Je hebt het verhaaltje bijna compleet, behalve het gerechtelijk gedeelte. Ik heb het hier nooit over gehad. Ik verwacht van Inno gewoon een betere oplossing waar de mods zich sterk voor moeten maken. (en nogmaals...niet in de vorm van euro's!) Laat ze eens kijken of er b.v. een manier is om de inventarissen en ingame geld te verhuizen naar een account naar keuze op 1 van de werelden die wel blijven. Waarom moeten wij zelf (zoals hier al eerder is aangegeven) zoeken naar een (wellicht illegale) omslachtige oplossing om je spulletjes naar een andere account te verhuizen.
Mijn hele punt is dan ook dat de speler het zelf maar moet uitzoeken en al het verlies mag dragen, het Inno vervolgens niets interesseert, en onze NL-mods zich hier gewoon bij neerleggen...
Het was niet zo zeer een reactie puur op jouw bericht eerder op de berichten die ik heb zien passeren. Maar als ze willen kunnen ze dat verhuizen makkelijk, maar dat mag dan weer niet van InnoGames omdat dan (hebben ze mij altijd wijsgemaakt) de databases het niet meer weten. Als ze van iedereen noteren wat hij/zij in zijn inventaris heeft, kunnen ze die voorwerpen gewoon toevoegen op een ander account hetzelfde met het geld. Maar ja, eerlijk gezegd, het is toch wel een beetje te veel werk als je dat van 1000 spelers moet doen. Maar ik blijf er wel bij dat er een vergoeding moet komen. Simpel de reden die je zelf hierboven aanhaalt: hou je spelers tevreden.
De gehele stelling? Laat ik aannemen dat de stelling die je bedoelt de volgende is: "Nederlandse moderators maken zich onvoldoende hard voor de Nederlandse spelers." Ik denk dat ik daarmee een redelijke stelling heb genomen, want wat jij de gehele stelling noemt zal een ander een bijzaak noemen.
Nee, dat zeggen wij niet. Wij zeggen enkel dat jullie je luie raat (a = e, anders ga je me misschien ook weer bestraffen) moeten opheffen en gewoon eerlijk moeten zeggen: wij vinden het ook niet kunnen dat deze accounts zomaar weggegooid worden. Nu krijgen wij steeds de indruk dat het jullie niks uitmaakt dat dit gebeurd. Oh nee, InnoGames heeft dit beslist, wij gaan dit nazeggen tegen onze spelers en verder doen we niets. Oké, maakt mij niet uit, als jullie shit op je willen hebben, goed. Enkel de man die hier wel iets aan kan doen (of in ieder geval kan proberen) blijft hier buiten schot. Marco zegt geen woord, jullie krijgen verwijten en nog blijven jullie volhouden dat jullie er niks aan kunnen doen terwijl jullie gewoon Marco eens een keer jullie gedag moeten zeggen. Dan wordt ie wel wakker.
Maar goed, om op die stelling dan te reageren: Wij, de mods, zijn in feite zelf ook spelers. Het enige verschil is dat wij ofwel het forum beheren ofwel de Support beheren. Nu staan wij dus in directer contact met de Community Manager. De enige manier waarop wij als mods daadwerkelijk klachten aan Innogames door kunnen geven is via de Community Manager. En wat Innogames vervolgens doet met de neergelegde klachten/meldingen is niet aan ons. Voorstellen die wij doen zijn niet bindend en als Innogames besluit om volledig het tegendraadse te doen dan staan wij machteloos.
Mee eens, InnoGames zal heus niet alles invoeren. Maar je kan altijd proberen, wie niet waagt, niet wint. Jullie staan dichter bij InnoGames dan de spelers, dus dan verwachten de spelers dat jullie iets doen en niet gaan zeggen dat jullie er niks aan kunnen doen. Je kan altijd proberen, als je dat nog niet kan dan ben je dat titeltje volgens mij niet eens waard. Jullie kunnen Marco gerust onder de veren zitten, de spelers niet. Dus vanuit de spelers wordt verwacht dat als Marco het initiatief niet zelf neemt, dat jullie hem gaan aanzetten om dat wel te doen...
De invloed die moderators hebben op het gevoerde beleid wordt volgens mij overschat. In feite kunnen wij weinig meer dan spelers. Spelers kunnen klachten neerleggen bij de Community Manager via moderators/Support en die worden doorgegeven. Moderators kunnen klachten neerleggen bij de Community Manager en die worden doorgegeven. Veel verschil is er dus niet. Zoals je ziet kan ook een Community Manager niet bijzonder veel uitrichten, hoewel iets meer dan moderators en spelers. Community Managers zijn namelijk in loondienst bij Innogames en hebben dus wel direct contact met werknemers daarvan. Toch moet ook van hen de invloed niet overschat worden.
Een community manager kan niet bijzonder veel uitrichten? Een community manager, kan als hij de wil heeft natuurlijk, wel wat aanvechten bij InnoGames. Een community manager zou normaal het spel moeten begrijpen en weten waar hij mee bezig is, maar dat is hier niet het geval waardoor jullie het moeilijk hebben en de spelers voor ongedwongen feiten zoals deze komen te staan. Jullie moeten ons antwoorden geven die jullie normaal van Marco krijgen, maar omdat hij niets doorgeeft, weten jullie het niet. De spelers krijgen geen antwoorden. Gevolg: spelers gaan stoppen omdat er toch niet naar hen geluisterd wordt. Dus ja, volgens mij wordt hier een community manager gewoon te veel onderschat. Als hij de zin heeft, kan hij veel, maar de zin ontbreekt hier.
Verder moeten wij het beleid van Innogames verdedigen, ook al zijn we het er niet altijd mee eens. Zoals gezegd kunnen wij klachten neerleggen en dan moeten wij hopen dat er iets mee gedaan wordt. Toch kunnen wij hier niet gaan verkondigen wat wij vinden en dat Innogames het slechtste bedrijf is wat we kennen (mochten wij dat vinden). Wij zijn namelijk in feite ook in dienst van Innogames, hoewel op vrijwillige basis. Je kunt als werknemer toch ook niet in de krant gaan zetten dat het beleid van een bedrijf belabberd is? Redelijke kans dat je op staande voet ontslagen wordt. In een dergelijke positie zitten wij dus ook. Intern kunnen wij problemen aankaarten, extern moeten wij het gevoerde beleid uitleggen. Als werknemer moet je achter het bedrijf staan. Als klant kun je tegen een bedrijf ageren. Ik geef jullie het volste recht om dat te doen. Maar wij zullen hier niet gaan roeptoeteren over allerlei eventuele misstanden. Dat zou ten eerste onze eigen positie wankel maken en daarnaast is dat ook niet netjes naar het bedrijf toe.
Jullie moeten niks. Als jullie het er niet mee eens zijn, dan zijn jullie het er niet mee eens of wel dan? Moet je dan tegen ons gaan liegen dat je het er toch mee eens bent? Dan vraag ik me af waar we mee bezig zijn. Ik zeg niet dat jullie moeten gaan zeggen dat InnoGames is slecht, Inno is dit, Inno is dat. Nee, maar je kan wel zeggen dat het beter kan en vragen naar voorstellen hoe het beter kan en deze dan doorspelen. Dat is toch niet zo moeilijk en er zijn zeker ideeën van spelers die het spel kunnen verbeteren.
Laat ons ook eerlijk zijn, wie van jullie vliegt er uit tegen Marco omdat hij zo lui is? Ik vermoed dat meer dan de helft van jullie zelf ook wel eens te lui is puur om het te zeggen, de anderen vrezen dat ze eruit worden gegooid en de rest trekt er zich niets van aan. En eerlijk, ja, ik had dat probleem ook. Maar ik ben nu wel zover gekomen om in te zien dat ik fout was met te vertrekken. Ik had beter geprobeerd om Marco af te zetten dan zelf te vertrekken. Soit, praat achteraf waar we niets meer aan hebben. Nu zijn jullie het om de juiste beslissingen te nemen en niet om zomaar te gaan zeveren dat jullie het beleid
moeten verdedigen.
Enige nadeel is, giraf is al een poosje weg bij het team. En de hele gang van zaken is omgegooid. Ik ga me verder niet in deze discussie mengen, de spelers met wie ik fatsoenlijke discussies heb gehad wat betreft de update weten hoe mods met deze kwestie omgaan. Deze spelers weten ook dat er wel degelijk communicatie over de update en de sluitingen van de werelden plaats vindt.
Spelers die gelijk beschuldigingen richting de mods gooien, daar besteed ik mijn tijd niet eens meer aan.
Oh ja, daar heb ik veel van gemerkt. Niks tegen jou Noor, maar net of dat het nu nog altijd goed draait. Als het echt goed draaide, dan had je die halloweenopdrachten van twee weken geleden veel simpeler kunnen oplossen. Nu leek het weer wachten op Marco's antwoord en jullie kunnen weer niets. Stel dat mijn interpretatie verkeerd is, dan vraag ik me af of jullie nu dan wel inspraak hebben bij InnoGames, maar dan stel ik me weer vragen bij The Simmies die zegt van niet. Daarbij mag je je gerust mengen in de discussie, want volgens mij is hier geen enkele mod die durft te zeggen (misschien maak ik Svcinc nu wakker
) dat ze het er niet mee eens zijn dat accounts en geld wordt weggegooid. Doe je ogen open en kijk naar de spelers zou ik zeggen. Ik ben op dit moment zelf geen slachtoffer, maar er zijn er genoeg die het wel zijn. Al zijn het maar 300 spelers, beter deze 300 nog behouden dan opnieuw 300 verliezen of niet soms?