• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

w5,6

Deleted User - 486404

Leuk dat er in de berichten hiervoor wél de tijd wordt genomen om te reageren om loze dreigementen wat betreft juridische stappen, maar niet op mijn verzoek voor het fatsoenlijk afhandelen van de kwestie...

Wat wil je van ons horen? Er gaat geen compensatie komen. We moeten er ons bij neerleggen. Ik ga er ook niet verder om horen want dit is zinloos, dat komt er toch niet hoeveel we ook gaan roepen dat we een compensatie willen...

Algemeen, off quote

Het is niet verboden om voorwerpen aan elkaar tegen verkoopwaarde door te verkopen. Ook niet om eventueel met iemand mee te migreren naar een andere wereld en daarna terug te verkopen tegen de verkoopwaarde.
In dit geval verplaatst er immers geen geld van het ene naar het andere account.

Je moet er in dit geval wel op letten dat als de persoon aan wie je de voorwerpen verkoopt de voorwerpen nadien niet meer terug wilt verkopen dit geen regelschending is. Je moet die persoon ten volle vertrouwen. De support verwisselt de voorwerpen niet naar jouw account als de persoon, aan wie je de voorwerpen tijdelijk verkocht en dus van eigenaar verplaast, de voorwerpen besluit te houden en niet meer terug wilt verkopen.

Het is dus je eigen verantwoordelijkheid als je dit doet!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Wat wil je van ons horen? Er gaat geen compensatie komen. We moeten er ons bij neerleggen. Ik ga er ook niet verder om horen want dit is zinloos, dat komt er toch niet hoeveel we ook gaan roepen dat we een compensatie willen...

Oftewel, jullie zijn een bij elkaar geraapt (.....) groepje mensen met een labeltje devs/mods, die aan een paar Duitse touwtjes zitten en geen eigen mening mogen hebben. De (trouwe) spelers zijn de sigaar, zelfs wanneer een speler geld in het Inno-laatje heeft gebracht... En ondertussen vragen jullie je af waarom de werelden leeglopen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Oftewel, jullie zijn een bij elkaar geraapt (.....) groepje mensen met een labeltje devs/mods, die aan een paar Duitse touwtjes zitten en geen eigen mening mogen hebben. De (trouwe) spelers zijn de sigaar, zelfs wanneer een speler geld in het Inno-laatje heeft gebracht... En ondertussen vragen jullie je af waarom de werelden leeglopen?

Ten eerste: devs en mods is iets heel verschillends. Devs zijn ontwikkelaars in loondienst van Innogames die nauwelijks contact hebben met de community. Zij worden geïnformeerd door de Community Managers (in ons geval Marco) over wat er speelt. Mods zijn vrijwilligers die het spel spelen/speelden en hun werk doen omdat ze dat leuk vinden of het beste voor hebben met het spel.

Ten tweede: wij mogen best een mening hebben. De ene mod is terughoudender met zijn mening dan de ander. Sommigen van jullie zullen mijn mening wel kennen, anderen niet. Ik hoef het ook niet aan de grote klok te hangen. Wel is het zo dat we onze mening kunnen verkondigen bij Innogames. Wat zij daar vervolgens mee doen is hun zaak.

Ten derde: Ja, we zijn een bij elkaar geraapt zooitje. Maar als je het nuchter bekijkt is bijna alles dat wel. Leg mij maar eens uit hoe een klas samen wordt gesteld. Heel simpel: we hebben 50 aanmeldingen, de ene helft in Klas A, de andere helft in Klas B. Dat is dus ook een bij elkaar geraapt zooitje. Kan daarentegen prima werken. En zo niet, dan verander je de samenstellingen van de klassen zodat het wél werkt. Kan ook bij het moderatorteam. Aangezien The West al bestaat sinds 2008 kunnen we wel stellen dat het moderatorteam inmiddels een vrij goed functionerend, bij elkaar geraapt zooitje is.
 

DeletedUser

Tevens reageer je op 1 bericht maar een inhoudelijke reactie op de gehele stelling laat je achterwegen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

InnoGames is een bedrijf dat winst wil maken. Als we gewoon de evolutie van The West bekijken, zie je dat het spel weinig progressie heeft gemaakt mede door slechte updates. Steeds nieuwe grafische zooi trekt geen spelers aan, nieuwe features daarentegen, behoudt spelers al meer dan telkens op hetzelfde te moeten neerkijken. InnoGames heeft van The West zijn geldpot gemaakt en heeft beslist, dat je je naar de nummer 1 kan kopen met goudnuggets (en een klein beetje ervaring). Omdat die premiumfeatures niet op W5 en 6 zijn (Daar gaat het hier toch om?), haalt InnoGames hier weinig winst tot zelfs verlies uit en dan is het logisch dat je de werelden sluit.
Ze hebben je de kans gegeven om te migreren zodat ze toch nog de laatste centen uit je kunnen slaan.
Wat zou jij doen als je een bedrijf had en je ziet dat W8 tot en met W10 veel winst maken en W2 tot en met 7 (als voorbeelden hier) maar een klein beetje opbrengen en waar sommige van verlies lijden. Dan is het logisch dat je met 8-10 verder gaat en je sommige gewoon sluit en verwijderd, want het draait toch allemaal om het geld.
Hadden de devs wel geïnvesteerd in goede updates, dan was er een kans geweest dat de werelden niet gesloten hoeven te worden. Maar ja, wie meldt zich nu aan op een wereld waar al 300 spelers level 120 is geworden? Niemand, bijgevolg moet je de spelers behouden, maar doordat hier niet in wordt geïnvesteerd, stoppen zij ook zodat je uiteindelijk niemand niet meer overhoudt. Daar kan je dus niks mee.

Wat ik dan wel kan begrijpen, je hebt er geld ingestoken en nu wordt het zomaar weggegooid. Ze hebben je de kans gegeven om te migreren, maar zoals ik hier ook heb gelezen, je hebt geïnvesteerd in alle werelden, je zal dus sowieso iets moeten weggooien en dat kan imo niet. Je geld is dus gewoon weg. Dan kan je wel zeggen dat je er zelf voor kiest om premium te gebruiken, maar om het zomaar te laten verwijderen, nee dat kan niet.
Maar op zo'n momenten moet je ook kijken wat is haalbaar. Je kan niet zeggen alles wat ik daarin heb gestoken, gaat InnoGames mij terugbetalen. Ik geloof niet dat zoiets mogelijk is en met een rechtszaak hou ik me ook niet bezig. Feit is dat InnoGames een groot bedrijf is en ze zich zeker wel wat goede advocaten kunnen veroorloven die zich er makkelijk uit lullen terwijl jij misschien met heel wat minder moet doen. Daarbij zal InnoGames heus wel alles bedacht hebben zodat een rechtszaak eigenlijk niet mogelijk is.

Een vergoeding daarentegen kan misschien, maar dan vraag ik me af wat wil je in de plaats? Premiumkisten op andere werelden? Geld ga je zoals ik zei, niet ontvangen, maar wat dan wel? Een titel zoals we eerder hebben gezien, lijkt me ook niks. Dat is nog altijd één van de lompste zaken die ik tot nu toe heb gezien van InnoGames, dat allerlompste blijft de halloweenquest van vorig jaar (voor degene die zich het kunnen herinneren). Dus dan blijft de vraag wat wil je hebben als vergoeding? De mods hebben geen contact met InnoGames en gaan weinig kunnen doen. Het enige wat zij kunnen, is tegen de Community Manager zeggen dat zij het er ook totaal niet mee eens zijn en hem verplichten om dit bij InnoGames neer te leggen en mogelijk dat InnoGames dan toch iets gaat vergoeden (in de maat van mogelijke en dan waarschijnlijk in het spel zelf). Ik verwacht helaas dat de mods dat niet gaan doen, want dit sluiten wisten zij waarschijnlijk al 2 weken eerder dan dat Marco het heeft aangekondigd. Inno communiceert dit meestal een paar weken van tevoren, maar tegen dat Marco het dan aankondigt, is er al een hele tijd verstreken. Stel dat ze dan nog een klacht indienen bij Marco, moet Marco al goedgezind zijn om dit nog te doen, maar dat gaat hij dan normaal toch niet doen. Dan moet deze man zich inspannen en dat is meestal te veel bij hem.


Kortom, je bent waarschijnlijk genaaid.:censored:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

InnoGames is een bedrijf dat winst wil maken. Als we gewoon de evolutie van The West bekijken, zie je dat het spel weinig progressie heeft gemaakt mede door slechte updates. Steeds nieuwe grafische zooi trekt geen spelers aan, nieuwe features daarentegen, behoudt spelers al meer dan telkens op hetzelfde te moeten neerkijken. InnoGames heeft van The West zijn geldpot gemaakt en heeft beslist, dat je je naar de nummer 1 kan kopen met goudnuggets (en een klein beetje ervaring). Omdat die premiumfeatures niet op W5 en 6 zijn (Daar gaat het hier toch om?), haalt InnoGames hier weinig winst tot zelfs verlies uit en dan is het logisch dat je de werelden sluit.
Ze hebben je de kans gegeven om te migreren zodat ze toch nog de laatste centen uit je kunnen slaan.
Wat zou jij doen als je een bedrijf had en je ziet dat W8 tot en met W10 veel winst maken en W2 tot en met 7 (als voorbeelden hier) maar een klein beetje opbrengen en waar sommige van verlies lijden. Dan is het logisch dat je met 8-10 verder gaat en je sommige gewoon sluit en verwijderd, want het draait toch allemaal om het geld.
Hadden de devs wel geïnvesteerd in goede updates, dan was er een kans geweest dat de werelden niet gesloten hoeven te worden. Maar ja, wie meldt zich nu aan op een wereld waar al 300 spelers level 120 is geworden? Niemand, bijgevolg moet je de spelers behouden, maar doordat hier niet in wordt geïnvesteerd, stoppen zij ook zodat je uiteindelijk niemand niet meer overhoudt. Daar kan je dus niks mee.

Wat ik dan wel kan begrijpen, je hebt er geld ingestoken en nu wordt het zomaar weggegooid. Ze hebben je de kans gegeven om te migreren, maar zoals ik hier ook heb gelezen, je hebt geïnvesteerd in alle werelden, je zal dus sowieso iets moeten weggooien en dat kan imo niet. Je geld is dus gewoon weg. Dan kan je wel zeggen dat je er zelf voor kiest om premium te gebruiken, maar om het zomaar te laten verwijderen, nee dat kan niet.
Maar op zo'n momenten moet je ook kijken wat is haalbaar. Je kan niet zeggen alles wat ik daarin heb gestoken, gaat InnoGames mij terugbetalen. Ik geloof niet dat zoiets mogelijk is en met een rechtszaak hou ik me ook niet bezig. Feit is dat InnoGames een groot bedrijf is en ze zich zeker wel wat goede advocaten kunnen veroorloven die zich er makkelijk uit lullen terwijl jij misschien met heel wat minder moet doen. Daarbij zal InnoGames heus wel alles bedacht hebben zodat een rechtszaak eigenlijk niet mogelijk is.

Een vergoeding daarentegen kan misschien, maar dan vraag ik me af wat wil je in de plaats? Premiumkisten op andere werelden? Geld ga je zoals ik zei, niet ontvangen, maar wat dan wel? Een titel zoals we eerder hebben gezien, lijkt me ook niks. Dat is nog altijd één van de lompste zaken die ik tot nu toe heb gezien van InnoGames, dat allerlompste blijft de halloweenquest van vorig jaar (voor degene die zich het kunnen herinneren). Dus dan blijft de vraag wat wil je hebben als vergoeding? De mods hebben geen contact met InnoGames en gaan weinig kunnen doen. Het enige wat zij kunnen, is tegen de Community Manager zeggen dat zij het er ook totaal niet mee eens zijn en hem verplichten om dit bij InnoGames neer te leggen en mogelijk dat InnoGames dan toch iets gaat vergoeden (in de maat van mogelijke en dan waarschijnlijk in het spel zelf). Ik verwacht helaas dat de mods dat niet gaan doen, want dit sluiten wisten zij waarschijnlijk al 2 weken eerder dan dat Marco het heeft aangekondigd. Inno communiceert dit meestal een paar weken van tevoren, maar tegen dat Marco het dan aankondigt, is er al een hele tijd verstreken. Stel dat ze dan nog een klacht indienen bij Marco, moet Marco al goedgezind zijn om dit nog te doen, maar dat gaat hij dan normaal toch niet doen. Dan moet deze man zich inspannen en dat is meestal te veel bij hem.


Kortom, je bent waarschijnlijk genaaid.:censored:

Je hebt het verhaaltje bijna compleet, behalve het gerechtelijk gedeelte. Ik heb het hier nooit over gehad. Ik verwacht van Inno gewoon een betere oplossing waar de mods zich sterk voor moeten maken. (en nogmaals...niet in de vorm van euro's!) Laat ze eens kijken of er b.v. een manier is om de inventarissen en ingame geld te verhuizen naar een account naar keuze op 1 van de werelden die wel blijven. Waarom moeten wij zelf (zoals hier al eerder is aangegeven) zoeken naar een (wellicht illegale) omslachtige oplossing om je spulletjes naar een andere account te verhuizen.

Mijn hele punt is dan ook dat de speler het zelf maar moet uitzoeken en al het verlies mag dragen, het Inno vervolgens niets interesseert, en onze NL-mods zich hier gewoon bij neerleggen...
 

DeletedUser

Tevens reageer je op 1 bericht maar een inhoudelijke reactie op de gehele stelling laat je achterwegen?

De gehele stelling? Laat ik aannemen dat de stelling die je bedoelt de volgende is: "Nederlandse moderators maken zich onvoldoende hard voor de Nederlandse spelers." Ik denk dat ik daarmee een redelijke stelling heb genomen, want wat jij de gehele stelling noemt zal een ander een bijzaak noemen.

Maar goed, om op die stelling dan te reageren: Wij, de mods, zijn in feite zelf ook spelers. Het enige verschil is dat wij ofwel het forum beheren ofwel de Support beheren. Nu staan wij dus in directer contact met de Community Manager. De enige manier waarop wij als mods daadwerkelijk klachten aan Innogames door kunnen geven is via de Community Manager. En wat Innogames vervolgens doet met de neergelegde klachten/meldingen is niet aan ons. Voorstellen die wij doen zijn niet bindend en als Innogames besluit om volledig het tegendraadse te doen dan staan wij machteloos.

De invloed die moderators hebben op het gevoerde beleid wordt volgens mij overschat. In feite kunnen wij weinig meer dan spelers. Spelers kunnen klachten neerleggen bij de Community Manager via moderators/Support en die worden doorgegeven. Moderators kunnen klachten neerleggen bij de Community Manager en die worden doorgegeven. Veel verschil is er dus niet. Zoals je ziet kan ook een Community Manager niet bijzonder veel uitrichten, hoewel iets meer dan moderators en spelers. Community Managers zijn namelijk in loondienst bij Innogames en hebben dus wel direct contact met werknemers daarvan. Toch moet ook van hen de invloed niet overschat worden.

Verder moeten wij het beleid van Innogames verdedigen, ook al zijn we het er niet altijd mee eens. Zoals gezegd kunnen wij klachten neerleggen en dan moeten wij hopen dat er iets mee gedaan wordt. Toch kunnen wij hier niet gaan verkondigen wat wij vinden en dat Innogames het slechtste bedrijf is wat we kennen (mochten wij dat vinden). Wij zijn namelijk in feite ook in dienst van Innogames, hoewel op vrijwillige basis. Je kunt als werknemer toch ook niet in de krant gaan zetten dat het beleid van een bedrijf belabberd is? Redelijke kans dat je op staande voet ontslagen wordt. In een dergelijke positie zitten wij dus ook. Intern kunnen wij problemen aankaarten, extern moeten wij het gevoerde beleid uitleggen. Als werknemer moet je achter het bedrijf staan. Als klant kun je tegen een bedrijf ageren. Ik geef jullie het volste recht om dat te doen. Maar wij zullen hier niet gaan roeptoeteren over allerlei eventuele misstanden. Dat zou ten eerste onze eigen positie wankel maken en daarnaast is dat ook niet netjes naar het bedrijf toe.
 

DeletedUser

Helder... deze quote slaat dus eigenlijk de spijker op z'n kop:

. Stel dat ze dan nog een klacht indienen bij Marco, moet Marco al goedgezind zijn om dit nog te doen, maar dat gaat hij dan normaal toch niet doen. Dan moet deze man zich inspannen en dat is meestal te veel bij hem.
 

DeletedUser

Enige nadeel is, giraf is al een poosje weg bij het team. En de hele gang van zaken is omgegooid. Ik ga me verder niet in deze discussie mengen, de spelers met wie ik fatsoenlijke discussies heb gehad wat betreft de update weten hoe mods met deze kwestie omgaan. Deze spelers weten ook dat er wel degelijk communicatie over de update en de sluitingen van de werelden plaats vindt.
Spelers die gelijk beschuldigingen richting de mods gooien, daar besteed ik mijn tijd niet eens meer aan.
 

DeletedUser11612

Mijn wijze les: Kap nu gewoon met zeuren en wacht gewoon wat er uit de bus zal vallen ... zeuren helpt niet, integendeel.
 

DeletedUser

Je hebt het verhaaltje bijna compleet, behalve het gerechtelijk gedeelte. Ik heb het hier nooit over gehad. Ik verwacht van Inno gewoon een betere oplossing waar de mods zich sterk voor moeten maken. (en nogmaals...niet in de vorm van euro's!) Laat ze eens kijken of er b.v. een manier is om de inventarissen en ingame geld te verhuizen naar een account naar keuze op 1 van de werelden die wel blijven. Waarom moeten wij zelf (zoals hier al eerder is aangegeven) zoeken naar een (wellicht illegale) omslachtige oplossing om je spulletjes naar een andere account te verhuizen.

Mijn hele punt is dan ook dat de speler het zelf maar moet uitzoeken en al het verlies mag dragen, het Inno vervolgens niets interesseert, en onze NL-mods zich hier gewoon bij neerleggen...

Het was niet zo zeer een reactie puur op jouw bericht eerder op de berichten die ik heb zien passeren. Maar als ze willen kunnen ze dat verhuizen makkelijk, maar dat mag dan weer niet van InnoGames omdat dan (hebben ze mij altijd wijsgemaakt) de databases het niet meer weten. Als ze van iedereen noteren wat hij/zij in zijn inventaris heeft, kunnen ze die voorwerpen gewoon toevoegen op een ander account hetzelfde met het geld. Maar ja, eerlijk gezegd, het is toch wel een beetje te veel werk als je dat van 1000 spelers moet doen. Maar ik blijf er wel bij dat er een vergoeding moet komen. Simpel de reden die je zelf hierboven aanhaalt: hou je spelers tevreden.

De gehele stelling? Laat ik aannemen dat de stelling die je bedoelt de volgende is: "Nederlandse moderators maken zich onvoldoende hard voor de Nederlandse spelers." Ik denk dat ik daarmee een redelijke stelling heb genomen, want wat jij de gehele stelling noemt zal een ander een bijzaak noemen.

Nee, dat zeggen wij niet. Wij zeggen enkel dat jullie je luie raat (a = e, anders ga je me misschien ook weer bestraffen) moeten opheffen en gewoon eerlijk moeten zeggen: wij vinden het ook niet kunnen dat deze accounts zomaar weggegooid worden. Nu krijgen wij steeds de indruk dat het jullie niks uitmaakt dat dit gebeurd. Oh nee, InnoGames heeft dit beslist, wij gaan dit nazeggen tegen onze spelers en verder doen we niets. Oké, maakt mij niet uit, als jullie shit op je willen hebben, goed. Enkel de man die hier wel iets aan kan doen (of in ieder geval kan proberen) blijft hier buiten schot. Marco zegt geen woord, jullie krijgen verwijten en nog blijven jullie volhouden dat jullie er niks aan kunnen doen terwijl jullie gewoon Marco eens een keer jullie gedag moeten zeggen. Dan wordt ie wel wakker.

Maar goed, om op die stelling dan te reageren: Wij, de mods, zijn in feite zelf ook spelers. Het enige verschil is dat wij ofwel het forum beheren ofwel de Support beheren. Nu staan wij dus in directer contact met de Community Manager. De enige manier waarop wij als mods daadwerkelijk klachten aan Innogames door kunnen geven is via de Community Manager. En wat Innogames vervolgens doet met de neergelegde klachten/meldingen is niet aan ons. Voorstellen die wij doen zijn niet bindend en als Innogames besluit om volledig het tegendraadse te doen dan staan wij machteloos.

Mee eens, InnoGames zal heus niet alles invoeren. Maar je kan altijd proberen, wie niet waagt, niet wint. Jullie staan dichter bij InnoGames dan de spelers, dus dan verwachten de spelers dat jullie iets doen en niet gaan zeggen dat jullie er niks aan kunnen doen. Je kan altijd proberen, als je dat nog niet kan dan ben je dat titeltje volgens mij niet eens waard. Jullie kunnen Marco gerust onder de veren zitten, de spelers niet. Dus vanuit de spelers wordt verwacht dat als Marco het initiatief niet zelf neemt, dat jullie hem gaan aanzetten om dat wel te doen...

De invloed die moderators hebben op het gevoerde beleid wordt volgens mij overschat. In feite kunnen wij weinig meer dan spelers. Spelers kunnen klachten neerleggen bij de Community Manager via moderators/Support en die worden doorgegeven. Moderators kunnen klachten neerleggen bij de Community Manager en die worden doorgegeven. Veel verschil is er dus niet. Zoals je ziet kan ook een Community Manager niet bijzonder veel uitrichten, hoewel iets meer dan moderators en spelers. Community Managers zijn namelijk in loondienst bij Innogames en hebben dus wel direct contact met werknemers daarvan. Toch moet ook van hen de invloed niet overschat worden.

Een community manager kan niet bijzonder veel uitrichten? Een community manager, kan als hij de wil heeft natuurlijk, wel wat aanvechten bij InnoGames. Een community manager zou normaal het spel moeten begrijpen en weten waar hij mee bezig is, maar dat is hier niet het geval waardoor jullie het moeilijk hebben en de spelers voor ongedwongen feiten zoals deze komen te staan. Jullie moeten ons antwoorden geven die jullie normaal van Marco krijgen, maar omdat hij niets doorgeeft, weten jullie het niet. De spelers krijgen geen antwoorden. Gevolg: spelers gaan stoppen omdat er toch niet naar hen geluisterd wordt. Dus ja, volgens mij wordt hier een community manager gewoon te veel onderschat. Als hij de zin heeft, kan hij veel, maar de zin ontbreekt hier.

Verder moeten wij het beleid van Innogames verdedigen, ook al zijn we het er niet altijd mee eens. Zoals gezegd kunnen wij klachten neerleggen en dan moeten wij hopen dat er iets mee gedaan wordt. Toch kunnen wij hier niet gaan verkondigen wat wij vinden en dat Innogames het slechtste bedrijf is wat we kennen (mochten wij dat vinden). Wij zijn namelijk in feite ook in dienst van Innogames, hoewel op vrijwillige basis. Je kunt als werknemer toch ook niet in de krant gaan zetten dat het beleid van een bedrijf belabberd is? Redelijke kans dat je op staande voet ontslagen wordt. In een dergelijke positie zitten wij dus ook. Intern kunnen wij problemen aankaarten, extern moeten wij het gevoerde beleid uitleggen. Als werknemer moet je achter het bedrijf staan. Als klant kun je tegen een bedrijf ageren. Ik geef jullie het volste recht om dat te doen. Maar wij zullen hier niet gaan roeptoeteren over allerlei eventuele misstanden. Dat zou ten eerste onze eigen positie wankel maken en daarnaast is dat ook niet netjes naar het bedrijf toe.

Jullie moeten niks. Als jullie het er niet mee eens zijn, dan zijn jullie het er niet mee eens of wel dan? Moet je dan tegen ons gaan liegen dat je het er toch mee eens bent? Dan vraag ik me af waar we mee bezig zijn. Ik zeg niet dat jullie moeten gaan zeggen dat InnoGames is slecht, Inno is dit, Inno is dat. Nee, maar je kan wel zeggen dat het beter kan en vragen naar voorstellen hoe het beter kan en deze dan doorspelen. Dat is toch niet zo moeilijk en er zijn zeker ideeën van spelers die het spel kunnen verbeteren.
Laat ons ook eerlijk zijn, wie van jullie vliegt er uit tegen Marco omdat hij zo lui is? Ik vermoed dat meer dan de helft van jullie zelf ook wel eens te lui is puur om het te zeggen, de anderen vrezen dat ze eruit worden gegooid en de rest trekt er zich niets van aan. En eerlijk, ja, ik had dat probleem ook. Maar ik ben nu wel zover gekomen om in te zien dat ik fout was met te vertrekken. Ik had beter geprobeerd om Marco af te zetten dan zelf te vertrekken. Soit, praat achteraf waar we niets meer aan hebben. Nu zijn jullie het om de juiste beslissingen te nemen en niet om zomaar te gaan zeveren dat jullie het beleid moeten verdedigen.

Enige nadeel is, giraf is al een poosje weg bij het team. En de hele gang van zaken is omgegooid. Ik ga me verder niet in deze discussie mengen, de spelers met wie ik fatsoenlijke discussies heb gehad wat betreft de update weten hoe mods met deze kwestie omgaan. Deze spelers weten ook dat er wel degelijk communicatie over de update en de sluitingen van de werelden plaats vindt.
Spelers die gelijk beschuldigingen richting de mods gooien, daar besteed ik mijn tijd niet eens meer aan.

Oh ja, daar heb ik veel van gemerkt. Niks tegen jou Noor, maar net of dat het nu nog altijd goed draait. Als het echt goed draaide, dan had je die halloweenopdrachten van twee weken geleden veel simpeler kunnen oplossen. Nu leek het weer wachten op Marco's antwoord en jullie kunnen weer niets. Stel dat mijn interpretatie verkeerd is, dan vraag ik me af of jullie nu dan wel inspraak hebben bij InnoGames, maar dan stel ik me weer vragen bij The Simmies die zegt van niet. Daarbij mag je je gerust mengen in de discussie, want volgens mij is hier geen enkele mod die durft te zeggen (misschien maak ik Svcinc nu wakker :p) dat ze het er niet mee eens zijn dat accounts en geld wordt weggegooid. Doe je ogen open en kijk naar de spelers zou ik zeggen. Ik ben op dit moment zelf geen slachtoffer, maar er zijn er genoeg die het wel zijn. Al zijn het maar 300 spelers, beter deze 300 nog behouden dan opnieuw 300 verliezen of niet soms?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser8307

Een goede communitymanager helpt bij deze zaken. Iemand die initiatief neemt... Maar helaas hebben we dat hier niet.
 

DeletedUser

En mods.... durf een jullie mening te uiten, ik weet dat het moeilijk is maar ik merk al lang dat wanneer mods stoppen met modereren, Inno een veeg uit eigen pan (of hou de uitdrukking ook luidt :p) geven...

en 2 reacties hierboven wordt mijn stelling duidelijk bevestigd...
 

DeletedUser

Nee, dat zeggen wij niet. Wij zeggen enkel dat jullie je luie raat (a = e, anders ga je me misschien ook weer bestraffen) moeten opheffen en gewoon eerlijk moeten zeggen: wij vinden het ook niet kunnen dat deze accounts zomaar weggegooid worden. Nu krijgen wij steeds de indruk dat het jullie niks uitmaakt dat dit gebeurd. Oh nee, InnoGames heeft dit beslist, wij gaan dit nazeggen tegen onze spelers en verder doen we niets. Oké, maakt mij niet uit, als jullie shit op je willen hebben, goed. Enkel de man die hier wel iets aan kan doen (of in ieder geval kan proberen) blijft hier buiten schot. Marco zegt geen woord, jullie krijgen verwijten en nog blijven jullie volhouden dat jullie er niks aan kunnen doen terwijl jullie gewoon Marco eens een keer jullie gedag moeten zeggen. Dan wordt ie wel wakker.

Wie zegt dat wij het hier zomaar mee eens zijn en heel braafjes bij Innogames lopen te slijmen? Je hebt geen idee of wij nu 80 pagina's aan klachten bij Innogames hebben neergelegd of helemaal niets. Je kunt ons dus ook niet verwijten dat wij op onze luie raat (a = e, anders ga ik me misschien ook weer bestraffen) blijven zitten, want je hebt geen idee.


Mee eens, InnoGames zal heus niet alles invoeren. Maar je kan altijd proberen, wie niet waagt, niet wint. Jullie staan dichter bij InnoGames dan de spelers, dus dan verwachten de spelers dat jullie iets doen en niet gaan zeggen dat jullie er niks aan kunnen doen. Je kan altijd proberen, als je dat nog niet kan dan ben je dat titeltje volgens mij niet eens waard. Jullie kunnen Marco gerust onder de veren zitten, de spelers niet. Dus vanuit de spelers wordt verwacht dat als Marco het initiatief niet zelf neemt, dat jullie hem gaan aanzetten om dat wel te doen...
Nogmaals: Je hebt geen idee of wij iets doen, dus kun je daar ook niet over oordelen. Of wij "dat titeltje" verdienen of niet is dus ook niet aan jou om te beoordelen, maar aan iemand die wel alles hierover weet.


Een community manager kan niet bijzonder veel uitrichten? Een community manager, kan als hij de wil heeft natuurlijk, wel wat aanvechten bij InnoGames. Een community manager zou normaal het spel moeten begrijpen en weten waar hij mee bezig is, maar dat is hier niet het geval waardoor jullie het moeilijk hebben en de spelers voor ongedwongen feiten zoals deze komen te staan. Jullie moeten ons antwoorden geven die jullie normaal van Marco krijgen, maar omdat hij niets doorgeeft, weten jullie het niet. De spelers krijgen geen antwoorden. Gevolg: spelers gaan stoppen omdat er toch niet naar hen geluisterd wordt. Dus ja, volgens mij wordt hier een community manager gewoon te veel onderschat. Als hij de zin heeft, kan hij veel, maar de zin ontbreekt hier.

En wat zou hij dan precies moeten kunnen? Hij kan het aanvechten bij Innogames, ja, maar een werknemer is geen directeur. Als ze daar denken dat het een goede beslissing is kan Marco op zijn kop gaan staan, maar verandert er niets.

Jullie moeten niks. Als jullie het er niet mee eens zijn, dan zijn jullie het er niet mee eens of wel dan? Moet je dan tegen ons gaan liegen dat je het er toch mee eens bent? Dan vraag ik me af waar we mee bezig zijn. Ik zeg niet dat jullie moeten gaan zeggen dat InnoGames is slecht, Inno is dit, Inno is dat. Nee, maar je kan wel zeggen dat het beter kan en vragen naar voorstellen hoe het beter kan en deze dan doorspelen. Dat is toch niet zo moeilijk en er zijn zeker ideeën van spelers die het spel kunnen verbeteren.
Laat ons ook eerlijk zijn, wie van jullie vliegt er uit tegen Marco omdat hij zo lui is? Ik vermoed dat meer dan de helft van jullie zelf ook wel eens te lui is puur om het te zeggen, de anderen vrezen dat ze eruit worden gegooid en de rest trekt er zich niets van aan. En eerlijk, ja, ik had dat probleem ook. Maar ik ben nu wel zover gekomen om in te zien dat ik fout was met te vertrekken. Ik had beter geprobeerd om Marco af te zetten dan zelf te vertrekken. Soit, praat achteraf waar we niets meer aan hebben. Nu zijn jullie het om de juiste beslissingen te nemen en niet om zomaar te gaan zeveren dat jullie het beleid moeten verdedigen.

Misschien schelden we hem intern wel de huid vol over het gedrag dat jij hem toeschrijft. Misschien was Marco lui, maar is hij dat niet meer. Misschien vind jij hem lui, maar is verder iedereen van mening dat hij zijn werk prima doet. Misschien heb jij een verkeerd beeld van Marco. Misschien heb ik een verkeerd beeld van Marco. Misschien heeft Marco een verkeerd beeld van zijn functie. Jouw post heeft als fundament aannames. Toen ik mod was vond ik hem lui, dus is hij nog steeds lui. Dat weet je niet eens. Je hebt geen idee wat er allemaal gebeurt binnen het The West Team en toch voel je jezelf in de positie om zowel van moderators als van de Community Manager het functioneren te betwijfelen. Vind ik toch een prestatie.
 

DeletedUser4468

Algemeen, off quote

Het is niet verboden om voorwerpen aan elkaar tegen verkoopwaarde door te verkopen. Ook niet om eventueel met iemand mee te migreren naar een andere wereld en daarna terug te verkopen tegen de verkoopwaarde.
In dit geval verplaatst er immers geen geld van het ene naar het andere account.

Je moet er in dit geval wel op letten dat als de persoon aan wie je de voorwerpen verkoopt de voorwerpen nadien niet meer terug wilt verkopen dit geen regelschending is. Je moet die persoon ten volle vertrouwen. De support verwisselt de voorwerpen niet naar jouw account als de persoon, aan wie je de voorwerpen tijdelijk verkocht en dus van eigenaar verplaast, de voorwerpen besluit te houden en niet meer terug wilt verkopen.

Het is dus je eigen verantwoordelijkheid als je dit doet!

Ik heb iets heel anders van de support gehoord...

Ik zal straks wel een paar quotes plaatsen...

@mods: Jullie kunnen hem wel terug kijken...
 
Bovenaan