• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Kerk uitbouw is belachelijk.

DeletedUser15463

Voorstel

Het ongelimiteerd uitbouwen van een kerk is belachelijk.
Dit is puur om de bouwers aan het werk te houden.
Nadeel is dat op deze manier steden in de top staan die geen duelpunten of fortpunten hebben.
Je krijgt hierdoor een scheef beeld.
Niet de beste stad staat boven aan, maar de stad met de beste bouwers verwerven zich de nr1 positie.

Een mooie oplossing voor dit zou kunnen zijn :STADSVERVAL en FORTVERVAL

stadsverval zou je kunnen toepassen door bijvoorbeeld de gebouwlvls te laten terug lopen na een periode van 1 maand. Zo moet de stad onderhouden worden om op niveau te blijven.


Fortverval kan je invoeren door schade aan forten te creeren na een fg.
Zo zal er bebouwd moeten worden om de schade op te heffen.



Details

Na een maand lopen de gebouwlvls langzaam terug. Laten we zeggen met 100 bouwpunten per gebouw per dag.
Zodra een gebouw weer 100% is, is deze safe voor een maand.

Bij forten
Tijdens een FG loopt een fort schade op.
100bouwpunten per gebouw en toren en muur per 10 gevochten rondes.
Als er niets aan gedaan wordt, krijg je dus forten die uiteindelijk weer tot de grond moeten worden opgebouwd. Kwestie van uitbouwen dus na een fg.
De stadspunten en fortpunten zijn gekoppeld aan de stadspunten in de ranglijst en hebben dus invloed op de ranglijst.

Misbruik
Is er niet, is niet te beinvloeden naar mijn weten.

Samenvatting
Weg met die dorpjes die stuk voor stuk een kathedraal hebben staan.
Zij hebben geen recht op de nr1 positie.
Een kerk is weer max lvl 10
Terug naar de steden die het verdienen nr1 te staan.
Door forten en stadsonderhoud blijven bouwers actief en is er ten aller tijde werk aan de winkel.

Administratie
Is dit idee volgens de richtlijnen voor het posten van een idee? Ja
Heeft dit idee iets te maken met de reeds voorgestelde ideeën? Nee



Greets DB
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser4468

Ik begrijp er alles aan, maar toch wil ik je aanraden de richtlijnen te gebruiken.

Anders zit er straks zo'n slot op:

images

En dat wil je toch niet:unsure:
 

DeletedUser

verder is dit idee volgens mij al eens voorgesteld (in ieder geval met die forpunten is al eens voorgesteld).
 

DeletedUser15463

hey jos,
Zou mooi zijn dat je een beetje mee denkt ipv een wannebee mod te zijn.
:laugh:
Nu brengt een bouwer met 24 ap per uur veel bouwpunten in een stad.
Een duellant die 24 ap verbruikt aan 2 duels en daar maar 1 van weet te winnen ,geen punten in.
Door verval in de stad en schade aan forten, blijven bouwers belangrijk.
Nu is het zo dat de stad die de grootste kerk heeft nr 1 staat op alle werelden.
Dat is te zot en zo is het spel nooit bedoeld.
Het hele idee om ze te kunnen laten door bouwe om hun karakter aan het werk te houden is zijn doel duidelijk voorbij geschoten.
Ze hebben nu te veel invloed op de ranglijst.

Los van of een plan als dit nu meer of in mindere mata al eens geopperd zou zijn.
Het gaat mij niet om iets nieuws te bedenken.
Het gaat mij er om, om te kijken of we het bouwen belangrijk kunnen houden zonder dat het inhoud dat nu de grootse kathedraal op nr 1 in de ranglijst staat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Nee, een fort uit de grond stampen kost ontzettend veel producten die supermoeilijk te vinden zijn. Je bouwt een stad en als iemand daarna verder gaat aan de kerk so be it. Wil je de nr. 1 positie moet je ook aan de kerk gaan bouwen.

Motion denied
 
Helemaal voor, laar alleen als het verval in verhouding staat met het lvl van dit gebouw, en dan mag het niet gebeuren bij spooksteden :p
Ik ben wel tegen fortschade ;)
 

DeletedUser4468

Van mij mag je wel de stadspunten die de kerk geeft verlagen.

Maar van onze steden en forten blijf je af...
 

DeletedUser15463

Maak er maar een propje van.
Alles blijft bij het oude.
Beste stad met de meeste forten, meeste duelpunten...niets waard.
Stad met Kathedraal...ja dat is een echte nr 1..
De verhouding klopt van geen kant
De groeten
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser15127

Ik ben het ook helemaal met DB eens, vind het een goed voorstel.
Wat hij zegt over AP die een duellant inbrengt ten opzichte van een bouwer en hoe dat stadspunten oplevert snijdt gewoon hout.

Maar het grootste probleem zit er in dat je forten kan afpakken, steden plat kunt duelleren, in ieder geval kunt probéren (als je graag voor die ranglijst gaat) om punten af te pikken en zelf op te bouwen.

Die kerk is onaantastbaar, je kunt alleen proberen veel full-bouwers binnen te halen, maar wie wil dat nou?

Ter overpeinzing: als er zo'n immense kathedraal in een stadje zonder soldaten of duellanten midden in het Wilde Westen zou staan zou dat allerlei desperados aantrekken. ;)

Laat het dan mogelijk zijn die kerk te plunderen of aan te vallen.....
Die punten moeten (net als fortpunten, stadsledenpunten, duelpunten) door andere steden kunnen worden uitgedaagd/afgepakt.
 

DeletedUser

die fortschade vindt ik belachelijk als je wilt dat wij opnieuw 500 katoen gaan zoeken nee hoor daar zie je me niet aan beginnen jij miss wel maar ik niet DB
 

DeletedUser15363

Voor de forten is het een slecht idee, vind ik. Daar moet je bv al een dikke 1,5K hout voor hebben. Met de kerk vind ik het zeker goed. Kijk maar naar the capital op colorado, door nuggetnoob Neelis(die bouwer is) hebben ze 20K punten, waarvan 19K door bouwers. Als de forten worden weggenomen uit dit idee is het zeker 5/5
 

DeletedUser

Het forten laten vervallen heeft ook een punt, het helpt wel goed tegen het probleem dat teveel mensen verdedigen.
 

DeletedUser15463

100 ap schade aan een gebouw is niet een volledig lvl naar mijn weten
 
Ha ben je gek geworden ofso? Ga jij ff al die forten weer opbouwen? Wat een belachelijk idee. Hoeveel kost het wel niet om een fort te bouwen überhaupt? Als jouw fort elke keer de pineut is, kun je blijven bouwen.... Ook duurt ELK gevecht wel rond de 30 rondes, dus dat betekent 300 bouwpunten eraf per gebouw? I Don't Think so. We mogen nu al blij zijn als er wat mensen überhaupt wat zoeken voor de forten... Mensen doen liever andere dingen.

Wat ik wel grappig vind, dit topic is PUUR na aanleiding van de stad The Capital op Colorado gemaakt, ik kan nu objectief en subjectief oordelen:
Subjectief: Kunnen jullie het soms niet hebben dat The Capital door dit nummer 1 staat op Colorado? Is dat de reden dat ik nu reacties zie van mensen die ik anders NOOIT op dit forum zie? Die toevallig ook nog in Colorado spelen? Nou ik vind het zeer kinderachtig dat dit topic word gemaakt..

Objectief: De kerk heeft is naar mijn mening te veel punten waard, mocht deze dalen zodat het ook een beetje gebaseerd is op de rest van de uitbouwmogelijkheden, de stad kan tot 49600 gebouwd worden denk ik zonder dat de kerk uitgebouwd kon worden. Nu heb je met een level 54 kerk(neem het voorbeeld The Capital) 19972 punten voor de stad alleen. Dit is natuurlijk volkomen belachelijk vergeleken met de rest, de rest van de stad opbouwen, want dit levert 'slechts' 49600 punten op. Ook is het uit verhouding met idd de forten, want deze kunnen slechts tot 19500 punten gebouwd worden. De kerk geeft naar mijn mening dus veel te veel punten, maar vergeet niet dat het 3,5x zo lang duurt om een kerk 1 level omhoog te brengen dan een geweermaker van level 14 naar 15. Als je je nog herinnerd hoe lang dat duurde, zijn de bouwpunten die voor 1 level nodig zijn misschien iets meer in verhouding. Toch levert het te veel punten op, daar ben ik het mee eens, maar als dit topic nou voor Colorado was gemaakt, dan vond ik het geen probleem, want nu zie ik het slechts op subjectief vlak als jaloezie.

Ik ben het volstrekt oneens met je idee, maar vind dat er wel wat veranderd moet worden qua verhoudingen. Kom met een nieuw idee en misschien heb je mijn mening voor, maar de aanleiding naar dit topic überhaupt blijft gewoon laag.
 
Stad mag zeker.

Bij forten kunnen de benodige producten mss beperkt worden tot het percentage schade. Als de kazerne dus 10% schade heeft dat er dan ook maar 50 katoen nodig is om het weer gans te herstellen.
 

DeletedUser15127

Wat ik wel grappig vind, dit topic is PUUR na aanleiding van de stad The Capital op Colorado gemaakt, ik kan nu objectief en subjectief oordelen:
Subjectief: Kunnen jullie het soms niet hebben dat The Capital door dit nummer 1 staat op Colorado? Is dat de reden dat ik nu reacties zie van mensen die ik anders NOOIT op dit forum zie? Die toevallig ook nog in Colorado spelen? Nou ik vind het zeer kinderachtig dat dit topic word gemaakt..

Op Briscoe zag je hetzelfde anders hoor, ik neem aan dat op iedere wereld de steden met de grootste kerken bovenaan staan ook.
En dit spel is juist leuk -vind ik- wanneer mensen onderling goed samenwerken. De benodigdheden voor een fort zijn sinds de update bizar, maar een actieve stad kan dat uiteindelijk voor elkaar krijgen.

Een stad (willekeurige fictieve stad, begrijp me goed) met 10 bouwers die verder nooit ergens in het spel opduiken, zouden door alleen al hun AP op te maken aan kerkuitbouw gewoon een top-positie kunnen in nemen.

Je bent het verder gelukkig met DB eens dat die kerkpunten volkomen uit balans zijn. Voel je daarnaast alsjeblieft niet zo aangevallen zeg, er werd geen naam genoemd, het gaat puur om het fenomeen kerkuitbouw, op welke wereld dan ook...
 
Bovenaan