• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Aanpassing spelregels

DeletedUser

Geachte leden van heel Briscoe,

Zoals sommigen hebben meegekregen was er vanmiddag weer een incident waarbij er gelogen en bedrogen werd door spullen van mensen te lenen en ze niet meer terug te komen.

Ik hoop daarom ook dat jullie het met mij eens zijn dat dit niet langer zo zou mogen kunnen dat je mensen mag bedriegen en bestelen zonder dat er consequenties zijn. Natuurlijk heb ik dit ook aangekaart bij de support maar mijn support aanvraag werd direct afgesloten en ik werd doorverwezen naar het forum.

Dus bij deze zou ik jullie mening ook willen vragen over het feit dat de regels t.o.v. mensen die liegen en stelen moeten worden aangescherpt. Zo kunnen wij samen een halt aanroepen tegen mensen zoals Don Pellegrino. En aangezien het er niet naar uit ziet dat de Support hier iets aan wil gaan doen zouden wij dit samen als Briscoe , en misschien zelfs wel de andere werelden moeten aangrijpen.

Ik vind dat wij als spelers die ook geld investeren in Innogames door premium te kopen (niet toepasselijk voor iedereen) dat we dan toch wel wat meer verdienen dan alleen te horen te krijgen dat ze niks kunnen doen. Ze kunnen er ook zelf eens werk van maken in plaats van ons zelf het op te laten lossen. Ze zijn niet voor niets support (hulp) geworden

Mvg,

Gijs
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Het blijft een spel in het wilde westen. Het draait ook om vertrouwen. Het is heel flauw, maar als je op dit soort dingen ook een straf gaat zetten wordt het spel wel heel braaf.

Bovendien is het voor geen meter te bewijzen. Jij mag van mening zijn dat je bedrogen bent, terwijl de ander vindt van niet. Dit leidt tot ellenlange discussies die niet echt in de taakomschrijving van de support passen.

Wat betreft jouw actie van 20k overhandigen...Tsja dat is gewoon tegen de regels en dus niet slim. Geen wonder dat je gestraft wordt.

Tevens wijs ik je er graag op dat de moderators niets te zien krijgen van het geld wat jij betaalt voor je premium.
 

DeletedUser

Klopt je kunt hier geen straf opzetten want dan zou alles wel heel braaf worden en het dus geen wilden weste meer zijn zoals pineapple al zei :D
 
Helemaal mee eens Gijs. Net zoals bij Atroxk9, hij verziekt het hele spel, maar toch kan hij niet direct worden geblockt. Terwijl mensen die (naar mijn mening terecht) schelden omdat hun hele spelplezier 3 dagen lang weg vliegt riskeren wel weer een ban.
Nu hetzelfde in het geval van Gijs, hij is idd in fout met geld overdragen. Maar hij wilt net spelers helpen. Maar zulke speler worden geblokt, terwijl iemand die wapens steelt en mensen bedriegt dan normaal weer geen ban krijgt?
De slachtoffers zullen dan (terecht) de persoon uit schelden, en die krijgen dan ook een ban? :huh:

Noujah dan denk ik echt dat de regels toch niet zo kloppen als het moet...
 

DeletedUser

@Happypineapple

In het geval van vandaag is het overduidelijk dat de persoon in kwestie probeert de wereld te verzieken en het spel plezier van andere mensen weg te nemen.
Er staat zelfs op zijn profiel dat hij wraak wil nemen omdat zijn account als een keer is verwijderd nadat hij ook een hele hoop spullen had gestolen.

En of de support nou wel of niet ziet wie wel en wie niet zijn geld investeert in Innogames dat maakt niet uit. Het gaat er om DAT er geld word geinvesteerd.

En ik wil ook gewoon wijzen op de nalatigheid van de support
Support = ondersteunen
Volgensmij zou dan enige begeleiding in een traject zoals dit wat ik nu ga bewandelen wel terecht zou zijn in plaats van dat ik zelf alles op poten moet gaan zetten om een verandering teweeg te laten brengen

@Red Jones

Jij slaat de spijker precies op zijn kop. Ik heb die 20.000$ overgedragen omdat ik mensen vooruit wil helpen met dit spel. Zou ik deze 20K niet hebben overgedragen dan zou de speler in kwestie ook geen kleding van mij kunnen lenen (wat achter beter was) maar in feite probeer ik de lagere levels alleen maar te helpen.
Verdien je een ban dan als je juist een keer aardig wilt doen en de mensen om je heen probeert te helpen , is dat kwadaardig?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Mag ik jullie erop wijzen dat iemand helpen absoluut geen vrijbrief is om de regels te breken?

Dit is gewoon een situatie waar jij en je bondgenoten (als je zo sociaal bent om ze voor hem te waarschuwen) een les uit kunnen trekken. Meer kun je niet doen. De support gaat je niet aan het handje nemen als mensen flauw doen tegen je. Het zijn geen wereldverbeteraars. Er wordt een beroep gedaan op een bepaalde hoeveelheid zelfstandigheid en gezond verstand van spelers. In het echte leven doneer je ook niet zomaar 20k aan iemand.
 

DeletedUser

Ik ben ook zeker niet bezig om mij zelf vrij te pleiten. Ik weet ook wel dat die 20K overdragen misschien niet mag maar het is meer om de verhoudingen te schetsen tussen geld pushen en het geld aannemen en vervolgens nog producten stelen van de persoon.

Ik neem wel vrede met mijn tijdelijke ban hoor, daar hoor je mij verder niet over klagen
 

DeletedUser

mensen het kan aan mij liggen maar je kiest er zelf voor om iets uit te lenen, krijg je het niet terug heb je het aan de verkeerde uitgeleend, leen het dan alleen uit aan mensen die je vertrouwt, doe desnoods navraag over hem/haar bij stadsleden van hem/haar, wil je dit gezeik van lenen uit de wereld helpen?

leen dan niet meer uit, kan je het ook niet kwijt raken.

ajax1464
 

DeletedUser15238

Het is inderdaad allemaal lichtelijk een beetje krom.
Natuurlijk is het nalatig om zomaar zoveel spul uit te lenen en om geld door te sluizen, maar...zoals hierboven ergens gezegd, het draait ook om vertrouwen en mensen helpen.

En ik denk niet dat het spel braaf zal worden door stelen te verbieden. Ik kan me voorstellen dat voor Gijs en de andere gedupeerden de lol van het spel wel even goed weg is. Vooral nu het blijkt dat stelen gewoon mag. Ooit ergens meegemaakt waar je mag stelen?

Eigen inzicht en zelfstandigheid zijn zeker een must in dit spel, maar samenwerking ook. Als stelen gewoon mag (en dus indirect beloond wordt), waar gaat de samenwerking dan heen?
 

DeletedUser14782

Nou, ik ben dus ook door hem opgelicht, voor iets minder welteverstaan. Ik weet ook dat het mijn eigen fout was. Ik vertrouwde hem echter, heb eerder met hem geruild en toen is alles goed gegaan, dus vandaar.

Een paar mogelijke oplossingen zouden zijn
- een tijdelijke lening die vooraf is bedacht, bijvoorbeeld 24u, en met een prijs die betaald wordt door de lener, bijvoorbeeld 10k. Zo betaalt de lener iets geld aan de uitlener voor het tijdelijk lenen van zijn spul. Ook is het risico weg voor de uitlener
- Betalen met ruilmiddel. Ik ben opgelicht door een ruil. Een mogelijke oplossing hiervoor is dat je een bepaald item als ruilmiddel kan aangeven. Stel er staat een al swearangs op de markt voor 180k. Je kan dan bijvoorbeeld 10 Granmonts + 150k bieden. Je bent dan het geld + de wapens tijdelijk kwijt (zoals altijd) en die krijg je terug als je bod afgewezen wordt.
 

DeletedUser

Het is inderdaad allemaal lichtelijk een beetje krom.
Natuurlijk is het nalatig om zomaar zoveel spul uit te lenen en om geld door te sluizen, maar...zoals hierboven ergens gezegd, het draait ook om vertrouwen en mensen helpen.

En ik denk niet dat het spel braaf zal worden door stelen te verbieden. Ik kan me voorstellen dat voor Gijs en de andere gedupeerden de lol van het spel wel even goed weg is. Vooral nu het blijkt dat stelen gewoon mag. Ooit ergens meegemaakt waar je mag stelen?

Eigen inzicht en zelfstandigheid zijn zeker een must in dit spel, maar samenwerking ook. Als stelen gewoon mag (en dus indirect beloond wordt), waar gaat de samenwerking dan heen?

Agree, maar dit is geen stelen. Op het moment dat een speler in mijn account inbreekt en 20k naar zijn eigen account doorsluist, dan is het stelen (en bovendien ook strafbaar). Als ik hem die 20k geef en niet terugkrijg is dat gewoon dom van mij en slim van hem.
 

DeletedUser

Even een korte vraag (die hier wel wat mee te maken heeft:( waarom is het verboden om geld aan andere spelers te geven hier?

Op andere servers (bijv. op the-west.it) is het bij de bank gewoon mogelijk geld over te maken (kost je dan slechts 5% belasting). Maar op onze werelden kan je er zelfs strafpunten voor krijgen!
 

DeletedUser

Even een korte vraag (die hier wel wat mee te maken heeft:( waarom is het verboden om geld aan andere spelers te geven hier?

Op andere servers (bijv. op the-west.it) is het bij de bank gewoon mogelijk geld over te maken (kost je dan slechts 5% belasting). Maar op onze werelden kan je er zelfs strafpunten voor krijgen!

Ik kan het me niet helemaal goed herinneren, maar volgens mij was men hier elkaar op grote schaal aan het pushen en dergelijken en is die regel ingevoerd om dat te voorkomen.
 

DeletedUser14705

Nah. Gijsie speelt dit spelletje voor z'n plezier, vertrouwt en helpt mensen.
Die aap daarentegen maakt een account puur om anderen te kwellen en van hun spelplezier te beroven.

... Aan wiens kant gaan jullie liefst staan, beste mods?
Stop met die eindeloze regelneverij, dat zijn maar richtlijnen. :hmf:
 

DeletedUser

Nah. Gijsie speelt dit spelletje voor z'n plezier, vertrouwt en helpt mensen.
Die aap daarentegen maakt een account puur om anderen te kwellen en van hun spelplezier te beroven.

... Aan wiens kant gaan jullie liefst staan, beste mods?
Stop met die eindeloze regelneverij, dat zijn maar richtlijnen. :hmf:

Dan is het einde zoek met uitzonderingen maken. Kan die aap ook een uitzondering aanvragen omdat Gijsje de regels heeft gebroken en geen straf krijgt, en hij de regels niet heeft gebroken en wel straf krijgt. Zie je het probleem?
 

DeletedUser14705

Dan is het einde zoek met uitzonderingen maken. Kan die aap ook een uitzondering aanvragen omdat Gijsje de regels heeft gebroken en geen straf krijgt, en hij de regels niet heeft gebroken en wel straf krijgt. Zie je het probleem?

Ik zie het ja, maar het lijdt toch geen twijfel dat wat Gijsie "misdaan" heeft, niet opweegt tegen dat van Massimo?
Zelfs al is de objectief lichtere daad volgens de heilige regels strafbaar en de lichtere niet...
 

Deleted User - 486404

Nah. Gijsie speelt dit spelletje voor z'n plezier, vertrouwt en helpt mensen.
Die aap daarentegen maakt een account puur om anderen te kwellen en van hun spelplezier te beroven.

... Aan wiens kant gaan jullie liefst staan, beste mods?
Stop met die eindeloze regelneverij, dat zijn maar richtlijnen. :hmf:

Het gaat hier niet over aan iemand zijn of haar kant staan. Het gaat hier over het al dan niet overtreden van de spelregels.

Algemeen

Even een vergelijking:
Stel ik heb een mooie laptop en een vriend van mij die wilt die graag gebruiken. Voor mij is dat goed en ik leen mijn laptop uit aan mijn vriend. Na een tijdje vraag ik mijn laptop terug maar mijn vriend geeft hem niet terug. Dan kan ik niet naar de politie gaan want ik heb hem vrijwillig gegeven, mijn vriend heeft hem niet van mij afgenomen of gestolen.

Hetzelfde hier in het spel. Als je iets vrijwillig geeft en iemand anders geeft het niet terug, tsjah... de markt is overigens bedoeld om dingen aan elkaar te verkopen en niet om dingen aan elkaar uit te lenen. Het is geen 'itemtheek' waar je even items aan elkaar kan uitlenen. Het uitlenen van items is iets dat spelers hebben bedacht bij de markt, ik neem aan dat we niet bij alles wat de spelers bedenken nieuwe regels moeten verzinnen want dan zijn we nog wel een tijdje bezig...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

er kan ook ene simpele oplossing zijn, dat de markt een update krijgt, dat je dingen gewoon kan uitlenen voor ene bepaalde tijd, dan heb je nooit het gezeur dat het niet terug komt met bijvoorbeeld de opties:

1 dag
2 dagen
-tot 7 dagen

en tot ik hem terug wil.

en bij tot ik hem terug wil gewoon een knopje dat hij na ene uur terug komt, zodat de lener nog een ander wapen kan aan doen.

ajax1464
 
Noujah, voor mij is het wel duidelijk hier. Hoe je het ook draait of keert iemand die iemand anders wilt helpen wordt hier bestraft terwijl iemand die 20 mensen aanspreekt om voorwerpen te stelen dan weer ongestraft zou blijven?
Ik vind de ban van Gijs wel terecht, maar mij gaat het wat ik net hierboven zei.

Als jullie beweren dat het het wilde westen zo niet meer wild is, wil ik eens zien hoe jullie zouden reageren als jullie 3 spullen ter waarden van 300k opeens zien verdwijnen. Dan kan je zeggen: "jah eigen fout dat je iemand iets uitleent". Maar zo wordt het spel ook niet leuker op?
 

DeletedUser

Nah. Gijsie speelt dit spelletje voor z'n plezier, vertrouwt en helpt mensen.
Die aap daarentegen maakt een account puur om anderen te kwellen en van hun spelplezier te beroven.

... Aan wiens kant gaan jullie liefst staan, beste mods?
Stop met die eindeloze regelneverij, dat zijn maar richtlijnen. :hmf:

Volgens mij is het de bedoeling dat de mods aan de kant van de regels staan, of anders gezegd onafhankelijk kijken naar de regels.

Bovendien, wat is er mis met apen? :o
 
Bovenaan