• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Aanpassing spelregels

Ik wil mensen die over stelen spreken aanraden even een definitie van stelen in een woordenboek te gaan opzoeken. Ik kan je ook verzekeren dat stelen in dit spel echt verboden is. Het is alleen zo gemaakt dat echt stelen niet mogelijk is (ik doel dan niet op geld stelen bij duels).

ste·len (werkwoord; stal, heeft gestolen)
1 Iets dat van een ander is wegnemen om het voor zichzelf te houden
(Bron).

Jij geeft het voorwerp aan die persoon, en dan is het dus van hem. Hij betaalt er zelfs voor, al is het misschien niet wat jij er voor wilt hebben.
 

Deleted User - 486404

dus stelen in legaal.... heerlijke regels dan

Sinds wanneer is een gekocht item niet meer teruggeven stelen? De markt is bedoeld om dingen te verkopen en niet om uit te lenen (nogmaals). Welke afspraken er ook gemaakt zijn, er is in het spel niets bindend om iets aan elkaar uit te lenen daarvoor wordt elke handeling via de markt gezien als een verkoop welke afspraken er ook gemaakt zijn. Als iemand dan zijn gekochte voorwerpen niet wilt teruggeven dan is dat zijn zaak.

De markt is niet ontworpen om dingen aan elkaar uit te lenen maar om dingen aan elkaar te verkopen!!!!

Hieronder wat over stelen:

NL: stelen
Synoniemen: afnemen, gappen, inpikken, jatten, kapen, ontfutselen, ontnemen, ontvreemden, pikken, plunderen, roven, snaaien, verduisteren, vervreemden, wegnemen, pijlen, wegpikken, wegkapen, verdonkeremanen, achteroverdrukken, toeëigenen, wegfutselen, achterhouden,

iets dat je gekocht hebt niet teruggeven valt hier volgens mij niet onder...
 

DeletedUser14782

Ben ik nog zo geniaal of zien jullie dit niet?

Een leenfunctie maken? ö


En even een mooie quote om dit gezeur te stoppen
Gijsieboys94's profiel: In three words I can sum up everything I've learned about life: it goes on.
 

DeletedUser

Nogmaals, het spel is niet gemaakt voor lenen. Wat is het leuke aan dat soort opdrachten waarvoor je dingen moet verzamelen als je het toch allemaal aan elkaar kunt uitlenen?
 

DeletedUser

laat dan een update komen zodat je dingen kan uitlenen zoals ik een paar pagina's terug al heb gezegt, of word dan weer het systeem overbelast zoals altijd word gebruikt bij een idee van spelers.
 

Deleted User - 486404

Ben ik nog zo geniaal of zien jullie dit niet?

Een leenfunctie maken? ö


En even een mooie quote om dit gezeur te stoppen
Gijsieboys94's profiel: In three words I can sum up everything I've learned about life: it goes on.

laat dan een update komen zodat je dingen kan uitlenen zoals ik een paar pagina's terug al heb gezegt, of word dan weer het systeem overbelast zoals altijd word gebruikt bij een idee van spelers.

Niets belet jullie om het uit te werken en het voor te stellen in het juiste forumdeel... ga jullie gang zou ik zeggen :)
 

DeletedUser

Niets belet jullie om het uit te werken en het voor te stellen in het juiste forumdeel... ga jullie gang zou ik zeggen :)

Ja daar zijn ook al zoveel ideeën van dat forum in het spel gebracht hé :no:
 

DeletedUser6244

Ja daar zijn ook al zoveel ideeën van dat forum in het spel gebracht hé :no:

Ik heb welgeteld 1 idee voorgesteld en dat is ook doorgestuurd naar de devs (laten we hopen dat t bij 2.0 er ook bij zit :D).. Als je aankomt met belachelijke dingen moet je niet raar op kijken dat t niet in t spel wordt gebracht. ;)
 

DeletedUser

En daarom gaan we gezellig de regels, moderators en hun manier van doen afkraken. Ik weet dat mijn prioriteitenkompas niet bepaald naar 't noorden wijst, maar volgens mij is het bij jullie nog een stukje erger.


ik weet dat het bij the west niet naar gerechtigheid wijst.
 

DeletedUser11730

Ik begrijp de frustratie heel goed, maar je neemt zelf het risico als je er aan begint. Zelf ook een paar keer met samengeknepen billen gezeten of ik mijn item wel terug zou krijgen, zelfs van mensen die ik (nog steeds) vertrouw. Je leert er van om duidelijke afspraken te maken, concrete vragen te stellen over wat de bedoeling is en vooral dat je met sommige mensen geen meer zaken doet.

Op fishing mails moet je niet in gaan, maar ook niet op bedelbrieven van mensen in het spel die je niet kent. Als je bestolen wordt is het een harde leerschool, maar je kunt het de support niet kwalijk nemen als het je overkomt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser6244

ik weet dat het bij the west niet naar gerechtigheid wijst.

Toen jij begon met spelen heb je alle spelregels gelezen en geaccepteerd als t goed is. Je wist dus dat uitlenen op eigen risico is en dat de ander niet verplicht is om je spullen ook daadwerkelijk terug te geven.

Gijssie leent geld uit --> Verboden
Massimo maakt gebruik van de goedgelovigheid van andere spelers --> Niet verboden (al is die nou wel geband :p)
 

Deleted User - 486404

Ok rechtvaardigheid dus tegen spelbederf... goed dan voeren we meteen strengere regels in om alles wat op spelbederf lijkt, af te schaffen maar dan ook alles hé en die regels worden dan ook aangepast als er iets nieuw gevonden wordt. Zien hoe leuk The West dan nog is...

Regel - Spelbederf


Het is niet toegelaten om anderen hun spelplezier op gelijk welke manier dan ook te bederven ook het zoeken naar manieren om het spel voor iemand anders te bederven is verboden.

Voorbeelden:
*Het is niet toegelaten om iemand nog 'noob' te noemen aangezien dit het spelplezier voor een speler serieus kan bederven.
*Vanaf nu moet je als je iets leent eerst toestemming vragen aan de support zodat alle gedane afspraken gecontroleerd kunnen worden. Indien je die afspraken niet nakomt dan volgt er een sanctie
*Het is vanaf heden verplicht om een minimaal lage levels te rekruteren in een fortgevecht. Dit zodat lage levels ook kunnen genieten van een fortgevecht en niet constant uit de boot vallen wat hun spelplezier ontzettend kan verbrodden.
*Fake aanvallen op forten of massa fortgevechten zijn vanaf nu verboden. Elk fortgevecht moet fatsoenlijk uitgevochten kunnen worden. Anders verpest je het spelplezier van mensen die fatsoenlijke fortgevechten willen doen.
*Vanaf nu is het verboden om dingen op de markt voor bepaalde spelers te reserveren, iedereen mag dingen op de markt kopen anders verpest je het spelplezier voor spelers die dat ook willen kopen maar het niet voor hen bestemd is. Zo voorkom je ook de ergernissen dat iemand dingen koopt die voor iemand anders bestemd waren dat het spelplezier ontzettend bederft.

...


Zullen we zo beginnen met alles aan banden te leggen? Ik dacht het niet. Het is een spel en dit wordt gespeeld. Zo'n regels zullen juist het spelplezier bederven. Deze bovenstaande spelregels worden dus ook niet echt ingevoerd want die slaan soms op niets.
 

DeletedUser

Toen jij begon met spelen heb je alle spelregels gelezen en geaccepteerd als t goed is. Je wist dus dat uitlenen op eigen risico is en dat de ander niet verplicht is om je spullen ook daadwerkelijk terug te geven.

Gijssie leent geld uit --> Verboden
Massimo maakt gebruik van de goedgelovigheid van andere spelers --> Niet verboden (al is die nou wel geband :p)


ik heb ze geaccepteerd, niet gelezen, maar het punt is dat stelen want zo blijf ik het noemen weet ik het hoevaak is gebeurt maar dat ze niet gaan nadenken hoe ze het kunnen oplossen met bijvoorbeeld een leen optie.
 

DeletedUser

Ok rechtvaardigheid dus tegen spelbederf... goed dan voeren we meteen strengere regels in om alles wat op spelbederf lijkt, af te schaffen maar dan ook alles hé en die regels worden dan ook aangepast als er iets nieuw gevonden wordt. Zien hoe leuk The West dan nog is...

Regel - Spelbederf


Het is niet toegelaten om anderen hun spelplezier op gelijk welke manier dan ook te bederven ook het zoeken naar manieren om het spel voor iemand anders te bederven is verboden.

Voorbeelden:
*Het is niet toegelaten om iemand nog 'noob' te noemen aangezien dit het spelplezier voor een speler serieus kan bederven.
*Vanaf nu moet je als je iets leent eerst toestemming vragen aan de support zodat alle gedane afspraken gecontroleerd kunnen worden. Indien je die afspraken niet nakomt dan volgt er een sanctie
*Het is vanaf heden verplicht om een minimaal lage levels te rekruteren in een fortgevecht. Dit zodat lage levels ook kunnen genieten van een fortgevecht en niet constant uit de boot vallen wat hun spelplezier ontzettend kan verbrodden.
*Fake aanvallen op forten of massa fortgevechten zijn vanaf nu verboden. Elk fortgevecht moet fatsoenlijk uitgevochten kunnen worden. Anders verpest je het spelplezier van mensen die fatsoenlijke fortgevechten willen doen.
*Vanaf nu is het verboden om dingen op de markt voor bepaalde spelers te reserveren, iedereen mag dingen op de markt kopen anders verpest je het spelplezier voor spelers die dat ook willen kopen maar het niet voor hen bestemd is. Zo voorkom je ook de ergernissen dat iemand dingen koopt die voor iemand anders bestemd waren dat het spelplezier ontzettend bederft.

...


Zullen we zo beginnen met alles aan banden te leggen? Ik dacht het niet. Het is een spel en dit wordt gespeeld. Zo'n regels zullen juist het spelplezier bederven. Deze bovenstaande spelregels worden dus ook niet echt ingevoerd want die slaan soms op niets.



die regels mogen van mij wel door komen hoor.
 

DeletedUser4891

Och, hier zijn de discussies over de markt weer. :D
Jullie kunnen klagen wat jullie willen, maar regels zijn regels, en als de mods eenmaal beslist hebben houden ze voet bij stuk.

Ik weet niet of jullie wel eens naar een markt gaan, maar als ik er naar toe ga dan is dat meestal om dingen te kopen en niet om dingen te lenen. Ik zou behoorlijk vreemd opkijken als er een paar dagen nadat ik naar de markt ben geweest opeens iemand voor de deur zou staan om mijn gekochte spullen weer op te halen. En zo is het in het spel nou ook. :p
 
Bovenaan