• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Aanpassing spelregels

DeletedUser6244

'Trust is like paper, once it's crumpled it can never be perfect again.'

Jij zegt het... Na een onterechte ban (net als krent eigenlijk) is mijn vertrouwen in de mods dan ook voor altijd geschaad.. En net als krent krijg ik inderdaad ook een hele hoop debiele antwoorden op supportaanvragen.


Zeker als ik zie dat zowel mijn als poon's bericht doodleuk worden verwijderd zonder enige vorm van uitleg... Dat mods regels blijkbaar enkel gebruiken als het hun uitkomt en er behoorlijk creatief mee omgaan:

'noob' is toegestaan tot op zekere limiet, en de mod bepaalt wel wanneer die limiet is bereikt..

En we blijven onszelf maar afvragen waarom dat spelersaantal toch daalt...:rolleyes:
 

DeletedUser15026

Klopt helemaal levvvie, jij weet waarom ik onterecht gebanned ben.
 

DeletedUser

Goed, om daar dan even uitleg op te geven: Er komt een bericht langs met termen die wij hier niet dulden. Dat verwijderen we. Daar kwamen reacties op. Als je het originele bericht verwijdert, is dat vreemd voor de neutrale lezer om te zien, en wordt het in feite off-topic, dus wordt ook dat verwijderd. Maar van een simpele verwijdering van een bericht krijg je geen bericht, enkel bij uitzonderingen of als er een waarschuwing dan wel berisping aan gekoppeld is.

Hiermee hoop ik duidelijkheid te verschaffen. Het kan soms lijken alsof we kritiek censureren, maar dit heeft ook altijd een goede reden. Kritiek op dit forum gaat dikwijls gepaard met krachttermen die niet geduld worden. Dan wordt dat bericht verwijderd en eventuele reacties op dat bericht ook. Als je ziet dat zo'n bericht verwijderd is zul je snel denken aan censuur, maar dit is niet het geval.
 

DeletedUser

Goed, om daar dan even uitleg op te geven: Er komt een bericht langs met termen die wij hier niet dulden. Dat verwijderen we. Daar kwamen reacties op. Als je het originele bericht verwijdert, is dat vreemd voor de neutrale lezer om te zien, en wordt het in feite off-topic, dus wordt ook dat verwijderd. Maar van een simpele verwijdering van een bericht krijg je geen bericht, enkel bij uitzonderingen of als er een waarschuwing dan wel berisping aan gekoppeld is.

Hiermee hoop ik duidelijkheid te verschaffen. Het kan soms lijken alsof we kritiek censureren, maar dit heeft ook altijd een goede reden. Kritiek op dit forum gaat dikwijls gepaard met krachttermen die niet geduld worden. Dan wordt dat bericht verwijderd en eventuele reacties op dat bericht ook. Als je ziet dat zo'n bericht verwijderd is zul je snel denken aan censuur, maar dit is niet het geval.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens Simmies. Ik kan nu maar spreken over 1 geval, maar wat is het probleem dat ik alleen even laat weten dat ik een ban heb ontvangen , waarbij ik zelf ook aangeef dat dat mijn eigen fout is? In feite spreek ik dus niks van de support tegen, maar vervolgens word het wel verwijderd?
 

DeletedUser

Daar ben ik het niet helemaal mee eens Simmies. Ik kan nu maar spreken over 1 geval, maar wat is het probleem dat ik alleen even laat weten dat ik een ban heb ontvangen , waarbij ik zelf ook aangeef dat dat mijn eigen fout is? In feite spreek ik dus niks van de support tegen, maar vervolgens word het wel verwijderd?

In de forumregels, die je hebt geaccepteerd bij het maken van je forumaccount, staat dat berispingen van welke soort dan ook niet worden besproken op het forum. Het principe en de hantering van de spelregels mogen uiteraard ter discussie gesteld worden, maar de individuele gevallen niet.

Overigens staan wij open voor vragen omtrent berispingen en dergelijke. Als je uitleg wil of niet weet waarom je bestraft bent, kun je dit gewoon vragen bij degene die je bestraft heeft. Die zal het best aan kunnen geven waarom hij dat gedaan heeft.

Ik wil ook de individuele gevallen bij deze achter me laten. PM's is prima, dit topic is ergens anders voor bedoelt. Berichten die hierna gepost worden in reactie op deze reeks berichten (die van Drollie tot dit bericht) zullen bestraft worden. Niet dat ik dat graag doe, maar ik wil voorkomen dat dit topic afdwaalt. :)
 

DeletedUser

'Trust is like paper, once it's crumpled it can never be perfect again.'

Jij zegt het... Na een onterechte ban (net als krent eigenlijk) is mijn vertrouwen in de mods dan ook voor altijd geschaad.. En net als krent krijg ik inderdaad ook een hele hoop debiele antwoorden op supportaanvragen.


Zeker als ik zie dat zowel mijn als poon's bericht doodleuk worden verwijderd zonder enige vorm van uitleg... Dat mods regels blijkbaar enkel gebruiken als het hun uitkomt en er behoorlijk creatief mee omgaan:

'noob' is toegestaan tot op zekere limiet, en de mod bepaalt wel wanneer die limiet is bereikt..

En we blijven onszelf maar afvragen waarom dat spelersaantal toch daalt...:rolleyes:

Het spelersaantal daalt om verschillende factoren op iedere server. Om dit direct richting de mods te schuiven is imo toch wel wat te voorbarig. Als je het niet kan vinden met één of meerdere mods, prima, je kan niet iedereen goed vinden, maar probeer dan ook met duidelijke argumenten te komen?

Als een speler onterecht geband is, dan zal de support daar wel over oordelen. Dit soort zaken zijn op het forum niet bespreekbaar, aangezien iedereen hier over onvoldoende informatie beschikt. Zij hebben de gegevens, zij zullen er samen met jou wel uitkomen en indien dat niet is, vraag je gewoon of een tweede mod er heen wilt kijken. Desnoods kan dan de cm nog eens kijken (let wel op dat het antwoord van de cm lang kan duren, de activiteit van de cm is niet erg hoog).

Wat ik natuurlijk betreur is dat je blijkbaar je vertrouwen in alle mods beschadigd is door dat ene voorval. Ik heb geen idee wat er exact is gebeurd, maar als 1 of 2 mods een fout hebben gemaakt of je het niet eens was met hun beslissing, dan zie je direct iedere mod als een slecht persoon? Een mens is een mens en mensen kunnen fouten maken. Als je iemand gaat afschieten omdat hij/zij een fout heeft gemaakt, dan zou je zelf perfect zijn en geef zelf toe, dat is niemand.

Over de debiele antwoorden op de support zal ik maar niet doorgaan. Ik heb geen idee wat er gebeurd is, dus laat ik dat ook gewoon begaan. Maar wees er wel van overtuigd dat ze er hun vrije tijd voor willen opofferen om jullie te helpen. Als jij ze kan overtuigen met dingen die beter kunnen, ga je gang, dat wilt iedereen toch horen hoe het beter kan?

Dat voorval met poon is dan weer voor de forummods. Simmies geeft hierboven de uitleg, al was het misschien beter geweest als hij dat gewoon in een bericht had gezet. Van fouten kun je leren...

Klopt helemaal levvvie, jij weet waarom ik onterecht gebanned ben.

Ik moet me toch telkens vragen stellen over hoe graag jij discussies voert als je telkens een reactie op je eigen antwoord uit de weg gaat? Als ik vraag voor oplossingen dan is iedereen plots stil en gaan we over iets anders beginnen? Dan vraag ik me ook af waarom dit topic dan zo uitgebreid is. Jullie willen een regelaanpassing (of dat versta ik toch nog altijd als ik zo het topic lees, hoewel het eerder naar een "mods vs spelers" gaat), probeer dan ook hier op door te gaan, maar toch merk ik dat dit blijkbaar niet kan?

De mods kunnen inderdaad soms betere dingen doen, maar tja, fouten maken is menselijk. Spelers daarentegen moeten ook begrijpen dat het niet altijd simpel is zoals jullie denken. Wanneer wordt een uitspraak nu als bedreigend ervaren? Hoe vaak zeg je wel eens niet iets niet zo vriendelijk maar wel lachwekkend tegen je vrienden? Als je dit dan ook zegt via de chat, kan een mod niet uitmaken of dit wel of niet lachwekkend was bedoeld. Als iemand dit dan per toeval ziet en meldt, moet deze speler dan bestraft worden? Hij zegt namelijk iets wat niet door de beugel kan, maar het was niet zo bedoeld. Een mod kan geen gezichtsuitdrukking zien en dat maakt het oordelen over dit soort zaken juist zo moeilijk.

Ik zeg niet dat spelers als jullie geen gelijk hebben, kan best, daar heb ik ook geen inzicht op, maar probeer dan ook met oplossingen te komen die realiseerbaar zijn en niet wat kritiek op dit en dat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deleted User - 486404

'Trust is like paper, once it's crumpled it can never be perfect again.'

Jij zegt het... Na een onterechte ban (net als krent eigenlijk) is mijn vertrouwen in de mods dan ook voor altijd geschaad.. En net als krent krijg ik inderdaad ook een hele hoop debiele antwoorden op supportaanvragen.


Zeker als ik zie dat zowel mijn als poon's bericht doodleuk worden verwijderd zonder enige vorm van uitleg... Dat mods regels blijkbaar enkel gebruiken als het hun uitkomt en er behoorlijk creatief mee omgaan:

'noob' is toegestaan tot op zekere limiet, en de mod bepaalt wel wanneer die limiet is bereikt..

En we blijven onszelf maar afvragen waarom dat spelersaantal toch daalt...:rolleyes:

'Trust is like paper, once it's crumpled it can never be perfect again. But I allways have a new paper to replace the crumbled one if the person has learned from his mistakes...'

Wat schiet je ermee op om iemand of een groep mensen publiekelijk aan de schandpaal te nagelen. Een oplossing zal je daarmee niet vinden. Ik wil benadrukken dat moderators niet zomaar mogen straffen. Wij hebben interne richtlijnen en regels waar we ons aan moeten houden. Dit om ervoor te zorgen dat een moderator niet zomaar een speler kan blokkeren die hij niet graag heeft.

Over het woord 'noob', er is buiten de scheldwoorden geen censuur op The West wat woorden betreft. Wat er wel is, is censuur op gedrag en dat staat ook in de spelregels. Mensen die vernederend gedrag uiten met het woord 'noob' worden daarvoor bestraft net zoals mensen die iemand zouden vernederen met een ander woord. Een speler die iemand vernedert met de woorden 'tafelpoot', 'stoel' of 'piano' zou ook gestraft worden. Let op je kan bijna met elk woord iemand vernederen of beledigen dus het feit dat een woord toegelaten is, wil niet zeggen dat je daarom er alles mee mag doen.

Het woordje 'noob' wordt al te vaak vernederend gebruikt en mee gepest. Dan word je niet bestraft omwille van het feit dat je het woordje 'noob' zegt maar omwille van je pestgedrag en je vernederend gedrag. Hoe ik dit bepaal? Ik kijk naar de context en hoe dit overkomt, bij twijfelgevallen vraag ik raad aan mijn collega's. Het wordt zorgvuldig overwogen en afgetoest aan de regels van de elementaire beleefdheid en de spelregels. Ik neem aan dat die voor iedereen duidelijk zijn. Als je het niet eens bent met een oordeel dan kan je een support indienen.

In die support kan je dan nog op verschillende manieren aannemen. Je kan bijvoorbeeld gaan roepen en gaan tieren en brullen dat de support wel ontzettend veel lef heeft om jouw mooi account te blokkeren. Dit schiet echter niet veel op al dat gebrul, ik denk dat niemand graag heeft dat mensen tegen hem/haar brullen. Je kan ook kalm blijven en uitleggen waarom je denkt dat de schorsing verkeerd is of je kan ook gewoon toegeven dat je fout was en tonen dat je er iets uit geleerd hebt.
Heel uitzonderlijk heb ik al strafpunten teruggenomen van spelers omdat ze in hun support toonden dat ze uit hun fouten geleerd hadden en dat is eigenlijk voor mij als moderator het belangrijkste. Iedereen heeft bij mij deze kans dus ik kan dit doen. Natuurlijk doe ik dit niet zomaar want dan zou er misbruik van gemaakt worden en ik ben ook niet naïef. Het is ook via de support heel moeilijk te beoordelen of iemand echt spijt heeft of het faked daarom wordt er ook zo moeilijk gratie verleent in de support. Wat niet wegneemt dat als je fout bent, je het best gewoon kan toegeven.

Mensen die leren uit hun fouten dat vind ik belangrijk en dan ben ik heel soms bereid om strafpunten terug te nemen, het is niet mijn doel om zoveel mogelijk mensen te blokkeren of te koeioneren met strafpunten. Soms maak ik ook fouten, leg het dan rustig uit en ik ben bereid om te luisteren. Ik kan zeggen dat dit bij elke mod zo is. (Luisteren is niet hetzelfde als gelijk krijgen en straf terug gedraaid zien)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Ieder mens maakt fouten uiteraard maar we mogen er vanuit gaan dat iedereen het met de juiste intentie doet, daarbij moet ik wel vermelden dat een door support gemaakte fout soms moeilijk te herstellen is.

Persoonlijk heb ik een keer "het voordeel van de twijfel" gekregen van Marco terwijl in mijn ogen het heel simpel was voor een moderator om aan te tonen dat ik onschuldig was. Nadat ik het had aangekaart kreeg ik van de moderator nog het antwoord "bezint eer ge begint" terwijl ik niet had gedaan wat hij dacht en dus is zo'n antwoord totaal ongepast voor een moderator die beslissingen neemt zonder degelijk onderzoek.

Ik vind het systeem nu niet erg open en wanneer er een straf word uitgedeeld dan moet je weer naar degene die je de straf heeft gegeven en die mag dus wederom beslissen waarbij de kans groot is dat hij/zij de vorige beslissing niet terug wil draaien omdat het een eigen beslissing is.
het zou bv wel wat zijn als er een "tucht- en geschillencommisssie" o.i.d. was zodat in bepaalde gevallen onafhankelijk kan worden bekeken of er een juiste beslissing is genomen.

Nogmaals, ik ga er vanuit dat iedereen met de beste bedoelingen handelt maar iedereen kan nou eenmaal fouten maken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

In de forumregels, die je hebt geaccepteerd bij het maken van je forumaccount, staat dat berispingen van welke soort dan ook niet worden besproken op het forum. Het principe en de hantering van de spelregels mogen uiteraard ter discussie gesteld worden, maar de individuele gevallen niet.

Overigens staan wij open voor vragen omtrent berispingen en dergelijke. Als je uitleg wil of niet weet waarom je bestraft bent, kun je dit gewoon vragen bij degene die je bestraft heeft. Die zal het best aan kunnen geven waarom hij dat gedaan heeft.

Ik wil ook de individuele gevallen bij deze achter me laten. PM's is prima, dit topic is ergens anders voor bedoelt. Berichten die hierna gepost worden in reactie op deze reeks berichten (die van Drollie tot dit bericht) zullen bestraft worden. Niet dat ik dat graag doe, maar ik wil voorkomen dat dit topic afdwaalt. :)

Snap ik The Simmies. Ik heb zelf ook al aantal keer gezegd dat ik niet off-topic wilde gaan hier. Maar ik denk dat als ik weer terug kom op Briscoe misschien een idee ga maken voor het forum hierzo. Ik wil namelijk eerst met wat mensen overleggen om zo gezamelijk tot een goed plan te komen :)
 

DeletedUser6244

Het spelersaantal daalt om verschillende factoren op iedere server. Om dit direct richting de mods te schuiven is imo toch wel wat te voorbarig. Als je het niet kan vinden met één of meerdere mods, prima, je kan niet iedereen goed vinden, maar probeer dan ook met duidelijke argumenten te komen?

Laatste opmerking was half voor de grap he, vandaar de ':rolleyes:'. Maar ik denk zeker dat de mods hierin meespelen aangezien ik door acties van desbetreffende mods (hoeven ze dus niet allemaal te zijn, maar ik ga geen namen noemen) meerdere actieve spelers heb zien stoppen met dit spel.

Als een speler onterecht geband is, dan zal de support daar wel over oordelen. Dit soort zaken zijn op het forum niet bespreekbaar, aangezien iedereen hier over onvoldoende informatie beschikt. Zij hebben de gegevens, zij zullen er samen met jou wel uitkomen en indien dat niet is, vraag je gewoon of een tweede mod er heen wilt kijken. Desnoods kan dan de cm nog eens kijken (let wel op dat het antwoord van de cm lang kan duren, de activiteit van de cm is niet erg hoog).

Het is al lang geleden, dus daar ga ik niet meer proberen uit te komen samen met een of meerdere mod(s). (Overigens toen ik er bij de support naar vroeg kwam er een antwoord en werd het vervolgens meteen gesloten. Ik wist zelf dat het niet klopte, maar ik kon er dus niet meer op reageren..)

Wat ik natuurlijk betreur is dat je blijkbaar je vertrouwen in alle mods beschadigd is door dat ene voorval. Ik heb geen idee wat er exact is gebeurd, maar als 1 of 2 mods een fout hebben gemaakt of je het niet eens was met hun beslissing, dan zie je direct iedere mod als een slecht persoon? Een mens is een mens en mensen kunnen fouten maken. Als je iemand gaat afschieten omdat hij/zij een fout heeft gemaakt, dan zou je zelf perfect zijn en geef zelf toe, dat is niemand.

Voor de duidelijkheid, er waren meerdere voorvallen waarop ik door verschillende mods beantwoord werd. Geen van die mods heeft me een antwoord kunnen geven waar ik tevreden mee was, en daar doel ik dus ook op. ( niet alle mods dus :))

Over de debiele antwoorden op de support zal ik maar niet doorgaan. Ik heb geen idee wat er gebeurd is, dus laat ik dat ook gewoon begaan. Maar wees er wel van overtuigd dat ze er hun vrije tijd voor willen opofferen om jullie te helpen. Als jij ze kan overtuigen met dingen die beter kunnen, ga je gang, dat wilt iedereen toch horen hoe het beter kan?

Dat voorval met poon is dan weer voor de forummods. Simmies geeft hierboven de uitleg, al was het misschien beter geweest als hij dat gewoon in een bericht had gezet. Van fouten kun je leren...

'Trust is like paper, once it's crumpled it can never be perfect again. But I allways have a new paper to replace the crumbled one if the person has learned from his mistakes...'

Wat schiet je ermee op om iemand of een groep mensen publiekelijk aan de schandpaal te nagelen. Een oplossing zal je daarmee niet vinden. Ik wil benadrukken dat moderators niet zomaar mogen straffen. Wij hebben interne richtlijnen en regels waar we ons aan moeten houden. Dit om ervoor te zorgen dat een moderator niet zomaar een speler kan blokkeren die hij niet graag heeft.

Over het woord 'noob', er is buiten de scheldwoorden geen censuur op The West wat woorden betreft. Wat er wel is, is censuur op gedrag en dat staat ook in de spelregels. Mensen die vernederend gedrag uiten met het woord 'noob' worden daarvoor bestraft net zoals mensen die iemand zouden vernederen met een ander woord. Een speler die iemand vernedert met de woorden 'tafelpoot', 'stoel' of 'piano' zou ook gestraft worden. Let op je kan bijna met elk woord iemand vernederen of beledigen dus het feit dat een woord toegelaten is, wil niet zeggen dat je daarom er alles mee mag doen.

Het woordje 'noob' wordt al te vaak vernederend gebruikt en mee gepest. Dan word je niet bestraft omwille van het feit dat je het woordje 'noob' zegt maar omwille van je pestgedrag en je vernederend gedrag. Hoe ik dit bepaal? Ik kijk naar de context en hoe dit overkomt, bij twijfelgevallen vraag ik raad aan mijn collega's. Het wordt zorgvuldig overwogen en afgetoest aan de regels van de elementaire beleefdheid en de spelregels. Ik neem aan dat die voor iedereen duidelijk zijn. Als je het niet eens bent met een oordeel dan kan je een support indienen.

Je begrijpt toch zelf ook wel dat dat niet te beoordelen is? De manier waarop pOON het gebruikte vond ik niet overdreven.. Maar jij blijkbaar wel, ofwel mijn woord tegen het jouwe (en wellicht van meerdere mods/spelers, maar dat terzijde), en wat kan ik er dan tegenin brengen? Support sturen? Zoals Sputterpiet al aanhaalde, dan moet ik dus naar degene die de straf heeft gegeven (in dit geval ben jij dat als ik me niet vergis), en omdat het jouw beslissing is is de kans dat je het terugdraait miniem.
Mijn ervaringen met de support hebben me dan ook aangemoedigd dat niet te doen aangezien dat toch niet helpt (zo is in het verleden meermaals gebleken).

Zie antwoorden, dikgedrukt.

En ik heb nooit iets persoonlijks tegen een of meerdere mods gehad, maar ik vind dat er enkele toch wel erg ver gaan met spelers naar de limiet duwen om alsjeblieft weg te gaan.

@Simmies, was het niet mogelijk om die berichten aan te passen, de krachttermen te verwijderen? Ik vind het toch verdacht veel lijken op censuur. ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser15449

Ja leuk al die verhalen, ik ga het niet eens lezen. Spelers die stelen moeten worden gestraft net zoals in real life. Al die excuses van dat het je eigen risico is slaat nergens op. Als ik iets in het echt leen van een bedrijf en ik geef het niet terug dan word ik ook gestraft. En dan weer die excuses van het staat niet in de regels. Er moet een regel komen. En de gedupeerde moeten worden geholpen. Ik vertrouwde spelers en die hebben me bijna alles afgenomen. Straf ze dan gewoon. Maak het een leuk spel. En de spelers die voor stelen zijn, shut up ! Jij bent toch niet voor 1,15 mill bestolen ? De meeste zullen nooit zoveel krijgen. Dus kap daar mee en doe er wat aan. Spelers die tegen mijn mening zijn ? Ga een kop thee drinken en niet met domme verhalen aankomen. Ga niet lopen zeuren dat is dom van die 1,15 mill.......... Ik vertrouw mensen en helaas heeft dit spel geen support.
 

DeletedUser4891

Als je in het echt iemand duelleert en zijn geld meeneemt wordt je ook gestraft, moet duelleren nu verboden worden? :huh:
 

DeletedUser

Ja leuk al die verhalen, ik ga het niet eens lezen. Spelers die stelen moeten worden gestraft net zoals in real life. Al die excuses van dat het je eigen risico is slaat nergens op. Als ik iets in het echt leen van een bedrijf en ik geef het niet terug dan word ik ook gestraft. En dan weer die excuses van het staat niet in de regels. Er moet een regel komen. En de gedupeerde moeten worden geholpen. Ik vertrouwde spelers en die hebben me bijna alles afgenomen. Straf ze dan gewoon. Maak het een leuk spel. En de spelers die voor stelen zijn, shut up ! Jij bent toch niet voor 1,15 mill bestolen ? De meeste zullen nooit zoveel krijgen. Dus kap daar mee en doe er wat aan. Spelers die tegen mijn mening zijn ? Ga een kop thee drinken en niet met domme verhalen aankomen. Ga niet lopen zeuren dat is dom van die 1,15 mill.......... Ik vertrouw mensen en helaas heeft dit spel geen support.

Dus iedereen die jouw mening niet toegedaan is komt per definitie met domme verhalen? Nou, dan ga ik maar weer eens de domoor uithangen.

Je weet van tevoren dat de risico's er zijn. Je neemt dus die risico's bij het uitlenen van spullen. Als je 1,15 mill aan waarde uitleent, neem je wel erg veel risico. Zou het niet zo kunnen zijn dat jij mensen te snel vertrouwt? In je stad/alliantie betekent dus niet dat je de plicht heb spullen uit te lenen.

Verder hebben wij nergens beweert dat de huidige regels altijd onaangepast moeten blijven. Formuleer een goede regel, bijvoorbeeld met betrekking tot dit soort zaken, en wellicht wordt het opgenomen in de officiële spelregels. Bedenk wel: Uitlenen van spullen is niet iets wat Innogames heeft geïmplementeerd. Het is bedacht en uitgevoerd door spelers. Dingen die door Innogames geïmplementeerd worden krijgen bijbehorende regels, dingen die spelers bedenken niet. Er zijn toch geen regels van ons over ingame wereldfora? Dat is ook een bedenksel van spelers. Prima, maar wij nemen er geen verantwoording voor. Zoals wij ook geen verantwoording nemen voor "gestolen" spullen. De markt is namelijk bedoeld om te kopen en te verkopen. Een transactie die door spelers als lening wordt betiteld, wordt door de Support vanuit het standpunt van de regels betiteld als transactie. Anders gezegd: omdat de markt bedoeld is om dingen te verkopen, kun je officieel niets uitlenen en is het dan ook ondenkbaar om spullen terug te geven of mensen te bestraffen omdat ze een aanbod op de markt hebben benut. De regels zien het als volgt:

Als je bij een elektronicawinkel naar binnen gaat en er ligt een iPad voor slechts 20 euro, je neemt hem mee en dat is het, dan worden er geen rechten toegekend aan de winkel als die hem terug willen. Tenzij er uiteraard over lenen voor 20 euro gesproken wordt, maar zoals gezegd is dat in dit spel officieel onmogelijk. Je maakt dan ook geen aanspraak op verkochte voorwerpen en mensen worden al helemaal niet bestraft omdat ze iets hebben gekocht.
 

DeletedUser15449

Dus iedereen die jouw mening niet toegedaan is komt per definitie met domme verhalen? Nou, dan ga ik maar weer eens de domoor uithangen.

Je weet van tevoren dat de risico's er zijn. Je neemt dus die risico's bij het uitlenen van spullen. Als je 1,15 mill aan waarde uitleent, neem je wel erg veel risico. Zou het niet zo kunnen zijn dat jij mensen te snel vertrouwt? In je stad/alliantie betekent dus niet dat je de plicht heb spullen uit te lenen.

Verder hebben wij nergens beweert dat de huidige regels altijd onaangepast moeten blijven. Formuleer een goede regel, bijvoorbeeld met betrekking tot dit soort zaken, en wellicht wordt het opgenomen in de officiële spelregels. Bedenk wel: Uitlenen van spullen is niet iets wat Innogames heeft geïmplementeerd. Het is bedacht en uitgevoerd door spelers. Dingen die door Innogames geïmplementeerd worden krijgen bijbehorende regels, dingen die spelers bedenken niet. Er zijn toch geen regels van ons over ingame wereldfora? Dat is ook een bedenksel van spelers. Prima, maar wij nemen er geen verantwoording voor. Zoals wij ook geen verantwoording nemen voor "gestolen" spullen. De markt is namelijk bedoeld om te kopen en te verkopen. Een transactie die door spelers als lening wordt betiteld, wordt door de Support vanuit het standpunt van de regels betiteld als transactie. Anders gezegd: omdat de markt bedoeld is om dingen te verkopen, kun je officieel niets uitlenen en is het dan ook ondenkbaar om spullen terug te geven of mensen te bestraffen omdat ze een aanbod op de markt hebben benut. De regels zien het als volgt:

Als je bij een elektronicawinkel naar binnen gaat en er ligt een iPad voor slechts 20 euro, je neemt hem mee en dat is het, dan worden er geen rechten toegekend aan de winkel als die hem terug willen. Tenzij er uiteraard over lenen voor 20 euro gesproken wordt, maar zoals gezegd is dat in dit spel officieel onmogelijk. Je maakt dan ook geen aanspraak op verkochte voorwerpen en mensen worden al helemaal niet bestraft omdat ze iets hebben gekocht.

Het is niet in 1 keer gebeurd hé. Die 1,15 mill was een voorbeeld. Niet om tegen mij gebruikt te worden. Maar ik denk ook niet dat jij ooit 1,15 mill kan verliezen. Maar dat is maar een vooroordeel. Verder ben ik inderdaad bezig om een regel te bedenken. Trouwens mods hebben allemaal dezelfde mening. Ze denken vanuit de spel regels en niet vanuit de spelers. Verder zal elke speler vechten voor 1,15 mill.
 

Deleted User - 486404

Het is niet in 1 keer gebeurd hé. Die 1,15 mill was een voorbeeld. Niet om tegen mij gebruikt te worden. Maar ik denk ook niet dat jij ooit 1,15 mill kan verliezen. Maar dat is maar een vooroordeel. Verder ben ik inderdaad bezig om een regel te bedenken. Trouwens mods hebben allemaal dezelfde mening. Ze denken vanuit de spel regels en niet vanuit de spelers. Verder zal elke speler vechten voor 1,15 mill.

Is het niet een beetje logisch dat moderators handelen volgens de spel/forum regels? Stel je voor dat elke moderator handelt volgens zijn eigen denken of volgens het denken van bepaalde spelers... dan zou het een subjectieve zooi worden waarbij iedereen zijn of haar eigen zin doet. Items geven aan spelers die ze graag hebben, bans uitdelen wanneer ze dat willen, allerlei voordelen uitdelen of nadelen...

"Ah die speler staat me niet aan... bannen maar :)" of "Speler X vraagt of ik speler Y kan bannen, dat doen we dan maar hé want speler X is mijn vriend :)" ...

Ik denk dat jezelf dit ook niet zou willen. Prijs je dus gelukkig dat er spelregels zijn want anders zou dit spel helemaal uit de hand lopen en zou elke moderator zomaar kunnen straffen wanneer hij/zij dat wilt...
 

DeletedUser14705

Dit is misschien niet de taak van moderators,
maar als iets gedaan wordt op the west waar geen regels rond bestaan,
waarom dan geen maken?
Zo werkt het in het echt toch ook? :p
 

DeletedUser

MR.brown

Volgens MIJ zit het zo:
Lenen is onoficieel bedacht door spelers zelf die elkaar goed vertrouwen, dit is toen overgenomen door iedereen. Door spullen aan onbekende uit te lenen heb je kans dat die speler het gewoon houd.
Dit mag(oficieel) omdat het wel gewoon een markt transactie is dan kan een speler gewoon besluiten het niet terug te verkopen.
Daarom is het zo dat iedereen het volgens de regels mag doen, maar ik snap dat het rot is om op die manier zo veel geld te verliezen maar dat is niet te wijten aan de mods of regels

Araluen (zo zie ik het als jij er anders over denkt doe dat gerust ik ga niet zeuren)
 

DeletedUser15449

Ik verwijt de mods niks, ik wil alleen dat support ook de spelers is gaat helpen. En logisch dat er regels zijn, alleen kan support de spelers dan toch ook helpen ? Iedereen komt met het verhaal aan het is eigen risico. Maar als je dan toch word bestolen kan support je toch wel ff helpen. Ik dacht dat er vroeger 30.000 spelers waren, maarja dat is vroeger hé.
 

DeletedUser13453

Ik verwijt de mods niks, ik wil alleen dat support ook de spelers is gaat helpen. En logisch dat er regels zijn, alleen kan support de spelers dan toch ook helpen ? Iedereen komt met het verhaal aan het is eigen risico. Maar als je dan toch word bestolen kan support je toch wel ff helpen. Ik dacht dat er vroeger 30.000 spelers waren, maarja dat is vroeger hé.

Je bent ook niet bestolen, je hebt het zelf vrijwillig op de markt gezet.
 

DeletedUser

Ieder mens maakt fouten uiteraard maar we mogen er vanuit gaan dat iedereen het met de juiste intentie doet, daarbij moet ik wel vermelden dat een door support gemaakte fout soms moeilijk te herstellen is.

Persoonlijk heb ik een keer "het voordeel van de twijfel" gekregen van Marco terwijl in mijn ogen het heel simpel was voor een moderator om aan te tonen dat ik onschuldig was. Nadat ik het had aangekaart kreeg ik van de moderator nog het antwoord "bezint eer ge begint" terwijl ik niet had gedaan wat hij dacht en dus is zo'n antwoord totaal ongepast voor een moderator die beslissingen neemt zonder degelijk onderzoek.

Ik vind het systeem nu niet erg open en wanneer er een straf word uitgedeeld dan moet je weer naar degene die je de straf heeft gegeven en die mag dus wederom beslissen waarbij de kans groot is dat hij/zij de vorige beslissing niet terug wil draaien omdat het een eigen beslissing is.
het zou bv wel wat zijn als er een "tucht- en geschillencommisssie" o.i.d. was zodat in bepaalde gevallen onafhankelijk kan worden bekeken of er een juiste beslissing is genomen.

Nogmaals, ik ga er vanuit dat iedereen met de beste bedoelingen handelt maar iedereen kan nou eenmaal fouten maken.

Kijk aan, met zo'n berichten kunnen de mods nu ook iets doen. Je zegt het probleem, vermeldt wat er beter kan en geeft een mogelijke oplossing. Als je die oplossing nog iets beter probeert uit te werken, heb je iets om op te staan. Maak er een apart topic van op het forum en je zal zeker wel spelers hebben die het zien zitten. Daarna kan je nog met de mods om de tafel zitten (of zij zouden bezwaar moeten hebben) hoe het exact wordt uitgevoerd. Opbouwende kritiek is de beste kritiek :)

Drollie zei:
Het is al lang geleden, dus daar ga ik niet meer proberen uit te komen samen met een of meerdere mod(s). (Overigens toen ik er bij de support naar vroeg kwam er een antwoord en werd het vervolgens meteen gesloten. Ik wist zelf dat het niet klopte, maar ik kon er dus niet meer op reageren..)

Als een ticket direct wordt gesloten en je bent het er niet mee eens, kan je nog altijd een nieuw ticket aanmaken. Dit kan immers altijd en vaak geeft dit eerder een positieve uitwerking als een negatieve. Nu zou je immers met vragen kunnen achterblijven en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Mods hebben de plicht om spelers te helpen, spelers hebben het recht om een ticket aan te maken.

Drollie zei:
Voor de duidelijkheid, er waren meerdere voorvallen waarop ik door verschillende mods beantwoord werd. Geen van die mods heeft me een antwoord kunnen geven waar ik tevreden mee was, en daar doel ik dus ook op. ( niet alle mods dus )

Tja, natuurlijk weet ik de situatie omtrent dit niet, maar als een moderator je een antwoord geeft, maar dat antwoord volgens jou niet klopt, dan kan je je vragen om een second opinion (meestal in verband met bans e.d.) Mocht je er dan nog niet uitkomen, kan je altijd nog altijd vragen naar een antwoord van de CM. Het kan altijd zijn dat je er met een mod niet uitkomt, daarom dat een second opinion vaak de oplossing is.


Ja leuk al die verhalen, ik ga het niet eens lezen. Spelers die stelen moeten worden gestraft net zoals in real life. Al die excuses van dat het je eigen risico is slaat nergens op. Als ik iets in het echt leen van een bedrijf en ik geef het niet terug dan word ik ook gestraft. En dan weer die excuses van het staat niet in de regels. Er moet een regel komen. En de gedupeerde moeten worden geholpen. Ik vertrouwde spelers en die hebben me bijna alles afgenomen. Straf ze dan gewoon. Maak het een leuk spel. En de spelers die voor stelen zijn, shut up ! Jij bent toch niet voor 1,15 mill bestolen ? De meeste zullen nooit zoveel krijgen. Dus kap daar mee en doe er wat aan. Spelers die tegen mijn mening zijn ? Ga een kop thee drinken en niet met domme verhalen aankomen. Ga niet lopen zeuren dat is dom van die 1,15 mill.......... Ik vertrouw mensen en helaas heeft dit spel geen support.

Tja, natuurlijk betreur ik het wel dat je de rest van het topic niet wilt lezen. Er staat immers een aantal keer een reactie op dit soort zaken, maar enerzijds kan ik het ook weer begrijpen. Het is nu eenmaal een brok tekst.

Je zegt hier spelers die stelen moeten bestraft worden. Nu zou ik je willen vragen hoe jij wilt aantonen hoe een speler "steelt". Ik ga je een voorbeeld geven:
Speler a leent voorwerp b uit aan speler c. Speler c is niet van plan om het voorwerp terug te geven en houdt het bij. Speler a is hier niet van gediend en gaat een klacht indienen. Dus de mod controleert en ziet dat speler a inderdaad voorwerp b uit heeft geleend of heeft verkocht tegen een aanzienlijk lage prijs (dat is immers woord tegen woord). Speler c is te weten gekomen dat speler a een klacht heeft ingediend en wilt zijn mening ook geven, want hij zegt namelijk het voorwerp al 3 maanden geleden heeft uitgeleend aan speler a en dat hij/zij het nu eindelijk heeft teruggegeven.
De mod zit nu met een dilemma, aangezien ze beide de waarheid kunnen spreken. Gegevens worden niet eeuwig bewaard, dus de mod kan niet weten wie nu de waarheid spreekt. Daarbij overtreedt speler c nog altijd geen regel (er staat niets in over het lenen en teruggeven over voorwerpen in de huidige spelregels).

Als jij in het echt iets leent, zal je daar waarschijnlijk wel een document bij hebben gekregen dat je dit product LEENT. Aangezien dat hier niet het geval is, kan ik deze mening niet met je delen.

Als jij vindt dat ik nu als een domme speler overkom? Prima, dat is jouw mening, maar je kan zeggen wat je wilt, maar ik ben wel realistisch. Dat is een verschil tussen jou en mij. Mods kunnen enkel bestraffen op regelovertredingen, is deze er niet, zal de speler altijd gelijk hebben. Nee, ik bescherm de mods niet, dit zijn enkel de feiten, ook al komen die misschien beschermend over. Als dit spel geen support heeft volgens jou, zou ik deze stelling graag met feiten gestaafd zien, dan kan ik je mogelijk gelijk geven. Nu zie ik hier eerder een speler die een mogelijke aanvaring heeft gehad met een mod of meerdere mods die in zijn nadeel is uitgedraaid. Als jij een regelaanpassing wilt, kan je deze altijd voorstellen, maar je moet er rekening mee houden dat dit voor bijna iedereen een voordeel in plaats van een nadeel zou moeten opleveren.

Het is niet in 1 keer gebeurd hé. Die 1,15 mill was een voorbeeld. Niet om tegen mij gebruikt te worden. Maar ik denk ook niet dat jij ooit 1,15 mill kan verliezen. Maar dat is maar een vooroordeel. Verder ben ik inderdaad bezig om een regel te bedenken. Trouwens mods hebben allemaal dezelfde mening. Ze denken vanuit de spel regels en niet vanuit de spelers. Verder zal elke speler vechten voor 1,15 mill.

Mods hebben de plicht om spelers te helpen, maar als het op bestraffingen aankomt, moeten zij altijd vertrekken van de regels en niet van veronderstellingen. Indien ze van veronderstellingen moeten afgaan en een speler dient een klacht in, heeft die mod geen poot om op te staan. Vandaar dat er altijd van de regels uitgegaan moet worden. Indien er geen bewijs is dat je schuldig bent, ben je onschuldig. Daarbij zal een mod zal (of zo zou het moeten) proberen om voor iedereen goed te doen, ook al is dit vaak zeer moeilijk.

Ik verwijt de mods niks, ik wil alleen dat support ook de spelers is gaat helpen. En logisch dat er regels zijn, alleen kan support de spelers dan toch ook helpen ? Iedereen komt met het verhaal aan het is eigen risico. Maar als je dan toch word bestolen kan support je toch wel ff helpen. Ik dacht dat er vroeger 30.000 spelers waren, maarja dat is vroeger hé.

Als de support op .nl spelers voorwerpen gaat toekennen en dit op andere servers niet zo is, dan kan dit niet. Zo'n zaken moeten altijd vanuit InnoGames georganiseerd worden en kan niet op een server wel en op een andere server niet.
Natuurlijk is het uitlenen van voorwerpen op eigen risico en je verwacht immers dat je het voorwerp gaat terugkrijgen. Dit is doodgewoon, want je hebt het misschien al 50x eerder gedaan en telkens was het zo. Dat je nu 1x de verkeerde speler hebt ontmoet en die het niet teruggeeft, is gewoon pech. Daar kan je nu eenmaal (nog) niets aan doen. Ik ga je niet met de vinger wijzen, want je deed iets wat iedereen doet. Alleen is er op dit moment geen echte regelgeving die dit soort zaken verbiedt en daarom kunnen bepaalde spelers hiervan profiteren.



Ik heb hier weer een brok tekst neergegooid, maar ik raad je hem toch aan om hem te lezen. Als je het niet met me eens bent, shoot, maar dan zou ik wel echte feiten willen zien waar jij mee kan aantonen dat het zo is. Anders blijft dit een subjectieve tekst waar vaak weinig mee gedaan wordt.
 
Bovenaan