• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Kerk uitbouw is belachelijk.

Dat neemt nog niet weg dat je idee slecht is. Daar gaat dit topic over, wanneer leer je het eens? Dit is geen 'kom gezamenlijk tot een goed idee' topic.



Tja een level 35 kerk is zo gebouwd, dat scheelt al aardig wat punten. Ik snap niet dat mensen niet op lange termijn denken. We denken wel op lange termijn wat forten betreft(ja als die weer uitgebouwd zijn is het alsnog overpowered), maar in die tijd blijft van iedere rivaliserende stad de kerk level 1? Wat een onzin. De nummer 2 stad heeft in die tijd misschien alweer 200k stadspunten erbij gebouwd, zo niet? Dan ligt het aan jezelf, je doet te weinig moeite.
Als andere steden het kunnen, waarom kan je eigen stad het dan niet? Ik vind het zon onzin dit topic. Mensen zien opeens dat steden met grote kerken bovenaan staan en dan zijn ze opeens overpowered? Ga er zelf is aan bouwen luie donders... Het komt vanzelf weer tot een verschil van misschien 50k punten omdat je geen bouwers meer hebt die de moeilijkheid aankunnen, nou dan mag je klagen als dat maar 5 kerklevels scheelt. Wat een scheve vergelijkingen hier, forten uitgebouwd kun je bijvoorbeeld maar zoveel punten halen met het HUIDIGE verschil tussen de kerken van de nummer 1 en onze stad..
ALLES KOMT GOED KINDEREN

en ditte dan? Of word ik 'per ongeluk' genegeerd?
 

DeletedUser

Willem, laat ik het anders zeggen. Die kerk veranderd toch niet. ;) Dus erover doorpraten heeft geen zin. Inno heeft het vast om een reden ingevoerd, aan ons die te accepteren.
 

Deleted User - 308552

Sommige mensen weten het verschil niet tussen een reactie, en boos worden op iets? Mmm, terug naar kleuterschool jij :p

Drogredenen horen niet na de basisschool :rolleyes: "jij lijkt het ook niet te begrijpen" hoort niet thuis in een discussie :) Maar we gaan verder met de echte argumenten :)

De kerk levert zeer veel punten op en naar mijn mening is het niet gebalanceerd. Jij bent het er niet mee eens, maar je zegt dus alleen dat we meer bouwers in onze steden moeten hebben. De meeste spelers zijn geen puur bouwer, niet iedereen vindt die speelstijl leuk. Kortom: er zijn niet genoeg bouwers om elke kerk uit te bouwen naar (bijvoorbeeld) level 40.

Tja een level 35 kerk is zo gebouwd, dat scheelt al aardig wat punten. Ik snap niet dat mensen niet op lange termijn denken. We denken wel op lange termijn wat forten betreft(ja als die weer uitgebouwd zijn is het alsnog overpowered), maar in die tijd blijft van iedere rivaliserende stad de kerk level 1? Wat een onzin. De nummer 2 stad heeft in die tijd misschien alweer 200k stadspunten erbij gebouwd, zo niet? Dan ligt het aan jezelf, je doet te weinig moeite.
Als andere steden het kunnen, waarom kan je eigen stad het dan niet? Ik vind het zon onzin dit topic. Mensen zien opeens dat steden met grote kerken bovenaan staan en dan zijn ze opeens overpowered? Ga er zelf is aan bouwen luie donders... Het komt vanzelf weer tot een verschil van misschien 50k punten omdat je geen bouwers meer hebt die de moeilijkheid aankunnen, nou dan mag je klagen als dat maar 5 kerklevels scheelt. Wat een scheve vergelijkingen hier, forten uitgebouwd kun je bijvoorbeeld maar zoveel punten halen met het HUIDIGE verschil tussen de kerken van de nummer 1 en onze stad..
ALLES KOMT GOED KINDEREN

Ok Jordes, ik ga een poging wagen om je Wall of Text aan te vallen :p

Wat ik hierboven all gezegd heb, niet iedere stad kán een bouwer hebben die puur bouwen is, daar zijn simpelweg te weinig puur bouwers voor. Kortom, niet alle steden (ook niet in de top 15) kunnen hun kerk even ver uitbouwen en een verschil van 10 levels levert al een behoorlijk verschil op qua punten, hier komt een voorbeeld van het moment van schrijven:
NL7:
DC Batite, kerk lvl 50, 94% uitgebouwd naar het volgende level
QWIRC, kerk lvl 56, 59% uitgebouwd naar het volgende level

DC heeft 182001 stadspunten
QWIRC heeft 212678 stadspunten
212678 - 182001 = 30677
het verschil qua level van de kerk is 5,65 levels.

30677 / 5,65 = 5429 punten per level. Kan natuurlijk zijn dat dit niet klopt, ik ben geen bouwer... :p

Als je dit vergelijkt met een volledig uitgebouwde stad met een kerk van level 1 à 49800 punten, zie je dat dit wel behoorlijk veel punten / level zijn. Daarom ben ik van mening dat het aantal punten voor een level van de kerk niet zo hoog moet zijn en gewoon op een aantal dat misschien net iets hoger is dan de andere gebouwen (en constant is). Zo is er in ieder geval iets meer balans tussen de gebouwen zelf en daardoor ook meer balans tov de andere activiteiten in het spel.

Maar het is fijn om te weten dat alles goed komt JorDes :laugh:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser6244

Zoals jordy volgens mij al zei, op een gegeven moment wordt de moeilijkheid erg hoog, en zal het dus nog maar heel langzaam (of zelfs niet meer) stijgen. Terwijl steden die niet zo met de kerk bezig waren (laten we zeggen 100.000 punten), nog lang door kunnen bouwen. De voorsprong is dus maar tijdelijk.

Ofwel, iedereen met wat doorzettingsvermogen en goede wil, komt over enkel maanden op ongeveer hetzelfde aantal punten uit. :)
 

DeletedUser15117

30677 / 5,65 = 5429 punten per level. Kan natuurlijk zijn dat dit niet klopt, ik ben geen bouwer... :p

Aantal punten die nodig zijn hangen af van het lvl, om bijvoorbeeld van lvl 50 naar 51 zijn 5100 punten nodig en van lvl 56 naar 57 5700.

Zoals jordy volgens mij al zei, op een gegeven moment wordt de moeilijkheid erg hoog, en zal het dus nog maar heel langzaam (of zelfs niet meer) stijgen. Terwijl steden die niet zo met de kerk bezig waren (laten we zeggen 100.000 punten), nog lang door kunnen bouwen. De voorsprong is dus maar tijdelijk.

Ofwel, iedereen met wat doorzettingsvermogen en goede wil, komt over enkel maanden op ongeveer hetzelfde aantal punten uit. :)

Als je maanden voor jaren vervangt is dit het waarschijnlijke scenario denk ik.
 

Deleted User - 308552

Aantal punten die nodig zijn hangen af van het lvl, om bijvoorbeeld van lvl 50 naar 51 zijn 5100 punten nodig en van lvl 56 naar 57 5700.

Ok, dat wist ik niet, bedankt voor de info :)


Dan blijft het punt dat de kerk meer punten oplevert dan de rest van de stad, dat lijkt me wel een beetje overkill :o
 

DeletedUser10161

Het probleem is ni dat het mogelijk is om bij te benen.

Het is mss idd mogelijk om binnen een paar maanden ook een hele hoge kerk te hebben. Maar wat als we onze tijd gebruiken door te duelleren?
Dan kunnen we nog 10 jaar zitten duelleren, dan nog zullen we de hoge kerken niet voorbij zijn.

Het probleem is in mijn ogen niet dat iedereen de kerk zo hoog kan bouwen, maar meer dat de tijd die stadspunten omlevert helemaal uit balans is.
 

DeletedUser

Of je neemt een paar bouwers aan, en dan been je het wel weer bij. :rolleyes:
 

DeletedUser6244

Het probleem is ni dat het mogelijk is om bij te benen.

Het is mss idd mogelijk om binnen een paar maanden ook een hele hoge kerk te hebben. Maar wat als we onze tijd gebruiken door te duelleren?
Dan kunnen we nog 10 jaar zitten duelleren, dan nog zullen we de hoge kerken niet voorbij zijn.

Het probleem is in mijn ogen niet dat iedereen de kerk zo hoog kan bouwen, maar meer dat de tijd die stadspunten omlevert helemaal uit balans is.

Als je die tijd gebruikt om te duelleren, is dat je eigen keuze.. Zoals jordy zegt, neem een paar bouwers aan en je hebt na een paar maanden de grootste kerken van de wereld wel bijgebeend.

JA< duelleren levert veels te weinig op in vergelijking met stadsuitbouw. maar je hebt dan ook een speciale duelranglijst, voor als je wilt duelleren ;) Als je wilt duelleren voor je stad, zoek dan een stad met zmd en de top 20 moet te halen zijn (maar daar blijft het dan ook bij :))
 

DeletedUser4468

Als je die tijd gebruikt om te duelleren, is dat je eigen keuze.. Zoals jordy zegt, neem een paar bouwers aan en je hebt na een paar maanden de grootste kerken van de wereld wel bijgebeend.

JA< duelleren levert veels te weinig op in vergelijking met stadsuitbouw. maar je hebt dan ook een speciale duelranglijst, voor als je wilt duelleren ;) Als je wilt duelleren voor je stad, zoek dan een stad met zmd en de top 20 moet te halen zijn (maar daar blijft het dan ook bij :))

Dit voorbeeld is vaker aangehaald in dit topic, maar toch:
Western Meadow

100.000 duelpunten, en toch net op plaats 11...

Nr. 1 duels van NL, en toch staan al die steden met 2 bouwers hoger...

Beetje krom...
 
qua tijdsindeling is het zwaar uit balans, dat is wat je bedoelt denk ik en dat klopt, maar als je realistisch denkt. Wat zou je stad beter maken, om het groter te maken, om gevreesd te zijn door duellanten of meer macht te hebben door veel forten. Ik denk dat je stad groter maken realistisch gezien de meeste bron van punten zou moeten zijn, maar het is iets te overpowered, daar ben ik het mee eens. Het is jammer dat het alleen de kerk is, want alsof je een kerk gaat maken van 1km breed en lang...

Nogmaals het is erg uit balans(momenteel), maar binnen een jaar kun je met niet zo heel veel moeite de kerk al rond de level 40 maken, als je de wil maar hebt. Je hoeft hier niet eens een puur bouwer voor te zijn. Zelfs als duellanten stad is er heus wel 1 bouwer te krijgen... Ik vind dat een heel slap excuus, misschien is het wel een zwakke duelschakel in je stad erbij, maar goed die moet je maar beschermen(just like old days). Als je de moeite niet neemt om de kerk uit te bouwen, dan blijft dat puntenverschil idd heel groot. Net als dat er 1 stad al bijna uitgebouwd is en 1 stad 500 punten, dan ga je toch ook niet klagen?
De verhouding tussen mijn voorbeeld en de kerk is natuurlijk wel heel groot, maar het komt op hetzelfde neer, je zult moeten werken om in de top te komen en dat is nu nog steeds het geval, alleen kan het iets langer duren. In de tijd die nu verstreken is op colorado heeft neelis in zijn eentje de kerk zo hoog gebracht, waarom zouden de topsteden het niet gemakkelijk kunnen bijhouden, ik neem aan dat zij tenslotte nog meer bouwers zullen hebben...
 

DeletedUser6244

Dit voorbeeld is vaker aangehaald in dit topic, maar toch:
Western Meadow

100.000 duelpunten, en toch net op plaats 11...

Nr. 1 duels van NL, en toch staan al die steden met 2 bouwers hoger...

Beetje krom...

Waar zeg ik dat het niet krom is?

sterker nog, ik zeg zelfs dat ik het daar mee eens ben : 'duelleren levert veels te weinig op in vergelijk met stadsuitbouw.'
 

Deleted User - 308552

Zeg ik het dan goed als ik stel dat iedereen het er over eens is dat de kerkuitbouw niet in balans is met de andere aspecten van het spel?
 

DeletedUser15117

Je moet alleen jordy eeftink nog ff overtuigen, daar kan je je nog op uitleven :)
 
Ja tanais daar is iedereen het wel mee eens, maar je kunt het ook anders bekijken--> Doe wat moeite en je kunt het ook krijgen, zo lastig is het niet de eerste levels. Het kost alleen tijd. Na verloop van tijd zal alles weer ongeveer gelijk zijn, dus mensen klagen teveel.

En alsnog, iedereen is het met dat eens, maar niet met dit IDEE en daar gaat dit hele topic over......... als het goed is...
 

DeletedUser15463

Ja tanais daar is iedereen het wel mee eens, maar je kunt het ook anders bekijken--> Doe wat moeite en je kunt het ook krijgen, zo lastig is het niet de eerste levels. Het kost alleen tijd. Na verloop van tijd zal alles weer ongeveer gelijk zijn, dus mensen klagen teveel.

En alsnog, iedereen is het met dat eens, maar niet met dit IDEE en daar gaat dit hele topic over......... als het goed is...
helaas voor jou is is niet iedereen het met jouw lezing eens.
Genoeg hebben al aangeven dat er wel degelijk gedacht kan worden aan stadsverval en of fortschade zonder nieuwe goederen in te voeren.

Maar net als met het luisteren in een FG, lees je daar over heen.
Of niet Jordes?...Tegen de linker muur aan. :blink:
 
Bovenaan