• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Aanpassing spelregels

DeletedUser

Volgens mij is het de bedoeling dat de mods aan de kant van de regels staan, of anders gezegd onafhankelijk kijken naar de regels.

Bovendien, wat is er mis met apen? :o

behoort de mod niet aan de kant te staan die gelijk heeft? als je iets leent moet je het terug geven, wil je het niet terug geven moet je het kopen, dat zijn geheel andere dingen met verschillende letters.

en wat er mis is met apen? : ze eten bananen!

ajax1464
 
Dus als er nou 100 donnetjes rondlopen hier, dan zijn de spelers die mensen willen helpen en hun spullen lenen zelf in fout?
Noujah, waar gaat dat dan naartoe? :huh:
 

DeletedUser6244

behoort de mod niet aan de kant te staan die gelijk heeft? als je iets leent moet je het terug geven, wil je het niet terug geven moet je het kopen, dat zijn geheel andere dingen met verschillende letters.

en wat er mis is met apen? : ze eten bananen!

ajax1464

Maar om te weten wie er gelijk heeft, kijkt de mod naar de spelregels... Gijssie hier geeft aan random persoon 20k cadeau en dat is volgens de regels verboden, terwijl die Massimo mooie wapens en riempjes erg goedkoop op de markt ziet staan en die koopt, en dat is niet verboden. (al heeft ie blijkbaar wel iets gedaan wat niet mag, want is inmiddels geband)

Zoals je zelf in je vorige post zei, is er geen LENEN optie, dus wees voorzichtig aan wie je je spullen uitleent, is al de 23ste keer dat t gebeurd en nog steeds zijn er mensen zo goedgelovig om hun dure wapens aan jan en alleman te 'lenen'.
 

Deleted User - 151085

behoort de mod niet aan de kant te staan die gelijk heeft? als je iets leent moet je het terug geven, wil je het niet terug geven moet je het kopen, dat zijn geheel andere dingen met verschillende letters.

en wat er mis is met apen? : ze eten bananen!

ajax1464

wie neemt de verantwoordelijkheid en risico om het uit te lenen, de speler of support ?
 

DeletedUser

Maar om te weten wie er gelijk heeft, kijkt de mod naar de spelregels... Gijssie hier geeft aan random persoon 20k cadeau en dat is volgens de regels verboden, terwijl die Massimo mooie wapens en riempjes erg goedkoop op de markt ziet staan en die koopt, en dat is niet verboden. (al heeft ie blijkbaar wel iets gedaan wat niet mag, want is inmiddels geband)

Zoals je zelf in je vorige post zei, is er geen LENEN optie, dus wees voorzichtig aan wie je je spullen uitleent, is al de 23ste keer dat t gebeurd en nog steeds zijn er mensen zo goedgelovig om hun dure wapens aan jan en alleman te 'lenen'.

er worden afspraken gemaakt over lenen in chat/TG dat hij er zich niet aan houd, dat is fout, dat moet inderdaad bestraft worden, en aan alleen een ban hebben de mensen die hun spullen kwijt zijn niets...
 
Eigen schuld, dikke bult. Ik vind niet dat het spel of regels aangepast moet worden op het lenen van spullen. Het is mogelijk binnen het spel, en het is ook jouw risico om het te doen.
 

DeletedUser14705

Stel ik heb een mooie laptop en een vriend van mij die wilt die graag gebruiken. Voor mij is dat goed en ik leen mijn laptop uit aan mijn vriend. Na een tijdje vraag ik mijn laptop terug maar mijn vriend geeft hem niet terug. Dan kan ik niet naar de politie gaan want ik heb hem vrijwillig gegeven, mijn vriend heeft hem niet van mij afgenomen of gestolen.
(...)
Het is geen 'itemtheek' waar je even items aan elkaar kan uitlenen. Het uitlenen van items is iets dat spelers hebben bedacht bij de markt, ik neem aan dat we niet bij alles wat de spelers bedenken nieuwe regels moeten verzinnen want dan zijn we nog wel een tijdje bezig...

Eigenlijk zou je daar wel iets aan kunnen proberen doen irl. (Art 1877BW)
Maar voor al wat de spelers behagen te doen, moet er toch een zekere omkadering qua regels zijn denk ik.

Volgens mij is het de bedoeling dat de mods aan de kant van de regels staan, of anders gezegd onafhankelijk kijken naar de regels.

Tuurlijk zijn de mods er om de regels af te dwingen.
Ik had idd niet moeten roepen dat jullie aan de verkeerde kant staan.
Wou eerder de regels zelf even aanklagen. :p
 

DeletedUser

Eigen schuld, dikke bult. Ik vind niet dat het spel of regels aangepast moet worden op het lenen van spullen. Het is mogelijk binnen het spel, en het is ook jouw risico om het te doen.

zegt de gene die zelf nooit iets is kwijtgeraakt.
 
zegt de gene die zelf nooit iets is kwijtgeraakt.

Klopt. Vaak iets uitgeleend, niks kwijtgeraakt. Ik ben me echter wel bewust van het risico, en leen dus ook alleen uit aan mensen die ik ken of in ieder geval vertrouw. Zou iemand iets van mij 'stelen', dan weet ik ook dat het mijn eigen fout is geweest om het voorwerp uit te lenen.
 
Eigen schuld, dikke bult. Ik vind niet dat het spel of regels aangepast moet worden op het lenen van spullen. Het is mogelijk binnen het spel, en het is ook jouw risico om het te doen.

Dan vind ik toch dat er waarschuwingen mogen komen, om spelers te informeren dat 'stelen' gewoon mag en het op eigen risico is...
 

DeletedUser

Nah. Ik kan me niet voorstellen dat dit spel ontworpen is om dingen uit te lenen. Daarom zit er ook niet zo'n leenfunctie in het spel
 

DeletedUser

wie neemt de verantwoordelijkheid en risico om het uit te lenen, de speler of support ?

de speler, maar als het item dan niet terug komt moet het support gewoon ingrijpen, ze zijn er toch voor om ruzies en zo te voorkomen en problemen uit de wereld te helpen? dat doen ze nu niet...
 
Dan vind ik toch dat er waarschuwingen mogen komen, om spelers te informeren dat 'stelen' gewoon mag en het op eigen risico is...

Het is jouw eigen verantwoordelijkheid om de regels te lezen. Het staat niet in de regels dat het verboden is, dus is er logischerwijs niets aan te doen als je gaat klagen.
 

DeletedUser

Het is jouw eigen verantwoordelijkheid om de regels te lezen. Het staat niet in de regels dat het verboden is, dus is er logischerwijs niets aan te doen als je gaat klagen.

dus stelen in legaal.... heerlijke regels dan
 

DeletedUser

de speler, maar als het item dan niet terug komt moet het support gewoon ingrijpen, ze zijn er toch voor om ruzies en zo te voorkomen en problemen uit de wereld te helpen? dat doen ze nu niet...

Zoals gezegd, de support is er niet om iedereen aan het handje te houden.

Ik zal er maar even een ander voorbeeld bijpakken. Op wereld 7 hebben wij onlangs een fort van de tegenstander aangevallen. Toevallig besloot de tegenstander op exact dezelfde minuut ook een fort van ons aan te vallen. Om niet 2 fortgevechten vol met verdediging zonder aanval te krijgen hebben we toen afgesproken dat onze aanval doorging. Uiteindelijk stonden er toch een stel aanvallers bij ons fort, waardoor dat overgenomen werd. Ondanks de afspraak krijgen we het fort niet terug. Moet de support hier ook ingrijpen? Ik vind dat een stukje te ver gaan.

Ik wil mensen die over stelen spreken aanraden even een definitie van stelen in een woordenboek te gaan opzoeken. Ik kan je ook verzekeren dat stelen in dit spel echt verboden is. Het is alleen zo gemaakt dat echt stelen niet mogelijk is (ik doel dan niet op geld stelen bij duels).
 

DeletedUser

Zoals gezegd, de support is er niet om iedereen aan het handje te houden.

Ik zal er maar even een ander voorbeeld bijpakken. Op wereld 7 hebben wij onlangs een fort van de tegenstander aangevallen. Toevallig besloot de tegenstander op exact dezelfde minuut ook een fort van ons aan te vallen. Om niet 2 fortgevechten vol met verdediging zonder aanval te krijgen hebben we toen afgesproken dat onze aanval doorging. Uiteindelijk stonden er toch een stel aanvallers bij ons fort, waardoor dat overgenomen werd. Ondanks de afspraak krijgen we het fort niet terug. Moet de support hier ook ingrijpen? Ik vind dat een stukje te ver gaan.

een fort kan je nog terug pakken, ene item niet, ja kan wel, als je gaat hacken.
 

DeletedUser

Een item kun je altijd opnieuw vinden of kopen. Pas goed op je spullen he. Je fiets wordt ook niet vergoed als je hem niet op slot zet en hij gestolen wordt. Dat is gewoon stom van je.
 

DeletedUser

hacken is geen slimme optie krijg je ook een ban ;)

precies, de enigste legale manier om je spulle terug te krijgen in via support maar die zijn gewoon te lam om er wat aan te doen, want als er een paar keer word ingegrepen gebeurt het niet meer.
 
Bovenaan