• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Anti-bedrog maatregelen markt

  • Topicstarter Deleted User - 486404
  • Startdatum

DeletedUser6377

Punt 1: Ik vind het super dat een mod zelf iets voorstelt om dit probleem mogelijk te kunnen oplossen. Ik heb ook al vaak gehoord dat mensen bestolen zijn en de mods konden er nooit iets tegen doen, aangezien er geen regels tegen zijn. Dat is frustrerend als je bestolen bent en lijkt me ook frustrerend voor de mods zelf.

Punt 2: Ik ben iemand die graag allyleden helpt met levelen en kleding en wapens en dergelijke. Daarvoor leen ik ook nog wel eens iets uit. Tot nu toe ging het altijd goed, maar ik vind het vervelend dat ik nu bij nieuwe leden moet gaan denken: oei...zou die wel te vertrouwen zijn? Moet ik daar wel iets aan uitlenen? Ik leende eerder ook uit aan mensen buiten de ally, maar dat doe ik al niet meer. Ik vind het sneu voor de mensen die ik het wel gun, maar ik vertrouw het gewoon niet meer. Daar zou zo'n overeenkomst toch ideaal voor zijn?
Ik kan ook net doen zoals de meeste 'boe roepers' bij dit idee en gewoon maar niets uitlenen aan anderen, maar...wie veel heeft kan ook veel geven. Ik deel liever dan dat ik boven op mijn hoop spullen moet blijven zitten, bang dat iemand het jat.
En misschien is dit idee niet helemaal optimaal, maar daar kunnen we aan werken om het wel optimaal te maken toch?

Ik vind het in ieder geval niet goed om de verpesters van het spel lekker te laten lopen en te laten genieten van hun buit, terwijl degenen die er veel moeite voor hebben gedaan en met de beste bedoelingen hun spullen hebben uitgeleend of 'geruild', de dupe worden en straks maar stoppen met het spel omdat het op die manier niet leuk meer is.
Punt 1: per definitie ben je niet bestolen, je hebt alleen ehm je op een wat domme manier wat spullen afhandig laten maken. Hier zit een heel groot verschil in en daarom ben ik het er dus persoonlijk geheel mee eens dat een mod er vervolgens niets aan kan doen

Punt 2: Allemaal leuk en aardig maar hiermee ga je niet in op de praktische bezwaren zoals maxy en een aantal anderen al beschreven hebben. Je schiet feitelijk er niets mee op.

Punt 3: Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten. Jij ben hiermee behoorlijk aan eht framen. Iemands domheid gebruiken is geen misdaad. Oftewel jouw 'slachtoffer' is de feitelijke schuldige.
Ik heb je idee gelezen MrMM, maar ik zie al een punt waarmee je het contract kan omzijlen zonder dat je je gestolen item kwijt raakt.

Verder leuk bedacht hoor, mag er best komen. Veel gaat het niet helpen.

Goede samenvatting!

WH
 

DeletedUser15821

Punt 1: per definitie ben je niet bestolen, je hebt alleen ehm je op een wat domme manier wat spullen afhandig laten maken. Hier zit een heel groot verschil in en daarom ben ik het er dus persoonlijk geheel mee eens dat een mod er vervolgens niets aan kan doen

Punt 2: Allemaal leuk en aardig maar hiermee ga je niet in op de praktische bezwaren zoals maxy en een aantal anderen al beschreven hebben. Je schiet feitelijk er niets mee op.

Punt 3: Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten. Jij ben hiermee behoorlijk aan eht framen. Iemands domheid gebruiken is geen misdaad. Oftewel jouw 'slachtoffer' is de feitelijke schuldige.


Goede samenvatting!

WH

Alweer commentaar, kan je nou nooit eens positief zijn over iets, behalve positief zijn over commentaar van anderen
 

DeletedUser11730

[Fatsoenmodus] Aan iedereen die het nodig vind om te reageren om te reageren: Niet doen! Het lost niets op en zorgt alleen maar voor meer onnodige persoonlijke aanvallen en onbeschofte reacties! Mijn idee is blijf ontopic en negeer de rest. Misschien krijgen we dan weer zinvolle discussies en wat fatsoen op het forum terug. [/Fatsoenmodus]
 

DeletedUser6377

Alweer commentaar, kan je nou nooit eens positief zijn over iets, behalve positief zijn over commentaar van anderen

Het slechtste idee van het jaar moet ik toejuichen?

Ik post 1 post in dit topic waarbij 1/3 commentaar is en de overige 2/3 een normale argumentatie zoals in een discussie hoort en direct krijg ik dit naar mijn hoofd gesmeten?!
Alleen al vanwege het verschil in anciënniteit mag ik zoveel commentaar hebben als ik wil en dien jij daarover te zwijgen.

WH
 

DeletedUser

Als een persoon al miljoenen spullen heeft weggekaapt van verschillende mensen, dan zou je denken, men trapt er niet meer in. Maar nee, er zijn nog steeds mensen die erin trappen en 'ruilen' met een persoon waarvan al bekend is dat het een dief is.

Er was er zelfs een die z'n wachtwoord letterlijk gaf aan zo'n dief waarvan die wist dat het een dief was. Wat is er mis gegaan?

Voor de dief wordt het er met zo'n contract alleen maar makkelijker om te stelen, omdat dat contract al een gat bevat.
 
Alleen al vanwege het verschil in anciënniteit mag ik zoveel commentaar hebben als ik wil en dien jij daarover te zwijgen.

WH
LOL *ahum* verwaand? *kuch*

Rot op man... :hmf:



Als een persoon al miljoenen spullen heeft weggekaapt van verschillende mensen, dan zou je denken, men trapt er niet meer in. Maar nee, er zijn nog steeds mensen die erin trappen en 'ruilen' met een persoon waarvan al bekend is dat het een dief is.
Niet iedereen leest hier het forum. Niet iedereen zit in-game bij een grote alliantie, waar dat soort info wordt verspreid. En niet iedereen is even scherp, inderdaad.

Maar iemand oplichten is diefstal. In real-life kan ik ook ´gebruik maken van iemands domheid´, maar dan mag ik me wel gewoon tegenover een rechter verantwoorden. Er moet iets tegen oplichterij hier gedaan worden. Sommige van jullie gaan dat jammer vinden. Omdat je anderen dan minder makkelijk kan oplichten, of omdat je je niet meer kapot kan lachen als een noob zijn meest waardevolle item verliest. Jammer he? Jullie sadistische trekjes moet je dan maar elders gaan uitleven, niet hier, niet op The West.

Overigens las ik ergens anders in dit topic iets over een zwarte lijst, hier op het forum. Dat is natuurlijk ook een goed plan, zeker als het ook ergens in-game, bijv. op zoveel mogelijk stads-chats wordt gezet o.i.d. Alles helpt.
 

DeletedUser6377

LOL *ahum* verwaand? *kuch*

Rot op man... :hmf:
Feiten zijn feiten. Heeft niets met interpretatie van de feiten te maken.
Niet iedereen leest hier het forum. Niet iedereen zit in-game bij een grote alliantie, waar dat soort info wordt verspreid. En niet iedereen is even scherp, inderdaad.

Maar iemand oplichten is diefstal. In real-life kan ik ook ´gebruik maken van iemands domheid´, maar dan mag ik me wel gewoon tegenover een rechter verantwoorden. Er moet iets tegen oplichterij hier gedaan worden. Sommige van jullie gaan dat jammer vinden. Omdat je anderen dan minder makkelijk kan oplichten, of omdat je je niet meer kapot kan lachen als een noob zijn meest waardevolle item verliest. Jammer he? Jullie sadistische trekjes moet je dan maar elders gaan uitleven, niet hier, niet op The West.

Overigens las ik ergens anders in dit topic iets over een zwarte lijst, hier op het forum. Dat is natuurlijk ook een goed plan, zeker als het ook ergens in-game, bijv. op zoveel mogelijk stads-chats wordt gezet o.i.d. Alles helpt.
Als je gebruik maakt van iemands domheid dan sta je geheel in je recht. Van de week was er nog een rus die zijn contract met de bank aangepast ahd. De bank accepteerde dat zonder controle en die rus heeft de rechtszaak gewonnen. De praktijken ingame staan op hetzelfde niveau.

Verder moet er niets... Als je te dom bent om je gat af te vegen laten ze je toch ook niet toe op de universiteit? Beetje eenzelfde soort situatie is hier van toepassing; jouw probleem, niet de onze.

WH
 

DeletedUser

sinds wanneer is dit een proffesionele bank/universiteit, ik dacht dat ik een spelletje aan het spelen was
 

DeletedUser6377

sinds wanneer is dit een proffesionele bank/universiteit, ik dacht dat ik een spelletje aan het spelen was

Ik probeerde een duidelijke vergelijking te maken. Ik ben namelijk van mening dat je het falen of gebrek aan capaciteiten van anderen niet hoeft te faciliteren.

Om ook maar meteen een ander pad in te slaan...
Als dit doorgevoerd wordt eis ik ook bescherming tegen woekeraars op de markt. Oftewel prijsregulering door de mods of iets anders!
(Dit is niet serieus maar ook weer een reden om het niet in te stellen omdat ergens een duidelijke grens getrokken moet worden.)

WH
 

DeletedUser905

Jij vindt t best leuk eh, dingen uit t verband trekken? (En dan heb ik t nie over zo'n wit rolletje dat je om je enkel of pols of wat dan ook bindt omdat je er pijn aan hebt) :laugh:

Je trekt imo juist een zeer duidelijke grens hier. Tot hier en niet verder. Normaal gesproken kan de support in dit soort gevallen niet ingrijpen, maar het is ook de taak van het The-West Team om het spelplezier zoveel mogelijk te handhaven en dat is wat er op dit moment voor veel spelers op het spel staat. En helaas, niet alle spelers zijn helderziend ;)
 
Feiten zijn feiten. Heeft niets met interpretatie van de feiten te maken.
Helemaal waar, daarom is jouw uitspraak de grootste onzin. Jij hebt niet meer recht op afzeiken/kritiek leveren dan anderen, en anderen hoeven voor jou niet hun mond te houden. Het is toch te treurig voor woorden dat jij jezelf zo boven anderen plaatst. Hoe denk jij ooit serieus genomen te worden? Hoe kan jij van anderen verwachten dat zij tegen jou opkijken o.i.d.? Hoe haal je je al die dingen in je hoofd?

Als je gebruik maakt van iemands domheid dan sta je geheel in je recht. Van de week was er nog een rus die zijn contract met de bank aangepast ahd. De bank accepteerde dat zonder controle en die rus heeft de rechtszaak gewonnen. De praktijken ingame staan op hetzelfde niveau.

Verder moet er niets... Als je te dom bent om je gat af te vegen laten ze je toch ook niet toe op de universiteit? Beetje eenzelfde soort situatie is hier van toepassing; jouw probleem, niet de onze.

WH
Laten we zeggen dat ik iemand oplicht; bijvoorbeeld we spreken af dat ik een iPhone krijg in ruil voor een andere smartphone, zeg maar een Samsung Galaxy. Als ik dan zijn iPhone gretig pak, en ik ren ermee weg, is dit strafbaar - het is diefstal. En het is precies hetzelfde als wat er op The west soms gebeurt.

Het is ongelooflijk hoe weinig jij je blijkbaar drukmaakt om het spelplezier van mensen. Overal zitten mensen die je proberen te bestelen - dit is een spelletje, wat je voor je plezier speelt!

´Gebruik maken van andermans domheid´ is één ding, maar als het diefstal inhoudt, en het niet nakomen van duidelijk gemaakte afspraken, moet het gewoon aangepakt worden. Jij vindt dus blijkbaar dat dergelijke praktijken gewoon moeten kunnen. Gewoon, als je afspreekt een Nats machete voor een Allens pepperbox te ruilen, en jij rent weg met beide wapens, dat je gewoon ´in je recht staat´. Het is diefstal, smerige achterbakse diefstal. Er is vooralsnog alleen geen manier gevonden om het aan te pakken. In dit topic wordt daar als het goed aan gewerkt...
 

DeletedUser

ik vind sommige reacties echt onnozel:

@mastadont: als jij niet leent, goed voor jou :up:, maar er zijn mensen die niet millioenen aan geld hebben en niet alles kunnen kopen
@charden: zoals gezegd door Mrmm moet een spel spelen = spelplezier en door dingen niet terug te geven is er geen plezier meer
 

DeletedUser6377

Helemaal waar, daarom is jouw uitspraak de grootste onzin. Jij hebt niet meer recht op afzeiken/kritiek leveren dan anderen, en anderen hoeven voor jou niet hun mond te houden. Het is toch te treurig voor woorden dat jij jezelf zo boven anderen plaatst. Hoe denk jij ooit serieus genomen te worden? Hoe kan jij van anderen verwachten dat zij tegen jou opkijken o.i.d.? Hoe haal je je al die dingen in je hoofd?
Wiley komt uit een milieu waar anciënniteit de volledige hiërarchie bepaald. Dit kan dus botsen met mensen die dat niet gewend zijn. Hoewel hij gelijk heeft hoeft hij dat uiteraard nog niet op een zodanige manier af te dwingen.
Respect moet van twee kanten komen.
lebareslep zei:
Laten we zeggen dat ik iemand oplicht; bijvoorbeeld we spreken af dat ik een iPhone krijg in ruil voor een andere smartphone, zeg maar een Samsung Galaxy. Als ik dan zijn iPhone gretig pak, en ik ren ermee weg, is dit strafbaar - het is diefstal. En het is precies hetzelfde als wat er op The west soms gebeurt.

Het is ongelooflijk hoe weinig jij je blijkbaar drukmaakt om het spelplezier van mensen. Overal zitten mensen die je proberen te bestelen - dit is een spelletje, wat je voor je plezier speelt!

´Gebruik maken van andermans domheid´ is één ding, maar als het diefstal inhoudt, en het niet nakomen van duidelijk gemaakte afspraken, moet het gewoon aangepakt worden. Jij vindt dus blijkbaar dat dergelijke praktijken gewoon moeten kunnen. Gewoon, als je afspreekt een Nats machete voor een Allens pepperbox te ruilen, en jij rent weg met beide wapens, dat je gewoon ´in je recht staat´. Het is diefstal, smerige achterbakse diefstal. Er is vooralsnog alleen geen manier gevonden om het aan te pakken. In dit topic wordt daar als het goed aan gewerkt...

De vergelijking gaat niet op. Voor diefstal moet iets je eigendom zijn en je geeft je eigendom op als je iets verkoopt via de markt. De mods stellen nu voor om zelfs na verkoop op de markt een mogelijkheid te creëren waardoor je je claim op je eigendom kan behouden. Aangezien dit in de huidige situatie nog niet bestaat, behalve een mondelinge overeenkomst die nooit bindend kan zijn, is het per definitie géén diefstal.

Hoewel het niet eerlijk is, is de situatie zo dat je hier mee weg kan komen omdat het geen diefstal kan zijn; zelfs in het voorstel van de mods niet.
Het enige wat je hier tegen kan doen is sociale druk creëren waardoor je normen en waarden kan afdwingen.

Overigens ben ik sowieso van mening dat het lenen van spullen onder push regels dient te vallen en dus niet moet gebeuren. Buiten de onethische push praktijken tackel je meteen een groot deel van dit soort 'diefstallen'

maxysaus
 

DeletedUser

Dat kan 'officieel' wel allemaal zo wezen, maar toch is het behoordlijk irritant als mensen er met je spullen vandoor gaan, om het zo maar even zacht te zeggen. Het kan dan wel je eigen risico zijn, maar ik heb er absoluut geen bezwaar tegen als inno iets zou bedenken dat het ruilen of uitlenen van goederen een stuk veiliger maakt. Het is voor hun eigen bestwil want er zijn al meerdere mensen gestopt nadat ze zijn opgelicht en daardoor het spelplezier verloren. Ben blij dat er meerdere mensen eens inzien dat dit echt niet langer kan.
 

DeletedUser

Leuke discussie :D

Tja, als dit niet door Inno wordt geïmplementeerd kan dit hele idee geen stand houden. Als ik bewust iets wil stelen ga ik akkoord met het "contract", veeg mijn derrière ermee af ga en vrolijk verder.
De overeenkomst is niet iets waar Inno in voorziet, maar de community. Ik ga met mijn actie dan ook niet tegen de regels in en kan dan ook geen ingame sanctie opgelegd krijgen.
Er is ook geen reden om mij van het forum te bannen (zoals in het voorstel staat), omdat ik op het forum niets verkeerd doe.
Als ik het doorverkoop kunnen er ook geen sancties opgelegd worden, omdat wij beiden een geslaagde transactie hebben gehad. De koper kan dan ook nooit gesanctioneerd worden en het item mag dan ook niet uit zijn inventaris gehaald worden.

Als dit er komt, gaat er sowieso een nieuwe regel komen. Je zal dus gewoon strafbaar zijn en je kan je derrière er mee afvegen, maar je zal dan toch gewoon bestraft worden. Als t-w.nl een regel invoert, dan geldt die gewoon voor t-w.nl. Zover ik weet hoeft zo'n regelvoering niet via InnoGames en kan het team hier gewoon zelf voor kiezen. Bijgevolg gewoon strafbaar en je hebt niets meer te zeggen.

Het is al eerder gezegd dat mods alleen bij hoge uitzondering spullen mogen teruggeven en ik vraag me af of een roestig slaggeweer daar onder valt.

Zoals eerder al is gezegd: het lijkt me verstandig gewoon een lijst te maken met de voorwerpen die onder dat contract vallen. Vooral genaamde en edele voorwerpen, maar roestige wapens zullen er zeker niet bij zijn. Het is alleen of InnoGames er mee instemt om zomaar deze wapens terug te geven. Zolang ze niet aan een handelaar verkocht worden, is er geen probleem. Het voorwerp blijft gewoon in de database, maar wordt aan een andere speler toegeschreven. Alleen dat lijkt me een mogelijk probleem en Marco kan hier waarschijnlijk meer uitleg over geven.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben echt tegen diefstal. Maar dit voorstel lijkt gebaseerd te zijn op het feit dat het bij de dief indruk maakt wanneer wij als community deze acties afkeuren en heel hard boe roepen. Maar wat zijn de sancties: niet meer op het forum mogen komen en geen gebruik meer maken van de leen-regeling. Nou, nou, erg afschrikwekkend voor degene die geen scrupules heeft om zijn medespelers een oor aan te naaien.

Ik weet niet in hoeverre de lokale community zelf in de regels mag roeren, maar ik er vanuit dat zolang Inno niets implementeert je gewoon op je hoede moet zijn met uitlenen.

Ik vermoed eigenlijk dat "forum" gewoon een fout is en daarmee iets anders wordt bedoeld. Niet meer op het forum komen, lijkt me geen straf.

jij vind?
jullie hebben het recht????
contract???

kan je nog meer bull shit plaatsen????:cool:

van ruilen komt huilen
iedereen kent het, dus zint eer gij begint

Prima onderbouwd. Ja, je kan zeggen dat je het al eens eerder in het topic hebt staan, maar als je reageert, laat het dan wel ergens op slaan. Nee, ik heb niets tegen jou en wat de rest over je zegt, interesseert me geen moer, maar probeer wel gewoon iets nuttigs te posten. MrMM heeft hier een idee voorgesteld waarvan de grote lijnen goed zijn. Ik vermoed dat hij de details door de community wilde laten aanvullen en niet dat het gewoon afgekraakt wordt. Misschien ook wel een foutje van MrMM, maar ik denk niet dat hij deze reacties had verwacht. Het lijkt mij dan ook beter dat ofwel er samen naar een goede oplossing wordt gezocht, ofwel goede argumenten waarom het er niet zou moeten komen. Of beter gezegd, wat je er op tegen hebt?

als je shit plaatst kan je shit krijgen
en de persoon aanvallen???
je weet niet eens waar je het over hebt zo te zien
en jij bent mod????
een nog veel betere reden om dit idee niet door te laten gaan
team is niet capabel om zoiets te doen, jij in ieder geval dus niet ( dat is op de persoon spelen, snap je het nu?)

Of een bepaalde mod hier nu capabel is, doet hier in dit topic niet toe. Het gaat hier om het idee en niet over de mods. Ik stel voor om de commentaar over mods dan ook gewoon te laten of vecht het in een ander topic uit. Laat dit topic gewoon volledig over het idee gaan, dan kan er een goede feedback komen. Nu staat de helft van de pagina's vol met zooi en zoek er zelf maar de goede reacties tussen uit. Dit is niet speciaal naar jou gericht, maar naar verschillende spelers...

ik ben niet tegen
maar wel als het faalt
en dat is precies wat er hier gebeurd

en een contract???
sorry maar mag ik even lachen:laugh:
rechtsgeldigheid 0,0

ja als je vuur en ijs set meeneemt
roflol dan kan er maar 1 een complete verzameling hebben
maar als je die dingen buiten beschouwing laat.... dan verkondig je gewoon onzin
of ben jij zo'n speler die alles snel en gratis wilt hebben???

Het idee is maar een grote lijn zoals ik al zei. Details en andere misbruikmogelijkheden moeten nog allemaal besproken worden en hier kan de community juist goed aan doen. Proberen om er een volledig idee van te maken kan alleen maar als er goede feedback en opbouwende kritiek komt. Van een hoop gezeik ga je niets bereiken. Het idee kan misschien alsnog falen, want of het daadwerkelijk mogelijk is om de misbruikmogelijkheden tegen te gaan, kan ik niet zeggen, maar mocht het niet gaan, dan is er wel volledig over nagedacht. Dan kan je het team later ook niets verwijten dat ze niets aan oplichters hebben gedaan zoals er nu wel vaker wordt gedaan. Een speler moet niet alles snel en gratis hebben, maar als je iemand wilt helpen en je wordt door die speler bedrogen, dan is dat stom en vervelend. Jij toont goedheid en die wordt misbruikt.

ik heb geen probleem op de markt want ik leen gewoon NOOIT wat uit
en ik leen ook NOOIT wat

maar ben er wel tegen als ze een faal idee aan komen dragen
en dat zal ik ze laten weten ook
niet mijn idee, dus moet de bedenker maar iets beters verzinnen

en jouw motivatie??? niet mijn probleem
haal je motivatie maar aan het verzinnen van iets beters
waar ik niet tegen aan kan schoppen:cool:

Als jij niemand wilt helpen, so be it. Dat is jouw keuze, niemand verplicht je om dat te doen en dat is ook je goed recht. Maar er zijn spelers die wel anderen willen helpen en die anderen zijn daar heel blij mee. Als 99% van die handelingen perfect verloopt, dan is dat goed, maar die andere procent is gewoon stom. Je kan inderdaad zeggen eigen schuld dikke bult, maar als dit kan voorkomen worden, is iedereen tevreden. Dus waarom zou je het in godsnaam dan niet doen?

Ja, ik hoop ook dat Inno meewerkt om tot een oplossing te komen. Ze moeten haast wel, dieven zijn er echt niet alleen op .nl .

Zoals ik al zei, dit idee is al honderden keren voorgesteld en InnoGames heeft het nooit geïmplementeerd en ik zie dat ook niet gauw gebeuren omdat de vraag al zo lang bestaat.[/quote]

Mocht dat echter op niks uitlopen, is dit vanuit de community doen nog steeds beter dan niks. Als je zelf eerst akkoord gaat met mogelijke sancties, dan kom je als een volslagen mafkees over als je, nadat die sancties er zijn gekomen, gaat brullen dat dat niet zomaar kan. Rechtsgeldig is het niet, maar dat is niets in een spel. De dieven kunnen gewoon bestraft worden als ze zich niet aan het akkoord houden, dat is waar het om gaat.

Overigens ben ik het met je eens dat de sancties wat harder kunnen. Het moet gewoon zo zijn dat mensen het niet in hun hoofd halen anderen op te lichten, terwijl ze toch dit akkoord hebben gegeven.

Wat voor sancties zou je dan willen zien?

Ik ruik hier volledige kapitalisme, er zijn verschillende marktvormen in werkelijkheid, waarom zou de overheid(mods) niet kunnen helpen?

De mods kunnen het verhelpen, maar waar ik op doelde was dat InnoGames niet veel aandacht aan dit "probleem" besteed zoals ik hierboven reeds vermelde.

Wiley komt uit een milieu waar anciënniteit de volledige hiërarchie bepaald. Dit kan dus botsen met mensen die dat niet gewend zijn. Hoewel hij gelijk heeft hoeft hij dat uiteraard nog niet op een zodanige manier af te dwingen.
Respect moet van twee kanten komen.


De vergelijking gaat niet op. Voor diefstal moet iets je eigendom zijn en je geeft je eigendom op als je iets verkoopt via de markt. De mods stellen nu voor om zelfs na verkoop op de markt een mogelijkheid te creëren waardoor je je claim op je eigendom kan behouden. Aangezien dit in de huidige situatie nog niet bestaat, behalve een mondelinge overeenkomst die nooit bindend kan zijn, is het per definitie géén diefstal.

Hoewel het niet eerlijk is, is de situatie zo dat je hier mee weg kan komen omdat het geen diefstal kan zijn; zelfs in het voorstel van de mods niet.
Het enige wat je hier tegen kan doen is sociale druk creëren waardoor je normen en waarden kan afdwingen.

Overigens ben ik sowieso van mening dat het lenen van spullen onder push regels dient te vallen en dus niet moet gebeuren. Buiten de onethische push praktijken tackel je meteen een groot deel van dit soort 'diefstallen'

maxysaus

Dit is niet zozeer na verkoop nog steeds eigendom zijn omdat het hier niet over een verkoop gaat, maar over een soort van lening. Als je iets leent is het nog steeds eigendom van jou terwijl de andere er mee werkt. Ik zou het eerder in deze interpretatie zien en niet zo zeer om na een verkoop nog steeds eigenaar te zijn.
Ik weet dat je het voorwerp via de markt verkoopt, maar dit moet je nu wat omslachtiger zien en gewoon als lening zien.

Dit valt zeker niet onder push, want bij push ga je iemand ofwel makkelijk xp geven ofwel makkelijk geld. Dit is niet het geval, dus bijgevolg ook geen push.


Persoonlijk denk ik dat het idee wel kans op slagen heeft, mits een aantal aanpassingen.


@Mastadont: ik heb heel wat berichten van jou geciteerd. Dit is geen persoonlijke vete met jou noch met anderen. Je kan me nou ook een zeiker vinden, maar dat gevoel heb ik bij jou niet echt.
Ik zou gewoon liever meer posts zien die effectief over het idee gaan in plaats van persoonlijke commentaren. Daar heeft niemand iets aan en dan gaat het idee verloren.
 

DeletedUser6244

Als jij niemand wilt helpen, so be it. Dat is jouw keuze, niemand verplicht je om dat te doen en dat is ook je goed recht. Maar er zijn spelers die wel anderen willen helpen en die anderen zijn daar heel blij mee. Als 99% van die handelingen perfect verloopt, dan is dat goed, maar die andere procent is gewoon stom. Je kan inderdaad zeggen eigen schuld dikke bult, maar als dit kan voorkomen worden, is iedereen tevreden. Dus waarom zou je het in godsnaam dan niet doen?

Hier kan God buiten gelaten worden denk ik ivm respect voor andere personen hun religie :)
 

DeletedUser6377

girafi zei:
Dit is niet zozeer na verkoop nog steeds eigendom zijn omdat het hier niet over een verkoop gaat, maar over een soort van lening. Als je iets leent is het nog steeds eigendom van jou terwijl de andere er mee werkt. Ik zou het eerder in deze interpretatie zien en niet zo zeer om na een verkoop nog steeds eigenaar te zijn.
Ik weet dat je het voorwerp via de markt verkoopt, maar dit moet je nu wat omslachtiger zien en gewoon als lening zien.

Dit valt zeker niet onder push, want bij push ga je iemand ofwel makkelijk xp geven ofwel makkelijk geld. Dit is niet het geval, dus bijgevolg ook geen push.
Ik begrijp uiteraard het idee erachter maar het spel werkt technisch gezien anders. Letterlijk gezien verkoop je een voorwerp met de afspraak dat je het voorwerp weer terug kan kopen. Technisch gezien (en zo werken de mods momenteel dus ook) is er geen sprake van een lening. Zo werkt het bij een rechtbank immers ook.
Dit regeltechnische probleem is mijn inziens alleen maar oplosbaar door een speltechnische update vanuit innogames. Denk hierbij aan een nieuwe marktfunctie of iets dergelijks of dat wat nu via de mods gaat (het idee bedoel ik) ingame in een nieuwe automatische functie te implementeren.

Mijn opvatting is dus dat de mods niet de aangewezen instantie is om dit probleem op te lossen maar dient aan te kaarten bij het hoofdkantoor en zij moeten dat dmv een innovatie oplossen.

Hier kan God buiten gelaten worden denk ik ivm respect voor andere personen hun religie :)
Doe eens normaal; deze opmerking slaat als een tang op een varken.

maxysaus
 

DeletedUser8307

Wat een trieste reacties zeg! Op voorhand had ik al het gevoel dat er twee personen zouden zijn met negatieve commentaar. Denk je nu echt dat, wanneer dit ingevoerd wordt, er niet meer gesleuteld zal worden aan dit idee? Wanneer InnoGames zijn toestemming geeft, en dit op alle servers komt, er nog zo grote fouten gaan inzitten dat het een boeltje wordt? Neen, inderdaad. Wanneer dit ingevoerd wordt, wordt er aan gesleuteld en gewerkt totdat zulks klopt.
Stel het gewoon eens voor aan InnoGames, MrMM (Of stel het voor waar jij dat moet doen.) Enkel zo kan er eindelijk eens iets gevonden worden tegen die bedriegers die iemand oplichten en dus wel degelijk stelen.
Heel erg jammer dat sommigen hier tegen zijn.
Mastadont.: Jouw reacties slaan echt nergens op, sorry. Iemand zegt wat over jouw 6 vraagtekens achter het einde van een zin en je zegt dat hij je gelijk heeft? Frustrerend eigenlijk voor die persoon. Succes verder met dit idee. :)
 
Bovenaan