DeletedUser
Wel, om het mij realistischer te doen over komen vroeg ik me af wat er kon veranderen tijdens de fortgevechten en ik vond het antwoord snel:
als er nu eens "echte" leger indelingen tijdens fortgevechten hiermee bedoel ik:
artillerie,infanterie en cavalerie nu is er alleen maar infanterie
hoe zou je dit aanpakken ?
ik zou in een stad een "kazerne" laten bouwen.
in de kazerne kun je verschillende dingen kopen zoals kanonnen en paarden alleen de stadsleiding kan die kopen .
dus bv. er komt een fortgevecht en ik wil dat mijn stad voor elk fortgevecht (als je zoiets koopt is dat permanent en niet voor 1 fortgevecht) een kanon in bezit heeft, dan ga je naar de kazerne en MET het geld van de STADSKASSA word een nieuw kanon gekocht. De prijs kan van kanon tot kanon verschillen maar het is gemiddeld 10 000 inkoopwaarde.
Nu heb je zo'n kanon gekocht en tijdens de aanval plaats je het kanon ergens (dit doet weer de stadsleiding) dan mag je van de aanwezige leden 3 spelers uitkiezen om aan het kanon te zetten deze mogen tijdens het fortgevecht NIET verplaatsen en staan vast aan een kanon, een kanon kan ook worden kapot geschoten dit gebeurd als de levenspunten van het kanon op zijn, (de levenspunten van een kanon zijn de levenspunten van de 3 spelers die aan het kanon staan samengeteld) het kanon en de 3 spelers zijn dood MAAR de stad die het kanon heeft gekocht bezit nog altijd het kanon.
Moest je zo'n paard hebben gekocht , dat moet natuurlijk ook zijn voordelen hebben, dus de stadsleiding mag per paard dat ze hebben er 1 persoon op zetten die persoon krijgt dan voor het komende fortgevecht 500 levenspunten extra en kan zichzelf veel sneller verplaatsen dan anders (zo'n 200%) ook over muren enz. als deze persoon doodgaat , stopt hij met het fortgevecht (zoals altijd) en het paard stop dus ook met het fortgevecht (maar net als het kanon kan het in een nieuw fortgevecht weer meedoen)
dus effe alles op een rijtje :
de kazerne kan in een stad worden gebouwd tot en met level 5
constructie punten die moeten worden ingebracht:
level 1 (200) en geeft paarden die ALLEEN 100 extra LP geven + een kanon
level 2 (400) geeft paarden die 50% extra snelheid bieden en 200 extra LP + een ander soort kanon
level 3 (600)geeft paarden die 100% extra snelheid bieden en 300 extra LP + een ander soort kanon
level 4 (800)geeft paarden die 150% extra snelheid bieden en 400 extra LP + een ander soort kanon
level 5 (1000)geeft paarden die 200% extra snelheid bieden en 500 extra LP + een ander soort kanon
indelingen van het leger:
artelerie: meer levenspunten, harder schieten (dus meer lp bij de vijand, wisselt ook van kanon tot kanon), kans is groter dat je iemand raakt,je mag je NIET bewegen
cavalerie: meer levenspunten, sneller
infanterie: geen speciale voordelen
als er nu eens "echte" leger indelingen tijdens fortgevechten hiermee bedoel ik:
artillerie,infanterie en cavalerie nu is er alleen maar infanterie
hoe zou je dit aanpakken ?
ik zou in een stad een "kazerne" laten bouwen.
in de kazerne kun je verschillende dingen kopen zoals kanonnen en paarden alleen de stadsleiding kan die kopen .
dus bv. er komt een fortgevecht en ik wil dat mijn stad voor elk fortgevecht (als je zoiets koopt is dat permanent en niet voor 1 fortgevecht) een kanon in bezit heeft, dan ga je naar de kazerne en MET het geld van de STADSKASSA word een nieuw kanon gekocht. De prijs kan van kanon tot kanon verschillen maar het is gemiddeld 10 000 inkoopwaarde.
Nu heb je zo'n kanon gekocht en tijdens de aanval plaats je het kanon ergens (dit doet weer de stadsleiding) dan mag je van de aanwezige leden 3 spelers uitkiezen om aan het kanon te zetten deze mogen tijdens het fortgevecht NIET verplaatsen en staan vast aan een kanon, een kanon kan ook worden kapot geschoten dit gebeurd als de levenspunten van het kanon op zijn, (de levenspunten van een kanon zijn de levenspunten van de 3 spelers die aan het kanon staan samengeteld) het kanon en de 3 spelers zijn dood MAAR de stad die het kanon heeft gekocht bezit nog altijd het kanon.
Moest je zo'n paard hebben gekocht , dat moet natuurlijk ook zijn voordelen hebben, dus de stadsleiding mag per paard dat ze hebben er 1 persoon op zetten die persoon krijgt dan voor het komende fortgevecht 500 levenspunten extra en kan zichzelf veel sneller verplaatsen dan anders (zo'n 200%) ook over muren enz. als deze persoon doodgaat , stopt hij met het fortgevecht (zoals altijd) en het paard stop dus ook met het fortgevecht (maar net als het kanon kan het in een nieuw fortgevecht weer meedoen)
dus effe alles op een rijtje :
de kazerne kan in een stad worden gebouwd tot en met level 5
constructie punten die moeten worden ingebracht:
level 1 (200) en geeft paarden die ALLEEN 100 extra LP geven + een kanon
level 2 (400) geeft paarden die 50% extra snelheid bieden en 200 extra LP + een ander soort kanon
level 3 (600)geeft paarden die 100% extra snelheid bieden en 300 extra LP + een ander soort kanon
level 4 (800)geeft paarden die 150% extra snelheid bieden en 400 extra LP + een ander soort kanon
level 5 (1000)geeft paarden die 200% extra snelheid bieden en 500 extra LP + een ander soort kanon
indelingen van het leger:
artelerie: meer levenspunten, harder schieten (dus meer lp bij de vijand, wisselt ook van kanon tot kanon), kans is groter dat je iemand raakt,je mag je NIET bewegen
cavalerie: meer levenspunten, sneller
infanterie: geen speciale voordelen