• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

"echte" leger indelingen tijdens fortgevechten

DeletedUser

leuk idee.

maar ff een vraagje :D

hoeveel kanonnen en paarden kunnen er max. per aanval / verdediging?
Zijn de kanonnen en paarden voor aanval en verdediging?
Hoeveel plaatsen van de spelers nemen ze in of kan je ze buiten het begin gebeid plaatsen?

tevens vult het ook de "lege plek" op in de stad :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser6456

een paar dingen van mij:

ik zou zeggen
dat een kanon om mde 2 ronden kan schieten (was al gezgt)
dat je max. 10 kanonnen kan hebben
dat een kanon 1 persoon plaats kost (je kan bijv. 10 persoenen mee laten
doen, of 1 kanon, en 9 personen)
dat de persoon die het kanon 'bedient' maar 50% van zijn lp heeft
dat het kanon de ander 50% krijgt (je kan het kanon met een ander kanon
kapot schieten)


en over de verschillende kanonnen miss dit:

je moet kanonnen laden vor het gevecht (er producten in stoppen)
je hebt 2 soorten kanonnen:

12, en 20 ponder (ik zeg maar iets)

12 ponder schiet om de ronde, 20 ponder eens in de drie ronden.
12 ponder kost 1 dynamiet per schoet, 20 ponder 2.
12 ponder kan alleen een vijnadig kanon raken, een 20 ponder raakt ook de bediener
12 ponder minder schade en minder schade radius (bijv. schade in 2x2 vakjes), 20 ponder meer schade en grotere radius (bijv. 3x3 vakjes)
12 ponder kan tot 10 vakjes vooruit schieten, 20 ponder tot 15(getallen moeten anders)


de kanonnen kunnen alleen op de laatje rij staan (voor aanvallers) en vor verdedigers overal(binnen/ op de muren van het fort

je kunt met een geweer geen kanon beschadigen, wel de bediener (miss 80% kans)


zie hier mijn bijdrage, mag van alles in geschrapt/verbeterd worden, of je vindt het gewoon goed.



de verschillende kanonnen per level:


Level 1:

katapult
12 pond Ordnance Rifle

level 2:

24 pond Ordnance Rifle
12-ponder Parrott geweer

level 3:

24-ponder Parrott geweer
12-ponder Howitzer

level 4:

24-ponder Howitzer
12-ponder "Napoleon"

level 5:

24-ponder "Napoleon"
Rhenenboy’s 30 ponder (edel)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser8116

een paar dingen van mij:

ik zou zeggen
dat een kanon om mde 2 ronden kan schieten (was al gezgt)
dat je max. 10 kanonnen kan hebben
dat een kanon 1 persoon plaats kost (je kan bijv. 10 persoenen mee laten
doen, of 1 kanon, en 9 personen)
dat de persoon die het kanon 'bedient' maar 50% van zijn lp heeft
dat het kanon de ander 50% krijgt (je kan het kanon met een ander kanon
kapot schieten)


en over de verschillende kanonnen miss dit:

je moet kanonnen laden vor het gevecht (er producten in stoppen)
je hebt 2 soorten kanonnen:

12, en 20 ponder (ik zeg maar iets)

12 ponder schiet om de ronde, 20 ponder eens in de drie ronden.
12 ponder kost 1 dynamiet per schoet, 20 ponder 2.
12 ponder kan alleen een vijnadig kanon raken, een 20 ponder raakt ook de bediener
12 ponder minder schade en minder schade radius (bijv. schade in 2x2 vakjes), 20 ponder meer schade en grotere radius (bijv. 3x3 vakjes)
12 ponder kan tot 10 vakjes vooruit schieten, 20 ponder tot 15(getallen moeten anders)


de kanonnen kunnen alleen op de laatje rij staan (voor aanvallers) en vor verdedigers overal(binnen/ op de muren van het fort

je kunt met een geweer geen kanon beschadigen, wel de bediener (miss 80% kans)


zie hier mijn bijdrage, mag van alles in geschrapt/verbeterd worden, of je vindt het gewoon goed.

Je hebt wel een aantal goede dingetjes. Ik ben het eens dat het laden van een kanon een speelronde kost. Ik stel voor dat er geen 50% LP van de kanonnier afgaat maar dat zijn stamina/verschuilen + uitwijken gehalveerd word. (de kanonnier behoud zijn levenspunten maar hij kan minder makelijk uitwijken omdat hij voor het kanon moet zorgen)

ik ben van mening dat een kanonier ruimte inneemt van 2 persoon, dus of 10 infanterie of 8 infanterie en 1 kanon. met zwaardere typen kanonnen kun je zelfs doen dat ze 3 ruimte innemen (dus 7 inf. en 1 kanon.)

over de producten die je meld: dynamiet is erg lastig te krijgen. Ik vind wel dat een kanon explosieven nodig heeft. ik zou het zo doen dat je bij het kopen van een kanon X aantal houtplanken X aantal staven ijzer en X aantal dynamiet moet betalen met een X aantal $$$.

ook is het realistisch om een kanon af te schrijven na een X aantal schoten. Bijvoorbeeld: een kanon heeft 200 schoten verschoten ( 4 fortgevechten constant schieten)tijdens zijn levensduur, het kanon is nu kapot. Op deze manier moet men kanonnen blijven maken, omdat ze na de zoveel schoten kapot gaan.
 

DeletedUser8116

vergeet ook de Gatling niet. Ook een leuke toevoeging, maar hier moeten we weer andere regels voor opstellen.

kost een X aantal houtplanken een X aantal staven ijzer en een X aantal munitie.

Schiet elke ronde, neemt plaats van 2 infanteristen in.
 

DeletedUser6456

dat kapot gaan lijkt me niet heel handig aangezien je duizenden $$ betaald,


het rhenenboy's 30-ponder word miss vervangen door een gatling, maar dat is een heel ander soort kanon (machinegeweer voor wie het niet weet), en kan dus eigenlijk niet op deze manier gebruikt worden.
een screentje, ze zijn wat te groot, en nieet erg mooi, mar het geeft vast een beeld

204b4b39831f3e4
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser6456

heeft iemand hog iets te zegen hierover, het lijkt me, dat ik genoeg heb gezegt om op te reageren...
 

DeletedUser

ja ik


ze nemen meer plaats op de kaart in maar niet plaats bij de spelers zoals robertlee zei


je kunt nog altijd zoveel spelers hebben (hoeveel zijn dat er) maar je kanonnen nemen gewoon meer plaats in beslag
 

DeletedUser

GEWELDIG idee, echt waar! Zo word het veel realisticher. Wat ik eigenlijk wil is dat het net zo iets word als call of duty dan is het pas realisticht. en ja dat kan online
 

DeletedUser6456

het lijkt mij wel eerlijk als kanonnen plaatsen innemen. ze zijn namelijk veel sterker dan normale spelers.

weet iemand hoe je ervoor zorgt dat kleine steden(met geen of slechte kanonnen) niet al te erg benadeelt worden?

en hoe zit het met het hp verlies van de spler, en het 'vernietigen' van het kanon? (50%van splere hp is kanon hp, kanon kan ''gedood'' worden door ander kanon; zie mijn eerdere uitgebruide reactie)
 

DeletedUser6456

GEWELDIG idee, echt waar! Zo word het veel realisticher. Wat ik eigenlijk wil is dat het net zo iets word als call of duty dan is het pas realisticht. en ja dat kan online

dan is het idee van browsergame weg volgens mij, dus dat zal er nooit komen, ik hoop dit wel...
 

DeletedUser

Misschien, is het een idee als de kannonen kapot gaan nadat de LP op is en dan voor wat $$$ gerepareerd kunnen worden.
 

DeletedUser6456

vinden jullie het al dan niet hebben van lp voor kanonnen een probleem?

@ erwtsnert dan lijkt me het eerdere idee van na een aantal schoten miss toch wat beter.

het is denk ik al erg genioeg als je kanonnen niet meer mee mogen doen, maar er zit natuurlijk wel wat in.

en over het idee eerst voor een x aantal schoten munutie in te leggen(voor het gevecht geef je een X munutie aan het kanon, waarmee je een X aantal schoten kan lossen)


en ff voor iedereen kijk steeds ook op de vorige bladzijde, zodat je eventueel ook daarop kan reageren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser6456

hoe bedoell je?

mo ze te bedienen? ja, ik had het idee die mensen -50%hp te geven, en 20% extra kans dat ze niet geraakt worden.
of een negatieve bonus op de vaardigheden.
 

DeletedUser

en voor de aanvallers als je een aanval begint kan je kanonnen kopen dus gewoon per aanval kopen :)
dan is er ook geen nadeel
 

DeletedUser

het kan wel ik heb wel eens battlefield heroes gespeeld en dat is ook op het internet

rhenenboy bedoeld dat the-west een browserspel is, en dat door dit erin te doen zorgt dat het eigenlijk geen browser spel meer zou zijn.
battlefield heroes is volgens mij ook heel ander spel.

zou het zo leuk vinden als alle spelers van the-west eens in gaan zien dat het als samenwerk spel is bedoeld en niet enkel individueel spel
(in mijn ogen een groter probleem als geen kanonnen in fort hebben)
 
Bovenaan