• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Wereldmigratie

Je MOET niet migreren he, het is nog steeds vrijblijvend. Als jij geen enkel account naar een andere wereld wilt plaatsen omdat je er dan een moet verwijderen, dan doe je dat gewoon niet. Dus waar maak je je druk om?
Ik ben niet de enige die verwacht/er ernstig rekening mee houdt dat er werelden gaan sluiten, zoals de spoiler hieronder en de reactie hierboven wel aangeeft. Noem mijn verwachtingen voorbarig, strikt genomen zijn ze dat ook. Maar ook ik geloof dat de hele insteek (behalve actieve leuke werelden) van het migreren is dat er ook - al dan niet op termijn - werelden dichtgaan. En dat is waar ik het over heb, dat het zonde is voor mensen als ik, die op veel werelden spelen. En dat ik het raar vind dat, behalve ik, niemand zich daar druk om maakt.
Maar als je op alle werelden speelt dan gaat er waarschijnlijk wel een verwijdert worden ;) Want er gaan vast dan één of meer van die 9 werelden weg.

Maar dat is wel de insteek van het hele idee natuurlijk;) Kunnen we dus nog ongeveer een jaar lang migreren als ik dat zo begrijp?

Rene z'n neus is niet zo sterk, dus het kan ook minder dan een jaar duren.
 

DeletedUser14421

natuurlijk maak ik me daar ook druk in, maar wat kan je eraan doen?
aangezien dat er zeker inzit, probeer ik ervoor te zorgen dat je toch nog iets van de energie die je erin hebt gestopt, er terug uit kunt halen...

ps, je hebt steeds wel ergens een account die je niet gebruikt, toch?
(of is de migratie sowieso van wereld X naar Y?? want dat zou iig wel minder zijn aan de ene kant, maar ook weer rechtvaardiger :hmf:...)
 

DeletedUser

De migratie is sowieso niet helemaal vrij en willekeurig. Er worden op voorhand migratie routes uitgestippeld. Het is dus van X naar Y.
 

DeletedUser

Toch blijft het jammer dat op oudere werelden (bijvoorbeeld Arizona ten opzichte van Briscoe) de spelers eerder zijn begonnen (logisch). Zij hebben wel een volle inventaris en bijvoorbeeld op level 120 nog eens 500.000 extra ervaringspunten. Ik begin op Briscoe net een beetje mee te komen met de wat hoge lui, de top, maar dat zou ik verliezen als ik ineens met Arizona moet meespelen. Dan heb ik destijds mijn account inclusief inventaris voor niets weggegooid..

Anderzijds begrijp ik de actie van de devs wel. Voor het spel is het misschien goed, maar persoonlijk heb ik er weinig behoefte aan.

Mvg,
Zeno
 

DeletedUser

Er heeft nog niemand gezegd dat er een migratie route van Arizona naar Briscoe gaat komen. Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Ook voor de andere die klagen over spelers van oudere werelden die naar Briscoe zouden komen, er is nog nergens gezegd dat dat wel mogelijk zal zijn. Dus wacht eerst af voordat je klaagt.
 

DeletedUser14421

dat dacht ik wel, maar uit reacties hier maakt ik iets anders op; als het inderdaad zo is vind ik het eerlijker en hoop ik dat de werelden die weg gaan, toch geen puur verspilde energie waren. (misschien enige compensatie vanuit inno (ja ik weet het, wellicht ijdele hoop, maar toch...) in één of andere vorm voor de voor de meeste toch wel zeker maanden-/jarenlange steun)
 

DeletedUser

migreren lijkt me niets... heb nergens een gg en leuke items en zo... dus mij krijg je er niet zonder dwingen weg :mad:
 

DeletedUser11730

Migreren is vrijblijvend, dus ik zie niet in welke situatie je verplicht zou zijn om een account te verwijderen?

Uit de roadmap 2012:
"Werelden samenvoegen zodat we minder, maar actievere werelden krijgen."

Uit de blog:
"Bedenk echter wel dat het doel van de verhuizing is om spelers zo veel mogelijk naar dezelfde werelden te laten gaan, en oude, lege werelden te verwijderen. Als je al een karakter hebt op de wereld waar je naar wil verhuizen, zal je die eerst moeten verwijderen."

Dit zijn de woorden van Inno, dus zo vrijblijvend is het niet en ja, er bestaat een kans dat je een karakter kwijtraakt. Aan de eerste situatie valt niet te ontkomen, bij de tweede zal het er vanaf hangen welke paden worden uitgestippeld.

Begrijp me niet verkeerd: Ik begrijp de beweegredenen van Inno heel goed en kan me er in zekere zijn ook wel in vinden, maar je kunt mij niet wijs maken dat er enige vorm van vrijblijvendheid/vrijwilligheid is. Als Inno de stekker eruit trekt heb je weinig (of eigenlijk geen) keus.
 

DeletedUser1448

als je op elke wereld een account hebt dan heb je gewoon geen leven en heb je pech :p:p:p
 

DeletedUser

Uit de roadmap 2012:
"Werelden samenvoegen zodat we minder, maar actievere werelden krijgen."

Uit de blog:
"Bedenk echter wel dat het doel van de verhuizing is om spelers zo veel mogelijk naar dezelfde werelden te laten gaan, en oude, lege werelden te verwijderen. Als je al een karakter hebt op de wereld waar je naar wil verhuizen, zal je die eerst moeten verwijderen."

Dit zijn de woorden van Inno, dus zo vrijblijvend is het niet en ja, er bestaat een kans dat je een karakter kwijtraakt. Aan de eerste situatie valt niet te ontkomen, bij de tweede zal het er vanaf hangen welke paden worden uitgestippeld.

Begrijp me niet verkeerd: Ik begrijp de beweegredenen van Inno heel goed en kan me er in zekere zijn ook wel in vinden, maar je kunt mij niet wijs maken dat er enige vorm van vrijblijvendheid/vrijwilligheid is. Als Inno de stekker eruit trekt heb je weinig (of eigenlijk geen) keus.

Laat ik duidelijk maken dat het sowieso niet de bedoeling is om van de een op de andere dag te stoppen met een wereld. Het is niet zo dat er (bijvoorbeeld) morgen een aankondiging komt dat je een week hebt om te migreren en dat daarna de wereld verwijderd wordt. Dat dus niet. Het is inderdaad zo dat het aantal werelden teruggedrongen moet worden, maar dit hoeft niet heel plots te gebeuren. Dit kan gewoon een jaar in beslag nemen. Let op het woord "kan", want wanneer Innogames wil dat welke stappen genomen worden en wat hun eisen zijn, dat weten wij op dit moment ook niet. Maar vooralsnog wordt er niets verwijderd, enkel de mogelijkheid geboden naar een actieve wereld te migreren.
 

DeletedUser

Jongs het zat er al lang aan te komen. Dat migreren. Heb er al velen voor gewaarschuwd en iedere keer verklaarden ze me voor gek (maakt me ook niet uit) Maar het is gewoon het beste om een paar (+- 2 of 3 ) actieve werelden te hebben. Kijk maar op arizona het speleraantal dropt daar met de dag van ruim 100 spelers. Zelf is mijn interesse in het spel ook ver te zoeken sinds men spullen kan kopen voor geld. Vind dat ze het met die nuggets in de shop niet hadden moeten doen. (Ook reden van girafi om te gaan miss) Want niets is meer leuk of uniek te halen. Heb alle items VOOR het kopen gehaald. Heb echt veel moeten handelen en geld verdienen om ze van andere mensen over te kunnen kopen. En nu zo. Daarom is mijn interesse erin ook ver te zoeken. Alleen nog wat dagopdrachten voor de struisvogel zodat ik mn kameel kan halen. en nog wat fg's zo nu en dan. thats it.

En snap al niet dat mensen nu zeuren. Het is toch leuk om met een actieve wereld mee te doen? Voor mij komt het helaas te laat waarschijnlijk. Denk er nu alweer over om te stoppen. Maar is niet door het migreren, maar doordat INNO het spel zelf verpest. Mis het leuke uitdagende in het spel zoals ik ook hierboven al aangaf.
 

DeletedUser

Jongs het zat er al lang aan te komen. Dat migreren. Heb er al velen voor gewaarschuwd en iedere keer verklaarden ze me voor gek (maakt me ook niet uit) Maar het is gewoon het beste om een paar (+- 2 of 3 ) actieve werelden te hebben. Kijk maar op arizona het speleraantal dropt daar met de dag van ruim 100 spelers. Zelf is mijn interesse in het spel ook ver te zoeken sinds men spullen kan kopen voor geld. Vind dat ze het met die nuggets in de shop niet hadden moeten doen. (Ook reden van girafi om te gaan miss) Want niets is meer leuk of uniek te halen. Heb alle items VOOR het kopen gehaald. Heb echt veel moeten handelen en geld verdienen om ze van andere mensen over te kunnen kopen. En nu zo. Daarom is mijn interesse erin ook ver te zoeken. Alleen nog wat dagopdrachten voor de struisvogel zodat ik mn kameel kan halen. en nog wat fg's zo nu en dan. thats it.

En snap al niet dat mensen nu zeuren. Het is toch leuk om met een actieve wereld mee te doen? Voor mij komt het helaas te laat waarschijnlijk. Denk er nu alweer over om te stoppen. Maar is niet door het migreren, maar doordat INNO het spel zelf verpest. Mis het leuke uitdagende in het spel zoals ik ook hierboven al aangaf.

Je vergeet alleen dat je dus 50% van de werelden wil weg doen en daarbij mensen met meerdere accounts op een wereld zeer te kort doet. Die moeten namelijk 1 of meerdere accounts verwijderen.
 

DeletedUser

Ja, maar dat zijn niet eens zo gek veel mensen... Beter dat je die mensen opoffert dan de 100-en die stoppen omdat het spel saai wordt
 

DeletedUser

Ja, maar dat zijn niet eens zo gek veel mensen... Beter dat je die mensen opoffert dan de 100-en die stoppen omdat het spel saai wordt

Dus stel nu jij speelt een spel, betaald er geld voor, en wat later zeggen ze, we stoppen er morgen mee en je bent al het geld kwijt dat je er hebt ingestoken. Want dit is de verborgen essentie die erachter zit.

Werelden laten stoppen zodat ze minder kosten hebben, en ongeveer dezelfde opbrengsten.
 
Ja, maar dat zijn niet eens zo gek veel mensen... Beter dat je die mensen opoffert dan de 100-en die stoppen omdat het spel saai wordt
Dat ben ik niet met je eens. Ten eerste omdat er weinig spelers (voor zover ik weet) op slechts 1 wereld spelen. Ten tweede omdat je de getroffen mensen dus gewoon moeite, maar regelmatig ook geld afneemt. Dat zou natuurlijk wel passen bij het beleid dat Inno voert.
 

DeletedUser

Maar het zal afwachten wat Inno ermee zal doen.. ook ivm goudnuggets enzovoort..
 

DeletedUser

Ja er wordt veel gespeculeerd, terwijl we eigenlijk weinig weten. Ik ie het persoonlijk wel zitten als we terug gaan anar 2 oude werelden. Lekker knus en gezellig.:p
 

DeletedUser

Ja er wordt veel gespeculeerd, terwijl we eigenlijk weinig weten. Ik ie het persoonlijk wel zitten als we terug gaan anar 2 oude werelden. Lekker knus en gezellig.:p

Gewoon laten zoals het is. Tenzij werelden samenvoegen waar ik niet (actief) speel ^^
 
Bovenaan