• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Fortgevecht/Forum stilte 4&5 Mei.

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Ik werk met mensen die in Afganistan gezeten hebben. De meeste zijn niet eens op de hoogte. Laat staan dat ze iets weten van een fortgevecht in The West.
 

DeletedUser4700

Maar daar GAAT het niet om. De mensen die gestorven zijn in de tweede wereldoorlog weten toch ook niet dat we ze herdenken? Toch doen we het. Waarom? Uit respect.
 

DeletedUser

Dus jij denkt gewoon dat dat respectloos is? niet goed gekeurd..

Ik vind dat het respectloos is als je op 4 mei, die 2 minuutjes in je leven niet even stil kan zijn. En ook typen vind ik in dit geval praten. Je kan toch wel 2 minuten van je hele leven even niet aan een spelletje besteden?? Maarja, als jij niet 2 minuten van je leven wilt geven aan mensen die hun hele leven (iets meer dan 2 minuten;)) in de waagschaal stellen/hebben gesteld voor ons, dan moet je het maar zelf weten, maar ik vind het niet kunnen ;)
 

DeletedUser

Ik ben van mening dat iedereen die wil zijn respect mag betuigen tegenover wie hij of zij wil. Degene die dat niet willen zijn daar net zo vrij in om het niet te doen als degene die het wel willen doen.

Dus iedereen die 2 minuten stilte wenst te houden, ga jullie gang. Iedereen die het niet wil, ga vooral ook jullie gang. Zolang beide partijen elkaar maar niet storen vind ik het goed.
 

DeletedUser

Ik ben van mening dat iedereen die wil zijn respect mag betuigen tegenover wie hij of zij wil. Degene die dat niet willen zijn daar net zo vrij in om het niet te doen als degene die het wel willen doen.

Dus iedereen die 2 minuten stilte wenst te houden, ga jullie gang. Iedereen die het niet wil, ga vooral ook jullie gang. Zolang beide partijen elkaar maar niet storen vind ik het goed.

Goed gesproken.

Er zijn al genoeg regeltjes en wetten die we moeten volgen, op school, op het werk, op straat, in je eigen huis, ... Als ieder nu gewoon doet waar hij zin in heeft zonder iemand of iets schade te berokken. Waarom niet?
 

DeletedUser

Ik ben van mening dat iedereen die wil zijn respect mag betuigen tegenover wie hij of zij wil. Degene die dat niet willen zijn daar net zo vrij in om het niet te doen als degene die het wel willen doen.

Dus iedereen die 2 minuten stilte wenst te houden, ga jullie gang. Iedereen die het niet wil, ga vooral ook jullie gang. Zolang beide partijen elkaar maar niet storen vind ik het goed.

Dit geef ik gelijk.
Om deze tijd ga ik iets posten gewoon om te laten zien dat ik het onzin vind.
Zelf wil ik ook militair worden, als ik dood ga is een kleine ceremonie genoeg, elk jaar is gewoon overdreven.
 

DeletedUser4700

Dit geef ik gelijk.
Om deze tijd ga ik iets posten gewoon om te laten zien dat ik het onzin vind.
Zelf wil ik ook militair worden, als ik dood ga is een kleine ceremonie genoeg, elk jaar is gewoon overdreven.

Ik geef aan Aminity gelijk, maar wat jij zegt vind ik echt heel erg respectloos! Ik snap niet hoe je zoiets kunt zeggen. Deze miljoenen mensen die voor ons gestorven zijn deden het niet vrijwillig, maar hebben het wel gedaan. Zij hebben hun hele leven opgegeven voor vrijheid voor ons. En jij gaat even expres posten, alsof het allemaal niets is?! Alsof het onzin is. Ik heb hier geen woorden verder meer voor.
 

DeletedUser

Ik ben van mening dat iedereen die wil zijn respect mag betuigen tegenover wie hij of zij wil. Degene die dat niet willen zijn daar net zo vrij in om het niet te doen als degene die het wel willen doen.

Dus iedereen die 2 minuten stilte wenst te houden, ga jullie gang. Iedereen die het niet wil, ga vooral ook jullie gang. Zolang beide partijen elkaar maar niet storen vind ik het goed.

Dit geef ik gelijk.
Om deze tijd ga ik iets posten gewoon om te laten zien dat ik het onzin vind.
Zelf wil ik ook militair worden, als ik dood ga is een kleine ceremonie genoeg, elk jaar is gewoon overdreven.

En vetgedrukt geeft neem ik aan voldoende aan. Je gaat straks dus expres de confrontatie opzoeken alleen maar omdat iemand vraagt of je op een bepaald tijdstip respect wilt tonen? Dat vind ik pas respectloos!
 

DeletedUser12132

Ik geef aan Aminity gelijk, maar wat jij zegt vind ik echt heel erg respectloos! Ik snap niet hoe je zoiets kunt zeggen. Deze miljoenen mensen die voor ons gestorven zijn deden het niet vrijwillig, maar hebben het wel gedaan. Zij hebben hun hele leven opgegeven voor vrijheid voor ons. En jij gaat even expres posten, alsof het allemaal niets is?! Alsof het onzin is. Ik heb hier geen woorden verder meer voor.

Als je de statestieken bij elkaar zet krijg je dit:
WOII=35 Miljoen doden
vredesmissies na WOII= 2miljoen
Andere onrusten=1miljoen
bij elkaar= 38.000.000 doden.

38 Miljoen doden en dan wil jij (Basdad) ze niet herdenken. Verder geef ik Aminity ook gelijk.
 

DeletedUser

Zeer goed initatief elmo. Ik zal hier zelf ook aan meedoen(waarschijnlijk ook omdat ik rond dat tijdstip zoals elk jaar met ouders en zussen beneden voor de tv zit en daar 2 minuten in stilte doorbreng)

Wat Basbad betreft wil ik mensen oproepen hem gewoon te laten. Ik durf te wedden dat hij deze mensen ook wel herdenkt, maar nu gewoon aandacht nodig heeft of op een andere manier wil laten weten dat hij deze manier van herdenken niets vindt. Wat hij ook doet en of hij herdenkt lijkt me volledig aan hemzelf, besteed er verder geen aandacht aan en beslis zelf hoe jij herdenkt.
 

DeletedUser

Mee eens Aminity. Iedereen heeft zelf de keuze om stil te zijn op het forum of niet. Je hoeft er geen last van te hebben als iemand zich daar niet aan houdt en dus hoef je je daar ook niet mee te bemoeien. Het forum hoeft dus zeker niet die 2 minuten stilgelegd te worden.

En voor wat betreft de fortgevechten: 2 minuten geen fortgevechten starten heeft geen zin, want fortgevechten die iets eerder gestart zijn, zijn dan tijdens de dodenherdenking ook nog gewoon bezig. Dan zul je dus in moeten stellen dat er bijvoorbeeld tussen 7 uur en kwart over 8 op 3 mei geen fortgevecht gestart mag worden. Daar zit wel wat in vind ik. Dan kunnen de mensen die dat willen gewoon aan de dodenherdenking meedoen zonder daarbij een fortgevecht te missen en degene die daar niet aan meedoen kunnen best even wachten tot na kwart over 8.

En ik vind dat er op bevrijdingsdag niks moet worden ingesteld. Dat is weer heel wat anders dan de dodenherdenking en ik vind het niet nodig om dan een pauze in te lassen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Ik vind alleen 4 mei belangrijk om dan even stil te zijn. Hoeveel mensen er zijn gestorven , ook voor onze vrijheid. Daar moet je zeker respect voor hebben. Van mij mag je weten of je stil bent of niet, maar ik vind het erg hard als je heel hard hier gaat gillen blabla onzin dit enzo.. laat mensen in hun waarde graag.
 

DeletedUser8307

Dit geef ik gelijk.
Om deze tijd ga ik iets posten gewoon om te laten zien dat ik het onzin vind.
Zelf wil ik ook militair worden, als ik dood ga is een kleine ceremonie genoeg, elk jaar is gewoon overdreven.

Wel dit vind ik dan ook wel overdreven, dat je daarvoor expres online komt om iets te posten vind ik zelfs zielig. Dat je vindt dat het niet hoeft zoiets, begrijpelijk, vind ik ook (Althans op the-w. Irl moet dit ofc wel).

:(
 

DeletedUser

Ik vind het gewoon aandachttrekkend als je om 8 uur nog wat gaat posten alleen omdat je het idee niks vind.

Bijv. als je op de de verjaardag van je gestorven opa herdenkt gaat er iemand toch ook niet doorheen brullen?
 

DeletedUser9667

Wrm op 4mei stilte te houden en op 11november niet? Ik weet niet hoor maar dit gaat wel even te ver.
Wil je het doen prima maar ik ga er niet aan meedoen. Ik heb hier nog nooit eerder van gehoord dus wrm zou ik het nu dan ineens wel moeten doen? :o
Maar eerlijk gezegd dit gaat er wat over....
Op kerstmis, pasen, allerheiligen en allerzielen word er ook niets gedaan dus wrm nu wel bij een onbekende dag voor de meeste :blink:?
 

DeletedUser4891

Wrm op 4mei stilte te houden en op 11november niet? Ik weet niet hoor maar dit gaat wel even te ver.
Wil je het doen prima maar ik ga er niet aan meedoen. Ik heb hier nog nooit eerder van gehoord dus wrm zou ik het nu dan ineens wel moeten doen? :o
Maar eerlijk gezegd dit gaat er wat over....
Op kerstmis, pasen, allerheiligen en allerzielen word er ook niets gedaan dus wrm nu wel bij een onbekende dag voor de meeste :blink:?
Weet je wat, zeg hoe laat jullie dodenherdenking is, dan zal ik niet posten.
Jullie hebben het gewoon nooit gevraagt, ik wil best voor jullie dodenherdenking 5 minuten niet posten hoor.

En verder, bij kerst hoef je niet stil te zijn, en dodenherdenking is helemaal zo onbekend nog niet.
 

DeletedUser4700

Wrm op 4mei stilte te houden en op 11november niet? Ik weet niet hoor maar dit gaat wel even te ver.
Wil je het doen prima maar ik ga er niet aan meedoen. Ik heb hier nog nooit eerder van gehoord dus wrm zou ik het nu dan ineens wel moeten doen? :o
Maar eerlijk gezegd dit gaat er wat over....
Op kerstmis, pasen, allerheiligen en allerzielen word er ook niets gedaan dus wrm nu wel bij een onbekende dag voor de meeste :blink:?

Geloof me, als je in Nederland zou wonen zou deze dag niet onbekend voor je zijn. Maar ik snap dat je het niet kent, net zoals ik 11 november niet ken (behalve als Sint Maarten). Maar ik snap het dat de Belgen hier geen stilte gaan nemen, al kunnen ze natuurlijk wel respect tonen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan