• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Anti-bedrog maatregelen markt

  • Topicstarter Deleted User - 486404
  • Startdatum
Dit is gewoon de beste reactie in het hele topic, complete nonsens dit idee als je het mij vraagt. Spelers moeten maar gewoon zelf actie ondernemen, door bijvoorbeeld non-stop een "dief" aan te vallen als vergelding, of hem zwart te maken op fora om anderen te waarschuwen. Een beetje eigen initiatief mag ook wel hoor, in plaats van aan het handje van de mods te lopen

Blijkbaar is dat laatste nodig, want al dat andere heeft niet geholpen. En ja je kunt ACHTERAF allemaal maatregelen nemen, maar je item is dan gewoon nog steeds weg.
 

DeletedUser

Wauw, een dief steelt 2 miljoen aan items op een account, zet elke dag 10% van de spullen over naar een vriend, maakt daarna een nieuw account aan en klaar.

Ja, op het forum komen, in de blacklist als je toch een nieuw account kan aanmaken, of aanvallen als de dief toch alles instelt op lp waardoor hij rustig zn gestolen goederen van de markt kan halen.

Tis simpel werk, er zijn genoeg debielen die erin trappen.
 

DeletedUser4007

vraag me af of jij het nu over marktbedrog hebt of over account hacken?

en je uitspraak over lp om alles op te halen?? :blink:
 

DeletedUser15342

stelen

Maar ik ben bestolen op arizona door smssms van mijn cartwrights vest. We zouden ruilen ik krijg zijn doc jas die die niet had en hij krijgt mijn cartwrights vest. Hij heeft mij dus genept is er nog een mogelijkheid om die cartwrights vest terug te krijgen.
 

DeletedUser

vraag me af of jij het nu over marktbedrog hebt of over account hacken?

en je uitspraak over lp om alles op te halen?? :blink:

Hoe simpel het is en hoe de dief het doet, lezen!!

En al die wraakacties op dieven werken amper, al die duels want de dief heeft alles op lp gezet. Kan ie rustig spullen ophalen van de markt zonder ko te gaan. Nogmaals, lezen!!
 

DeletedUser8307

Maar ik ben bestolen op arizona door smssms van mijn cartwrights vest. We zouden ruilen ik krijg zijn doc jas die die niet had en hij krijgt mijn cartwrights vest. Hij heeft mij dus genept is er nog een mogelijkheid om die cartwrights vest terug te krijgen.

Er is geen mogelijkheid meer om je vest terug te krijgen. Je bent 'm dus kwijt. Je moet (voorlopig) weten met wie je ruilt. Of anders gewoon niet doen, dan ben je niks kwijt. Hoewel het niet wegneemt dat het een smerige streek is van die sms. Helaas...
 

DeletedUser

Maar ik ben bestolen op arizona door smssms van mijn cartwrights vest. We zouden ruilen ik krijg zijn doc jas die die niet had en hij krijgt mijn cartwrights vest. Hij heeft mij dus genept is er nog een mogelijkheid om die cartwrights vest terug te krijgen.

smssms is een bekende 'steler' en is gekend onder de marktruilers ;)
meld het op de support, ze zullen je daar wel deels verder kunnen helpen
 

DeletedUser

smssms is een bekende 'steler' en is gekend onder de marktruilers ;)
meld het op de support, ze zullen je daar wel deels verder kunnen helpen

Nee support helpt juist niet omdat smssms geen enkele regel overtreedt. Dit topic is een idee om er wel een regel voor te maken. Dan kan de support er wel iets aan doen, maar op dit moment ben je gewoon het voorwerp kwijt ;)
 

DeletedUser

Als iemand wordt opgelicht, dan is het zijn schuld dat hij (te) naïef is? Als jij een stofzuiger koopt die na twee weken al kapot is, dan vind je ook dat je wordt opgelicht. Gelukkig bestaat hier dan garantie en weet ik veel wat nog allemaal voor, maar op t-w is het dan gewoon pech. Je bent je voorwerp kwijt. In dit geval wordt de oplichter dan bestraft en dat kunnen we alleen maar toejuichen.

Je vergelijking mist helaas relevantie op 1 belangrijk punt, je speelt hier the-west, een spel wat zich zogenaamd afspeelt in het verre verleden. In die tijd werd er nou eenmaal bedrogen en bestond er ook niet zoiets als garantie. Als we dan toch hedendaagse luxe voorzieningen gaan toevoegen, kunnen we bijvoorbeeld ook wel een vorm van WAO erbij pakken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het wel verdienen van geld en producten als je tijdens een arbeid KO wordt geschoten. (Indien dit al in het spel zit tegenwoordig (wat zou kunnen aangezien ik al een tijd niet meer spelende ben) dan is dit een 2e voorbeeld dat de tijdsgeest van het spel nergens op slaat)
 
Je vergelijking mist helaas relevantie op 1 belangrijk punt, je speelt hier the-west, een spel wat zich zogenaamd afspeelt in het verre verleden. In die tijd werd er nou eenmaal bedrogen en bestond er ook niet zoiets als garantie. Als we dan toch hedendaagse luxe voorzieningen gaan toevoegen, kunnen we bijvoorbeeld ook wel een vorm van WAO erbij pakken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het wel verdienen van geld en producten als je tijdens een arbeid KO wordt geschoten. (Indien dit al in het spel zit tegenwoordig (wat zou kunnen aangezien ik al een tijd niet meer spelende ben) dan is dit een 2e voorbeeld dat de tijdsgeest van het spel nergens op slaat)

Ja en aliens waren er ook, en cupido ook, en de paashaas ook.
 

DeletedUser

Je vergelijking mist helaas relevantie op 1 belangrijk punt, je speelt hier the-west, een spel wat zich zogenaamd afspeelt in het verre verleden. In die tijd werd er nou eenmaal bedrogen en bestond er ook niet zoiets als garantie. Als we dan toch hedendaagse luxe voorzieningen gaan toevoegen, kunnen we bijvoorbeeld ook wel een vorm van WAO erbij pakken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het wel verdienen van geld en producten als je tijdens een arbeid KO wordt geschoten. (Indien dit al in het spel zit tegenwoordig (wat zou kunnen aangezien ik al een tijd niet meer spelende ben) dan is dit een 2e voorbeeld dat de tijdsgeest van het spel nergens op slaat)

natuurlijk is het niet verplicht om gebruik te maken van dit idee eh, je mag blijven handelen zonder eerst de support in te lichten ;)
 

DeletedUser

Je vergelijking mist helaas relevantie op 1 belangrijk punt, je speelt hier the-west, een spel wat zich zogenaamd afspeelt in het verre verleden. In die tijd werd er nou eenmaal bedrogen en bestond er ook niet zoiets als garantie. Als we dan toch hedendaagse luxe voorzieningen gaan toevoegen, kunnen we bijvoorbeeld ook wel een vorm van WAO erbij pakken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het wel verdienen van geld en producten als je tijdens een arbeid KO wordt geschoten. (Indien dit al in het spel zit tegenwoordig (wat zou kunnen aangezien ik al een tijd niet meer spelende ben) dan is dit een 2e voorbeeld dat de tijdsgeest van het spel nergens op slaat)

Ik denk dat het vetgedrukte juist de reden is waarom je hier negatief op reageert. Feit is dat lenen nu heel vaak voorkomt voor die exclusieve voorwerpen. Als een speler dan gewoon het voorwerp houdt, is dat vervelend. Vroeger was het ook zo? Mja, kan inderdaad, maar spelers stoppen juist om dit soort redenen en zeker omdat support er op heden niets aan kan doen. Waarom het dan niet invoeren? Omdat er vroeger ook gewoon werd gestolen, is gewoon geen argument.
Vroeger reisde ze ook niet op schildpadden ;)
 

DeletedUser8307

Vroeger was het ook oneerlijk? Dat klopt, maar dat is een belachelijke gedachte. Wanneer kunnen we dan stadskassa's overvallen? En andere mensen overvallen? Ja, dit gebeurde vroeger ook... Als je zo begint kan je wel erg veel gaan veranderen, niet? :)
 

DeletedUser

Vroeger was het ook oneerlijk? Dat klopt, maar dat is een belachelijke gedachte. Wanneer kunnen we dan stadskassa's overvallen? En andere mensen overvallen? Ja, dit gebeurde vroeger ook... Als je zo begint kan je wel erg veel gaan veranderen, niet? :)
Ik zie hier een prachtig nieuw idee om het spel uit te breiden! Misschien ken je het verder uitwerken en als nieuw idee posten?

Ik denk dat het vetgedrukte juist de reden is waarom je hier negatief op reageert. Feit is dat lenen nu heel vaak voorkomt voor die exclusieve voorwerpen. Als een speler dan gewoon het voorwerp houdt, is dat vervelend. Vroeger was het ook zo? Mja, kan inderdaad, maar spelers stoppen juist om dit soort redenen en zeker omdat support er op heden niets aan kan doen. Waarom het dan niet invoeren? Omdat er vroeger ook gewoon werd gestolen, is gewoon geen argument.
Vroeger reisde ze ook niet op schildpadden ;)
Jij weet volgens mij donders goed hoe lang ik al gestopt ben, en ook misschien nog wel waarom ;) Dat heeft dus niks hiermee van doen, dus jouw gedachte over mijn negatieve reactie klopt helaas totaal niet. En ik vind het dus wel een argument, anders zou ik het niet aanhalen. Daarin is het helaas jouw inzicht tegen de mijne, dat zij zo.

Reageer je alleen op dingen waar je wat op te zeggen hebt en ontwijk je de feiten :laugh:
Mijn excuses dat ik niet op jou gereageerd heb. Ik heb nergens aangegeven dat ik het met de door jou aangegeven voorbeelden eens was. Integendeel, ook daarvan vind ik dat ze niet in het spel horen/hoorden.
 
Schumi: om jouw gedachte samen te vatten: je vindt dat (de mogelijkheid tot) stelen thuishoort in The West. Als je wordt bestolen is dat jouw verantwoordelijkheid. En als iemand heel goed wordt in stelen en daar profijt van heeft, vooral doen. :)

Daarin verschillen we simpelweg van mening. Ik vind dat omdat The West een spel is, bepaalde dingen hier gewoon niet thuishoren, ook al zijn ze historisch correct. Net zoals andere dingen juist niet historisch correct zijn, maar hier ook aanwezig zijn (voldoende voorbeelden genoemd).

Ja, ik denk dat spelers tegen elkaar beschermd moeten worden. Voor jong en oud hier geldt dat het plezier (prioriteit no. 1 in een spel) in zijn geheel verdwijnt als kostbare items gestolen worden. Kun je het je voorstellen? Net nuggets gekocht, 4 stalen kistjes gekocht. Drie keer rotzooi, vierde keer Wyatt Earps. Jij helemaal blij, vertelt het overal waar maar kan (dat is gebaseerd op eigen ervaring :D ).

Komt er een alliantiegenoot, ´mag ik hem lenen´? Je hebt mensen zoals ik, die weigeren gewoon. Zij kunnen vaak niet op veel begrip rekenen. Binnen een alliantie bestaat namelijk vaak de ongeschreven regel, dat zeldzame items, die nodig zijn voor de excl. set, in principe altijd uitgeleend moeten worden aan alliantiegenoten.

Anderen doen dit lenen, lichtelijk onder druk van de alliantie, dus wel. En dan gaat het misschien 9 keer goed. De tiende keer ben je je Wyatt Earps kwijt. Jij kent dit gevoel duidelijk niet, ik ook niet (gelukkig :laugh: ) maar ik kan me goed voorstellen dan iemand gewoon totaal flipt, ook in real-life. Zo iemand verwijdert gewoon z´n The West account. Net echt geld betaald voor die rotkistjes, krijg je dit!

Dit soort dingen komen vaak voor, wat anderen ook mogen beweren. Een poging tot stelen overkomt me zeker elke maand, en de laatste tijd steeds vaker. Smssms is actiever dan ooit, lijkt wel, gezien berichten van alliantiegenoten.

Een spel gaat om plezier. Niets verpest The West erger dan een succesvolle roof, waarbij de dief er gewoon mee wegkomt ook. Daarom zeg ik: alle middelen inzetten om diefstal te stoppen. Het gegeven dat mensen als smssms rustig kunnen doorgaan met speuren naar slachtoffers, zonder zelfs maar de zorg dat ze zouden kunnen worden bestraft, vind ik idioot. ;)
 

DeletedUser

Vroeger was het ook oneerlijk? Dat klopt, maar dat is een belachelijke gedachte. Wanneer kunnen we dan stadskassa's overvallen? En andere mensen overvallen? Ja, dit gebeurde vroeger ook... Als je zo begint kan je wel erg veel gaan veranderen, niet? :)

Ik zie hier een prachtig nieuw idee om het spel uit te breiden! Misschien ken je het verder uitwerken en als nieuw idee posten?

dan wil ik, als lvl120'er, noobs van lvl 2 aanvallen, want vroeger tja, ze keken niet of je noob was of niet eh ;)
 

DeletedUser

dan wil ik, als lvl120'er, noobs van lvl 2 aanvallen, want vroeger tja, ze keken niet of je noob was of niet eh ;)

Als jij dat wilt doen, be my guest ;)

EDIT: Hoe vangen ze dit 'probleem' eigenlijk op op buitenlandse servers?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan