• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

"echte" leger indelingen tijdens fortgevechten

DeletedUser

Wel, om het mij realistischer te doen over komen vroeg ik me af wat er kon veranderen tijdens de fortgevechten en ik vond het antwoord snel:
als er nu eens "echte" leger indelingen tijdens fortgevechten hiermee bedoel ik:
artillerie,infanterie en cavalerie nu is er alleen maar infanterie

hoe zou je dit aanpakken ?

ik zou in een stad een "kazerne" laten bouwen.
in de kazerne kun je verschillende dingen kopen zoals kanonnen en paarden alleen de stadsleiding kan die kopen .

dus bv. er komt een fortgevecht en ik wil dat mijn stad voor elk fortgevecht (als je zoiets koopt is dat permanent en niet voor 1 fortgevecht) een kanon in bezit heeft, dan ga je naar de kazerne en MET het geld van de STADSKASSA word een nieuw kanon gekocht. De prijs kan van kanon tot kanon verschillen maar het is gemiddeld 10 000 inkoopwaarde.

Nu heb je zo'n kanon gekocht en tijdens de aanval plaats je het kanon ergens (dit doet weer de stadsleiding) dan mag je van de aanwezige leden 3 spelers uitkiezen om aan het kanon te zetten deze mogen tijdens het fortgevecht NIET verplaatsen en staan vast aan een kanon, een kanon kan ook worden kapot geschoten dit gebeurd als de levenspunten van het kanon op zijn, (de levenspunten van een kanon zijn de levenspunten van de 3 spelers die aan het kanon staan samengeteld) het kanon en de 3 spelers zijn dood MAAR de stad die het kanon heeft gekocht bezit nog altijd het kanon.

Moest je zo'n paard hebben gekocht , dat moet natuurlijk ook zijn voordelen hebben, dus de stadsleiding mag per paard dat ze hebben er 1 persoon op zetten die persoon krijgt dan voor het komende fortgevecht 500 levenspunten extra en kan zichzelf veel sneller verplaatsen dan anders (zo'n 200%) ook over muren enz. als deze persoon doodgaat , stopt hij met het fortgevecht (zoals altijd) en het paard stop dus ook met het fortgevecht (maar net als het kanon kan het in een nieuw fortgevecht weer meedoen)

dus effe alles op een rijtje :
de kazerne kan in een stad worden gebouwd tot en met level 5
constructie punten die moeten worden ingebracht:
level 1 (200) en geeft paarden die ALLEEN 100 extra LP geven + een kanon
level 2 (400) geeft paarden die 50% extra snelheid bieden en 200 extra LP + een ander soort kanon
level 3 (600)geeft paarden die 100% extra snelheid bieden en 300 extra LP + een ander soort kanon
level 4 (800)geeft paarden die 150% extra snelheid bieden en 400 extra LP + een ander soort kanon
level 5 (1000)geeft paarden die 200% extra snelheid bieden en 500 extra LP + een ander soort kanon

indelingen van het leger:
artelerie: meer levenspunten, harder schieten (dus meer lp bij de vijand, wisselt ook van kanon tot kanon), kans is groter dat je iemand raakt,je mag je NIET bewegen
cavalerie: meer levenspunten, sneller
infanterie: geen speciale voordelen
 

DeletedUser

Nog een paar opmerkingen: de kazerne hoort volgens mij bij het FORT, als de speler doodgaat bij het paard, wordt het paard ook neergeschoten, deze kan je niet meer gebruiken.


Voor de rest, PRIMA idee!
 

DeletedUser

Nog een paar opmerkingen: de kazerne hoort volgens mij bij het FORT, als de speler doodgaat bij het paard, wordt het paard ook neergeschoten, deze kan je niet meer gebruiken.


Voor de rest, PRIMA idee!

dan moeten de prijzen van het paard ook lager liggen, en een kazerne in de stad omdat anders de steden die een fort willen veroveren en er zelf geen hebben al nadeel hebben
 

DeletedUser8307

Het paard vind ik iets minder maar het kanon is realistisch. Ik vind het kanon een goed idee, al zal het er warschijnlijk niet komen, moeten ze weer nieuwe wapens ontwikkelen :(.

Van mij mag het er in komen ;)

Paarden 5/10 => Liever niet komen.
Kanonnen 7,5/10 => Liefst wel, dit maakt het enkel realistischer, alhoewel dit spel niet realistisch is :p. Nee, het mag er in komen, de kanonnen, paarden liever niet.
 

DeletedUser

Voor kanonnen
Tegen paarden


Goed uitgelegd, mag er komen van mij (die kanonnen he)


Maar wel 1 aanpassing

de kanonnen kunnen niet overal staan, maar op bepaalde plekken (op de muur van het fort bv of in de torens) en dat is ook uitbouwbaar (bv Kanonnen plaats lvl 1 betekent dat je maar 1 kanon in je fort kan zetten) maar natuurlijk is dit niet oneindig uitbouwbaar, tot lvl 8 ofzo (1 op elke toren, aan elke kant van de muren)
 

DeletedUser8307

In verband met die kanonnen, hoeveel schade gaan die dan doen, zo'n 500 schade? Of stond dit al in je uitleg en heb ik erover gekeken?
 

DeletedUser

Kannon vind ik goed paarden minder maar om de hoeveel beurten schiet een kannon of schiet het elke beurt?
 

DeletedUser

In verband met die kanonnen, hoeveel schade gaan die dan doen, zo'n 500 schade? Of stond dit al in je uitleg en heb ik erover gekeken?

500 schade zou goed zijn :)

Kannon vind ik goed paarden minder maar om de hoeveel beurten schiet een kannon of schiet het elke beurt?

in ieder geval niet elke ronde want dan zou het oneerlijk zijn


En nog 1 vraagje

Kanonnen zijn voor aanvallers en verdedigers?

Want vroeger schoten beide kanten met kanonnen op elkaar

Dus aanvallers en verdedigers hebben evenveel kanonnen?
 

DeletedUser

er zijn verschillende tippen kanonnen:

10 verschillende,(we moeten alleen nog echte namen verzinnen)

kazerne level 1 : (je krijgt EEN van deze 2 kanon tippen)
type 1: schiet 1 keer per beurt en doet tussen 500-700 schade heeft geen extra kans om te raken
prijs : 5000$
type 2:schiet 2 keer per beurt en is een soort mitrailleur doet 350-450 schade, heeft geen extra kans om te raken
prijs : 5500$

kazerne level 2 : (je krijgt EEN van deze 2 kanon tippen)
type 3:schiet 1 keer per beurt en doet 550-750 schade af en heeft 5% extra kans om te raken
prijs : 6000$
type 4:schiet 3 keer per beurt en is een soort mitrailleur doet 400-550 schade en heeft geen extra kans om te raken
prijs : 6000$

kazerne level 3 : (je krijgt EEN van deze 2 kanon tippen)
type 5:schiet een keer per 2 beurten, doet 800-1000 schade af en heeft 20% extra kans om te raken
prijs : 8000$
type 6:schiet 4 keer per beurt en is een soort mitrailleur doet 500-600 schade af en heeft 10% minder kans om te raken
prijs : 8000$

kazerne level 4 : (je krijgt EEN van deze 2 kanon tippen)
type 7:schiet 1 keer per 2 beurten doet 950-1100 schade af 10% extra hit kans
prijs : 10000$
type 8:schiet 6 keer per beurt en is een soort mitrailleur en doet 500-600 schade af en heeft 10% minder kans om te raken
prijs : 10000$

kazerne level 5 : (je krijgt EEN van deze 2 kanon tippen)
type 9:schiet 1 keer per beurt doe 850 tot 1300 schade af en heeft 15 % extra kans om te hitten
prijs : 15000$
type 10:schiet 10 keer per beurt en is een soort mitrailleur 400-500 schade en heeft geen extra hit kansen
prijs : 15000$


verder nog de regeling om te richten met een kanon:
enkel de spelers die online zijn hebben recht om te schieten op een bepaalde speler , is geen van allen online word op de dichtstbijzijnde raakbare vijand geschoten zijn er meerdere spelers online: dan kiest elke persoon een persoon waar hij/zij op wil schieten en komt er een wachtlijst van op wie er word geschoten,

de kanonnen kunnen overal worden geplaatst waar de aanvallers recht op hebben er 1 te plaatsen en er kunnen max 40 kanonnen zijn, bij de verdedigers op de torens en de muren, ook in het fort, er kan over de omwalling worden geschoten
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser8116

Je hebt goede ideeën. Dat idee van het kanon is leuk, misschien kunnen we er later ook nog de Gatling aan toevoegen.

Over die paarden: wat zou het voordeel zijn van die extra snelheid? ik dacht er meer aan om ruiters 2 velden te laten lopen tegenover infanterie die normaal maar 1 veld loopt. ook zou ik zeggen dat ruiters alleen maar door de poort een fort in kunnen. (een paard in een toren?? niet realistisch)
Daarnaast snap ik niet echt waarom je bij die paarden extra levenspunten krijgt. het lijkt mij logischer dat het zitten op een paard juist ervoor zorgt dat je makkelijker te raken bent, je bent namelijk een veel groter object.

over artillerie: je kunt of doen wat jij zei, geen verplaatsing. of je kunt artillerie verplaatsen maar in die ronde niet schieten. daarnaast ben ik er voorstander van om artillerie net als geweren niet meer dan 1/3 van iemands levenspunten er af te halen. Anders komt de nadruk zeker te weten te liggen op de artillerie en dan wordt de infanterie afgeschreven.
 

DeletedUser

Je hebt goede ideeën. Dat idee van het kanon is leuk, misschien kunnen we er later ook nog de Gatling aan toevoegen.

Over die paarden: wat zou het voordeel zijn van die extra snelheid? ik dacht er meer aan om ruiters 2 velden te laten lopen tegenover infanterie die normaal maar 1 veld loopt. ook zou ik zeggen dat ruiters alleen maar door de poort een fort in kunnen. (een paard in een toren?? niet realistisch)
Daarnaast snap ik niet echt waarom je bij die paarden extra levenspunten krijgt. het lijkt mij logischer dat het zitten op een paard juist ervoor zorgt dat je makkelijker te raken bent, je bent namelijk een veel groter object.

over artillerie: je kunt of doen wat jij zei, geen verplaatsing. of je kunt artillerie verplaatsen maar in die ronde niet schieten. daarnaast ben ik er voorstander van om artillerie net als geweren niet meer dan 1/3 van iemands levenspunten er af te halen. Anders komt de nadruk zeker te weten te liggen op de artillerie en dan wordt de infanterie afgeschreven.


daarom dat artillerie prijzen zo hoog liggen, de paarden worden afgelast en de gatlings zijn toegevoegd :)
 

DeletedUser

40 is inderdaad veel maar je moet eens proberen er een getal op te plakken (ben ik echt niet goed in:p)

8 per team is goed , vergeet ook niet dat type 9 kanon meer kost dan een fortgevecht en kapot kan worden geschoten dus je zet ze al op een afstand en dan daalt de raak kans zoiezo , 15% misschien 5 % ;)
 

DeletedUser

ik zal mijn aanpassingen er wel bij zetten

er zijn verschillende tippen kanonnen:

10 verschillende,(we moeten alleen nog echte namen verzinnen)

kazerne level 1 : (je krijgt EEN van deze 2 kanon tippen)
type 1: schiet 1 keer per beurt en doet tussen 500-700 schade heeft geen extra kans om te raken
prijs : 5000$
type 2:schiet 2 keer per beurt en is een soort mitrailleur doet 350-450 schade, heeft geen extra kans om te raken
prijs : 5500$

kazerne level 2 : (je krijgt EEN van deze 2 kanon tippen)
type 3:schiet 1 keer per beurt en doet 550-750 schade af en heeft 5% extra kans om te raken
prijs : 6000$
type 4:schiet 3 keer per beurt en is een soort mitrailleur doet 400-550 schade en heeft geen extra kans om te raken
prijs : 6000$

kazerne level 3 : (je krijgt EEN van deze 2 kanon tippen)
type 5:schiet een keer per 2 beurten, doet 800-1000 schade af en heeft 20% extra kans om te raken
prijs : 8000$
type 6:schiet 4 keer per beurt en is een soort mitrailleur doet 500-600 schade af en heeft 10% minder kans om te raken
prijs : 8000$

kazerne level 4 : (je krijgt EEN van deze 2 kanon tippen)
type 7:schiet 1 keer per 2 beurten doet 950-1100 schade af 10% extra hit kans
prijs : 10000$
type 8:schiet 6 keer per beurt en is een soort mitrailleur en doet 500-600 schade af en heeft 10% minder kans om te raken
prijs : 10000$

kazerne level 5 : (je krijgt EEN van deze 2 kanon tippen)
type 9:schiet 1 keer per beurt doe 850 tot 1300 schade af en heeft 15 % extra kans om te hitten
prijs : 15000$
type 10:schiet 10 keer per beurt en is een soort mitrailleur 400-500 schade en heeft geen extra hit kansen
prijs : 15000$


(ik vind voor alle kanonnen dat ze niet elke beurt kunnen schieten maar dat ze om de 2 kunnen schieten (1 beurt wel-niet-wel-niet,...) maar als ze mogen schieten kunnen ze wel meer kogels tegelijk schieten
ook moet de schade van die kanonnen minder worden want met type 9 kun je iemand met 1 schot KO schieten)

verder nog de regeling om te richten met een kanon:
enkel de spelers die online zijn hebben recht om te schieten op een bepaalde speler , is geen van allen online word op de dichtstbijzijnde raakbare vijand geschoten zijn er meerdere spelers online: dan kiest elke persoon een persoon waar hij/zij op wil schieten en komt er een wachtlijst van op wie er word geschoten,

de kanonnen kunnen overal worden geplaatst waar de aanvallers recht op hebben er 1 te plaatsen en er kunnen max 40 kanonnen zijn (Maximum 8 per team, anders word het te makkelijk), bij de verdedigers op de torens en de muren, ook in het fort, er kan over de omwalling worden geschoten (maar is wel minder kans om te raken)
 

DeletedUser8116

er zijn verschillende tippen kanonnen:

10 verschillende,(we moeten alleen nog echte namen verzinnen)

kazerne level 1 : (je krijgt EEN van deze 2 kanon tippen)
type 1: schiet 1 keer per beurt en doet tussen 500-700 schade heeft geen extra kans om te raken
prijs : 5000$
type 2:schiet 2 keer per beurt en is een soort mitrailleur doet 350-450 schade, heeft geen extra kans om te raken
prijs : 5500$

kazerne level 2 : (je krijgt EEN van deze 2 kanon tippen)
type 3:schiet 1 keer per beurt en doet 550-750 schade af en heeft 5% extra kans om te raken
prijs : 6000$
type 4:schiet 3 keer per beurt en is een soort mitrailleur doet 400-550 schade en heeft geen extra kans om te raken
prijs : 6000$

kazerne level 3 : (je krijgt EEN van deze 2 kanon tippen)
type 5:schiet een keer per 2 beurten, doet 800-1000 schade af en heeft 20% extra kans om te raken
prijs : 8000$
type 6:schiet 4 keer per beurt en is een soort mitrailleur doet 500-600 schade af en heeft 10% minder kans om te raken
prijs : 8000$

kazerne level 4 : (je krijgt EEN van deze 2 kanon tippen)
type 7:schiet 1 keer per 2 beurten doet 950-1100 schade af 10% extra hit kans
prijs : 10000$
type 8:schiet 6 keer per beurt en is een soort mitrailleur en doet 500-600 schade af en heeft 10% minder kans om te raken
prijs : 10000$

kazerne level 5 : (je krijgt EEN van deze 2 kanon tippen)
type 9:schiet 1 keer per beurt doe 850 tot 1300 schade af en heeft 15 % extra kans om te hitten
prijs : 15000$
type 10:schiet 10 keer per beurt en is een soort mitrailleur 400-500 schade en heeft geen extra hit kansen
prijs : 15000$


verder nog de regeling om te richten met een kanon:
enkel de spelers die online zijn hebben recht om te schieten op een bepaalde speler , is geen van allen online word op de dichtstbijzijnde raakbare vijand geschoten zijn er meerdere spelers online: dan kiest elke persoon een persoon waar hij/zij op wil schieten en komt er een wachtlijst van op wie er word geschoten,

de kanonnen kunnen overal worden geplaatst waar de aanvallers recht op hebben er 1 te plaatsen en er kunnen max 40 kanonnen zijn, bij de verdedigers op de torens en de muren, ook in het fort, er kan over de omwalling worden geschoten

Misschien is het leuk om een roestige, een normale, een hoogwaardige( en een edele variant) te hebben.
ik heb wat gezocht op internet: mitrailleur was de Gatling(1861)
meest gebruikte kanon tijdens Am. Burgeroorlog was de 12-ponder Napoleon, vernoemt naar keizer Napoleon III van Frankrijk.

http://www.civilwarartillery.com/
http://en.wikipedia.org/wiki/Field_artillery_in_the_American_Civil_War#Smoothbores

ik stel voor dat het kanon schade doet in een gebied van 2 bij 2 vakjes en de schade over die vakjes verdeelt. dus als het kanon 800 zou hitten, dat het dan 200 per vakje hit.
 

DeletedUser

Leuk idee.

Denk er wel over na dat de verdedigers dan weer erg veel voordeel kijken.
 
Bovenaan