• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

w5,6

DeletedUser15117

Tja, over w2 en w4 valt nu weinig te zeggen, ik ga er vanuit dat die werelden ook een keer gaan sluiten. Of dat nog een jaar duur of 4 maanden, ik weet het niet. Bij je keuze welke je wilt houden zou ik er maar rekening mee houden dat het zou kunnen gebeuren dat ze binnen 90 dagen sluiten. Uiteindelijk moet je toch terug naar hoeveelheid karakters, of je dat nu doet of wanneer w2 en w4 sluiten maakt op zich weinig uit.
Mijn advies is: kies het account dat je wilt behouden en migreer alleen deze wanneer die wereld sluit (of eerder als je dat wilt), dat scheelt iig een hoop mogelijke problemen.
 

DeletedUser

Wacht, mensen hebben toch tijd en soms geld (goudnuggets) in de account geïnvesteerd? Zijn de karakters op elke wereld waar wij op spelen eigendom van ons of niet?
 

DeletedUser4468

Wacht, mensen hebben toch tijd en soms geld (goudnuggets) in de account geïnvesteerd? Zijn de karakters op elke wereld waar wij op spelen eigendom van ons of niet?

Ik wil even de Algemene Voorwaarden en het Privacybeleid citeren:)
Algemene Voorwaarden zei:
§ 3 Naam
3.2 InnoGames heeft het recht om de door de gebruiker gekozen naam, zowel o.a. om technische redenen als om ethische redenen, te wijzigen
of te wissen, zonder dat daartoe toestemming van de gebruiker vereist is.


§ 6 Inhoud van de prestaties

6.3 InnoGames behoudt zich het recht voor om het aanbod spelletjes of delen ervan zonder opgaaf van redenen stop te zetten.

Privacybeleid zei:
7. Wijzigingen
InnoGames kan op elk ogenblik deze bepalingen inzake gegevensbescherming of de inhoud van de pagina wijzigen of de toegang tot deze pagina
wijzigen of blokkeren. InnoGames zal dergelijke wijzigingen met passende middelen aankondigen.

Gaat dus waarschijnlijk niet werken:)

Misschien zouden jullie je op § 14 van de Algemene Voorwaarden kunnen beroepen, al lijkt me niet dat dat gaat werken:)
Algemene Voorwaarden zei:

§ 14 Beperking van de aansprakelijkheid


14.1 In beginsel is elke aansprakelijkheid van InnoGames uitgesloten en bestaat de aansprakelijkheid van InnoGames uitsluitend met inachtneming van de volgende bepalingen:

InnoGames is uitsluitend schadevergoeding en vergoeding van vergeefse uitgaven („schadevergoeding”) verschuldigd op grond van de schending van contractuele of niet-contractuele verplichtingen
  • bij opzet of ernstige nalatigheid,
  • bij opzettelijke of uit nalatigheid veroorzaakte schade aan leven, lijf of gezondheid,
  • wegens de overname van een waarborg inzake de toestand,
  • bij opzettelijke of uit nalatigheid veroorzaakte schending van contractuele verplichtingen,
  • op grond van verplichte aansprakelijkheid krachtens de wet inzake productaansprakelijkheid, alsook binnen de werkingssfeer van § 44 a, van de Telekommunikationsgesetz (wet inzake telecommunicatie) of
  • op grond van een andere verplichte aansprakelijkheid.

De schadevergoeding wegens de schending van wezenlijke contractuele verplichtingen is beperkt tot de voorzienbare schade van een dergelijke overeenkomst, op voorwaarde dat geen sprake is van opzet of grove nalatigheid, dan wel aansprakelijkheid bestaat op grond van schade aan leven, lijf of gezondheid, de overname van een waarborg inzake de toestand of productaansprakelijkheid.

14.2 Het bedrag van de voorzienbare schade is beperkt tot 250,00 euro per account. De bovenvermelde beperkingen van de aansprakelijkheid gelden eveneens voor de aansprakelijkheid van bedienden, werknemers, medewerkers, vertegenwoordigers en plaatsvervangers van InnoGames, in het bijzonder ten voordele van aandeelhouders, medewerkers, vertegenwoordigers, organen en de leden ervan in verband met hun persoonlijke aansprakelijkheid.

14.3 Bovenvermelde bepalingen betekenen niet dat de bewijslast ten nadele van de gebruiker wijzigt.

14.4 InnoGames is uitsluitend voor advisering aansprakelijk indien de gestelde vragen betrekking hadden op de inhoud van het aanbod.

14.5 InnoGames distantieert zich uitdrukkelijk van de inhoud van alle pagina´s waarop directe of indirecte verwijzingen (zogeheten „links”) naar het aanbod van InnoGames staan. InnoGames is niet aansprakelijk voor deze inhoud en pagina´s. De aanbieders van deze pagina´s zijn zelf verantwoordelijk voor de inhoud van ervan.

Ik kan misschien nog de Nederlandse wetten ga nalezen, maar daar heb ik nu geen zin in:D
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser15117

Dat zou zeker goed kunnen, ik wet wel dat je gerechtelijk kan worden vervolgt voor het stelen van digitale spullen (De uitspraak zelf ging over runescape, maar lijkt mij dat die geld voor alle browser games).
Dus mocht je een rechtsbijstand verzekering hebben, klaag inno lekker aan.
 

Deleted User - 486404

Mensen,

het is al véél langer geweten dat die migratie er komt om de activiteit te verhuizen naar een paar werelden en de andere minder actieve werelden te sluiten. Dat het nu aangekondigd wordt, was te verwachten en had je al langer rekening mee kunnen houden. Het is nooit een geheim geweest. De ontwikkelaars hebben het zelf gezegd en als je wat zocht dan vond je het.

In dit topic van Marco op 12 juni, wanneer de migratie gestart werd, staat er zelfs nog eens een link naar de post op de devblog: http://forum.the-west.nl/showthread.php?t=30358

Hier is de rechtstreekse link naar de post op de devblog: http://devblog.the-west.net/?p=819&lang=en en er is zelfs een Nederlandse vertaling gemaakt daarvan: http://westnl.blogspot.co.uk/2012/04/de-migratie-komt-eraan.html.

Daar staat vlak af in dat de migratie eigenlijk de compensatie is van het sluiten van de werelden en dat ze dat van plan zijn. Je kon dit incalculeren. Natuurlijk is dit net zoals met het lenen van de markt dat mensen dit anders gaan gebruiken dan waarvoor de ontwikkelaars het hebben bedacht. Dan krijg je natuurlijk negatieve ervaringen wanneer het moment komt dat een wereld effectief gaat sluiten...
 

DeletedUser1448

Als je voor dit verlies een rechtsspraak aanspant dan ben je echt zwaar verslaafd en heb je hulp nodig :p
 

DeletedUser

Maar mensen dat onlangs naar w3-5-6 zijn gemigreerd, zijn natuurlijk gezien? Waarom zouden die dan geen reset krijgen om alsnog te kunnen imigreren?
 

Deleted User - 308552

Dan heb je inderdaad een groot probleem... Maareh... wilde je je geld terug vorderen? Denk dan even aan hoeveel geld je maximaal terug gaat krijgen tov de kosten van een rechtszaak :p
Enne, Lauy, §14 slaat alleen op schade toegebracht door nalatigheid etc.. Ik denk dat het lastig is om ze zo ver te krijgen dat ze toegeven dat 1 maand van te voren (wanneer je maar eens per 3 maanden kan migreren) aankondigen nalatig is....
 

DeletedUser

Rechtszaak gewonnen
Wanneer u een civiele of bestuursrechtelijke zaak wint, kan de rechter uw tegenpartij veroordelen tot het betalen van uw kosten. Dit heet kostenveroordeling. U moet deze kosten dan zelf van de tegenpartij terugvorderen. Houd er hierbij rekening mee dat de kosten in civiele rechtszaken niet in alle gevallen terug te vorderen zijn. De verliezende partij moet wel het geld hebben om u te kunnen betalen.

Rechtszaak verloren
Verliest u een rechtszaak, dan betekent dit niet automatisch dat u moet betalen. De rechter bekijkt per geval of de verliezende partij (een gedeelte van) de kosten van de winnende partij moet betalen.

Speciale regeling bestuursrechtelijke procedure
Wanneer u in een bestuursrechtelijke procedure in het gelijk wordt gesteld, krijgt u de proceskosten vergoed. De vergoeding die u ontvangt, verschilt per zaak en hangt onder meer af van de kosten die de advocaat heeft gemaakt. Verliest u, dan hoeft u meestal niet de kosten van het winnende bestuursorgaan te betalen.
 

DeletedUser

Ik begrijp je frustratie en ik had deze reactie verwacht :)
Echter is het niet het .nl team die dit beslist heeft maar Innogames de beheerder van het spel. Zij maken verlies met het draaien van de servers en dat is slecht voor een bedrijf. Ze vinden dat ze een server niet zomaar ineens kunnen sluiten dus kondigen ze dit aan om de spelers die dit wensen nog een kans te geven om te migreren. In principe is dat de compensatie want ze hadden hun servers ook meteen kunnen platgooien van zodra er met verlies gedraaid wordt.

Ik ben ook van mening dat een compensatie op zijn plaats is maar daarover beslissen we niet. Je kan nu nog bij wijze van spreke twintig topics maken om moord en brand te schreeuwen dat gaat niets aan de zaak veranderen. Ik denk niet dat ze in Duitsland hun plannen gaan wijzigen omdat de .nl community een compensatie wilt... Ik wou dit gewoon even gezegd hebben dat het van in het begin duidelijk is hoe de zaken ervoor staan :)

Even voorop gesteld neem ik jullie op de NL-server niets kwalijk. In het verleden is wel bewezen dat jullie vrijwel 0,0 inbreng hebben.

Ik zal ook echt geen extra topics aanmaken en ook uitleg over een commerciële instelling en het maken van winst is overbodig. Ik ben geen scholier meer en weet hoe het werkt. Juist daarom weet ik ook dat de spelers (in dit geval de klanten van Inno) wel tevreden moeten zijn wil je überhaupt nog 1 server in de lucht houden. Deze manier van handelen is verre van klant/speler vriendelijk en de compensatie die bestaat uit een verlies/verlies situatie is dan ook geen compensatie.

Daar sowieso al jij (en ik verwacht meerdere mods) mijn mening delen over de compensatie kan ik er toch wel vanuit gaan dat jullie de onvrede op zijn minst richting de beheerder communiceren?

En is dit inmiddels gecommuniceerd of leggen jullie je er gewoon bij neer en laten jezelf als marionetje gebruiken?

Overigens ben ik ook wel benieuwd wat de beweegreden(en) zijn geweest om toch nog een nieuwe wereld te openen terwijl er enkele weken erna een aantal bestaande worden opgeheven...
 

DeletedUser15117

In de AV staat nergens dat het account officieel van inno is, dus als ze het verwijderen is het als je het mij vraagt onrechtmatig tenzij ze vooraf toestemming vragen en jij dat geeft. Dus als je niet naar een andere wereld kan of wil zouden ze het account niet mogen verwijderen en als ze dat wel doen, kan je naar de rechter stappen.

@cupidodo: in een nieuwe wereld worden meer nuggets gekocht.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser15117

Tja ik ga het ook niet doen (speel daar niet), maar als je het doen maak je inno wel ff duidelijk dat ze niet zomaar alles kunnen doen en dat is belangrijker dan die compensatie.
 

Deleted User - 308552

Probeer contact te krijgen met Marco en vraag of hij een vergoeding kan regelen... Misschien kan hij er iets uit slepen... :unsure: Er zal sws overlegd moeten worden met Innogames.....
 

DeletedUser11612

Probeer contact te krijgen met Marco en vraag of hij een vergoeding kan regelen... Misschien kan hij er iets uit slepen... :unsure: Er zal sws overlegd moeten worden met Innogames.....

Keep on dreaming ... ;)
 

DeletedUser

Omdat in the-west echt geld gebruikt kan worden om direct aan spullen te komen (ubp shop), hebben alle spullen een waarde die in echt geld vertaald kan worden. Ik heb niet kunnen vinden dat Inno eigenaar is van de accounts en bijbehorende spullen. Als ze deze wissen, is dat het vernielen van andermans eigendom. Volgens de huidige plannen worden mensen die niet kunnen migreren hierdoor sowieso getroffen.

Nederlands Wetboek van Strafrecht
Artikel 350
1 Hij die opzettelijk en wederrechtelijk enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort, vernielt, beschadigt, onbruikbaar maakt of wegmaakt, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.

Innogames wil met opzet accounts verwijderen, lijkt me duidelijk.
Onbruikbaar maken ook check.

Ik snap dat de mods hier er niet veel aan kunnen doen, maar de zaak lijkt me toch ernstig. Kan iemand hier verduidelijking in brengen?
 
Bovenaan