapot kunnen moet er te veel gedoneerd worden

er moet toch op zen minst 1 arbeid bijkomen anders is het geen goed idee :D

Ik ben een voorstander van kanonballen maken (of hoe dat je dit wilt noemen)
 

DeletedUser6456

klopt, kanonnen zijn idd erg duur, het lijkt me dan sowieso niet fair een aknon kapot te kunnen alten gaan, dat je het moet repareren is miss wel een goed idee, evenals de kogels
 

DeletedUser

klopt, kanonnen zijn idd erg duur, het lijkt me dan sowieso niet fair een aknon kapot te kunnen alten gaan, dat je het moet repareren is miss wel een goed idee, evenals de kogels

eindelijk iemand die eens reageert op mijn "geniaal" idee :D
 

DeletedUser

eindelijk? was het niet 2 min later :D

Ik bedoelde dit eigenlijk

en dan moet er ook een arbeid kanonskogels maken komen vind ik want als je die moet kopen kost dat veel te veel


en wat vinden jullie hier van? (heb ik al eerder gepost maar geen reacties




En misschien nog een toevoeging (moet er niet komen maar maakt het nog iets realistischer)
Als je kanon kapot is gemaakt tijdens een gevecht moet je het kanon repareren

Dan moet je in je fort (of als het fort overgenomen is, je stad) de arbeid Kanonnen repareren doen (zoiets als stadsuitbouw) en als je genoeg reparatiepunten in hebt gebracht is het kanon weer in orde
Hier kun je ook medailles dan bij toevoegen (25 kanonnen hersteld,100 kanonnen hersteld,500 kanonnen hersteld)
Benodigde vaardigheidspunten: 1x bouwen,3x repareren,1x handvaardigheid
De reparatiepunten verschillen van kanon tot kanon (zoals in stadsuitbouw)
Dus kanonnen van kanonmaker lvl 5 hebben dus meer reparatiepunten nodig dan kanonnen van kanonmaker lvl 1
 

DeletedUser

nog eens een poging om een uitgewerkt idee te krijgen:

alles samengevat:

Kanonnen


het idee is om kanonnen voor fortgevechten te maken.

hoe kom je aan kanonnen?

om aan kanonnen te komen moet je een kazerne bouwen. die heeft 5 levels.
(de kazerne kan hier staan:
28409491.jpg
)


hoe duur is een kanon?


kanonnen zijn erg duur.
dit verschilt van
$4000
voor het goedkoopste, tot voor de duurste:
$20.000,


wat voor kanonnen zijn er?


er zijn grofweg 2 soorten kanonnen:
12-, en 24-ponders. het grootste verschil hiertussen is dat 12-ponders eens per beurt schieten, 24-ponder eens per 2 beurten. de 24-ponders zijn krachtiger dan de 12-ponders (zie soorten kanonnen).

n.b. een 12 ponder uit kazerne level 4 is beter zijn dan een 24 ponder van een kazerne level 2!


wat is het verschil tussen kanonnen?


kanonnen zijn verschillend in:

  • bereik (hoever een kanon kan schieten in velden)
  • schade (hoeveel schade een kanon doet)
  • herlaadduur (om hoeveel beurten een kanon kan schieten)
  • hp (dit hangt af van de speler die met het kanon vecht
  • schade bereik (hoe hard een kanon nog raakt van een afstan)


Hoe gebruik ik een kanon?


degene die een fortgevecht aanzet kan kiezen hoeveel kanonnen hij/zij in wil zetten. de verdediger kan dit doen via de kazerne


verder belangrijk


  • een kanon neemt de ruimte van 4 spelers in . bv:
    204b4b39831f3e4
  • Er is 1persoon nodig die het kanon bedient (een normale speler).
  • hij/zij kan zich NIET bewegen tijdens het fortgevecht, maar kan natuurlijk harder schieten
  • kanonnen kunnen worden vernietigd door andere kanonnen en gewone spelers, dit om te vermijden dat steden zonder kanon andere kanonnen niet meer kapot zouden kunnen maken.
  • Kanonnen kunnen alleen worden gekocht door de stadsleiding (OOK GEMEENTERAAD!!!)

de verschillende kanonnen per level (per level dat de kazerne stijgt komen er 2 extra kanonnen:(


Level 1:

katapult:doet 400-500 schade af schiet eens per 2 beurten, heeft 15% meer kans om te maken $4000
12 pond Ordnance Rifle :doet 350-450 schade af schiet 1 keer per beurt geen speciale voordelen kost $5000

level 2:

24 pond Ordnance Rifle:doet 600-650 schade af schiet om de 2 beurten, heeft 10% meer kans om te raken $6000
12-ponder Parrott geweer:doet 500-550 schade af en schiet om de beurt heeft 5% meer kans om te raken $6000

level 3:

24-ponder Parrott geweer:doet 700-720 schade af schiet eens om de 2 beurten, heeft 10% meer kans om te raken $10 000
12-ponder Howitzer schiet eens per beurt , doet 650-680 schade af en heeft een mik NADEEL van 5% $10 000

level 4:

24-ponder Howitzer schiet eens per 2 beurten en doet 800-850 schade af heeft een mik voordeel van 5% $15 000
12-ponder "Napoleon"schiet 2 KEER PER BEURT doet: 500-600 schade af, heeft een mik NADEEL van 5% $15 000

level 5:

24-ponder "Napoleon" schiet eens per beurt en doet 500-1050 schade af en 5% meer kans om te raken en heeft 10% meer levenspuntenkost $20 000

nog altijd mag er gediscusieerd worden hoor !!
 

DeletedUser

als iemand het wil vertalen :D

voldoen aan de "Guidelines for Posting"
 

DeletedUser

Goed uitgewerkt. Idee 7/10. Kans op slagen. HOWITZER Die dingen werden in de oorlog gebruikt!
 

DeletedUser8116

Er is 1persoon nodig die het kanon bedient (een normale speler).

------------

level 4:

12-ponder "Napoleon"schiet 2 KEER PER BEURT doet: 500-600 schade af, heeft een mik NADEEL van 5% $15 000

als die ene persoon word neergeschoten, dan kan er ook niet meer met het kanon worden geschoten neem ik aan, of kan iemand die persoon vervangen?

waarom schiet die 12-ponder Napoleon 2 X per beurt?
 

DeletedUser

heel goed!!!


maareuuh

je kanonnen gaan toch niet echt stuk he

die kosten daarvoor teveel


zeg dan gewoon dat ze onbruikbaar worden voor dit gevecht en dan kan je ze volgend gevecht opnieuw gebruiken
 

DeletedUser

als die ene persoon word neergeschoten, dan kan er ook niet meer met het kanon worden geschoten neem ik aan, of kan iemand die persoon vervangen?

waarom schiet die 12-ponder Napoleon 2 X per beurt?


level 4:

12-ponder "Napoleon"schiet 2 KEER PER BEURT doet: 500-600 schade af, heeft een mik NADEEL van 5% $15 000


een beetje beter kijken en dan vind je het antwoord wel ;)
 
Bovenaan