• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Kerk uitbouw is belachelijk.

Deleted User - 308552

Ik vind het op zich geen slecht idee, hoewel het wel iets beter uitgewerkt kan worden. Denk aan bijvoorbeeld alleen het verminderen van het aantal gebouwenpunten en het automatisch unlocken van de uitbouw. Zo zijn er geen producten nodig, maar moeten de bouwers wel blijven bouwen. Het is maar een ideetje.
 

DeletedUser15463

Ik vind het op zich geen slecht idee, hoewel het wel iets beter uitgewerkt kan worden. Denk aan bijvoorbeeld alleen het verminderen van het aantal gebouwenpunten en het automatisch unlocken van de uitbouw. Zo zijn er geen producten nodig, maar moeten de bouwers wel blijven bouwen. Het is maar een ideetje.
Precies, je kan fortverval na volledige uitbouw zonder goederenverval invoeren.
Dan blijft over, Geld en bouw.

Oorspronkelijk geplaatst door JorDes

Wat ik wel grappig vind, dit topic is PUUR na aanleiding van de stad The Capital op Colorado gemaakt, ik kan nu objectief en subjectief oordelen:
Subjectief: Kunnen jullie het soms niet hebben dat The Capital door dit nummer 1 staat op Colorado? Is dat de reden dat ik nu reacties zie van mensen die ik anders NOOIT op dit forum zie? Die toevallig ook nog in Colorado spelen? Nou ik vind het zeer kinderachtig dat dit topic word gemaakt..

De topic is niet puur naar aanleiding van de positie van The Capitals gemaakt, maar om het feit dat dit plaats heeft op elke wereld.

Ik zal er verder geen doekjes om winden. The Capitals is wel een perfect voorbeeld van een stad die niets maar dan ook NIETS op de eerste plek te zoeken heeft.
1 The Capital 207576 200187 0 7355 0 43 34
De kerk alleen is met 150000 bouwpunten 3 x groter dan de stad
De doodgraver staat diep in het rood en een fort is niet in bezit.
Het is niets meer dan een nest bouwers waar geen kruid tegen gewassen is, al zal ik het jullie niet kwalijk nemen, want het spel laat het toe.


Nog een vraag , heeft het feit dat mensen die anders nooit op dit forum verschijnen geen recht van posten, of nog erger, geen recht op een mening?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Let wel: de reden dat momenteel steden met grote kerken bovenaan staan is omdat de forten nog niet geheel uitgebouwd zijn. Als dit eenmaal gebeurt is, en dat zal nog een paar maanden in beslag nemen denk ik, zie je ze weer afzakken tot ongeveer de 5e plaats. Met uiteraard uitschieters naar boven en onder. :)
 

DeletedUser6244

Voor de forten is het een slecht idee, vind ik. Daar moet je bv al een dikke 1,5K hout voor hebben. Met de kerk vind ik het zeker goed. Kijk maar naar the capital op colorado, door nuggetnoob Neelis(die bouwer is) hebben ze 20K punten, waarvan 19K door bouwers. Als de forten worden weggenomen uit dit idee is het zeker 5/5

nuggetnoob neelis ? wees blij dat hij nuggets gebruikt, zonder zulke mensen zou jij niet kunnen spelen ;) (ik ga er vanuit dat jij non-premium bent?) bovendien is neelis een van de meest ervaren spelers van .nl, en zijn succes zal dan ook zeker niet (enkel) te danken zijn aan zn nuggets

Ha ben je gek geworden ofso? Ga jij ff al die forten weer opbouwen? Wat een belachelijk idee. Hoeveel kost het wel niet om een fort te bouwen überhaupt? Als jouw fort elke keer de pineut is, kun je blijven bouwen.... Ook duurt ELK gevecht wel rond de 30 rondes, dus dat betekent 300 bouwpunten eraf per gebouw? I Don't Think so. We mogen nu al blij zijn als er wat mensen überhaupt wat zoeken voor de forten... Mensen doen liever andere dingen.

Wat ik wel grappig vind, dit topic is PUUR na aanleiding van de stad The Capital op Colorado gemaakt, ik kan nu objectief en subjectief oordelen:
Subjectief: Kunnen jullie het soms niet hebben dat The Capital door dit nummer 1 staat op Colorado? Is dat de reden dat ik nu reacties zie van mensen die ik anders NOOIT op dit forum zie? Die toevallig ook nog in Colorado spelen? Nou ik vind het zeer kinderachtig dat dit topic word gemaakt..

Objectief: De kerk heeft is naar mijn mening te veel punten waard, mocht deze dalen zodat het ook een beetje gebaseerd is op de rest van de uitbouwmogelijkheden, de stad kan tot 49600 gebouwd worden denk ik zonder dat de kerk uitgebouwd kon worden. Nu heb je met een level 54 kerk(neem het voorbeeld The Capital) 19972 punten voor de stad alleen. Dit is natuurlijk volkomen belachelijk vergeleken met de rest, de rest van de stad opbouwen, want dit levert 'slechts' 49600 punten op. Ook is het uit verhouding met idd de forten, want deze kunnen slechts tot 19500 punten gebouwd worden. De kerk geeft naar mijn mening dus veel te veel punten, maar vergeet niet dat het 3,5x zo lang duurt om een kerk 1 level omhoog te brengen dan een geweermaker van level 14 naar 15. Als je je nog herinnerd hoe lang dat duurde, zijn de bouwpunten die voor 1 level nodig zijn misschien iets meer in verhouding. Toch levert het te veel punten op, daar ben ik het mee eens, maar als dit topic nou voor Colorado was gemaakt, dan vond ik het geen probleem, want nu zie ik het slechts op subjectief vlak als jaloezie.

Ik ben het volstrekt oneens met je idee, maar vind dat er wel wat veranderd moet worden qua verhoudingen. Kom met een nieuw idee en misschien heb je mijn mening voor, maar de aanleiding naar dit topic überhaupt blijft gewoon laag.

waar blijft de +1 knop, helemaal mee eens :)

Precies, je kan fortverval na volledige uitbouw zonder goederenverval invoeren.
Dan blijft over, Geld en bouw.

De topic is niet puur naar aanleiding van de positie van The Capitals gemaakt, maar om het feit dat dit plaats heeft op elke wereld.

Ik zal er verder geen doekjes om winden. The Capitals is wel een perfect voorbeeld van een stad die niets maar dan ook NIETS op de eerste plek te zoeken heeft.
1 The Capital 207576 200187 0 7355 0 43 34
De kerk alleen is met 150000 bouwpunten 3 x groter dan de stad
De doodgraver staat diep in het rood en een fort is niet in bezit.
Het is niets meer dan een nest bouwers waar geen kruid tegen gewassen is, al zal ik het jullie niet kwalijk nemen, want het spel laat het toe.

doodgraver van sonuwe staat nog stukken dieper in het rood, hebben die daar dan ook niks te zoeken? begrijp niet wat de doodgraver te maken heeft met nummer 1 stad.. (zeker niet aangezien je enkel nummer 1 stad wordt door doodgraver als je een stel immens pro zmd hebt)
 
Op Briscoe zag je hetzelfde anders hoor, ik neem aan dat op iedere wereld de steden met de grootste kerken bovenaan staan ook.
En dit spel is juist leuk -vind ik- wanneer mensen onderling goed samenwerken. De benodigdheden voor een fort zijn sinds de update bizar, maar een actieve stad kan dat uiteindelijk voor elkaar krijgen.

Een stad (willekeurige fictieve stad, begrijp me goed) met 10 bouwers die verder nooit ergens in het spel opduiken, zouden door alleen al hun AP op te maken aan kerkuitbouw gewoon een top-positie kunnen in nemen.

Je bent het verder gelukkig met DB eens dat die kerkpunten volkomen uit balans zijn. Voel je daarnaast alsjeblieft niet zo aangevallen zeg, er werd geen naam genoemd, het gaat puur om het fenomeen kerkuitbouw, op welke wereld dan ook...

Tuurlijk is het leuke eraan dat er samenwerking nodig is en die situatie die je schetst, 10 bouwers met premium, tja bouwer zijn is tegenwoordig de toekomst, neelis krijgt nu 1,5k xp per keer uitbouwen, dus als je een paar van zulke bouwers hebt zullen die actief uitbouwen--> Wij hebben er maar 1! Je zou je ook kunnen afvragen, waarom kunnen jullie niet 1 bouwer verslaan met bouwen?

Als er op andere werelden steden ook al met kerken bovenaan stonden, waarom komt het topic dan nu pas?
Ook zijn de forten gereset en betekent dat op de oude werelden automatisch de steden met de meeste punten bovenaan stonden, dit blijft natuurlijk omdat de forten zoals the simmies nog lang niet uitgebouwd zijn, want eerder was het ook niet zo. Nu op Colorado The Capital blijft uitlopen dacht de maker van dit topic zeker, hier moet ik wat op bedenken want dit slaat nergens op(puur uit eigenbelang dus vermoed ik)

Tot nu toe heeft nog niemand het gehad over het idee zelf, maar over de invloed van de kerk zelf hedendaags, maar dit idee slaat natuurlijk nergens op, kom met een beter idee of sluit dit topic gewoon..
 

DeletedUser15463

Nu op Colorado The Capital blijft uitlopen dacht de maker van dit topic zeker, hier moet ik wat op bedenken want dit slaat nergens op(puur uit eigenbelang dus vermoed ik)

Tot nu toe heeft nog niemand het gehad over het idee zelf, maar over de invloed van de kerk zelf hedendaags, maar dit idee slaat natuurlijk nergens op, kom met een beter idee of sluit dit topic gewoon..
Ook op Briscoe ben ik actief, en je zag voor de 2.0 dat de stad Blitz met op dat moment de grootste kathedrale bovenaan stond.
Ondanks dat Puerto, de helft van alle forten in bezit had.
Nu zie je Briscoe triomph de grootse kerk hebben en staan daarom nr.1.
Ik weet niet van de andere werelden en buitenlandse servers, maar ik durf te wedden, dat het daar niet anders is.



Ik verkondig mijn idee over de krome situatie en de ontwikkelaars bekijken maar wat ze er mee doen of niet doen.

En eigenbelang, Ja dat klopt.
Ik heb er belang bij dat niet alleen de bouwers eer van hun werk hebben, maar ook de fortvechters en duellanten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser14705

Wel jammer dat het hier ontaardt in een colorado-discussie over the capital...

Het probleem is er m.i. zeker en het is top dat DB het debat aanzwengelt.
Daarentegen vind ik het idee van schade aan gebouwen niet de beste oplossing ervoor.

Maar goed, jullie kennen me van Blitz. Ook een stad die een tijd top heeft gestaan door kerkuitbouw.
Maar ik moet toegeven dat (op vlak van fortgevechtkwaliteit) Blitz toen zeer middelmatig was.
Vandaag op briscoe hebben ze een opkomst van gemiddeld 5 mensen ongeveer en staan ze nog steeds 4de als stad... vertekend beeld? zonder twijfel.

Volgens mij zijn fortgevechten het meest relevante criterium om een stad te beoordelen. Die zijn namelijk altijd een collectieve prestatie, plus er komt altijd een deeltje diplomatie bij kijken.
Kerkuitbouw is meer een individuele prestatie van één of enkele bouwers in een stad.
Duels zijn mossel noch vis, meestal trekken individuele duellanten een doodgraver omhoog ... maar in tegenstelling tot kerkuitbouw kan dit nog dalen met verloren duels van andere stadsleden.

Ach, op het eind van de rit: waar is die ranglijst belangrijk voor? Als je echt een stad moet beoordelen om een bepaalde beslissing te maken, haal er dan gewoon westforts bij en bekijk hun leden en de doodgraver.
 

DeletedUser13404

Om even verder te denken: dan moet er ook iets gedaan worden aan de duelpuntenbalans!
Mijn stadje in briscoe is al 2 jaar non-stop hardcore aan het ZMD-duelleren, en wat hebben we daarmee bereikt? een luttele 100.000 duelpunten en een 25e plaats ofzo, terwijl je door je kerkje uit te bouwen op een maand tijd al ver boven onze stad staat... Innogame logica zeker? :huh:
 

DeletedUser15463

Om even verder te denken: dan moet er ook iets gedaan worden aan de duelpuntenbalans!
Mijn stadje in briscoe is al 2 jaar non-stop hardcore aan het ZMD-duelleren, en wat hebben we daarmee bereikt? een luttele 100.000 duelpunten en een 25e plaats ofzo, terwijl je door je kerkje uit te bouwen op een maand tijd al ver boven onze stad staat... Innogame logica zeker? :huh:
Hey Zezema,
Bekijk je stad eens en beeld je in dat alle steden weer gewoon 50k punten zijn.
Waar zou je stad dan staan?
Gegarandeerd een top10 plek.
Wat zeg ik?...nu de forten nog niet uitgebouwd zijn en de fortsteden nog niet heel veel forten in bezit hebben, zou je met kop en schouders nr1 staan :D

Duel punten en fort punten zijn prima zoals ze zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser8307

Geen slecht idee, enkel voor een stad dan. Forten zijn al moeilijk genoeg uit te bouwen. ;) Het mag echter ook zo blijven van mij.
 

DeletedUser7902

Om even verder te denken: dan moet er ook iets gedaan worden aan de duelpuntenbalans!
Mijn stadje in briscoe is al 2 jaar non-stop hardcore aan het ZMD-duelleren, en wat hebben we daarmee bereikt? een luttele 100.000 duelpunten en een 25e plaats ofzo, terwijl je door je kerkje uit te bouwen op een maand tijd al ver boven onze stad staat... Innogame logica zeker? :huh:

sinds wanneer is briscoe al 2 jaar oud?
 
arizona is dat al ongeveer 1 maand :)
en ik vind dat duelpunten eerlijk zijn, en fortpunten eerlijk zijn, maar de kerk is toch een beetje te grootheeft toch een beetje té veel invloed, zeker nu er nog maar 42 forten zijn op de hele map; vroeger kon je nog concurreren met een stad met zo'n kerk, maar nu lukt dat helemaal niet meer
 

DeletedUser13404

Hey Zezema,
Bekijk je stad eens en beeld je in dat alle steden weer gewoon 50k punten zijn.
Waar zou je stad dan staan?
Gegarandeerd een top10 plek.
Wat zeg ik?...nu de forten nog niet uitgebouwd zijn en de fortsteden nog niet heel veel forten in bezit hebben, zou je met kop en schouders nr1 staan :D

Duel punten en fort punten zijn prima zoals ze zijn.

Helaas, DB666, hoe graag ik ook DB6'en zie; geef ik je ongelijk!
Want: als je alles op 0 zet, zijn de kerken veel snel uitgebouwd dan je kan volgen met duels! Duelpunten gaan gewoon veel te traag :mad:
 

DeletedUser13404

arizona is dat al ongeveer 1 maand :)
en ik vind dat duelpunten eerlijk zijn, en fortpunten eerlijk zijn, maar de kerk is toch een beetje te grootheeft toch een beetje té veel invloed, zeker nu er nog maar 42 forten zijn op de hele map; vroeger kon je nog concurreren met een stad met zo'n kerk, maar nu lukt dat helemaal niet meer

Is er ook maar één stad, die in top 10 staat die iets betekent in duelleren?
Nee. Alles duellanten steden staan onherroepelijk vanonder :|
 
Is er ook maar één stad, die in top 10 staat die iets betekent in duelleren?
Nee. Alles duellanten steden staan onherroepelijk vanonder :|

i know, best jmmr, en ik vindt zmd's niet noob, aangezien ze dat wél zijn en dus ook alleen andere noobs kunnen duelleren waardoor pro-spelers als ik er geen last van hbbn :cool:
 

DeletedUser15463

Misschien had ik de kop moeten veranderen.

'Kerk uitbouw is belachelijk' wordt: Hoe houden we bouwers belangrijk zonder een Notre Damme in elk dorp

Stadsverval en fortschade is het antwoord, en stoppen met ongelimiteerd kerkje bouwen.
Eenzijdig en en brainloos werk wordt beloond met een nr1 positie. Daar gaat het om.

Ik hoop dat de ontwikkelaars deze topic lezen, en gaan brainstormen.

Mijn voorstellen over de mate van schade zijn noob.
Daarom is deze discussie goed :).
Er zijn ongetwijfeld mensen van inno die dat beter kunnen inschatten.
Of ben ik naïef?
De zelfde mensen zagen ook niet in, dat ze de kerk het belangrijkste onderdeel van THE WEST hebben gemaakt. :laugh:

Ik vermoed, dat de SGP bij INNOGAMES aan de macht is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het Nederelandse forum lezen ze niet, enkel op het Engelse en Duitse forum zitten devs dus zal je er mee naar daar moeten trekken. En in principe moet er daaarvoor eerst hier een poll komen (aan te vragen door dit gewoon in dit topic te posten en te hopen dat een mod het ziet) waarbij minstens een bepaald percentage (ik weet niet meer hoeveel precies) voor het idee is.
 
Bovenaan