• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Anti-bedrog maatregelen markt

  • Topicstarter Deleted User - 486404
  • Startdatum

Deleted User - 486404

Voorstel

Ik weet dat er hierover al veel gezegd is en dat het op dit moment niet mogelijk is om voorwerpen te stelen op The West omdat elke transactie op The West wordt gezien als een verkoop. Het komt echter steeds vaker voor dat spelers de dupe worden van een speler die zijn afspraken niet na komt en zo voorwerpen kwijt raken.

Daarom stel ik voor dat er een anti bedrog maatregel komt bij de markt. Hierover zeg ik meer bij details.

Details

Hoe zie ik deze anti-bedrog maatregel? Heel eenvoudig:

1) Je maakt eerst zoals gewoonlijk een afspraak met de speler en je spreekt al dan niet af of jullie gebruik willen maken van de anti-bedrog maatregel.

2) Indien jullie besluiten gebruik te maken van de anti-bedrog maatregel dan contacteert de verkoper de support door middel van een ticket met als titel: '[uitlenen] naam van het voorwerp', bijvoorbeeld: '[uitlenen] Athos Floret'. In dat ticket zet de verkoper alle afspraken die gemaakt zijn: het voorwerp, de koper, het afgesproken geld, de duur van de lening en dat ze beiden akkoord gaan met de anti-bedrog maatregel.

3) Dan contacteert de support de koper om te verifiëren of de koper akkoord gaat met de anti bedrog maatregel. Eens de koper in dat ticket zijn akkoord verklaart, is er geen weg meer terug. De verkoper krijgt dan via de support de bevestiging dat de koper zich akkoord heeft verklaard en dat de uitleen veilig en met garanties kan verlopen. De enige weg terug is als beide partijen de ruil afblazen. Vanaf dit moment wordt het niet naleven van de afspraken gezien als een strafbaar feit. Je hebt je immers beiden officieel akkoord verklaard.

4) Je kan gewoon rustig The West spelen en op het einde van de leentermijn geeft de koper het voorwerp terug aan de verkoper en de verkoper geeft het afgesproken geld terug aan de koper. Beiden sturen hiervoor een ticket in waarin ze bevestigen dat het goed verlopen is. Pas op dit moment eindigt de overeenkomst. Indien er tijdens de overeenkomst iemand de afspraken niet nakomt dan kan de benadeelde partij een ticket indienen (of reageren op het ticket van de overeenkomst) met de melding dat de andere zijn afspraken niet nakomt.


Iemand komt de afspraken niet na! Wat nu!


Als iemand de afspraken niet nakomt dan gaat de anti-bedrog maatregel in.

A) De betrokken persoon krijgt een waarschuwing waarin een aanmaning staat om de afspraken na te komen en de kans te geven het alsnog zonder gevolg recht te zetten

B) Indien dit niet gebeurt dan geldt het volgende:

In het geval van de koper van het voorwerp houdt dit in dat het voorwerp gewoon teruggegeven wordt aan de oorspronkelijke eigenaar (de verkoper) zonder teruggave van het betaalde geld aan de koper die de afspraak niet nakomt. De koper krijgt hier bovenop nog een dag blokkering wegens het verbreken van de officiële afspraken. Indien een koper systematisch de afspraken verbreekt dan wordt de koper het recht ontzegd om deze maatregel te gebruiken wat ertoe kan leiden dat bepaalde spelers geen voorwerpen meer aan hem willen uitlenen.
Als een koper denkt slim te zijn en het geleende item doorverkoopt aan iemand anders dan wordt het voorwerp zonder meer van die laatste persoon afgenomen en teruggegeven aan de oorspronkelijke eigenaar/verkoper en krijgt de koper die het voorwerp aan de andere persoon doorverkocht een blokkering van een aantal dagen.

Indien de verkoper de afspraken verbreekt door bijvoorbeeld het voorwerp niet meer terug te willen kopen dan kan de verkoper geen aanspraak meer maken op het voorwerp en geldt dit niet langer als een uitleen. Indien de verkoper eenzijdig de afspraken aanpast door bijvoorbeeld het voorwerp voor een duurdere prijs te verkopen, kan de verkoper het recht op het gebruik maken van de anti-bedrog maatregel ontzegd worden.

Misbruikpreventie

Om misbruik van het systeem te voorkomen, kan je niet alle voorwerpen laten registreren voor het uitlenen. Enkel voorwerpen die waardevol en zeldzaam gezien worden kan je laten beschermen tegen uitlenen. Dit om te voorkomen dat mensen voorwerpen zoals: 'mais' of 'tabaksbladen' laten registreren voor uitlenen.

Ook moeten telkens zowel de verkoper als de koper zich expliciet akkoord hebben verklaard met deze regel. Indien een van beide partijen zich niet akkoord verklaren dan gaat het niet door. Het is dan aan de verkoper om te beslissen of hij het alsnog uitleent of niet. Eens je je echter beiden akkoord hebt verklaard met deze maatregel kan je niet meer terug. Je kan dus geen beroep aantekenen tegen de maatregel die van kracht treedt als je eenzijdig de afspraken niet nakomt. Elke wijziging aan de afspraken moet via de support gebeuren en met akkoord van beide partijen. Dus ook als jullie beiden besluiten dat de ander het voorwerp langer mag gebruiken!!!!

Indien er bedrog plaatsvindt zonder dat deze maatregel van kracht is, kan er geen enkel beroep gedaan worden op de support om het voorwerp alsnog terug te vorderen.

Als laatste kan de support ook alles controleren. Je kan dus niet iemand vals beschuldigen van het verbreken van de afspraken om iemand erbij te lappen. Elke melding van bedrog wordt nagetrokken.

Visuele hulpmiddelen

Zijn hiervoor niet nodig denk ik :)

Samenvatting

Ik weet dat velen het niet nodig vinden maar er zijn spelers die graag een garantie hebben dat hun voorwerp niet zomaar afgepakt wordt doordat een andere speler de afspraken niet nakomt. Spelers die dit niet nodig vinden, gebruiken deze maatregel niet maar hebben zoals nu geen verhaal als de ander hun afspraken niet nakomt.

Dit geldt vanzelfsprekend enkel als dit idee goed bevonden wordt en enkel voor voorwerpen die vanaf dan worden vastgelegd met de anti bedrog maatregel.

Waarschijnlijk is dit idee al eens voorgesteld maar ik vind mijn idee uniek genoeg om een eigen topic ervoor te openen.

Administratie
Indien er opmerkingen, onduidelijkheden of wat dan ook zijn dan hoor ik het graag. Let op dat dit een idee is en geen garantie is dat het er ook komt... :)

Ik weet dat dit meer werk op gaat leveren voor de support als dit er komt maar dat werk neem ik er graag bij als dit betekent dat er bepaalde spelers het spel op een leukere manier kunnen spelen zonder constant in angst te zitten om bedrogen te worden. Nogmaals, dit is dan enkel voor mensen die hier gebruik van willen maken en geen verplichting. :)

Ik hoor graag jullie mening :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deleted User - 486404

Je zou het kunnen gebruiken voor zowel ruilen als uitlenen. Al denk ik dat het bij ruilen iets minder is dat de afspraken niet nagekomen worden dan bij uitlenen. Onder uitlenen verstaan we zowel uitlenen tegen geld als tegen een ander voorwerp.
 

DeletedUser6377

Persoonlijk vind ik dit voorstel ethisch niet verantwoord. Het is ieders eigen verantwoordelijkheid hoe hij het spel speelt.Daarmee bedoel ik dat als dit gefaciliteerd wordt dat het niet mogen aanvallen van bouwers straks ook niet meer mag door de support (slechts een voorbeeld). Oftewel hierdoor haal je de duidelijke grens weg. Daarnaast ben je aardig stupide als je je spullen op deze manier kwijt raakt.

Maar goed, dat waren de morele bezwaren van mijzelf. Dit voorstel is echter ook in conflict met de regels!
Om te beginnen heeft een mod geen enkele grondslag om zich op zodanige manier in het spel te mengen. Tenminste de regels zoals wij ze kunnen zien geeft dat niet. Oftewel, ook al wordt alles uitgevoerd conform het voorstel dan kan de bedrieger in feite op dit punt een sanctie ongedaan laten maken. Tenminste als het systeem eerlijk zou werken maar dat is uiteraard niet het geval.
Hierboven had ik het enkel over het maken van een zodanige regeling. Als de regeling in gebruik wordt genomen heb je nog een probleem namelijk dat het nergens in de regels staat. Dus je kan een schorsing krijgen terwijl dat nergens in de regels staat omschreven dat dat mogelijk is. Dus nog steeds is er op deze manier geen gerechtigde grondslag.

Uiteindelijk treedt er nog een probleem op namelijk dat in dit geval het niet meer als een verkooptransactie gezien wordt. Hierdoor zal het uitlenen van spullen onder de pushregels vallen en is het dus verboden. Kortom, de mods faciliteren dan een illegale bezigheid.

Dan heb je nog de praktische bezwaren. Zelfs als je alles hebt aangepast dat het wel mogelijk is, is het in de praktijk ondoenlijk. Wie gaat alles bijhouden? Dat gaat een flinke klus worden en zal een enorme claim leggen op de al schaarse tijd van de mods.
Verder wordt het eigendomsprincipe ongelofelijk ingewikkeld, veel te ingewikkeld zelfs.
Sterker nog, je legt je hele claim van je eigendom in handen van iemand die je totaal niet kent, geen verantwoordelijkheid aflegt (tenminste dat is nog nooit gebeurd ook al hoort het officieel wel) en waarvan hun subjectiviteit een alom bekend feit is. Dit lijkt mij een stuk risicovoller dan het op de oude manier uitlenen.

Concluderend kan ik dus wel zeggen dat dit een behoorlijk slecht en met name ondoordacht idee is. Het stelt me enorm teleur dat dit helaas door een mod is voorgesteld aangezien zij juist dit soort voorstellen op eenzelfde manier tegen het licht dienen te houden.

maxysaus
 

DeletedUser4007

team heeft altijd al weinig tijd en dan gaan ze zelf werk maken????

erg vreemd

Indien er bedrog plaatsvindt zonder dat deze maatregel van kracht is, kan er geen enkel beroep gedaan worden op de support om het voorwerp alsnog terug te vorderen.

en wat als het item al aan een derde verkocht is???
wie ga je dan benadelen????:blink:

gewoon je eigen niet bemoeien ermee.
want je creeert alleen extra problemen die je niet kan oplossen
 

DeletedUser6377

team heeft altijd al weinig tijd en dan gaan ze zelf werk maken????

erg vreemd



en wat als het item al aan een derde verkocht is???
wie ga je dan benadelen????:blink:

gewoon je eigen niet bemoeien ermee.
want je creeert alleen extra problemen die je niet kan oplossen

Een uitstekend punt, mastadont.! Dit was ik nog vergeten. Nog een enorm praktisch bezwaar, want op deze manier kan je leuke legale verkooptransacties doen waardoor het bedrog op dezelfde manier gedaan wordt alleen heb je nu een 3e persoon nodig om deze afspraken te omzeilen.

Oftewel op een hoop gedoe na los je dus feitelijk niets op!

maxysaus

P.s. Ik vergat nog te vermelden dat dit dus ook betekend dat je bijvoorbeeld 1 olie aan iemand kan uitlenen met deze maatregel. Dit is natuurlijk geen serieuze leenovereenkomst maar ik weet zeker dat bijvoorbeeld mijn kompaan Wiley hier misbruik van zal gaan maken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
P.s. Ik vergat nog te vermelden dat dit dus ook betekend dat je bijvoorbeeld 1 olie aan iemand kan uitlenen met deze maatregel. Dit is natuurlijk geen serieuze leenovereenkomst maar ik weet zeker dat bijvoorbeeld mijn kompaan Wiley hier misbruik van zal gaan maken.

Als je het voorstel eens leest staat daar duidelijk dat je bijvoorbeeld olie niet met deze maatregel kan uitlenen ;)
 

DeletedUser6377

Enkel voorwerpen die waardevol en zeldzaam gezien worden kan je laten beschermen tegen uitlenen.
Hier zit precies de crux... Wie beoordeelt en waarop? Gezien de subjectiviteit en alom negatieve ervaringen lijkt het mij een zeer slecht idee als de support dit zal doen. Iemand die goed in debatteren is kan zelfs aantonen dat een tabaksblad zeldzaam en waardevol is. Kortom, hier heb je geen drol aan en biedt alleen maar mogelijkheden voor misbruik vanuit de support.

maxysaus
 

DeletedUser1448

P.s. Ik vergat nog te vermelden dat dit dus ook betekend dat je bijvoorbeeld 1 olie aan iemand kan uitlenen met deze maatregel. Dit is natuurlijk geen serieuze leenovereenkomst maar ik weet zeker dat bijvoorbeeld mijn kompaan Wiley hier misbruik van zal gaan maken.

Leer lezen!!!

Om misbruik van het systeem te voorkomen, kan je niet alle voorwerpen laten registreren voor het uitlenen. Enkel voorwerpen die waardevol en zeldzaam gezien worden kan je laten beschermen tegen uitlenen. Dit om te voorkomen dat mensen voorwerpen zoals: 'mais' of 'tabaksbladen' laten registreren voor uitlenen.
 

DeletedUser1448

Hier zit precies de crux... Wie beoordeelt en waarop? Gezien de subjectiviteit en alom negatieve ervaringen lijkt het mij een zeer slecht idee als de support dit zal doen. Iemand die goed in debatteren is kan zelfs aantonen dat een tabaksblad zeldzaam en waardevol is. Kortom, hier heb je geen drol aan en biedt alleen maar mogelijkheden voor misbruik vanuit de support.

maxysaus


Dit is redelijk gemakkelijk te definiëren.
Bijvoorbeeld alles uit een premiumkist en nieuwe sets (genaamde voorwerpen, 3e sleutel, rudolf, en alle nieuwe sets)
 
In principe ben ik eerder voor een officiële ruil- en leenfunctie. Maar als dat er niet komt is dit beter dan niets. Ik zie echter wat problemen...

Als een koper denkt slim te zijn en het geleende item doorverkoopt aan iemand anders dan wordt het voorwerp zonder meer van die laatste persoon afgenomen en teruggegeven aan de oorspronkelijke eigenaar/verkoper en krijgt de koper die het voorwerp aan de andere persoon doorverkocht een blokkering van een aantal dagen.
´Zonder meer van de laatste persoon afgenomen´ lijkt me hier niet de correcte maatregel. Wat nou als die persoon niets wist van het bedrog? En er heel veel geld voor heeft betaald? Het lijkt me dat die ´derde´ dan wel gewoon zijn geld moet terugkrijgen van de bedrieger (die dus het verdiende geld verliest).
Indien de verkoper de afspraken verbreekt door bijvoorbeeld het voorwerp niet meer terug te willen kopen dan kan de verkoper geen aanspraak meer maken op het forum en geldt dit niet langer als een uitleen.

Het recht op het ´forum´? :huh: typefout? Of serieus? :p


@mastadont: bedrog komt voor (laatste tijd steeds meer lijkt het :( ). De support heeft de macht om hier de boel in goede banen te laten lopen, en waarom niet? Sommige spelers zullen nu sneller bereid zijn items uit te lenen, en bedriegers kunnen worden aangepakt. En ach: er zijn nu mensen op vakantie binnen het team, die komen wel weer terug. En als het team te klein blijkt te zijn, kan Marco ook een extra game-mod aanstellen natuurlijk. ;)


Daarnaast ben je aardig stupide als je je spullen op deze manier kwijt raakt.
Mag jij vinden, maar dat is nogal kortzichtig van je. :) In sommige gevallen zijn zelfs eigen alliantieleden de bedriegers (uiteraard zijn die mensen dan niet lang alliantielid meer, maar je bent je voorwerp wel kwijt). Natuurlijk blijft het je eigen beslissing om te ruilen/lenen. Maar helaas is het wel zo, dat je om de exclusieve set te krijgen, niet veel anders kunt dan lenen. Ik heb nog nooit een inventaris gezien met letterlijk alle voorwerpen. Mede daarom is lenen heel gebruikelijk geworden, en spelers vergeten weleens dat het ook ontzettend fout kan uitpakken.

Maar goed, dat waren de morele bezwaren van mijzelf. Dit voorstel is echter ook in conflict met de regels!
(Ik heb de rest van je bericht over de regels ook gelezen maar niet in de quote gestopt omdat het erg lang werd ;) )

Ik neem aan, dat als dit idee wordt uitgevoerd, het ongetwijfeld naar de CM gaat, en dan kan hij de regels aanpassen. Dwz: hij verwerkt het bestaan van de door Mrmm bedachte regeling erin, waardoor sancties reglementair worden ;)

Uiteindelijk treedt er nog een probleem op namelijk dat in dit geval het niet meer als een verkooptransactie gezien wordt. Hierdoor zal het uitlenen van spullen onder de pushregels vallen en is het dus verboden. Kortom, de mods faciliteren dan een illegale bezigheid.

Als dit als uitzondering in de regels wordt opgenomen, zorgvuldig geformuleerd zodat misbruik onmogelijk wordt, is het niet langer tegen de regels.

Dan heb je nog de praktische bezwaren. Zelfs als je alles hebt aangepast dat het wel mogelijk is, is het in de praktijk ondoenlijk. Wie gaat alles bijhouden? Dat gaat een flinke klus worden en zal een enorme claim leggen op de al schaarse tijd van de mods.
Er kan altijd een nieuwe gamemod worden aangesteld, mocht het écht teveel tijd blijken te kosten. Tot die tijd moet je maar afwachten hoeveel tijd het kost. Het is op .nl nou ook niet zo dat er duizenden leningen per dag gaan worden ingediend ofzo... :laugh:

Verder wordt het eigendomsprincipe ongelofelijk ingewikkeld, veel te ingewikkeld zelfs.
Sterker nog, je legt je hele claim van je eigendom in handen van iemand die je totaal niet kent, geen verantwoordelijkheid aflegt (tenminste dat is nog nooit gebeurd ook al hoort het officieel wel) en waarvan hun subjectiviteit een alom bekend feit is. Dit lijkt mij een stuk risicovoller dan het op de oude manier uitlenen.
Je bent niet verplicht hiervan gebruik te maken. Jij vertrouwt de mods dus niet, dan gebruik je de regeling toch niet? Bovendien: als de mods werkelijk onbetrouwbaar blijken te zijn, weet binnen de kortste keren de hele community dat. Het zou een absolute schande zijn als de mods inderdaad je spullen gaan afpakken o.i.d., maar dat zie ik ze eigenlijk niet zo snel doen. Ze kunnen mensen ook zonder reden verbannen, en toch heb ik nog nooit een speler verbannen zien worden die niets had misdaan. ;)
 

DeletedUser6244

P.s. Ik vergat nog te vermelden dat dit dus ook betekend dat je bijvoorbeeld 1 olie aan iemand kan uitlenen met deze maatregel. Dit is natuurlijk geen serieuze leenovereenkomst maar ik weet zeker dat bijvoorbeeld mijn kompaan Wiley hier misbruik van zal gaan maken.

Maar... maar.. jij bent wiley..:blink:

@mastadont: bedrog komt voor (laatste tijd steeds meer lijkt het ). De support heeft de macht om hier de boel in goede banen te laten lopen, en waarom niet? Sommige spelers zullen nu sneller bereid zijn items uit te lenen, en bedriegers kunnen worden aangepakt. En ach: er zijn nu mensen op vakantie binnen het team, die komen wel weer terug. En als het team te klein blijkt te zijn, kan Marco ook een extra game-mod aanstellen natuurlijk.

+1 ~!

Over leba's laatste regel zal ik maar niks zeggen behalve dat het niet helemaal klopt :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maar... maar.. jij bent wiley..:blink:

@mastadont: bedrog komt voor (laatste tijd steeds meer lijkt het ). De support heeft de macht om hier de boel in goede banen te laten lopen, en waarom niet? Sommige spelers zullen nu sneller bereid zijn items uit te lenen, en bedriegers kunnen worden aangepakt. En ach: er zijn nu mensen op vakantie binnen het team, die komen wel weer terug. En als het team te klein blijkt te zijn, kan Marco ook een extra game-mod aanstellen natuurlijk.

+1 ~!

Over leba's laatste regel zal ik maar niks zeggen behalve dat het niet helemaal klopt :p
Waarom kan er gene mod wordne aangesteld? :blink: Iets wat ik niet weet of zo? :unsure:
 

DeletedUser4007

ik lees wel veel keer 'als' in je post

dat zou al reden genoeg zijn om het niet te doen

nog wat..
speler 1 leent een olifantengeweer uit aan speler 2
speler 2 verkoopt het olifantengeweer aan speler 3

speler 3 heeft heel veel uit zijn invent verkocht om dat geweer te krijgen
speler 2 maakt zijn geld op

speler 1 wil zijn geweer terug

en nu????
speler 2 kan je niet meer pakken op geld of dat geweer
speler 3 verliest zijn geweer? maar heeft daar veel andere items voor opgeofferd
slachtoffer is dus strax speler 3 die dus hard genaait gaat worden door deze regel.
moeilijke items kwijt en geen geweer

dit idee is gewoon 'NOT DONE" en lijkt mij meer op een brain fart om spelers gerust te stellen die wel eens voor schut zijn gegaan door zoiets
heel makkelijk.... LEEN NIETS UIT
 

DeletedUser1448

dit idee is gewoon 'NOT DONE" en lijkt mij meer op een brain fart om spelers gerust te stellen die wel eens voor schut zijn gegaan door zoiets
heel makkelijk.... LEEN NIETS UIT


+1 :D

Het ingevoerde bericht is te kort. Verleng het bericht tot minimaal 10 tekens.
 

DeletedUser

Persoonlijk vind ik dit voorstel ethisch niet verantwoord. Het is ieders eigen verantwoordelijkheid hoe hij het spel speelt.Daarmee bedoel ik dat als dit gefaciliteerd wordt dat het niet mogen aanvallen van bouwers straks ook niet meer mag door de support (slechts een voorbeeld). Oftewel hierdoor haal je de duidelijke grens weg. Daarnaast ben je aardig stupide als je je spullen op deze manier kwijt raakt.

Ethisch verantwoord? Als iemand wordt opgelicht, dan is het zijn schuld dat hij (te) naïef is? Als jij een stofzuiger koopt die na twee weken al kapot is, dan vind je ook dat je wordt opgelicht. Gelukkig bestaat hier dan garantie en weet ik veel wat nog allemaal voor, maar op t-w is het dan gewoon pech. Je bent je voorwerp kwijt. In dit geval wordt de oplichter dan bestraft en dat kunnen we alleen maar toejuichen.
Het aanvallen van bouwers is dan ook niet echt relevant. Dit heeft niets met oplichting te maken en kan dus ook nooit bestraft worden.

Maar goed, dat waren de morele bezwaren van mijzelf. Dit voorstel is echter ook in conflict met de regels!
Om te beginnen heeft een mod geen enkele grondslag om zich op zodanige manier in het spel te mengen. Tenminste de regels zoals wij ze kunnen zien geeft dat niet. Oftewel, ook al wordt alles uitgevoerd conform het voorstel dan kan de bedrieger in feite op dit punt een sanctie ongedaan laten maken. Tenminste als het systeem eerlijk zou werken maar dat is uiteraard niet het geval.
Hierboven had ik het enkel over het maken van een zodanige regeling. Als de regeling in gebruik wordt genomen heb je nog een probleem namelijk dat het nergens in de regels staat. Dus je kan een schorsing krijgen terwijl dat nergens in de regels staat omschreven dat dat mogelijk is. Dus nog steeds is er op deze manier geen gerechtigde grondslag.

Uiteindelijk treedt er nog een probleem op namelijk dat in dit geval het niet meer als een verkooptransactie gezien wordt. Hierdoor zal het uitlenen van spullen onder de pushregels vallen en is het dus verboden. Kortom, de mods faciliteren dan een illegale bezigheid.

MrMM maakt dit topic waarschijnlijk aan om de meningen van de spelers te weten, anders stond het gewoon in het telegraafkantoor en niet hier in het ideeënforum. Een idee is goed, maar voor het wordt uitgevoerd is kritiek belangrijk om te kijken waar ze nog kunnen verbeteren en of het wel een goed idee is. Mocht het zo zijn, zullen de regels ook aangepast worden ;)

Dan heb je nog de praktische bezwaren. Zelfs als je alles hebt aangepast dat het wel mogelijk is, is het in de praktijk ondoenlijk. Wie gaat alles bijhouden? Dat gaat een flinke klus worden en zal een enorme claim leggen op de al schaarse tijd van de mods.
Verder wordt het eigendomsprincipe ongelofelijk ingewikkeld, veel te ingewikkeld zelfs.
Sterker nog, je legt je hele claim van je eigendom in handen van iemand die je totaal niet kent, geen verantwoordelijkheid aflegt (tenminste dat is nog nooit gebeurd ook al hoort het officieel wel) en waarvan hun subjectiviteit een alom bekend feit is. Dit lijkt mij een stuk risicovoller dan het op de oude manier uitlenen.

Concluderend kan ik dus wel zeggen dat dit een behoorlijk slecht en met name ondoordacht idee is. Het stelt me enorm teleur dat dit helaas door een mod is voorgesteld aangezien zij juist dit soort voorstellen op eenzelfde manier tegen het licht dienen te houden.

maxysaus

Dat gaat waarschijnlijk het grootste probleem worden. Controleren en nog eens controleren. Hoe vaak wordt iemand bedrogen? Het is enkel de bedrogen spelers die echt gecontroleerd moeten worden. Ik stel mij echter vragen hoe de support de koper gaat contacteren? Mij lijkt het verstandiger dat beide spelers gewoon de support contacteren met dezelfde voorwaarden. De support kan dan gewoon beide tickets op "gedaan" zetten zonder daar op te antwoorden. Indien de koop toch zou mislukken, kan een bepaalde speler dan een ticket indienen. De betreffende mod zoekt het vorige ticket op (30 seconden werk) en bekijkt het. Zo bespaar je jezelf heel wat moeite en leg je de spelers gewoon iets meer werk op, hoewel dat ook nog vrij wel niets is.



team heeft altijd al weinig tijd en dan gaan ze zelf werk maken????

erg vreemd


en wat als het item al aan een derde verkocht is???
wie ga je dan benadelen????:blink:

gewoon je eigen niet bemoeien ermee.
want je creeert alleen extra problemen die je niet kan oplossen

Hier stel ik mij ook vragen bij. Als een speler het voorwerp nu gewoon aan een handelaar verkoopt, is het voorwerp in feite weg. Dus het voorwerp gaat opnieuw in de inventaris moeten worden toegevoegd. Bij mijn weten mag de support maar een aantal voorwerpen teruggeven en zijn edele/genaamde wapens en kledij daar niet bij. Meestal zijn dit producten die nodig zijn voor opdrachten, maar zeker niet eender voorwerp. Neem daarbij ook nog eens dat elk voorwerp dat moet worden teruggegeven worden (was in mijn tijd zo) via Marco moet gaan. Dat kan soms wel even duren (niets op aan te merken op Marco's activiteit, maar gewoon omdat het een aantal kanalen moet doorlopen). Dit neemt dus weer tijd in beslag. Wij zullen misschien de eerste community zijn met deze regel, dus InnoGames gaat waarschijnlijk niet direct van gedachte veranderen omtrent teruggeven van voorwerpen.

Dus hoe ga je dit precies oplossen MrMM?

Dit is redelijk gemakkelijk te definiëren.
Bijvoorbeeld alles uit een premiumkist en nieuwe sets (genaamde voorwerpen, 3e sleutel, rudolf, en alle nieuwe sets)

Bwah, er moet gewoon een lijst komen met voorwerpen en die zet je hier ergens op het forum. Spelers kunnen desnoods aanvragen indienen om een voorwerp "rechtvaardig handelbaar" te maken. Dit kan dan eventueel goedgekeurd worden. Zo hou je het vrij strak, zou ik denken en kunnen er geen misverstanden komen over de voorwerpen.
 

DeletedUser11730

Ik vind het idee erg omslachtig en bewerkelijk voor alle betrokkenen. Als je spelers wilt beschermen, laat ze dan samen een ingame contract tekenen voor een bepaalde duur.

Voorbeeld: A leent een riem aan B. Zij gaan een overeenkomst aan voor bijv. 48 uur. B kan niets anders met die riem dan aandoen en bij zich houden. Na 48 uur komt de riem automatisch weer bij A terug en klaar. Je kunt B ook nog een bedrag laten betalen voor het lenen, zo houd A er ook nog iets aan over voor de moeite.

Het gebeurt allemaal automatisch, dus voor de mods geen extra werk en A en B kunnen het binnen een paar minuten met elkaar regelen.
 

DeletedUser

Ik vind het idee erg omslachtig en bewerkelijk voor alle betrokkenen. Als je spelers wilt beschermen, laat ze dan samen een ingame contract tekenen voor een bepaalde duur.

Voorbeeld: A leent een riem aan B. Zij gaan een overeenkomst aan voor bijv. 48 uur. B kan niets anders met die riem dan aandoen en bij zich houden. Na 48 uur komt de riem automatisch weer bij A terug en klaar. Je kunt B ook nog een bedrag laten betalen voor het lenen, zo houd A er ook nog iets aan over voor de moeite.

Het gebeurt allemaal automatisch, dus voor de mods geen extra werk en A en B kunnen het binnen een paar minuten met elkaar regelen.

Dan moet het door de devs ontwikkeld worden. Daarbij is dit al vaker door voorgesteld en nooit echt door de devs geaccepteerd omdat het nog steeds een vrije markt is. Ik zie zoiets ook niet snel ontwikkeld worden. Dit is een community idee en niet iets voor alle servers ;)
 

DeletedUser

Zeker een goed idee. Word echt moe van alle oplichters en dieven op the-west. Haast niemand kan je meer vertrouwen. Alleen zou ik dit zelf wel wat anders aanpakken dan iedere keer de support te benaderen. Dat gaat niet werken. Ze kunnen beter een scriptje op de markt toevoegen die ruilen veiliger maakt. Is vast niet veel moeite voor innogames en dan is iedereen van het diefstal probleem af.

Groeten
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan