Het zou wel een leuk idee zijn als je het bijvoorbeeld een beetje anders doet, en dat een huis productief ook nut heeft. Je interieur kun je bijvoorbeeld met het schilderij van inbraak aanpassen e.d. dus dat schilderij kan je in je huis hangen, en inderdaad overtollige spullen uit je inventaris in een kast kan doen, en je kan ook slapen in je huis, net als in het hotel.
De uitwerking van een Ranch-Estate:
Je kan een huis bouwen op een stuk land, en op dat land kan je dan een ranch bouwen om bijvoorbeeld vee te houden en graan te verbouwen, je huis produceert dan bijvoorbeeld 1 graan per 2 uur en 1 biefstuk per 2 uur e.d. en dat je zo'n Ranch-Estate dan kan bouwen welk 10.000$ kost en per los onderdeel (lees vee, varkens, schapen, e.d, graan, bessen, e.d.) ook nog eens 2000$ moet betalen om die voorziening aan te leggen. Komt op hetzelfde neer als een stad effect, dus je huis is het stadhuis, daar kan je dingen aanschaffen en dus ook bouwen....
Het land kan bijvoorbeeld voor 4 activiteiten ruimte bieden, dus je kan bessen, bonen, pinda's e.d. verbouwen, of je kan kiezen voor dieren houden.
Het brengt wel wat meer variatie in The West, en het is wat anders als alleen duelleren en arbeidjes doen. En een Ranch Estate zou ook pleiten voor de status van een speler, dus bijvoorbeeld je kan hem pas kopen/stichten op level 50.
Edit: Om het nog verder uit te werken, je Ranch-Estate kan aangevallen worden door vijandelijke duellanten e.d, en daarmee fikse schade oplopen of bijvoorbeeld in brand staan (brandt echter niet plat) en dat je dan kruiken nodig hebt en glazen water om je ranch te repareren en ook skill op repareren, dus hoe hoger de schade, hoe meer repareren je nodig hebt om te repareren (net als bij stadsuitbouw) dus als je 75% schade hebt heb je minimaal 50 repareren nodig om er 5% van te repareren. Een beschadigde ranch produceerd steeds minder naarmate de schade hoger wordt. Als je bijvoorbeeld schade hebt aan een onderdeel van je ranch, heb je ook hout, hamer en vaardigheid repareren nodig om je omheining te repareren.