• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Kerk uitbouw is belachelijk.

Deleted User - 308552

Maar net als met het luisteren in een FG, lees je daar over heen.
Of niet Jordes?...Tegen de linker muur aan. :blink:

Dat is op de man spelen :o


Ok, iedereen is het er over eens dat de verdeling ongebalanceerd is... We weten allemaal dat we een paar bouwers erbij aan kunnen nemen om mee te groeien, maar dat is geen oplossing van het structurele probleem. Te veel punten voor de kerk.

Ok, dit idee is door een aantal mensen afgeserveerd, maar het betekent niet dat het slecht is. Maar misschien is het een idee om een topic te starten waar ideeën om het probleem op te lossen gepost kunnen worden.
 

DeletedUser

Paar man reageren, en iedereen is het ermee eens. En de rest van de duizenden spelers? :p

En oh ja, ik ben het niet ermee eens :laugh:
 

Deleted User - 308552

*yay* Ik kan eindelijk tegen je argumenten gaan bashen :laugh:

Waarom vind jij dat de kerk een meervoud van het aantal punten van andere stadsgebouwen waard moet zijn?
 

DeletedUser15463

*yay* Ik kan eindelijk tegen je argumenten gaan bashen :laugh:

Waarom vind jij dat de kerk een meervoud van het aantal punten van andere stadsgebouwen waard moet zijn?
Omdat hem dat beter uitkomt en Bouwers zijn baas, dus dat bescherm je omdat je bouwer bent of omdat je stad nr 1 staat vanwege je bouwer.
Fortvechters, duellanten...niet zeuren, bouwen is de bedoeling van The West
 

DeletedUser15463

Paar man reageren, en iedereen is het ermee eens. En de rest van de duizenden spelers? :p

En oh ja, ik ben het niet ermee eens :laugh:
Dat heb ik niet gezegd.
Ik citeer Jordes, die al een paar keer zegt met hoofdletters.

NIEMAND is het er mee eens.
 

Deleted User - 308552

Maar ik gebruikte per ongeluk een generalisatie DB ;) Ik zei "volgens mij is iedereen het er mee eens..." (merk nu pas dat dat een drogreden is :p)
 
Ik heb ff een poll aangemaakt:

Poll: Is dit een goed idee?
Tussenstand:
results.cgi

Deze poll gaat overigens alleen ofdat de kerk moet veranderen of niet, niet hoe:)

Eventjes de resultaten van deze poll aanhalen want blijkbaar is ongeveer 2/3 het niet eens. Waar zitten al die neestemmers? Nog maar weinig van hun gehoord.
 

DeletedUser14786

dat de kerk minder punten op zal leveren vind ik goed maar ik ben tegen verval.
 

Deleted User - 486404

Ik zou dan iets voorstellen waarbij iedereen meer profijt van heeft. Eerst en vooral ik vind het goed dat de kerk zo hoog kan worden uitgebouwd. Ik ga akkoord dat het niet zo gebalanceerd is maar dat zijn fortgevechten en zeker de duels ook niet.

Daarom zie ik het als volgt, gelieve volledig te lezen voor je kritiek geeft:

1) Het bouwen

De levelcap voor gebouwen (zowel bij steden als bij forten) verdwijnt en je kan gewoon elk gebouw oneindig uitbouwen. Dit zorgt ervoor dat bouwers iets te doen hebben en dat het in verschil met de kerk rechtgezet wordt. Bouwen hoort bij het spel en daarmee krijgen bouwers de kans om nog meer iets te betekenen voor de stad zoals duellanten en fortvechters.

2) Forten + fortgevechten

Zoals hierboven zou de levelcap van gebouwen best ook verdwijnen zodat het nog interessanter wordt om een fort te hebben en er zo ook nog meer punten uit een fort gehaald kunnen worden. Steden met veel fortvechters kunnen zo véél punten verdienen door goed uitgebouwde forten te veroveren. Ik zou ook (veel) punten toekennen voor het aantal dagen dat je een fort behoud. Aangezien een fort altijd afgepakt kan worden en dus risicovol is, is het niet meer dan normaal dat je er ook voor beloond wordt als je stad een of meerdere forten heeft.

Langs de andere kant zou ik dan ook iets invoeren dat steden ertoe aanzet om ook lage spelers en minder geskillde fortvechters in te zetten in fortgevechten zodat niet enkel de pro fortvechters telkens mogen meedoen en de andere spelers telkens op hun kin mogen kloppen of dat steden die niet zo'n goede fortvechters enzovoort helemaal niet meer aan de bak komen bij fortgevechten. Een fortgevecht moet van tactiek afhangen en niet van enkele personen en als die meedoen aan een zijde dat het fortgevecht al beslist is. Daarom zou ik bijvoorbeeld invoeren dat als je telkens fortgevechten wint met dezelfde (pro) spelers , je minder punten krijgt dan wanneer je dit doet met een mix van spelers. Natuurlijk als je wisselt tussen pro spelers dan krijg je ook wat meer punten, het gaat er vooral om dat je niet telkens met dezelfde groep zit te vechten.

Daarnaast ben ik ook nog van mening dat een fortgevecht op zich wat punten erbij moet geven. Of je nu wint of niet. Natuurlijk moet de winnaar altijd veel meer punten krijgen maar de verliezer mag ook wat fortpunten krijgen. Op deze manier moedig je aan dat er toch nog fortgevechten gaan zijn als er enkele dominante allianties zijn.

Al deze combinaties van fortpunten verzamelen door middel van: uitbouw, aantal dagen in bezit, verscheidenheid van deelnemers, uitslag van een fortgevecht enz, moeten een eerste tegengewicht vormen voor de punten die bouwers kunnen krijgen door te bouwen.

3 Het duelleren

Sorry, maar dit zit echt he-le-maal goed scheef. Als je wilt, kan je nu een stad noob laten lijken door met je duellanten telkens dezelfde spelers aan te gaan vallen waarvan je weet dat je gaat winnen en zo hun doodgraver naar de maan helpen. Op dezelfde manier kan je ook omgekeerd jouw doodgraver flink de hoogte in werken en doen alsof je stad een pro duellanten stad is. Dit zit volgens mij helemaal scheef.

Ik zou duelpunten eerst en vooral laten bepalen door het aantal keer je dezelfde speler duelleert of met je stad zodat je niet je stad 'pro duel stad' kan noemen als je elke dag/week... dezelfde spelers duelleert door een 'duelpuntenmotivatie' in te voeren. Duelleert je stad teveel dezelfde speler dan krijgt je stad na verloop van tijd geen punten meer of worden er zelfs punten afgetrokken.

Als volgende punt moeten duelpunten dan ook meer worden zodat je stad meer punten krijgt per gewonnen duel of kan verliezen met een verloren duel om de spanning hoog te houden zodat het erger wordt om een duel te verliezen. Zo maak je er ook een stadszaak van om zwakkere spelers te gaan beschermen of te wreken. Tot slot zou ik dan nog de ervaringspunten die de winnaar krijgt optellen bij de duelpunten van de stad van de winnaar en aftrekken van de duelpunten van de stad van de verliezer.


Zoals je ziet, is niet enkel de balans van het bouwen niet gebalanceerd maar kan je ook ervoor zorgen via duels en fortgevechten dat een stad noob lijkt door met zijn allen ertegen te gaan werken. Dat wil ik er ook uit. Hoog staan door de kerk uitbouwen en zoveel punten te krijgen, is dan misschien niet helemaal verdiend en nogal 'noob' maar met zijn allen tegen een stad of stedengroep beginnen, is ook 'noob'. Op dit moment is dit mogelijk en dat moet er dan ook uit. :)
 

DeletedUser14957

5/5 MrMM

De volgende fouten zijn opgetreden tijdens het versturen van dit bericht:
Het ingevoerde bericht is te kort. Verleng het bericht tot minimaal 10 tekens. :hmf:
 

DeletedUser15620

Ten eerste MrMM heel mooi geschreven, dit zou inderdaad moeten gebeuren, alleen ik betwijfel of dit allemaal wel zin heeft. Is er namelijk ooit wel eens 1 idee van de NL ideeën forum uitgevoert? Volgens mij niet. Dat zou moeten veranderen.

Het forten laten vervallen heeft ook een punt, het helpt wel goed tegen het probleem dat teveel mensen verdedigen.

Alleen door dit al vind ik dat het idee 100% door moet gaan. Want als er iets het spel verpest is dat iedereen massaal in de verdediging gaat terwijl aanval het met een handje vol onliners moet doen.

Een mooi voorbeeld is afgelopen dinsdag op Briscoe. Verdediging zit bomvol, het is daar dringen om een rang en aanval zit met 15 onliners en een handje vol offliners.
Ik meldde mij 10 minuten van te voren aan, ik geloofde mijn ogen niet. Het was een gevecht tussen 2 kleine steden. Voor dat je je aanmeld zie je welke steden zijn aangemeld aan beide kanten, verdediging had een stuk of 25, aanval maximaal 10? Ik was echt boos, want zo heb je niets aan een fortgevecht. Ik heb zelf ook niet mee gedaan want ik gunde de def geen 4000 schade extra, het fg was immers voor aanvang al beslist. Resultaat: inderdaad, niets, en wederom een 'leuk' geplant avondje naar de knoppen.
Ik denk ook niet dat iemand hier plezier van heeft gehad, je kan niet veel schade hebben, veel xp al helemaal niet, 15 rondes max, mensen die 5 ko in één gevecht prestatie nog moeten bemachtigen hebben geen schijn van kans.

Dit is het grootste probleem van het spel en moet iets aan gedaan worden!
Westforts.com zou ten eerste op de verboden lijst moeten komen, of verandert moeten worden, veel mensen gaan daar voor de nummer 1, en dat houd in: alleen schades. Kortom, iedereen gaat altijd in de verdediging, op een toren om lekker te scoren.

Het zou daarom verandert moeten worden. Bijvoorbeeld: Schades in aanval x2 of ontweken schoten ook mee laten tellen en niet alleen schades, want def heeft altijd meer normaal gesproken.

Ook de prestatie win 250 fortgevechten zou moeten worden geschrapt, want je bent heel 'cool' als je die snel hebt. (noob en laf, niet cool) Deze heeft er ook veel mee te maken want je hebt alle prestaties van de FG's, maar deze duurt heel erg lang, te lang. Maak er 100 van en je hebt geen probleem meer.

Ik weet dat dit verhaal hier niet aan de orde is maar toch wil ik mijn hart even luchten, want het is werkelijk om stront ziek van te worden.
Vele fortgevecht avonden worden verprutst door gevechten die max 15 rondes duren.

Dit kost ook veel spelers en ook actiefheid in de fortgevechten, er is immers niets aan als je elke keer weer KO gaat, of bij voorbaad weet dat je er keihard aan gaat. Dus spelers passen de volgende keer. Op briscoe hadden we nog wel eens volle hoofdfort gevechten, daar kunnen we nu alleen nog maar van dromen, een volle aanval bij pioniers fort is al mooi, laat staan onliners.

Dus ik vind: Onpartijdige steden kies AUB voortaan voor de aanval!
Ik weet dat dit niets zal helpen en dat het nooit meer zo zal zijn als vroeger, het zal nooit meer ''beter'' worden maar elk persoon die denkt van 'Hee, ik ga voortaan eens aanval doen als mijn stad niet direct betrokken is' is mooi meegenomen.
Ik had dit al eerder willen schrijven ergens maar door lamlendigheid is dat er nooit van gekomen.

Het stikt van de 'defsletjes' (grof gezegt) Maar zijn er ook mensen die altijd aanval doen? Ik kan er een handje vol opnoemen hooguit.

AUB, lees dit goed door en denk er even over na als u wilt dat de fortgevechten Leuker/spannender/55 rondes/veel xp moeten worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Ik ga er helemaal akkoord mee. Het is al lang bekend dat veel spelers def gaan om verschillende redenen; Ten eerste heeft The Artist gelijk dat westforts moet worden afgeschaft of worden aangepast, maar ook in het spel zelf moet er een verandering komen. Aantal ep en muntjes draait nog steeds vooral om je totale schade, wat verdedigen echt aanspoort. Indien je ontweken en geïncasseerde schoten sterker zou laten meetellen ga je al minder schuilers en meer aanvallers krijgen.

Ik denk dat voor het merendeel van de spelers het leukste van Thewest de duels en fortgevechten zijn, dus het zou zonde zijn dat spelers stoppen omdat deze totaal niet gebalanceerd of oneerlijk zijn...
 

DeletedUser

Oh ja, je moet echt een fan-based site verbieden (hoe?) die alle fortgevechten in kaart brengt en ze opslaat. Dat zijn nu exact de sites die community nog een beetje boosten, als je dat gaat 'afschaffen' (wat opzich al een onzinnig en onmogelijk uit te voeren plan is) help je de fortgevechten en de community er zeker niet mee.

En nee, mensen gaan echt niet alleen maar voor veel schade om ze dan een hogere rang krijgen op westforts.com, maar omdat EP & UPB grotendeels op schade zijn gebaseerd (en niet op uitwijkers).
 

DeletedUser15463

Ik zou dan iets voorstellen waarbij iedereen meer profijt van heeft. Eerst en vooral ik vind het goed dat de kerk zo hoog kan worden uitgebouwd. Ik ga akkoord dat het niet zo gebalanceerd is maar dat zijn fortgevechten en zeker de duels ook niet.

Daarom zie ik het als volgt, gelieve volledig te lezen voor je kritiek geeft:

1) Het bouwen

De levelcap voor gebouwen (zowel bij steden als bij forten) verdwijnt en je kan gewoon elk gebouw oneindig uitbouwen. Dit zorgt ervoor dat bouwers iets te doen hebben en dat het in verschil met de kerk rechtgezet wordt. Bouwen hoort bij het spel en daarmee krijgen bouwers de kans om nog meer iets te betekenen voor de stad zoals duellanten en fortvechters.

De balans gaat toch niet over het verschil tussen kerk en de rest van de gebouwen?
Het gaat er om dat de kerk een te belangrijke positie inneemt in de stedenranglijst.

Wat denk je dat er gebeurt als alle gebouwen oneindig uitgebouwd kunnen worden tov de huidige situatie?
Er veranderd helemaal niets.

De stad met een paar goede bouwers zullen ten aller tijde de meeste bouwpunten binnen slepen en daarmee de kop in de stedenranglijst nemen.
De hoge lvl's in een kerk laten bouwen zijn alleen te doen door een top bouwer. De lvl's in alle gebouwen naar dit niveau brengen is wat er gaat gebeuren door precies die steden die al bovenaan staan met de kerk.
De kloof tussen de steden met normale bouwlvl's wordt dus alleen maar groter.
Wil je dit voorkomen, moet je het juist niet willen dat er ongelimiteerd gebouwd kan worden.

Om het bouwen en bouwers belangrijk te houden, zul je dus met andere ideeen moeten komen.
Je kan bijvoorbeeld denken aan dat de hoogste gebouwlvl's alleen te bouwen zijn door een bouwer met een bepaalde hoeveelheid skills die alleen te halen zijn door het karakter arbeider. Door verval, heb je zo'n karakter nodig om herstel van de hoogste lvl's te kunnen blijven uitvoeren. Die hoogste lvl's zijn belangrijk als je een Pistolenriem of edele beenbeschermers in je shop wil blijven behouden.
Ook moeten bouwers ingezet worden voor fortherstel na een zwaar fortgevecht.
Hoppa, de steden kunnen niet zonder hun bouwers.

En sorry hoor, maar waarom moeten bouwers zo'n voorkeursbehandeling krijgen?
Dat is met de andere karakters namelijk ook niet het geval.
Een avo, een duel, een soldaat en een bouwer kunnen een prima fortvechter zijn. Ook Duelleren kunnen ze als de beste , mits de skills zo zijn ingesteld en de juiste kleding wordt aangeschaft.

Met het kiezen voor bouwer, heb je grote voordelen met bouwen.
Je zal geen avo, soldaat of duellant aan lvl50 kerk zien bouwen.
Dus ophouden met het pamperen door specifiek arbeiders belangrijker in de game te maken.
Wil je het bouwen na volle uitbouw van de steden en forten mogelijk maken, dan val ik toch terug op de eerder genoemde oplossingen.
verval en schade.

Je overige punten aangaande fortvechten en dueleren kan ik trouwens prima mee leven.
Ik vind al tijden dat een stad die ondanks dat ze geen fort bezit, fortgevechtspunten zou moeten krijgen voor de inbreng van zijn spelers in fortgevechten.
Een stad kan zich daarmee aantrekkelijk maken voor fortvechters en ze ook stimuleren vooral door te gaan met vechten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Je zou er aan kunnen denken om bepaalde "skills" te krijgen na het voldoen aan een bepaalde prestatie of opdrachtenreeks. Met zo'n skill kun je dan bijvoorbeeld het hoogste level van jouw geweermaker uitbouwen of de verkoopwaarde van verkochte producten aan de kleermaker met 10% verhogen. Een soort bonussen dus. Dit kun je uiteraard ook doen bij duellisten, avonturiers en soldaten en ik denk dat je op die manier meer polarisatie krijgt. Dat is positief, omdat je dan niet meer een duellist hebt die net zo goed een fortgevecht doet. Of een bouwer die goed meedraait bij fortgevechten. Je hebt dan meer dan ooit één specialiteit.

Door die "skills" beperk je de uitbouw van gebouwen en de hoeveelheid bouwers, maar de bouwers die er zijn, zijn enorm belangrijk vanwege hun bonussen die ze met hun prestaties hebben gekregen. Wie wil immers niet 10% extra verkoopwaarde in de kleermaker. Als je enkel duellisten of fortvechters hebt is dat niet mogelijk.
 

DeletedUser4763

3 Het duelleren

Sorry, maar dit zit echt he-le-maal goed scheef. Als je wilt, kan je nu een stad noob laten lijken door met je duellanten telkens dezelfde spelers aan te gaan vallen waarvan je weet dat je gaat winnen en zo hun doodgraver naar de maan helpen. Op dezelfde manier kan je ook omgekeerd jouw doodgraver flink de hoogte in werken en doen alsof je stad een pro duellanten stad is. Dit zit volgens mij helemaal scheef.

Ik zou duelpunten eerst en vooral laten bepalen door het aantal keer je dezelfde speler duelleert of met je stad zodat je niet je stad 'pro duel stad' kan noemen als je elke dag/week... dezelfde spelers duelleert door een 'duelpuntenmotivatie' in te voeren. Duelleert je stad teveel dezelfde speler dan krijgt je stad na verloop van tijd geen punten meer of worden er zelfs punten afgetrokken.

oke hier zie ik een probleem voor de top van duellisten met een hoog duel level


A) je bent een top duellist en je hebt nog maar zo,n 10 tot 15 mensen die je per dag kan aanvallen .

B) je bent een goede schiet of slag duellist en je wint 70% tot 90% van je duels


probleem is dus dat je op een hoog duel level gedwongen bent steeds de zelfde mensen aan te vallen , en zeg je bent goed dus je wint veel , uiteindelijk ga je dus bestraft worden hiervoor ?
als duellist zijnde doe je graag elke dag wat duels dus je zou in dit geval vaak bij je tegenstanders terug komen.
komt er dus op neer dat je als top duellist helemaal niemand meer kan duelleren van de weinige targets die er al zouden zijn ?
hier zou eventueel een andere oplossing voor gezocht moeten worden dan denk ik ;)
 
Bovenaan