• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Aanpassing spelregels

DeletedUser5695

Ik zou op dit moment veel liever aanpassing van spel/regels zien ten opzichte van aantal FG's dat een stad/speler per dag mag starten. Helaas is spelbederver Atrox weer actief op brieskoe. Ik raad mods echt aan om aan de bel te trekken bij de makers om snel een aanpassing te maken want dit gaat je spelers kosten, als dit aan houdt ben ik in elk geval weg op briskoe (enige dat ik leuk vind is FG's maar als er 10 fg's op een dag zijn doe ik niet mee, en als dat lang aan houdt heeft een speelwereld dus geen enkele waarde meer voor me en kan ik daar beter de stekker uit trekken en me richten op een wereld waar het wel leuk fg-en is). En spelers verliezen omdat 1 individu de boel verziekt en daarna waarschijnlijk stopt met dit spel, dat lijkt me niet de bedoeling.
 

DeletedUser5512

Volgens mij is het de bedoeling dat de mods aan de kant van de regels staan, of anders gezegd onafhankelijk kijken naar de regels.

Bovendien, wat is er mis met apen? :o
zo dacht ik er ook over vroeger, maar sinds the-west nog maar een handjevol spelers telt vind ik het zonde om actieve spelers bans aan te smeren omdat ze zich zelf wat bevoordelen, maar wat in (bijna) niemand zijn nadeel werkt. Ik vind dat de regels naar richtlijnen omgezet mogen worden en dat een mod zelf in staat moet zijn om de keuze te maken die persoon te bannen of niet.

Ok rechtvaardigheid dus tegen spelbederf... goed dan voeren we meteen strengere regels in om alles wat op spelbederf lijkt, af te schaffen maar dan ook alles hé en die regels worden dan ook aangepast als er iets nieuw gevonden wordt. Zien hoe leuk The West dan nog is...

Regel - Spelbederf


Het is niet toegelaten om anderen hun spelplezier op gelijk welke manier dan ook te bederven ook het zoeken naar manieren om het spel voor iemand anders te bederven is verboden.

Voorbeelden:
*Het is niet toegelaten om iemand nog 'noob' te noemen aangezien dit het spelplezier voor een speler serieus kan bederven.
*Vanaf nu moet je als je iets leent eerst toestemming vragen aan de support zodat alle gedane afspraken gecontroleerd kunnen worden. Indien je die afspraken niet nakomt dan volgt er een sanctie
*Het is vanaf heden verplicht om een minimaal lage levels te rekruteren in een fortgevecht. Dit zodat lage levels ook kunnen genieten van een fortgevecht en niet constant uit de boot vallen wat hun spelplezier ontzettend kan verbrodden.
*Fake aanvallen op forten of massa fortgevechten zijn vanaf nu verboden. Elk fortgevecht moet fatsoenlijk uitgevochten kunnen worden. Anders verpest je het spelplezier van mensen die fatsoenlijke fortgevechten willen doen.
*Vanaf nu is het verboden om dingen op de markt voor bepaalde spelers te reserveren, iedereen mag dingen op de markt kopen anders verpest je het spelplezier voor spelers die dat ook willen kopen maar het niet voor hen bestemd is. Zo voorkom je ook de ergernissen dat iemand dingen koopt die voor iemand anders bestemd waren dat het spelplezier ontzettend bederft.

...


Zullen we zo beginnen met alles aan banden te leggen? Ik dacht het niet. Het is een spel en dit wordt gespeeld. Zo'n regels zullen juist het spelplezier bederven. Deze bovenstaande spelregels worden dus ook niet echt ingevoerd want die slaan soms op niets.

houd die noob regel er maar in, aangezien het zo abstract is wanneer het als belediging of gewoon als grap oid is bedoelt

dat lage level gedoe is een probleem van de devs, niet ons probleem

en die fake aanvallen, natuurlijk is een fake hier en daar niet het grootste probleem van de wereld maar kijk nou, 1 vent die iedere dag 6 aanvallen start?
 

Deleted User - 486404

houd die noob regel er maar in, aangezien het zo abstract is wanneer het als belediging of gewoon als grap oid is bedoelt

dat lage level gedoe is een probleem van de devs, niet ons probleem

en die fake aanvallen, natuurlijk is een fake hier en daar niet het grootste probleem van de wereld maar kijk nou, 1 vent die iedere dag 6 aanvallen start?

Geen enkele van die regels komt er door, was eerder als grapje bedoeld. Onnodig om je daarom druk ofzo te maken, er zijn al regels genoeg :)
 

DeletedUser15449

Girafi je hebt helemaal gelijk. Excuses voor soms mijn wat woeste taalgebruik. Natuurlijk snap ik dat mensen voor en tegen zijn. En mensen die tegen zijn vind ik helemaal niet dom. Ik wil alleen dat er wat word gedaan tegen diefstal. Laten we met de mensen die hier ook voor zijn een regel verzinnen. Daarna zal ik een verzoek indienen. Voor de rest have fun ! De dieven zullen ooit wel gepakt worden. En over dat geval van Atroxk9, ban hem lekker :p
 

DeletedUser5695

Geen enkele van die regels komt er door, was eerder als grapje bedoeld. Onnodig om je daarom druk ofzo te maken, er zijn al regels genoeg :)

woorden van soortgelijke strekking heb ik een paar jaar geleden ook gehoord. Toen was het omdat ik me sterk maakte voor regels tegen pushen omdat de strijd rondom het als eerste bereiken van level99 op unfaire wijze gestreden werd. In 1e instantie werd toen ook geroepen dat er wel genoeg regels waren/regels tegen pushen niet nodig waren. Tot bleek dat vele spelers de gang van zaken niet ok vonden en er echt duidelijk sprake was van spelbederf. Toen werd pushen toch verboden.
Dus hoelang moet spelbederf doorgaan voor er ingegrepen wordt (zeker als deze het spel bederft voor een zeer grote groep actieve spelers)? Wordt dit afgemeten in (betalende) spelers die zo weglopen omdat hun spelplezier te veel bedorven wordt? Waar legt men de grens? Nu wordt er weer net gedaan of er niets aan de hand is maar reken maar dat de mensen bij innogames liever wel actie zien tegen "atrox-praktijken" als die hen spelers en dus geld gaat kosten...
 

Deleted User - 486404

woorden van soortgelijke strekking heb ik een paar jaar geleden ook gehoord. Toen was het omdat ik me sterk maakte voor regels tegen pushen omdat de strijd rondom het als eerste bereiken van level99 op unfaire wijze gestreden werd. In 1e instantie werd toen ook geroepen dat er wel genoeg regels waren/regels tegen pushen niet nodig waren. Tot bleek dat vele spelers de gang van zaken niet ok vonden en er echt duidelijk sprake was van spelbederf. Toen werd pushen toch verboden.
Dus hoelang moet spelbederf doorgaan voor er ingegrepen wordt (zeker als deze het spel bederft voor een zeer grote groep actieve spelers)? Wordt dit afgemeten in (betalende) spelers die zo weglopen omdat hun spelplezier te veel bedorven wordt? Waar legt men de grens? Nu wordt er weer net gedaan of er niets aan de hand is maar reken maar dat de mensen bij innogames liever wel actie zien tegen "atrox-praktijken" als die hen spelers en dus geld gaat kosten...

Wel het is niet omdat je het spel verziekt zonder regel te overtreden dat je daarom niet gestraft kan worden. Als een Briscoe-mod werd het aantal fortgevechten mij een beetje teveel en hebben we overlegd naar de mogelijkheden. Dit gaat natuurlijk niet meteen. Je begrijpt dat een enkele mod niet zomaar in zijn eentje eventjes de regels naar zijn goeddunken kan aanpassen of kan straffen om iets dat hij nodig vindt. Daarvoor is soms overleg nodig. Geval per geval.

Het kan misschien eenvoudig lijken maar als je in een team werkt dan doe je sommige dingen niet meteen in je eentje. Dan hou je soms overleg en dat kost tijd. Stadsoprichter(s) en/of gemeenteraad overleggen (hopelijk) voor ze iets gaan doorvoeren in hun stad. Zo is het ook met het mod-team.

Maar spelers die zulke dingen doen, geef ik maar één raad. Ga niet doen wat Atroxk9 doet want ik laat Briscoe niet verzieken door enkele spelers! Dus wie zijn voorbeeld wilt volgen die draagt ook de consequenties die hij nu moet dragen...
 

DeletedUser15449

"Maar spelers die zulke dingen doen, geef ik maar één raad. Ga niet doen wat Atroxk9 doet want ik laat Briscoe niet verzieken door enkele spelers! Dus wie zijn voorbeeld wilt volgen die draagt ook de consequenties die hij nu moet dragen..."

Oke, snap ik allemaal. Maar spelers die andere spelers bestelen verzieken ook het spel. Ook al staat het niet in de regels. Gelieve hier dan ook begrip voor te hebben.
 

DeletedUser

"Maar spelers die zulke dingen doen, geef ik maar één raad. Ga niet doen wat Atroxk9 doet want ik laat Briscoe niet verzieken door enkele spelers! Dus wie zijn voorbeeld wilt volgen die draagt ook de consequenties die hij nu moet dragen..."

Oke, snap ik allemaal. Maar spelers die andere spelers bestelen verzieken ook het spel. Ook al staat het niet in de regels. Gelieve hier dan ook begrip voor te hebben.

Handelingen die op de markt gedaan worden, worden door de Support gezien als eenmalige transacties. Vanuit het spel bestaat niet de mogelijkheid tot uitlenen of doelgericht aan een bepaalde speler verkopen. Daarom kun je daar ook geen claims op leggen. Er wordt namelijk verondersteld dat jij iets aanbiedt voor een bepaalde prijs en iemand anders dat koopt.

Wat Atroxk doet is een voorbeeld van iets wat wel officieel bestaat (je kunt vaker achter elkaar aanvallen, wat al vermoeilijkt is door die oplopende kosten bijvoorbeeld). Bovendien gaat het de hele wereld aan, in plaats van één persoon.
 

DeletedUser5695

Wel het is niet omdat je het spel verziekt zonder regel te overtreden dat je daarom niet gestraft kan worden. Als een Briscoe-mod werd het aantal fortgevechten mij een beetje teveel en hebben we overlegd naar de mogelijkheden. Dit gaat natuurlijk niet meteen. Je begrijpt dat een enkele mod niet zomaar in zijn eentje eventjes de regels naar zijn goeddunken kan aanpassen of kan straffen om iets dat hij nodig vindt. Daarvoor is soms overleg nodig. Geval per geval.

Het kan misschien eenvoudig lijken maar als je in een team werkt dan doe je sommige dingen niet meteen in je eentje. Dan hou je soms overleg en dat kost tijd. Stadsoprichter(s) en/of gemeenteraad overleggen (hopelijk) voor ze iets gaan doorvoeren in hun stad. Zo is het ook met het mod-team.

Maar spelers die zulke dingen doen, geef ik maar één raad. Ga niet doen wat Atroxk9 doet want ik laat Briscoe niet verzieken door enkele spelers! Dus wie zijn voorbeeld wilt volgen die draagt ook de consequenties die hij nu moet dragen...

Ik snap dat je niet over 1 nacht ijs kunt gaan. In elk geval goed om te lezen dat jullie er mee bezig zijn ;)
 

DeletedUser15449

"Bovendien gaat het de hele wereld aan, in plaats van één persoon."

In de geschiedenis zijn vele spelers bestolen hoor. Een paar grote dieven :

Don Pellegrino (Massimo Masacre)

Mr. Floppy

Losso

En in mijn geval LooneyTunes
 

DeletedUser8307

MrMM, jij trekt je ook niet veel aan dan over het spelplezier hier blijkbaar. Velen stoppen, en daar zal atroxk geen verbetering in brengen met zijn fake gevechten. ;)

Maar met die regel van het uitlenen van spullen ben ik het eens, als je iets verkoopt via de markt, dan heeft die persoon in principe het recht om het te houden, support kan niks daar tegen doen toch? Maar het blijft wel héél flauw natuurlijk als je zulks doet. :)
 

DeletedUser5695

"Bovendien gaat het de hele wereld aan, in plaats van één persoon."

In de geschiedenis zijn vele spelers bestolen hoor. Een paar grote dieven :

Don Pellegrino (Massimo Masacre)

Mr. Floppy

Losso

En in mijn geval LooneyTunes

Hoe vervelend het ook is dat je medespelers niet kunt vertrouwen Mr. Brown is er een groot verschil; dubieuze verkooptransacties gaan niet de hele wereld aan. Je biedt zelf een artikel voor een bepaalde prijs aan op de markt, als er dan iets niet goed gaat of de ander zich niet aan afspraken houdt is dat met geen enkele spelregel te ondervangen (jij kiest er zelf voor om iets te verkopen op een markt) Als jij iets uitleent en je krijgt het niet terug schaadt dit alleen jou. Dit is een kwestie van gezond verstand gebruiken en niet aan Jan en alleman dure items uitlenen/ruilen zonder dat je die andere speler kent. Kapers op de markt? Ook al zet je er een naam bij; als je op de openbare chat roept dat je een item op de markt gaat zetten kun je er op wachten dat andere liefhebbers er ook op zullen azen.Ook iets met een naam erbij op de markt zetten zonder dat de andere speler het meteen kan kopen is simpelweg niet slim (fluister met elkaar en zet t pas op de markt als je weet dat de ander online is zodat deze de aanbieding binnen luttele seconden kan accepteren) Als jij in RL een dure fiets voor je deur op straat zet met een briefje erop dat deze voor Mr. Brown is, is ie ook weg als Mr. Brown hem niet heel snel komt ophalen...
Het starten van een x-aantal FG's per dag zonder de intentie te hebben om daadwerkelijk ook maar 1 FG tot een leuk einde te brengen (laat staan om zelf überhaupt mee te doen) gaat wel de hele wereld aan, zowel direct (spelers die vooral FG's spelen) als indirect (spelers stoppen op een wereld dus er zullen minder marktaanbiedingen komen, denk aan grondstoffen voor craften/ minder mensen om te duelleren voor duellanten/etc)


hannes123; MrMM, jij trekt je ook niet veel aan dan over het spelplezier hier blijkbaar. Velen stoppen, en daar zal atroxk geen verbetering in brengen met zijn fake gevechten.

Als je goed oplet hannes , kun je zien dat atroxk9 inmiddels weer geblokkeerd is en daaruit mag je concluderen dat MrMM en het mod team wel degelijk trachten het spelplezier te bewaken en dit soort spelverzieking tegen te gaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser8307

@Poon: Je hebt gelijk, ik had ook niet alles gelezen in dit topic. Hij is gebant, en MrMM doet dus wel degelijk er iets aan! :D Maar ik baseerde me op zijn reacties, hij deed er wat rustig over en 'k dacht dat hij er eigenlijks niks wou aan doen vermits hij geen enkele regel overtreedt. Dat 'ie geblokkeerd was had ik nog niet gezien, maar ik kijk dan ook niet elke dag op zijn profiel :p

@MrMM: Mijn excuses, bedankt om hem te blocken! :D
 

DeletedUser15117

Eigenlijk worden mensen die spullen lenen en niet teruggeven al gestraft, in geen enkele grote alli komen ze er in en ooit nog iets lenen zit er ook niet in. Dus ook zonder regels kunnen we ze straffen, al is dat op een iets andere manier dan dat een mod doet.
 
Bovenaan