• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Anti-bedrog maatregelen markt

  • Topicstarter Deleted User - 486404
  • Startdatum
Wat voor sancties zou je dan willen zien?

Een flink lange (of zelfs permanente) blokkade, i.p.v. verbannen worden op het forum o.i.d. Tenzij je natuurlijk gelijk had en ´forum´ een foutje is - dat dacht ikzelf eerst ook, totdat de rest van de mensen het toch begon te hebben over een ban hier op het forum. Toen ging ikzelf twijfelen, misschien bedoelt mrmm dat inderdaad.

De straf hoeft niet in verhouding te staan tot de misdaad - het moet gewoon zo zijn dat je het niet in je hoofd haalt nog te jatten als je dit akkoord bent aangegaan. Tenzij je zo stom bent als het achtereind van een regenworm natuurlijk. :p
 

DeletedUser8307

Misschien moet je eens gaan opzoeken wat 'in godsnaam' betekend. Meer nog: er was een religieus programma op één met dezelfde naam. Dus a.u.b. zeg iets over de discussie of gewoon niks. Dit betekent helemaal niks slecht. En je kan hier helemaal niemand mee beledigen...
 

DeletedUser6244

Misschien moet je eens gaan opzoeken wat 'in godsnaam' betekend. Meer nog: er was een religieus programma op één met dezelfde naam. Dus a.u.b. zeg iets over de discussie of gewoon niks. Dit betekent helemaal niks slecht. En je kan hier helemaal niemand mee beledigen...

Zeg iets over de discussie of zeg niks en al helemaal niks waar je niets van af weet. Zeker niet doen alsof jij weet waar je andere mensen mee kan beledigen op een internetforum (als ik neger zeg komt het voor de ene ook beledigend over en voor de ander niet (goed voorbeeld :D))

ONTOPIC: Heuh.. goed idee ^^
 

DeletedUser

Hier kan God buiten gelaten worden denk ik ivm respect voor andere personen hun religie :)

Oh, mja, had niet gedacht dat sommige zich hierbij zouden aangevallen voelen. Bij deze dan ook maar direct mijn excuses mocht iemand zich aangevallen hebben (ik kan de post helaas niet meer aanpassen). Nog altijd respect voor iedere godsdienst.

Ik begrijp uiteraard het idee erachter maar het spel werkt technisch gezien anders. Letterlijk gezien verkoop je een voorwerp met de afspraak dat je het voorwerp weer terug kan kopen. Technisch gezien (en zo werken de mods momenteel dus ook) is er geen sprake van een lening. Zo werkt het bij een rechtbank immers ook.
Dit regeltechnische probleem is mijn inziens alleen maar oplosbaar door een speltechnische update vanuit innogames. Denk hierbij aan een nieuwe marktfunctie of iets dergelijks of dat wat nu via de mods gaat (het idee bedoel ik) ingame in een nieuwe automatische functie te implementeren.

Mijn opvatting is dus dat de mods niet de aangewezen instantie is om dit probleem op te lossen maar dient aan te kaarten bij het hoofdkantoor en zij moeten dat dmv een innovatie oplossen.
maxysaus

Dit moet sowieso aangekaart worden bij InnoGames zelf, maar stel dat ze toch niet van plan zijn om dit in te voeren, dan vind ik het wel een goede vervanging mocht het door de mods gebeuren. Speltechnisch is het niet de bedoeling om te lenen, maar ik denk dat we hier verder in moeten werken. Dus ook al is het niet speltechnisch geen lening en verkoop je speltechnisch het voorwerp, toch kan dit gezien worden als effectieve lening. Dit klinkt misschien vreemd en gaat misschien tegen de gang van het spel in, maar als je het puur speltechnisch gaat bekijken, ga je dit inderdaad niet kunnen invoeren. Daarom denk ik dat we dat gewoon naast ons neer moeten leggen?

Een flink lange (of zelfs permanente) blokkade, i.p.v. verbannen worden op het forum o.i.d. Tenzij je natuurlijk gelijk had en ´forum´ een foutje is - dat dacht ikzelf eerst ook, totdat de rest van de mensen het toch begon te hebben over een ban hier op het forum. Toen ging ikzelf twijfelen, misschien bedoelt mrmm dat inderdaad.

De straf hoeft niet in verhouding te staan tot de misdaad - het moet gewoon zo zijn dat je het niet in je hoofd haalt nog te jatten als je dit akkoord bent aangegaan. Tenzij je zo stom bent als het achtereind van een regenworm natuurlijk. :p

Een directe permanente ban vind ik nog wel wat overdreven (mocht je dit bedoelen). Ik opteer eerder voor een systeem waarbij misbruik zich steeds een langer ban oplevert. Dus bijvoorbeeld: eerste keer misbruik: 1 week ban; tweede keer: 2 weken; 3de keer: 1 maand; 4de keer: 6 maanden; 5de keer = permanent.

Ik denk dat dit systeem perfect werkt zodat spelers het niet meer in hun hoofd gaan krijgen om anderen op te lichten. Zoals je zelf perfect aanhaalt, met hoge straffen halen ze het niet eens meer in hun hoofd om nog mensen op te lichten en ik vermoed dat dit in het begin nog wel werk oplevert, maar na 1 maand zal de support misschien geen enkele melding meer krijgen ;)
 

DeletedUser6377

Wat een trieste reacties zeg! Op voorhand had ik al het gevoel dat er twee personen zouden zijn met negatieve commentaar. Denk je nu echt dat, wanneer dit ingevoerd wordt, er niet meer gesleuteld zal worden aan dit idee? Wanneer InnoGames zijn toestemming geeft, en dit op alle servers komt, er nog zo grote fouten gaan inzitten dat het een boeltje wordt? Neen, inderdaad. Wanneer dit ingevoerd wordt, wordt er aan gesleuteld en gewerkt totdat zulks klopt.
Stel het gewoon eens voor aan InnoGames, MrMM (Of stel het voor waar jij dat moet doen.) Enkel zo kan er eindelijk eens iets gevonden worden tegen die bedriegers die iemand oplichten en dus wel degelijk stelen.
Heel erg jammer dat sommigen hier tegen zijn.
Mastadont.: Jouw reacties slaan echt nergens op, sorry. Iemand zegt wat over jouw 6 vraagtekens achter het einde van een zin en je zegt dat hij je gelijk heeft? Frustrerend eigenlijk voor die persoon. Succes verder met dit idee. :)
Kan je voortaan je eigen posts eens lezen voordat je ze post? Regels kan je niet half invoeren om er vervolgens aan te gaan sleutelen!
Daarnaast is maxy een professionele consultant in contractrecht dus als hij zegt dat het regeltechnisch niet mogelijk is dan geloof ik dat direct en vind ik het eerder triest dat jij dit op zo'n manier negeert.

girafi zei:
Dit moet sowieso aangekaart worden bij InnoGames zelf, maar stel dat ze toch niet van plan zijn om dit in te voeren, dan vind ik het wel een goede vervanging mocht het door de mods gebeuren. Speltechnisch is het niet de bedoeling om te lenen, maar ik denk dat we hier verder in moeten werken. Dus ook al is het niet speltechnisch geen lening en verkoop je speltechnisch het voorwerp, toch kan dit gezien worden als effectieve lening. Dit klinkt misschien vreemd en gaat misschien tegen de gang van het spel in, maar als je het puur speltechnisch gaat bekijken, ga je dit inderdaad niet kunnen invoeren. Daarom denk ik dat we dat gewoon naast ons neer moeten leggen?
Als ik het goed begrijp is dat dus nu niet mogelijk en moet innocrap fundamenteel dingen veranderen om zoiets door te voeren.

WH
 
Een directe permanente ban vind ik nog wel wat overdreven (mocht je dit bedoelen). Ik opteer eerder voor een systeem waarbij misbruik zich steeds een langer ban oplevert. Dus bijvoorbeeld: eerste keer misbruik: 1 week ban; tweede keer: 2 weken; 3de keer: 1 maand; 4de keer: 6 maanden; 5de keer = permanent.

Ik denk dat dit systeem perfect werkt zodat spelers het niet meer in hun hoofd gaan krijgen om anderen op te lichten. Zoals je zelf perfect aanhaalt, met hoge straffen halen ze het niet eens meer in hun hoofd om nog mensen op te lichten en ik vermoed dat dit in het begin nog wel werk oplevert, maar na 1 maand zal de support misschien geen enkele melding meer krijgen ;)

Tja, ik vind het toch niet ideaal. Licht je iemand op, krijg je 1 week ban, waarna je het rustig nog een keer kan doen? En dat dan nog 4 (!) keer voordat je eindelijk een permanente ban krijgt? :blink: Diefstal is nou toch ook weer geen ´foutje, sorry! :unsure:´.

Overigens: dan heb ik het dus duidelijk over bewuste diefstal. Mensen kunnen natuurlijk ook de boel verkeerd hebben gepland ofzo. In dat geval vind ik straffen überhaupt geen handig idee, beter regel je iets tussen beide betrokkenen, om het op te lossen. Of het bewust is of niet weet je natuurlijk niet altijd zeker, maar als iemand het voorwerp verkoopt aan een derde o.i.d. weet je het natuurlijk wel. ;) Maar mocht iemand simpelweg het voorwerp niet op de afgesproken tijd teruggeven, zonder het te hebben doorverkocht, dan kun je beter eerst gewoon contact proberen op te nemen, voordat je straffen uitdeelt.

Ik stel voor om gewoon een ban van 1 maand te geven bij (duidelijk) bewuste diefstal. Dat is dus sowieso als er sprake is van doorverkoop, of een andere methode, met als doel het voorwerp te behouden/verkopen/vernietigen (bij trolls). Bij herhaling vervolgens een permaban.

Echter, bij het niet nakomen van afspraken, waarbij de schuldige verder niets kwalijks doet, behalve het voorwerp niet op tijd teruggeven, zou ik zeggen: eerst proberen te contacteren en iets regelen. Stel een termijn in waarbinnen de persoon moet reageren, en spreek af wanneer de speler het voorwerp teruggeeft. Werkt dat niet, bijv. als de persoon simpelweg niet reageert, en de support genoodzaakt is, het voorwerp handmatig terug te geven? Dan een ban van een week. Bij herhaling een maand, daarna permaban.


Maar dat is niet alles; waarom geen minimumlevel instellen? Je denkt vast: ´waarom een minimumlevel´? :p Maar de reden is: omdat mensen, bijv. via proxyservers o.i.d. zoveel accounts kunnen maken als ze willen, zonder direct op te vallen. Stel nou dat je iemand hebt die gewoon wil trollen; de boel in de war schoppen. Dat soort mensen maak je het een stuk lastiger als je een minimumlevel instelt, van laten we zeggen 70. De tijd die mensen moeten investeren om level 70 te halen maakt de drempel voor accounts, die speciaal gemaakt zijn om te trollen of de boel te bedriegen, een stuk hoger. Combineer dat met de hoge straffen, en mogelijke bedriegers zullen wel twee keer nadenken. ;)


Daarnaast is maxy een professionele consultant in contractrecht dus als hij zegt dat het regeltechnisch niet mogelijk is dan geloof ik dat direct en vind ik het eerder triest dat jij dit op zo'n manier negeert.
Nope, degenen die hier weten of dit idee mogelijk is, dat zijn de mensen van Inno, Marco incluis. Bij navraag kunnen zij (en alléén zij) duidelijkheid geven of dit idee kan, of niet. En dan bedoel ik dus ook het ´regelen´ vanuit de support, niet alleen het idee, dit vanuit Innogames zelf te doen.

Dat navragen zal vast ooit gebeuren, en pas dan weten we in hoeverre dit kan. Het is nutteloos bij voorbaat al te gaan roepen dat dit niet kan, Maxysaus werkt tenslotte niet bij Innogames en kent de details niet. Wat nou als Inno zegt: ´goed plan! Wij geven toestemming, vooral doen!´ ;)
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser4007

nou de lange post van girafi, heb ik de rest niet meer gelezen, zodat ik niet offtopic ga reageren

heb een vraag voor het team....

kan de cm of ingame mod een item locken op een account?
onverkoopbaar maken of onverhandelbaar

zoiets als de op maat gemaakte tomahawk?
die je van je levensdagen niet uit je invent kan krijgen?
 
s0me Ietters 0n my keyb0ard d0nt w0rk, srry opl.' en nummer 9 doen het niet 80% van de tijd op mijn toetsenbord In deze post heb ik het nog aan kunnen passen later, maar dan is dat alvast voor de volgende keer :p

Ik probeerde een duidelijke vergelijking te maken. Ik ben namelijk van mening dat je het falen of gebrek aan capaciteiten van anderen niet hoeft te faciliteren.

Om ook maar meteen een ander pad in te slaan...
Als dit doorgevoerd wordt eis ik ook bescherming tegen woekeraars op de markt. Oftewel prijsregulering door de mods of iets anders!
(Dit is niet serieus maar ook weer een reden om het niet in te stellen omdat ergens een duidelijke grens getrokken moet worden.)

WH

Niet iedereen is zo hoogontwikkeld als jij denkt dat je bent, op Arizona ben ik stadsloos en er kwam een willekeurig manneke naar mij toe die mij wilde oplichten. Ik ben stadsloos, dus ik kon het niet weten van anderen of hij een oplichter was, maar ik ben gelukkig ervaren genoeg om er niet meer in te trappen, maar als je het bij een jonger kind doet die al gauw goedgelovig is, dan heeft deze gebrek aan capaciteiten door zijn/haar leeftijd. You can't blame them om erin te trappen... Mensen die gewoon over het algemeen te goedgelovig zijn, tja ik denk bij mijzelf altijd, zet het er zelf pas op als de ander het ook deed, mocht deze MIJ benaderen. Jij komt naar mij toe, dus zet jij eerst en dat is ook ethisch logisch, want uit goed vertrouwen zet je jouw item meestal als eerst. Het is niet er definitie diefstal en dat is ook totaal het verkeerde woord, want je dringt niet iemands inventaris binnen om iets te jatten. Het is gewoon simpelweg oplichting. Beloftes niet nakomen.


Wiley komt uit een milieu waar anciënniteit de volledige hiërarchie bepaald. Dit kan dus botsen met mensen die dat niet gewend zijn. Hoewel hij gelijk heeft hoeft hij dat uiteraard nog niet op een zodanige manier af te dwingen.
Respect moet van twee kanten komen.


De vergelijking gaat niet op. Voor diefstal moet iets je eigendom zijn en je geeft je eigendom op als je iets verkoopt via de markt. De mods stellen nu voor om zelfs na verkoop op de markt een mogelijkheid te creëren waardoor je je claim op je eigendom kan behouden. Aangezien dit in de huidige situatie nog niet bestaat, behalve een mondelinge overeenkomst die nooit bindend kan zijn, is het per definitie géén diefstal.

Hoewel het niet eerlijk is, is de situatie zo dat je hier mee weg kan komen omdat het geen diefstal kan zijn; zelfs in het voorstel van de mods niet.
Het enige wat je hier tegen kan doen is sociale druk creëren waardoor je normen en waarden kan afdwingen.

Overigens ben ik sowieso van mening dat het lenen van spullen onder push regels dient te vallen en dus niet moet gebeuren. Buiten de onethische push praktijken tackel je meteen een groot deel van dit soort 'diefstallen'

maxysaus

Hou eens op met dat schizofrene gedrag, ik weet dat je graag een vriend wil hebben, want die blijk je hier niet te vinden, maar iedereen weet dat jij die twee accounts al lang zelf beheerd. Het is ook best hopeloos als jullie om de 20 minuten overswitchen..

Uitlenen had al vanaf het begin bestraft moeten worden, maar dat kan nu gewoon simpelweg niet meer. Maar waarom zou je het überhaupt doen? Als je een item wil lenen, zonder dat je het als een pushverkoop wil laten zien, bied je er toch 100k op. Daarna weer 100k terug. En ja, het is obvious om te zien als je dat gelijk achter elkaar doet, maar je kunt het altijd nog een maandje bij je houden. Je houdt het dus niet erg tegen. Oplichting zou zo deels tegengehouden kunnen worden, maar ik vind het een beetje 'drastisch' dat het via de support zou moeten gaan om iets te willen ruilen of uitlenen. Dat is 'van de zotten', maar blijkbaar zijn er niet echt andere oplossingen. Een vast marktsysteem waarin je kunt aangeven wanneer je wat terugkrijgt en dat automatisch gebeurd, dat zou perfect zijn, maar nee dat is niet de bedoeling van de markt zegt men bij inno, we weten allemaal dat inno al heel veel op geld aast, maar daarvoor hoeft de markt in het wilde westen nog niet puur kapitalistisch te zijn....
 

Deleted User - 486404

Ik wil even een paar dingen duidelijk stellen zodat daar geen discussie meer over is en er meer aandacht kan besteed worden aan het idee en minder met bijzaken.

1) Leuk zo'n contract maar via de support kan dat nooit bindend zijn voor regelschending.

Er zijn momenteel drie officiële kanalen op The West waar de regels van kracht zijn en waarbij je door het The West team bestraft kan worden als je een overtreding begaat. Sommige van de sancties kunnen zelfs overkoepelend gaan:

- Het spel (blokkering/strafpunten)
- De support (support blokkering)
- Het forum (blokkering, waarschuwingen, infractions)

Alles wat je op deze kanalen zegt of doet, is officieel en is voor ons als team geldig als bewijs voor een schorsing.

'Jah maar dingen die je zegt in de support kunnen nooit regeltechnisch geldig zijn voor een sanctie in game :laugh:'


Leuk dat je dat denkt maar volgens regel §8 die je hebt geaccepteerd door het vinkje te zetten bij het vakje tijdens het registreren en door het spel te spelen, kan dat wel.

Waarom vertel ik dat? Een contract waarbij je een overeenkomst hebt via de support is dus regeltechnisch wel geldig om een sanctie uit te delen indien deze gebroken wordt. Sterker nog de support is het middel bij uitstek naast de admin tools van het spel om bewijs materiaal te verzamelen. Het kan door geen van beide partijen (ook niet door moderators) aangepast worden, al wat je zegt blijft blijvend bewaard. Ik zie dus geen enkel probleem dat dit regeltechnisch niet juist zou zijn als beide spelers zich vooraf via de support akkoord hebben verklaard met deze tijdelijke extra regels en de consequenties.

2) Waarom moet dit via de support? Kan dit niet beter via een functie in het spel ingevoerd worden? Of als dit niet kan, kan dan een moderator er niet voor zorgen dat een voorwerp niet doorverkocht ofzo kan worden?


Op dit moment is het niet mogelijk om een voorwerp in te stellen zodat het niet doorverkocht kan worden. We zullen het blijven aankaarten bij InnoGames voor een leenfunctie maar zolang dit er niet is, kunnen wij als support wel iets doen aan het feit dat er zoveel mensen worden opgelicht.

Dit moet per se via de support omdat je beiden akkoord moet gaan met een tijdelijke uitbreiding van de regels en de consequenties als je ze breekt. Daarom kan dit niet via een pb/chatgesprek ingame of via een pb op het forum naar een moderator.

3) Haha! Jij bent wel erg naïef als je denkt dat deze regeling het oplichten van mensen gaat oplossen. Dit gaat niets oplossen! :D:laugh:

Zo'n maatregel alleen lost inderdaad op zichzelf staand helemaal niets op. De support hoeft echter niet alle verantwoordelijkheid te nemen voor de daden van de spelers. De spelers zijn nog altijd verantwoordelijk voor hetgeen ze zelf doen. Een speler die aan jan en alleman zijn wachtwoord geeft, kan niet van de support verwachten dat zij het account gaan herstellen als een kwaadwillende speler het account verpest.

Dit wil niet zeggen dat wij als support geen maatregelen mogen nemen om spelers te beschermen en dat hoeven niet enkel preventieve maatregelen te zijn zoals campagnes om spelers alert te maken dat ze niet zomaar hun wachtwoord moeten doorgeven. Dit mogen ook maatregelen zijn waarbij de support extra toezicht houdt en/of extra sancties uitdeelt voor spelers die anderen oplichten en het spelplezier verzieken.
 

DeletedUser

Hou eens op met dat schizofrene gedrag, ik weet dat je graag een vriend wil hebben, want die blijk je hier niet te vinden, maar iedereen weet dat jij die twee accounts al lang zelf beheerd. Het is ook best hopeloos als jullie om de 20 minuten overswitchen..

hoe noemen ze dat, dubbele persoonlijkheid of zo ? :p (zoals Jikyll & Hide) (jaja foute schrijfwijze, i know)

Een directe permanente ban vind ik nog wel wat overdreven (mocht je dit bedoelen). Ik opteer eerder voor een systeem waarbij misbruik zich steeds een langer ban oplevert. Dus bijvoorbeeld: eerste keer misbruik: 1 week ban; tweede keer: 2 weken; 3de keer: 1 maand; 4de keer: 6 maanden; 5de keer = permanent.

mag ook 1 waarschuwing en de 2e keer directe ban zijn hoor ;)
 

DeletedUser15968

Anti diefstal

Persoonlijk ben ik afgelopen week bestolen, deze topic is het gevolg hiervan.

Mensen willen graag voor de Exclusieve set spullen lenen van mensen die dit bezitten, vervolgens krijg je het niet meer terug. Uiteraard is het via de markt in goed vertrouwen (uitgeleend) verkocht en zou dit terug geplaatst worden volgens de koper.

Veel spelers hebben er een sport van gemaakt om zoveel mogelijk spelers te bestelen en beginnen vervolgens een nieuw account, tot op heden kan er niets tegen gedaan worden en het spel word voor veel mensen verpest.
Omdat sommige mensen niet te vertrouwen zijn lijkt dit me een goed plan om dieven en oplichters aan te pakken, in het echt zijn er ook contract overeenkomsten of rechters die dieven aanpakken dus waarom hier niet?

Ik moet zeggen ik heb niet alle pagina's gelezen maar terwijl ik sommige dingen las bedacht ik het volgende, je hebt een koop en verkoop kopje op de markt, er zou een leen kopje aan toegevoegd kunnen worden met een aantal uren/ dagen hoelang je je item wil uitlenen. Zodra het aantal uren verstreken zijn kan de rechtmatige eigenaar zijn product weer ophalen bij de markt waar hij het item geplaatst heeft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser15968

ik lees wel veel keer 'als' in je post

dat zou al reden genoeg zijn om het niet te doen

nog wat..
speler 1 leent een olifantengeweer uit aan speler 2
speler 2 verkoopt het olifantengeweer aan speler 3

speler 3 heeft heel veel uit zijn invent verkocht om dat geweer te krijgen
speler 2 maakt zijn geld op

speler 1 wil zijn geweer terug

en nu????

Uitgeleende spullen moeten onverhandelbaar worden. kleine en simpele oplossing.
 

DeletedUser4007

kan dus (nog) niet doccie ;)

Overigens: dan heb ik het dus duidelijk over bewuste diefstal. Mensen kunnen natuurlijk ook de boel verkeerd hebben gepland ofzo. In dat geval vind ik straffen überhaupt geen handig idee, beter regel je iets tussen beide betrokkenen, om het op te lossen. Of het bewust is of niet weet je natuurlijk niet altijd zeker

heb je wel in de gaten dat je op deze manier een heel grijs gebied maakt waar veel fout kan gaan?

Om dit grijze gebied tegen te kunnen gaan, zou je eerder een korte tijdsperiode op de leen moeten zetten.
Zodat het item niet erg goed verhandeld kan worden, mocht er kwade wil in het spel zijn.
Hoe langer je iets uit leent, hoe moeilijker de bescherming van het item gaat worden:cool:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser8307

Kan je voortaan je eigen posts eens lezen voordat je ze post? Regels kan je niet half invoeren om er vervolgens aan te gaan sleutelen!
Daarnaast is maxy een professionele consultant in contractrecht dus als hij zegt dat het regeltechnisch niet mogelijk is dan geloof ik dat direct en vind ik het eerder triest dat jij dit op zo'n manier negeert.
WH

Ik heb dat ook niet gezegd. Lees mijn post maar eens na. Ik heb gezegd dat er eerst aan gesleuteld wordt alvorens ze in te voeren totdat het regeltechnisch wel mogelijk wordt.
En wat boeit mij nou wat je beroep is. Maar je hebt wel gelijk; alles wat jij zegt moet persé juist zijn, of je geeft er een draai aan totdat je vindt dat het klopt.
 

DeletedUser

Persoonlijk ben ik afgelopen week bestolen, deze topic is het gevolg hiervan.

Mensen willen graag voor de Exclusieve set spullen lenen van mensen die dit bezitten, vervolgens krijg je het niet meer terug. Uiteraard is het via de markt in goed vertrouwen (uitgeleend) verkocht en zou dit terug geplaatst worden volgens de koper.

Veel spelers hebben er een sport van gemaakt om zoveel mogelijk spelers te bestelen en beginnen vervolgens een nieuw account, tot op heden kan er niets tegen gedaan worden en het spel word voor veel mensen verpest.
Omdat sommige mensen niet te vertrouwen zijn lijkt dit me een goed plan om dieven en oplichters aan te pakken, in het echt zijn er ook contract overeenkomsten of rechters die dieven aanpakken dus waarom hier niet?

Ik moet zeggen ik heb niet alle pagina's gelezen maar terwijl ik sommige dingen las bedacht ik het volgende, je hebt een koop en verkoop kopje op de markt, er zou een leen kopje aan toegevoegd kunnen worden met een aantal uren/ dagen hoelang je je item wil uitlenen. Zodra het aantal uren verstreken zijn kan de rechtmatige eigenaar zijn product weer ophalen bij de markt waar hij het item geplaatst heeft.

En wie heeft jou bestolen? Sorry, ben net terug van vakantie ik loop een beetje achter.
 
ben nu twee keer bestolen:mad::mad:
Gelukkig ging het om een annie broekje. probleem is nu wel, dat ik niets meer uitleen
Bedankt lieve oplichters;)
 

DeletedUser8307

En wie heeft jou bestolen? Sorry, ben net terug van vakantie ik loop een beetje achter.

Wat heeft dit nu met het idee te maken?

OT: Nogmaals; goed idee. Mits (eventueel (!)) de nodige aanpassingen is dit perfect in te voeren.
 

DeletedUser

Persoonlijk vind ik dit voorstel ethisch niet verantwoord. Het is ieders eigen verantwoordelijkheid hoe hij het spel speelt.Daarmee bedoel ik dat als dit gefaciliteerd wordt dat het niet mogen aanvallen van bouwers straks ook niet meer mag door de support (slechts een voorbeeld). Oftewel hierdoor haal je de duidelijke grens weg. Daarnaast ben je aardig stupide als je je spullen op deze manier kwijt raakt.

Maar goed, dat waren de morele bezwaren van mijzelf. Dit voorstel is echter ook in conflict met de regels!
Om te beginnen heeft een mod geen enkele grondslag om zich op zodanige manier in het spel te mengen. Tenminste de regels zoals wij ze kunnen zien geeft dat niet. Oftewel, ook al wordt alles uitgevoerd conform het voorstel dan kan de bedrieger in feite op dit punt een sanctie ongedaan laten maken. Tenminste als het systeem eerlijk zou werken maar dat is uiteraard niet het geval.
Hierboven had ik het enkel over het maken van een zodanige regeling. Als de regeling in gebruik wordt genomen heb je nog een probleem namelijk dat het nergens in de regels staat. Dus je kan een schorsing krijgen terwijl dat nergens in de regels staat omschreven dat dat mogelijk is. Dus nog steeds is er op deze manier geen gerechtigde grondslag.

Uiteindelijk treedt er nog een probleem op namelijk dat in dit geval het niet meer als een verkooptransactie gezien wordt. Hierdoor zal het uitlenen van spullen onder de pushregels vallen en is het dus verboden. Kortom, de mods faciliteren dan een illegale bezigheid.

Dan heb je nog de praktische bezwaren. Zelfs als je alles hebt aangepast dat het wel mogelijk is, is het in de praktijk ondoenlijk. Wie gaat alles bijhouden? Dat gaat een flinke klus worden en zal een enorme claim leggen op de al schaarse tijd van de mods.
Verder wordt het eigendomsprincipe ongelofelijk ingewikkeld, veel te ingewikkeld zelfs.
Sterker nog, je legt je hele claim van je eigendom in handen van iemand die je totaal niet kent, geen verantwoordelijkheid aflegt (tenminste dat is nog nooit gebeurd ook al hoort het officieel wel) en waarvan hun subjectiviteit een alom bekend feit is. Dit lijkt mij een stuk risicovoller dan het op de oude manier uitlenen.

Concluderend kan ik dus wel zeggen dat dit een behoorlijk slecht en met name ondoordacht idee is. Het stelt me enorm teleur dat dit helaas door een mod is voorgesteld aangezien zij juist dit soort voorstellen op eenzelfde manier tegen het licht dienen te houden.

maxysaus

Dit is gewoon de beste reactie in het hele topic, complete nonsens dit idee als je het mij vraagt. Spelers moeten maar gewoon zelf actie ondernemen, door bijvoorbeeld non-stop een "dief" aan te vallen als vergelding, of hem zwart te maken op fora om anderen te waarschuwen. Een beetje eigen initiatief mag ook wel hoor, in plaats van aan het handje van de mods te lopen
 
Dit is gewoon de beste reactie in het hele topic, complete nonsens dit idee als je het mij vraagt. Spelers moeten maar gewoon zelf actie ondernemen, door bijvoorbeeld non-stop een "dief" aan te vallen als vergelding, of hem zwart te maken op fora om anderen te waarschuwen. Een beetje eigen initiatief mag ook wel hoor, in plaats van aan het handje van de mods te lopen

Jij speelt geen the-west meer ehh? :rolleyes: :unsure:
 
Bovenaan