• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Fortgevecht/Forum stilte 4&5 Mei.

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser12132

Wrm op 4mei stilte te houden en op 11november niet? Ik weet niet hoor maar dit gaat wel even te ver.
Wil je het doen prima maar ik ga er niet aan meedoen. Ik heb hier nog nooit eerder van gehoord dus wrm zou ik het nu dan ineens wel moeten doen? :o
Maar eerlijk gezegd dit gaat er wat over....
Op kerstmis, pasen, allerheiligen en allerzielen word er ook niets gedaan dus wrm nu wel bij een onbekende dag voor de meeste :blink:?

Moeten jullie maar iniatief nemen. Ik neem iniatief dus ik kan wat bereiken. En verder ik hoorde 1 week geleden voor het eerst over de herdenking van de belgen op 11 november.
 

DeletedUser

Moeten jullie maar iniatief nemen. Ik neem iniatief dus ik kan wat bereiken. En verder ik hoorde 1 week geleden voor het eerst over de herdenking van de belgen op 11 november.

Correctie: het is niet belgen maar Belgen.
11november is uiteraard de bekende herdenkingsdag van de Belgen genaamd Wapenstilstand!
 

DeletedUser

Belgen, doe niet zo averechts joh.. Als je het niet wil, doe je het toch niet, maar ga hier dan niet zo opstandig posten ;)

Toon ten eerste respect voor elmo11, omdat hij dit voorstelt, wat verder niemand deed. En ten 2e, wat niet per se hoeft maar ik wel zeeeer aanmoedig, voor iedereen die voor ons heeft gevochten in oorlogen etc.
Dat jullie op 11 november niks hebben gevraagd is toch niet onze schuld?? Als je het had gevraagd was ik ook stil geweest:)

Laten we nu aub geen ruzie maken om iets waar het totaal niet bij nodig is!

Peace!:D
 

DeletedUser

Als je de statestieken bij elkaar zet krijg je dit:
WOII=35 Miljoen doden
vredesmissies na WOII= 2miljoen
Andere onrusten=1miljoen
bij elkaar= 38.000.000 doden.

38 Miljoen doden en dan wil jij (Basdad) ze niet herdenken. Verder geef ik Aminity ook gelijk.

reken ook de doden van WOI erbij, want dat waren er nog meer dan WOII.
maar ik zit zoiezo niet op het internet op dat tijdstip, mijn broer is dan jarig en we vieren het altijd na die minuut stilte.
 

DeletedUser12132

reken ook de doden van WOI erbij, want dat waren er nog meer dan WOII.
maar ik zit zoiezo niet op het internet op dat tijdstip, mijn broer is dan jarig en we vieren het altijd na die minuut stilte.

Dat zijn allean de burgers.

Belgen, doe niet zo averechts joh.. Als je het niet wil, doe je het toch niet, maar ga hier dan niet zo opstandig posten ;)

Toon ten eerste respect voor elmo11, omdat hij dit voorstelt, wat verder niemand deed. En ten 2e, wat niet per se hoeft maar ik wel zeeeer aanmoedig, voor iedereen die voor ons heeft gevochten in oorlogen etc.
Dat jullie op 11 november niks hebben gevraagd is toch niet onze schuld?? Als je het had gevraagd was ik ook stil geweest:)

Laten we nu aub geen ruzie maken om iets waar het totaal niet bij nodig is!

Peace!:D
Bedankt. Maar met dat laatste ben ik met je eens. We maken ruzie over VREDE! Dat slaat nergens op!
 
reken ook de doden van WOI erbij, want dat waren er nog meer dan WOII.
maar ik zit zoiezo niet op het internet op dat tijdstip, mijn broer is dan jarig en we vieren het altijd na die minuut stilte.

Doden van WOI worden niet officieel herdacht op dodenherdenking.. Alleen WOII en later..
Wel een goed initiatief verder ;)
 

DeletedUser9667

Logisch nederland heeft in de eerste wereldoorlog niet gevochten. Ze waren "neutraal":D daarom kennen ze wapenstilstand niet. Denk dat wapenstilstand iets bekender is voor de rest van de wereld. Maar swat, als jullie het willen doen, prima.
 

DeletedUser

Als je de statestieken bij elkaar zet krijg je dit:
WOII=35 Miljoen doden
vredesmissies na WOII= 2miljoen
Andere onrusten=1miljoen
bij elkaar= 38.000.000 doden.

38 Miljoen doden en dan wil jij (Basdad) ze niet herdenken. Verder geef ik Aminity ook gelijk.

In 1994 zijn in Rwanda bijna 800000 mensen door een genocide omgekomen! Weet je wat wij deden? We keken vredig toe en deden NIKS! Waarom hebben we wel het recht onze mensen te herdenken? Zij waren geen haar beter dan de mensen in Rwanda! In Libië worden onschuldige mensen gedood! En dan zitten ze in de regering te zeuren over een paar vliegtuigen die we misschien niet willen sturen!

Verder ananasje, ik zoek geen aandacht dit is puur mijn eigen mening. Wat jullie doen maakt mij niks uit. Bemoei je dus ook niet met mij.
 

DeletedUser13404

Beste mensen.
Het is bijna 4&5 Mei, en daarom wil ik een Fortgevecht en Forum stilte starten. Dat betekent dat er op 4&5 mei geen fortgevechten mogen plaatsvinden. En dat om 20:00 tot 20:02 geen post mogen worden gepost op het forum.

Waarom doe ik dit:
Op 4&5 Mei is in Nederland de herdenking dat Nederland is bevrijd. Dan worden er ook de doden van na de WOII herdacht. Dat vind ik best belangrijk omdat ik Familie leden heb die tijdens de WOII zijn gestorven.

Als u hier geen gehoor aangeeft en wel een fortgevecht start wilt u dan die niet tussen 20:00 en 20:02 starten. Alvast bedankt.

MvG elmo11

PS. Alleen positieve reacties A.U.B.


Euhm... 2 minuten?
Moet je al veel pech hebben dat iemand dan juist een fg start...
Ik denk juist dat hierdoor er juist wel dan fg zullen zijn (...)

En inderdaad thewest blijft een spel, dit gaat er weer lichtjes over...
 

DeletedUser

Logisch nederland heeft in de eerste wereldoorlog niet gevochten. Ze waren "neutraal":D daarom kennen ze wapenstilstand niet. Denk dat wapenstilstand iets bekender is voor de rest van de wereld. Maar swat, als jullie het willen doen, prima.

Wil ik je toch vragen om je wat meer te verdiepen in de Nederlands geschiedenis.
Maar achja, ik zal het wel fout hebben! De Duitsers hebben Rotterdam gewoon zonder reden platgegooid.
 

DeletedUser

Als je de statestieken bij elkaar zet krijg je dit:
WOII=35 Miljoen doden
vredesmissies na WOII= 2miljoen
Andere onrusten=1miljoen
bij elkaar= 38.000.000 doden.

38 Miljoen doden en dan wil jij (Basdad) ze niet herdenken. Verder geef ik Aminity ook gelijk.

Conflicten met meer dan ½ miljoen doden Periode Doden
Kongo Vrij Staat, onderdrukking door België 1900-1908 3.000.000
Mexicaanse Revolutie 1910-1920 1.250.000
Eerste Wereldoorlog 1914-1918 8.500.000
China: krijsheren en nationalistische tijd 1917-1937 4.000.000
Russische Burgeroorlog 1918-1921 8.800.000
USSR: regime Stalin 1924-1953 20.000.000
Tweede Wereldoorlog 1939-1945 50.000.000
Eerste Indo-chinese onafhankelijkheidsoorlog 1945-1954 600.000
Scheiding India-Pakistan 1947 500.000/800.000
China: regime Mao Zedong 1949- 48.000.000
Koreaanse Oorlog 1950-1953 1.500.000/2.800.000
Algerijnse Vrijheidsoorlog 1954-1962 650.000
Tweede Indo-chinese oorlog (Vietnam, Laos, Cambodja) 1960-1975 2.125.00/2.700.000
Ethiopië Burgeroorlogen 1962-1992 1.400.000/1.700.000
Indonesië: slachting communisten 1965- 500.000
Nigeria: opstand Biafra 1967-1970 1.000.000/2.000.000
Bangladesh slachting 1971- 1.250.000
Cambodja regime Rode Khmer 1975-1979 1.650.000/2.000.000
Mozambique Burgeroorlog 1976-1992 600.000/800.000
Iran-Irak oorlog 1980-1988 600.000/800.000
Afghanistan Burgeroorlog 1980-2001 600.000/1.400.000
Tweede Sudanese Burgeroorlog 1983- 400.000/1.900.000
Rwanda slachting 1994 800.000
Kongolese Burgeroorlog 1998- 1.000.000/1.700.00
Totaal 157.985.000/164.110.000

Dit komt van een site af, is alleen al van de 20 ste eeuw! Cijfers liggen eigenlijk nog hoger. Dus wij zouden onze paar soldaten moeten gaan herdenken maar de slachtoffers die wij hebben gemaakt niet?

Wil ik je toch vragen om je wat meer te verdiepen in de Nederlands geschiedenis.
Maar achja, ik zal het wel fout hebben! De Duitsers hebben Rotterdam gewoon zonder reden platgegooid.

Nederland wou niet snel genoeg capituleren;)
Ik wil niet veel zeggen maar wij hebben als land zelf ook veel gruwelijkheden voortgebracht, wij hebben ook mensen zonde reden vermoord.
De Duitsers waren niet slecht in mijn mening, ze hadden enkel een andere manier van denken die gewoon gestoort was, ze waren ten einde raad en de economie daar was slecht.(hierbij zeg ik niet dat ik Duitsland goed vond)
 

DeletedUser12132

In 1994 zijn in Rwanda bijna 800000 mensen door een genocide omgekomen! Weet je wat wij deden? We keken vredig toe en deden NIKS! Waarom hebben we wel het recht onze mensen te herdenken? Zij waren geen haar beter dan de mensen in Rwanda! In Libië worden onschuldige mensen gedood! En dan zitten ze in de regering te zeuren over een paar vliegtuigen die we misschien niet willen sturen!

Verder ananasje, ik zoek geen aandacht dit is puur mijn eigen mening. Wat jullie doen maakt mij niks uit. Bemoei je dus ook niet met mij.

En Serbrenica dan??? Daar zijn 20 nederlanders omgekomen tijdens een vredesmissie + 8000 burgerdoden.
 

DeletedUser

Dan heb ik toch liever 20 nederlanders dood dan 8000 burgerdoden.
 

DeletedUser

Wil ik je toch vragen om je wat meer te verdiepen in de Nederlands geschiedenis.
Maar achja, ik zal het wel fout hebben! De Duitsers hebben Rotterdam gewoon zonder reden platgegooid.

Mag ik u heel even uitlachen :)
Haha:laugh:
Danku:)

Op 14 mei 1940 rond 13:30 uur voerden de Duitsers in het kader van de Duitse aanval op Nederland in 1940 het bombardement op Rotterdam uit. Dit is dus WOII ;)


Verder wil ik u allen even verwijzen naar dit mooie stukje van wikipedia:

"In Nederland vindt jaarlijks op 4 mei de Nationale Dodenherdenking plaats. Men herdenkt tijdens de Nationale Herdenking allen – burgers en militairen – die in het Koninkrijk der Nederlanden of waar ook ter wereld zijn omgekomen sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog (men gaat hierbij uit van 10 mei 1940), in oorlogssituaties en bij vredesoperaties.

Een dag later, op 5 mei wordt de bevrijding van de Duitse bezetting (1940-1945) gevierd.

Tot 1961 had de herdenking slechts betrekking op de Nederlandse slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog. Vanaf 1961 worden op 4 mei ook de gevallenen tijdens andere militaire conflicten (zoals de politionele acties in Nederlands-Indië) en vredesoperaties (zoals in Libanon, Bosnië of Afghanistan) herdacht.
"

Dit betekent dus niet alleen Nederlandse soldaten, maar ook buitenlandse, het gaat om iedereen die is overleden door militaire conflicten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Ik vraag me af hoeveel mensen hier aan meedoen? Bij ons op het platteland zie ik er bijna niks van terug.
 

DeletedUser

Ik vraag me af hoeveel mensen hier aan meedoen? Bij ons op het platteland zie ik er bijna niks van terug.

Heel Nederland doet hieraan mee ;)
Vorig jaar keken 5,7 miljoen mensen naar de dodenherdenking op tv, en er stonden ook nog eens een paar honderdduizend mensen buiten voor stille tochten. Verder moet je maar eens op de snelweg gaan rijden om 8u, dan zul je bijna niemand zien, of mensen die hun auto langs de kant stil zetten..
Ik weet niet in wat voor een raar gehucht jij woont dat je er niks van terug ziet, maarja.. :p
 

DeletedUser

Het kan zijn dat ik het niet merk. Maar voor mij telt het niet mee;)
Ik ben misschien de enige het is gewoon om de nationale trost op te krikken.
In Duitsland deden ze dit in WO2 ook en in andere landen ook gewoon omdat ze dan bijvoorbeeld een economie die heel slecht is af willen dekken.
Ik zeg niet dat nederland problemen heeft maar nu hoor je toch wel weinig van Libie en de tweede kamer de laatste week
 

DeletedUser

goed initiatief elmo

ik zal ook zeker geen berichten posten rond die tijd.
 

DeletedUser

Het kan zijn dat ik het niet merk. Maar voor mij telt het niet mee;)
Ik ben misschien de enige het is gewoon om de nationale trost op te krikken.
In Duitsland deden ze dit in WO2 ook en in andere landen ook gewoon omdat ze dan bijvoorbeeld een economie die heel slecht is af willen dekken.
Ik zeg niet dat nederland problemen heeft maar nu hoor je toch wel weinig van Libie en de tweede kamer de laatste week

Tuurlijk heb je ook wel een beetje gelijk, we worden allemaal gemanipuleerd door de Overheid, maar volgens mij wil je ook niet weten hoe het er in de echte wereld aan toe gaat ;)
Verder mogen we toch ook wel een beetje nationale trots hebben, niks mis mee, zolang het maar niet te ver gaat :)
En ik wil je nog een keer wijzen op de post die ik zonet deed, waarin staat dat we niet alleen nederlanders horen te herdenken, maar iedereen die tijdens militaire conflicten om het leven is gekomen;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan