• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Anti-bedrog maatregelen markt

  • Topicstarter Deleted User - 486404
  • Startdatum

DeletedUser4007

Zeker een goed idee. Word echt moe van alle oplichters en dieven op the-west. Haast niemand kan je meer vertrouwen. Alleen zou ik dit zelf wel wat anders aanpakken dan iedere keer de support te benaderen. Dat gaat niet werken. Ze kunnen beter een scriptje op de markt toevoegen die ruilen veiliger maakt. Is vast niet veel moeite voor innogames en dan is iedereen van het diefstal probleem af.

Groeten

weet met wie je handelt is nog veel makkelijker;)
 

DeletedUser8307

Ik vind het een goed idee. Er zijn misschien nog zaken die beter bijgewerkt moeten worden, maar dit systeem zorgt voor duidelijkheid en vooral... eerlijkheid!
Goed idee! Voor!
 

DeletedUser

en jullie support zijn bereid dit te doen ? want dit kan dagelijks rond de 10 ruilers betekenen ?
 

DeletedUser8307

en jullie support zijn bereid dit te doen ? want dit kan dagelijks rond de 10 ruilers betekenen ?

Lijkt me niet dat ze zo'n werk hebben? Ze moeten enkel checken wanneer iemand zich niet aan de regels houdt, toch? Dit gebeurt, maar dagelijks?
 

Deleted User - 486404

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de kritische kijk op dit idee. Het is niet eenvoudig om hiervoor een geschikte oplossing te vinden voor dit probleem. Ik zie dit wel als probleem en vind dat de support zich er wel mee moet bemoeien omdat steeds meer spelers het slachtoffer worden van dit soort bedrog. Je kan wel zeggen: 'weet met wie je handelt' of 'verkoop geen voorwerpen die je niet kwijt wil'. Langs de ene kant heb je gelijk maar langs de andere kant zijn er ook mensen die graag eens een alliantielid helpen om een voorwerp tijdelijk uit te lenen. Het is niet leuk dat die mensen dan de dupe zijn van spelers die (systematisch) andere spelers beliegen en bedriegen.

Ik vind dus dat wij als support het recht hebben om hierop in te grijpen omdat het spelplezier voor een toch wel aanzienlijke groep wordt verpest. Het moet een spel blijven dat je met plezier kan spelen en niet een spelletje waarbij je sluwe maniertjes moet bedenken om de ander te beliegen en te bedriegen om toch maar het voorwerp te pakken te krijgen dat je wil. Als je (veel) echt geld hebt geïnvesteerd in een voorwerp dan is het niet leuk dat je het zomaar kwijt geraakt en te horen krijgt dat je maar niet had moeten ruilen enzovoort...

Voor dit idee moeten er geen extra regelaanpassingen gebeuren aangezien beide partijen zich vooraf akkoord moeten verklaren met deze tijdelijke maatregelen. Deze geldt enkel voor die transactie en voor de duur van die transactie. Daarom moet dit ook per se via de support gebeuren. Daar heb je zwart op wit staan dat beide partijen zich akkoord hebben verklaard met de overeenkomst EN de consequenties/sancties die volgen als ze die breken.

Dit gaat inderdaad extra werk opleveren voor de support maar dan is het gedaan met wekelijks een paar discussies aan te gaan met spelers die hun voorwerp kwijt zijn door dit soort bedrog en die we tot op heden niet kunnen helpen. Daar kruipt ook veel tijd in die we even goed kunnen stoppen in dit soort dingen.
Het is niet dat ik dit idee helemaal zit te bedenken om een of twee spelers die met dit probleem zitten, er zijn er heel wat. Indien het dan toch echt teveel werk op zou leveren voor het huidige team dan moet er iemand bij komen.

Ik weet dat er nog wat hiaten in mijn idee zitten en dat er altijd bedrog mogelijk is, we kunnen ook niet alles uitsluiten. Dat wil niet zeggen dat we geen maatregelen mogen nemen om bedrog te ontraden. Ook al moet hierover nog gedacht worden... daarom staat het hier om samen na te denken en tot een goede oplossing te komen. Het is ook maar een idee, wil niet zeggen dat het er daadwerkelijk komt...
 

DeletedUser15194

nog wat..
speler 1 leent een olifantengeweer uit aan speler 2
speler 2 verkoopt het olifantengeweer aan speler 3

speler 3 heeft heel veel uit zijn invent verkocht om dat geweer te krijgen
speler 2 maakt zijn geld op

speler 1 wil zijn geweer terug

en nu????
speler 2 kan je niet meer pakken op geld of dat geweer
speler 3 verliest zijn geweer? maar heeft daar veel andere items voor opgeofferd
slachtoffer is dus strax speler 3 die dus hard genaait gaat worden door deze regel.
moeilijke items kwijt en geen geweer

Dit ruilen met moeilijke items en het olifantengeweer zou dan ook via de support kunnen gaan en dan zou de support toch door moeten hebben dat er iets niet klopt.

Al kan dit natuurlijk buiten de support om en word speler 3 dus genaaid door een maatregel waar hij/zij eigenlijk niets mee te maken heeft.
Iemand hier een oplossing voor?
 

DeletedUser11730

Tja, als dit niet door Inno wordt geïmplementeerd kan dit hele idee geen stand houden. Als ik bewust iets wil stelen ga ik akkoord met het "contract", veeg mijn derrière ermee af ga en vrolijk verder.
De overeenkomst is niet iets waar Inno in voorziet, maar de community. Ik ga met mijn actie dan ook niet tegen de regels in en kan dan ook geen ingame sanctie opgelegd krijgen.
Er is ook geen reden om mij van het forum te bannen (zoals in het voorstel staat), omdat ik op het forum niets verkeerd doe.
Als ik het doorverkoop kunnen er ook geen sancties opgelegd worden, omdat wij beiden een geslaagde transactie hebben gehad. De koper kan dan ook nooit gesanctioneerd worden en het item mag dan ook niet uit zijn inventaris gehaald worden.

Het is al eerder gezegd dat mods alleen bij hoge uitzondering spullen mogen teruggeven en ik vraag me af of een roestig slaggeweer daar onder valt.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben echt tegen diefstal. Maar dit voorstel lijkt gebaseerd te zijn op het feit dat het bij de dief indruk maakt wanneer wij als community deze acties afkeuren en heel hard boe roepen. Maar wat zijn de sancties: niet meer op het forum mogen komen en geen gebruik meer maken van de leen-regeling. Nou, nou, erg afschrikwekkend voor degene die geen scrupules heeft om zijn medespelers een oor aan te naaien.

Ik weet niet in hoeverre de lokale community zelf in de regels mag roeren, maar ik er vanuit dat zolang Inno niets implementeert je gewoon op je hoede moet zijn met uitlenen.
 
De overeenkomst is niet iets waar Inno in voorziet, maar de community. Ik ga met mijn actie dan ook niet tegen de regels in en kan dan ook geen ingame sanctie opgelegd krijgen.
Er is ook geen reden om mij van het forum te bannen (zoals in het voorstel staat), omdat ik op het forum niets verkeerd doe.
Zoals Mrmm al zegt: je gaat allebei akkoord met het contract, waarna sancties mogelijk zijn, omdat je akkoord bent gegaan. Als je akkoord gaat, ga je ook akkoord met de sancties als je je niet aan het contract houdt. (Dat is iig wat ik uit Mrmm´s post heb begrepen, hij moet me maar verbeteren als het niet klopt.)
Het is al eerder gezegd dat mods alleen bij hoge uitzondering spullen mogen teruggeven en ik vraag me af of een roestig slaggeweer daar onder valt.
Heb je wel gelezen? :huh: TS zei al dat alleen bepaalde spullen onder het voorstel vallen... En iig geen roestig slaggeweer :laugh:




Ik vraag me af waarom zoveel mensen hier zo erg tegen zijn. Toen ik een idee postte om een officiële ruil- en leenfunctie te implementeren, was ook een meerderheid tegen. Waarom zijn jullie allemaal tegen maatregelen die diefstal tegenaan?

Het lijkt wel alsof jullie allemaal zoiets hebben van: bestolen? I don´t give a sh*t. Eigen schuld, wat een sukkel, whahahahaha :D
Diefstal is spelbederf. Als ik in real-life mijn computer verlies aan een inbreker, omdat ik een raam wijd open had laten staan, kan je beargumenteren dat het mijn schuld is. Maar betekent dat, dat een maatregel van de overheid/politie om inbrekers te stoppen, een slecht idee is?

Wat mij betreft is iets - of het nou door Inno wordt gebouwd, of wordt gerund door de community - dat diefstal tegengaat altijd welkom. Bepaalde mensen moeten gewoon worden belemmerd bij het constant proberen te jatten van anderen.

Oh ja: en kom nou niet met het gebruikelijke refrein, dat je voorzichtig moet zijn, de mensen, met wie je handelt, moet kennen, of anders niet moet lenen. Want, al zit er iets in:
  1. Diefstal komt soms voor door mensen die je vertrouwt (eigen alliantie)...
  2. Om mee te komen met de spelers die de exclusieve set hebben, moet je lenen. Het is zo simpel als dat. Een enkeling heeft dat wellicht niet nodig, maar tussen alle inventarissen die ik op .nl heb gezien zat er niet één (tot nu toe) die alle items had. Als je niets (uit-)leent, zoals ik overigens inderdaad doe, dan zul je de volledige exclusieve set *nooit* krijgen.
  3. Je kunt niet altijd de mensen kennen met wie je ruilt. Omdat je pas weet of ze betrouwbaar zijn als je een keer met ze hebt geruild/geleend. Het gros van de dieven komt aanvankelijk ook heel betrouwbaar en vriendelijk over.
 

DeletedUser11730

@leberaslep: Ja ik heb het gelezen en een roestig slaggeweer is een slecht voorbeeld, maar de boodschap zal duidelijk zijn: Op dit moment voorzien de regels hier niet in.

Waar ik ook op doel is dat de voorgestelde sancties geen indruk zullen maken op de notoire dieven. Tanais bevestigt mijn vermoeden dat er overleg nodig is met Inno. Dan kun je ook kijken naar serieuzere sancties dan die nu worden voorgesteld. Ik hoop dan ook dat Inno hieraan mee wil werken, maar zonder die medewerking blijft het voor mij symboolpolitiek.
 
@leberaslep: Ja ik heb het gelezen en een roestig slaggeweer is een slecht voorbeeld, maar de boodschap zal duidelijk zijn: Op dit moment voorzien de regels hier niet in.

Waar ik ook op doel is dat de voorgestelde sancties geen indruk zullen maken op de notoire dieven. Tanais bevestigt mijn vermoeden dat er overleg nodig is met Inno. Dan kun je ook kijken naar serieuzere sancties dan die nu worden voorgesteld. Ik hoop dan ook dat Inno hieraan mee wil werken, maar zonder die medewerking blijft het voor mij symboolpolitiek.

Ja, ik hoop ook dat Inno meewerkt om tot een oplossing te komen. Ze moeten haast wel, dieven zijn er echt niet alleen op .nl .


Mocht dat echter op niks uitlopen, is dit vanuit de community doen nog steeds beter dan niks. Als je zelf eerst akkoord gaat met mogelijke sancties, dan kom je als een volslagen mafkees over als je, nadat die sancties er zijn gekomen, gaat brullen dat dat niet zomaar kan. Rechtsgeldig is het niet, maar dat is niets in een spel. De dieven kunnen gewoon bestraft worden als ze zich niet aan het akkoord houden, dat is waar het om gaat.

Overigens ben ik het met je eens dat de sancties wat harder kunnen. Het moet gewoon zo zijn dat mensen het niet in hun hoofd halen anderen op te lichten, terwijl ze toch dit akkoord hebben gegeven.
 
Hier zit precies de crux... Wie beoordeelt en waarop? Gezien de subjectiviteit en alom negatieve ervaringen lijkt het mij een zeer slecht idee als de support dit zal doen. Iemand die goed in debatteren is kan zelfs aantonen dat een tabaksblad zeldzaam en waardevol is. Kortom, hier heb je geen drol aan en biedt alleen maar mogelijkheden voor misbruik vanuit de support.

maxysaus

Try it. Jij bent toch de master.

Dan moet het door de devs ontwikkeld worden. Daarbij is dit al vaker door voorgesteld en nooit echt door de devs geaccepteerd omdat het nog steeds een vrije markt is. Ik zie zoiets ook niet snel ontwikkeld worden. Dit is een community idee en niet iets voor alle servers ;)

Ik ruik hier volledige kapitalisme, er zijn verschillende marktvormen in werkelijkheid, waarom zou de overheid(mods) niet kunnen helpen?

als je shit plaatst kan je shit krijgen
en de persoon aanvallen???
je weet niet eens waar je het over hebt zo te zien
en jij bent mod????
een nog veel betere reden om dit idee niet door te laten gaan
team is niet capabel om zoiets te doen, jij in ieder geval dus niet ( dat is op de persoon spelen, snap je het nu?)

Jij plaatst inderdaad veel shit. Niet eens normale zinnen. Wist je dat één vraagteken ook al duidelijk maakt dat het een vraag is? Tot nu toe heb je alleen maar drogredens in dit topic toegepast en niets relevants toegevoegd.

ik heb geen probleem op de markt want ik leen gewoon NOOIT wat uit
en ik leen ook NOOIT wat


maar ben er wel tegen als ze een faal idee aan komen dragen
en dat zal ik ze laten weten ook
niet mijn idee, dus moet de bedenker maar iets beters verzinnen

en jouw motivatie??? niet mijn probleem
haal je motivatie maar aan het verzinnen van iets beters
waar ik niet tegen aan kan schoppen:cool:

Waarom antwoord je hier dan? Niemand hoeft een niet onderbouwde negatieve tekst te lezen in dit topic. Wanneer kom jij eens met een topidee dan?
 

DeletedUser6377

De overheersende kritiekpunten zijn momenteel vooral dat het allemaal leuk en aardig is maar dat het niet afdwingbaar is en blijft.
Is het dan niet beter om ons niet blind op dit voorstel te staren maar verder gaan naar iets anders?

Mij lijkt het namelijk een goed plan als we in plaats van dit voorstel met een black list op het forum gaan werken.
Dus zodra je iemand bedriegt (en dat kan je bewijzen) dan komt die persoon op een lijst te staan op het forum (zie recordstopic voor praktisch voorbeeld) waar hij of zij nooit meer vanaf kan komen.
Dit schrikt af omdat je natuurlijk niet op die lijst wil komen. Verder kan iedereen de bedriegers zien omdat die lijst openbaar is dus het filtert al de rotte appels eruit.

Het zwakke punt hiervan is dat je bij nieuwe oplichters nog niet weet dat het oplichters zijn. Maar dat zullen we altijd blijven houden met dit spel en persoonlijk vind ik dat niet eens erg. Hopelijk schrikt de lijst genoeg af om dit zoveel mogelijk te kunnen voorkomen

maxysaus
 

DeletedUser11730

Is men zich er van bewust dat het een fraudeur z'n bips zal oxideren als hij hier wordt zwart gemaakt of als hij van een paar zaken wordt buitengesloten die het spel verder niet beïnvloeden? Als dat het ergste is, zal hij daar geen nacht van wakker liggen en vrolijk verder gaan met mensen oplichten.
Hier een zwarte lijst maken bereikt hooguit honderd mensen en hij houdt zo'n 1000 anderen over om op te lichten. Alleen sancties die hem in zijn testikels raken :blink: zullen effect hebben.
Dus nogmaals: hopen dat Inno hieraan mee wil werken.
 

DeletedUser

Ach joh ze maken toch telkens weer nieuwe accounts als het ze teveel wordt. Dus echt goed kan je ze ook niet te pakken nemen. Daarbij komt ook nog dat lang niet iedereen het forum zal lezen dus dan heb je alsnog een heleboel slachtoffers.

Er is eigenlijk geen echt goede manier om oplichters te doen stoppen / wraak te nemen.
 
ik antwoord omdat het een faal idee is
niet onderbouwd?

ben je blind of kan je niet lezen?

en waarom zou ik met een idee moeten komen?

moet je eerst een idee inbrengen om kritiek op een ander idee te mogen geven?

en ach daar gaan we weer, moet ik correct nederlands gaan posten??
je bent de zoveelste faal-sukkeltje die van het onderwerp of gaat en over taal begint
zegt genoeg over mijn standpunt, indirect geef je me gewoon gelijk:laugh:

Het probleem zit hem in dat gedeelte, er is geen kritiek, alleen afzeiken. En dan vooral op een persoon.
De wijze waarop jij jouw tekst schrijft zegt al genoeg over jouw hersencapaciteit, die is niet heel hoog.
 

DeletedUser1448

Voor een keer ben ik het met jordes eens!
Masta toont zich van zijn laagste kant...
 

DeletedUser15238

Punt 1: Ik vind het super dat een mod zelf iets voorstelt om dit probleem mogelijk te kunnen oplossen. Ik heb ook al vaak gehoord dat mensen bestolen zijn en de mods konden er nooit iets tegen doen, aangezien er geen regels tegen zijn. Dat is frustrerend als je bestolen bent en lijkt me ook frustrerend voor de mods zelf.

Punt 2: Ik ben iemand die graag allyleden helpt met levelen en kleding en wapens en dergelijke. Daarvoor leen ik ook nog wel eens iets uit. Tot nu toe ging het altijd goed, maar ik vind het vervelend dat ik nu bij nieuwe leden moet gaan denken: oei...zou die wel te vertrouwen zijn? Moet ik daar wel iets aan uitlenen? Ik leende eerder ook uit aan mensen buiten de ally, maar dat doe ik al niet meer. Ik vind het sneu voor de mensen die ik het wel gun, maar ik vertrouw het gewoon niet meer. Daar zou zo'n overeenkomst toch ideaal voor zijn?
Ik kan ook net doen zoals de meeste 'boe roepers' bij dit idee en gewoon maar niets uitlenen aan anderen, maar...wie veel heeft kan ook veel geven. Ik deel liever dan dat ik boven op mijn hoop spullen moet blijven zitten, bang dat iemand het jat.
En misschien is dit idee niet helemaal optimaal, maar daar kunnen we aan werken om het wel optimaal te maken toch?

Ik vind het in ieder geval niet goed om de verpesters van het spel lekker te laten lopen en te laten genieten van hun buit, terwijl degenen die er veel moeite voor hebben gedaan en met de beste bedoelingen hun spullen hebben uitgeleend of 'geruild', de dupe worden en straks maar stoppen met het spel omdat het op die manier niet leuk meer is.
 

DeletedUser

Ik heb je idee gelezen MrMM, maar ik zie al een punt waarmee je het contract kan omzijlen zonder dat je je gestolen item kwijt raakt.

Verder leuk bedacht hoor, mag er best komen. Veel gaat het niet helpen.
 
Bovenaan