'k Ga proberen om mijn opmerking over verminderd spelplezier duidelijk te maken met een tekst van ons forum, zoals jullie allen wel weten ben ik met hart en ziel medeleider van VSW, maar toch steeds bekommerd over het evenwicht (spelplezier) op wereld 1.
Mijn ideeën over the west:
We horen de laatste maanden steeds weer en meer - VSW moet uit elkaar, in het begin waren er geen groepen en was het veel leuker, enz...
1. In het begin was het spel voor iedereen nieuw, we hadden nog voldoende nieuwe dingen te ontdekken en héél véél uitdagingen (geen forten ook - was een groep niet nodig). Forums waren gevuld met vragen over opdrachten, ook elkaar leren kennen vonden we toen belangrijk. Heel veel gesprekjes en gezelligheid. Nu zijn opdrachten al lang bij iedereen gekend, niet veel spannend meer aan te beleven. De volhouders onder ons gaan echter door... een paar proberen toch nog het spel voor anderen levendig te houden en aangenaam te houden. 'k Las onlangs een zin en die is me bijgebleven: Er zijn weinig herders voor véél schapen en die schapen lopen heel vaak te mekkeren
2. Bij fortgevechten zijn er maar 2 partijen nodig - AANVALLERS en VERDEDIGERS! Een derde groep is hier ONMOGELIJK
Of je vecht voor of je vecht tegen - vandaag voor, morgen tegen is ONMOGELIJK (dan wordt je verrader gerekruteerd en doet gewoon niet mee)
KORTOM: je maakt bij ieder gevecht een keuze - eens je die keuze gemaakt hebt, leer je medespelers in die groep kennen, je leert op die mensen inspelen. (je weet wie wel of niet wilt wisselen, blijft staan, naar binnen springt). Die kennis maakt een gevecht leuk om te spelen. Je zit dus in een groep!
Heel simpel dus!!
Komt er een 3de/4de groep ben je automatisch VERPLICHT om weer een kant te kiezen -- dit brengt de hele groep uit balans
Ik geef het gevecht van vandaag als voorbeeld:
NG valt MOTTO aan
- MoTTo/Independence wil mooiere gevechten ('k geloof graag dat dit hun doel was/is)
- Wil VSW meedoen (wat nodig is voor spannende gevechten) moeten we een keuze maken - hier zit nu echter de grootste moeilijkheid - wat kiezen?
- NG die zwak staat momenteel, maar toch de aanval doet? (en de tegenstander van VSW is)
- MoTTo (samen in een fort met independence)? En pas onze tegenstander is geworden?
- Geen gemakkelijke keuze....
STRUIKELPAAL VOOR VSW:
deel van VSW kiest voor MoTTo en verdedigd
deel 2 wil graag NG helpen en valt aan
en we zitten weer in groepen.... niet meer VSW en XX, maar onze nieuwe keuze.
NIEUWE GROEPEN: de een sterker of zwakker? Meer inzet om deze wereld te verbeteren? Of meer op de ranglijst en zelf de sterkste zijn gericht....? Wie weet? Meer SPELPLEZIER???? Meer SPANNING???? (misschien toch even???)