• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

"echte" leger indelingen tijdens fortgevechten

DeletedUser8116

level 4:

12-ponder "Napoleon"schiet 2 KEER PER BEURT doet: 500-600 schade af, heeft een mik NADEEL van 5% $15 000


een beetje beter kijken en dan vind je het antwoord wel ;)

maar die 12-ponder van level 3 heeft ook een mik nadeel van 5%.
het duurt best lang om een kanon te laden, het lijkt me daarom wat veel dat de napoleon 2 X per beurt schiet.
 

DeletedUser

niet te veel over nadenken

anders zijn er erg veel dingen die niet kloppen:p
 

DeletedUser

maar die 12-ponder van level 3 heeft ook een mik nadeel van 5%.
het duurt best lang om een kanon te laden, het lijkt me daarom wat veel dat de napoleon 2 X per beurt schiet.

hij doet ook niet veel schade af he :) en de prijs...

en kanonnen kunnen voor alle duidelijkheid NIET kapot dit was in het begin al afgekeurd door meerdere personen en komt dus NIET:rolleyes:

en zou iemand dit a.u.b. kunnen vertalen ?

(aja en van die foutjes, ik was nogal moe en kon niet meer zuiver nadenken :p maar ik vond dit persoonlijk toch goed opgesteld ;)
 

DeletedUser6456

nog eens een poging om een uitgewerkt idee te krijgen:

alles samengevat:

Kanonnen


het idee is om kanonnen voor fortgevechten te maken.

hoe kom je aan kanonnen?

om aan kanonnen te komen moet je een kazerne bouwen. die heeft 5 levels.
(de kazerne kan hier staan:
28409491.jpg
)


hoe duur is een kanon?


kanonnen zijn erg duur.
dit verschilt van
$4000
voor het goedkoopste, tot voor de duurste:
$20.000,


wat voor kanonnen zijn er?


er zijn grofweg 2 soorten kanonnen:
12-, en 24-ponders. het grootste verschil hiertussen is dat 12-ponders eens per beurt schieten, 24-ponder eens per 2 beurten. de 24-ponders zijn krachtiger dan de 12-ponders (zie soorten kanonnen).

n.b. een 12 ponder uit kazerne level 4 is beter zijn dan een 24 ponder van een kazerne level 2!


wat is het verschil tussen kanonnen?


kanonnen zijn verschillend in:

  • bereik (hoever een kanon kan schieten in velden)
  • schade (hoeveel schade een kanon doet)
  • herlaadduur (om hoeveel beurten een kanon kan schieten)
  • hp (dit hangt af van de speler die met het kanon vecht
  • schade bereik (hoe hard een kanon nog raakt van een afstan)


Hoe gebruik ik een kanon?


degene die een fortgevecht aanzet kan kiezen hoeveel kanonnen hij/zij in wil zetten. de verdediger kan dit doen via de kazerne


verder belangrijk


  • een kanon neemt de ruimte van 4 spelers in . bv:
    204b4b39831f3e4
  • Er is 1persoon nodig die het kanon bedient (een normale speler).
  • hij/zij kan zich NIET bewegen tijdens het fortgevecht, maar kan natuurlijk harder schieten
  • kanonnen kunnen worden vernietigd door andere kanonnen en gewone spelers, dit om te vermijden dat steden zonder kanon andere kanonnen niet meer kapot zouden kunnen maken.
  • Kanonnen kunnen alleen worden gekocht door de stadsleiding (OOK GEMEENTERAAD!!!)

de verschillende kanonnen per level (per level dat de kazerne stijgt komen er 2 extra kanonnen:(


Level 1:

katapult:doet 400-500 schade af schiet eens per 2 beurten, heeft 15% meer kans om te maken $4000; 145%hp van bestturder
12 pond Ordnance Rifle :doet 350-450 schade af schiet 1 keer per beurt geen speciale voordelen kost $5000 150% hp van bestuurder

level 2:

24 pond Ordnance Rifle:doet 600-650 schade af schiet om de 2 beurten, heeft 10% meer kans om te raken $6000; 200%hp van bestturder12-ponder Parrott geweer:doet 500-550 schade af en schiet om de beurt heeft 5% meer kans om te raken $6000; 250%hp van bestuurder
level 3:

24-ponder Parrott geweer:doet 700-720 schade af schiet eens om de 2 beurten, heeft 10% meer kans om te raken $10 000; 250 % hp van bestuurder
12-ponder Howitzer schiet eens per beurt , doet 650-680 schade af en heeft een mik NADEEL van 5% $10 000; 300%hp van bestuurder
level 4:

24-ponder Howitzer schiet eens per 2 beurten en doet 800-850 schade af heeft een mik voordeel van 5% $15 000 350%hp van de bediener
12-ponder "Napoleon"schiet 2 KEER PER BEURT doet: 500-600 schade af, heeft een mik NADEEL van 5% $15 000; 400%hp van de bediener
level 5:

24-ponder "Napoleon" schiet eens per beurt en doet 500-1050 schade af en 5% meer kans om te raken en heeft 10% meer levenspuntenkost $20 000 400%hp van bediener

nog altijd mag er gediscusieerd worden hoor !!


moet er nog bijkomen hoeveel h een kanon krijgt?? (ztaat erbij met streep eronder)

dat5 2x per bbuert maakt hem veel te goed, en is daarbij te onrealistisch

en het lijkt me dat kaninnen alleen uitgeschakeld kunnen worden door kanonnen(alleen dat gevecht)

om de kleine steden te beschermen it:

max. 0 kanonnen per kant bij klein fort;
max. 3 kanonnen er kant bij middel fort
max 5 kanonnen per kant bij groot fort.

verder ziet het er goed uit, la zou ik eens per 2/3 buerten schieten doen, en de schades wat anders indelen, maar dat is aan innogames, als ze dit een goed idee vinden
 

DeletedUser

moet er nog bijkomen hoeveel h een kanon krijgt?? (ztaat erbij met streep eronder)

dat5 2x per bbuert maakt hem veel te goed, en is daarbij te onrealistisch

en het lijkt me dat kaninnen alleen uitgeschakeld kunnen worden door kanonnen(alleen dat gevecht)

om de kleine steden te beschermen it:

max. 0 kanonnen per kant bij klein fort;
max. 3 kanonnen er kant bij middel fort
max 5 kanonnen per kant bij groot fort.

verder ziet het er goed uit, la zou ik eens per 2/3 buerten schieten doen, en de schades wat anders indelen, maar dat is aan innogames, als ze dit een goed idee vinden

kanonnen kunnen door iedereen worden uitgeschakeld en daar blijft het bij, meer hp zou ik ook niet doen , tenminste niet in die maten, en de schade kunnen ze inderdaad veranderen, maar 2 maar per beurt blijft het bij alleen krijgt hij een miknadeel van 20% goed ?
 

DeletedUser6456

ik zou persoonlijk de nadelen weghalen, maar heb er geen moeite mee als ze blijven, het zorgt voor wat mer variatie. als de kanonnen wel door iedereen vernietigd kunnen worden zou ik wel grote hp bonussen geven. ander heb nje kans dat je je akono maar een keer kan gebruiken in een fortgevecht.

en je moet kunnen zeggen of je wel of niet wil schieten in een ronde. het kan namelijk handig ijn als je je kogel 1 ronde spaart
 

DeletedUser

ik zou persoonlijk de nadelen weghalen, maar heb er geen moeite mee als ze blijven, het zorgt voor wat mer variatie. als de kanonnen wel door iedereen vernietigd kunnen worden zou ik wel grote hp bonussen geven. ander heb nje kans dat je je akono maar een keer kan gebruiken in een fortgevecht.

en je moet kunnen zeggen of je wel of niet wil schieten in een ronde. het kan namelijk handig ijn als je je kogel 1 ronde spaart

en waarvoor is dat goed ? (misschien kun je bv zeggen als je een beurt wacht dat je mik voordeel krijgt dat je meer schade af doet ofzo:rolleyes:) maar ik zou persoonlijk niet Te veel hp bonus geven aan een kanon misschien gewoon vaste waardes Per kanon
 

DeletedUser9872

en waarvoor is dat goed ? (misschien kun je bv zeggen als je een beurt wacht dat je mik voordeel krijgt dat je meer schade af doet ofzo:rolleyes:) maar ik zou persoonlijk niet Te veel hp bonus geven aan een kanon misschien gewoon vaste waardes Per kanon

ik zou gewoon een vaste waarde per kanon invoeren (zoals ook al bij de schade...)
 

DeletedUser

wat vinden jullie hiervan:
Level 1:

katapult:doet 400-500 schade af schiet eens per 2 beurten, heeft 15% meer kans om te maken $4000; 145%hp van bestturder
12 pond Ordnance Rifle :doet 350-450 schade af schiet 1 keer per beurt geen speciale voordelen kost $5000 150% hp van bestuurder

level 2:

24 pond Ordnance Rifle:doet 600-650 schade af schiet om de 2 beurten, heeft 10% meer kans om te raken $6000; 1300hp

Parrott geweer:doet 500-550 schade af en schiet om de beurt heeft 5% meer kans om te raken $6000; 1200hp van bestuurder

level 3:

24-ponder Parrott geweer:doet 700-720 schade af schiet eens om de 2 beurten, heeft 10% meer kans om te raken $10 000; 1800hp

12-ponder Howitzer schiet eens per beurt , doet 650-680 schade af en heeft een mik NADEEL van 5% $10 000; 1500hp

level 4:

24-ponder Howitzer schiet eens per 2 beurten en doet 800-850 schade af heeft een mik voordeel van 5% $15 000 2400hp

12-ponder "Napoleon"schiet 2 KEER PER BEURT doet: 500-600 schade af, heeft een mik NADEEL van 5% $15 000; 2100hp

level 5:

24-ponder "Napoleon" schiet eens per beurt en doet 500-1050 schade af en 5% meer kans om te raken kost $20 000 3000hp

ik heb opzettelijk gekozen dat de 24 ponders sterker zijn omdat ze maar 1 keer per 2 beurten schieten,
graag zou ik het nu hebben over de schade en de kans meer of minder om te raken bij de kanonnen
 

DeletedUser6456

een 12-ponder napoleoan is nu beter da een 24-ponder napoleon, en katapulten hbben nu meer hp dan de kanonnen die erna komen (er zijn spelers die 3000hp hebben, maal 145% is nog meer dan een 24-ponder napoleon)
 

DeletedUser

een 12-ponder napoleoan is nu beter da een 24-ponder napoleon, en katapulten hbben nu meer hp dan de kanonnen die erna komen (er zijn spelers die 3000hp hebben, maal 145% is nog meer dan een 24-ponder napoleon)

Wat niet erg logisch is he
 

DeletedUser6456

het moet minimaal 1000-1200 zijn, dan is ie even goed als een 12 ponder, het kijkt me dus da een 12 ponder te goed is. kas de 12 ponde gewoon eens per beurt schiet zou het al beter zijn.
 

DeletedUser

Is waar maar je moet ook nog met de kans op een voltreffer rekening houden
 

DeletedUser

jullie mogen zelf die dingen ook bedenken daar ben ik niet goed in :D
 

DeletedUser6456

welke dingen? schades enzo?

en nu heeft het geen zin om die hele dure kanonnen te kopen, aangezien er niets is dat zoveel hp heeft, dat je er een groot kanon voor nogig hebt
 

DeletedUser

dan bedoel ik inderdaad discussieren over de schades,hp,prijs,voor of nadeel
 

DeletedUser9872

een 12-ponder napoleoan is nu beter da een 24-ponder napoleon, en katapulten hbben nu meer hp dan de kanonnen die erna komen (er zijn spelers die 3000hp hebben, maal 145% is nog meer dan een 24-ponder napoleon)

doe dan gewoon 100% ofzo;)
 
Bovenaan