• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

w5,6

DeletedUser

helaas voor jou en mij staan de servers in.... Hamburg, Duitsland, waar.... de Duitse grondwet heerst :) :unsure:
 

DeletedUser15117

Het lijkt me duidelijk dat een getroffene inno kan aanklagen, maar als ik zo peil heeft niemand daar zin in (ook ik niet, maar ik ben ook geen getroffene).
 

DeletedUser

aanklagen lijkt me overdreven, maar inno moet wel even op de feiten gaan letten. Trouwens, aanklagen heeft sowieso geen zin voordat de werelden gewist zijn.
 

DeletedUser11612

Omdat in the-west echt geld gebruikt kan worden om direct aan spullen te komen (ubp shop), hebben alle spullen een waarde die in echt geld vertaald kan worden. Ik heb niet kunnen vinden dat Inno eigenaar is van de accounts en bijbehorende spullen. Als ze deze wissen, is dat het vernielen van andermans eigendom. Volgens de huidige plannen worden mensen die niet kunnen migreren hierdoor sowieso getroffen.

Nederlands Wetboek van Strafrecht
Artikel 350
1 Hij die opzettelijk en wederrechtelijk enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort, vernielt, beschadigt, onbruikbaar maakt of wegmaakt, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.

Innogames wil met opzet accounts verwijderen, lijkt me duidelijk.
Onbruikbaar maken ook check.

Ik snap dat de mods hier er niet veel aan kunnen doen, maar de zaak lijkt me toch ernstig. Kan iemand hier verduidelijking in brengen?

Enige verduidelijking is dat er hier een paar mensen rondlopen die denken dat ze met het opzoeken van informatie omtrent recht invloed zullen maken op admins, mods, om zo een antwoord te bekomen. Laat ik even heel duidelijk zijn dat Inno doet wat het wil, je hebt bij het aanmaken van je account die "terms and policy" of weet ik veel wat aangeduid, dus gaat Inno ervanuit dat je hun beslissen accepteerd :)
 

Deleted User - 486404

Een rechtzaak aanspannen tegen InnoGames is zinloos, nutteloos, verspilling van tijd, verspilling van geld, ...

Iedereen heeft de algemene voorwaarden moeten accepteren bij het aanmaken van een account. Daarin staat dit, let vooral op de tekst die ik in het rood heb gezet:

§ 2 Sluiten van de overeenkomst, licentieovereenkomst

2.1 De gebruiker heeft geen recht op een licentieovereenkomst, noch een recht om de diensten of de premium-diensten te gebruiken. De licentieovereenkomst kan door InnoGames en door de gebruiker op elk ogenblik zonder opgaaf van redenen worden opgezegd en de diensten kunnen op elk ogenblik zonder opgaaf van redenen worden stopgezet.

§ 7 Premium-licentieovereenkomst

7.12 InnoGames behoudt zich het recht voor om het aanbod spelletjes of delen ervan en de betalingsmogelijkheden en -functionaliteiten zonder opgaaf van redenen stop te zetten, nieuwe premium-diensten aan te bieden, bestaande premium-diensten te wijzigen en/of in gratis diensten om te zetten en/of bepaalde premium-diensten niet meer aan te bieden. InnoGames verbindt zich ertoe om in dit geval de gebruiker de mogelijkheid te bieden om premium-punten en tegen betaling verkregen items binnen een termijn van drie maanden na de verkrijging ervan in te zetten en te gebruiken. Voorts behoudt InnoGames zich het recht voor om de gebruiker aan te bieden om de premium-punten en tegen betaling verkregen items om te zetten in een tegoed dat op een andere wijze, bijvoorbeeld in een ander spel, kan worden gebruikt. De gebruiker heeft geen andere rechten.

§ 13 Vrijwaring voor gebreken

13.1 De licentieovereenkomst verleent de gebruiker de mogelijkheid om de spelletjes te gebruiken. Er bestaat geen recht op gebruik van een bepaalde versie van een spelletje. Er bestaat geen recht op de handhaving of de bewerkstelliging van een bepaalde toestand/bepaalde mogelijkheden. De gebruiker is zich ervan bewust dat de door InnoGames aangeboden spelletjes - en de software - nooit volledig feilloos kunnen zijn. Bijgevolg is een spelletje slechts gebrekkig bij een ernstige en blijvende storing.

De volledige lijst van algemene voorwaarden waarmee iedereen die een account heeft aangemaakt akkoord is gegaan, kan je onder de volgende link vinden: Algemene Voorwaarden The West.nl

Er zullen nog wel dingen instaan waar de gebruiker afstand heeft gedaan van alle rechten behalve de rechten die InnoGames heeft opgesomd. Elk goed bedrijf heeft één of meerdere juristen werkzaam om zo'n policy's aan te maken en te handhaven. Mochten er gebreken in staan dan kunnen ze die trouwens ten allen tijde aanpassen. Dat staat bovenaan dat je daarvoor de toestemming hebt gegeven.

Men spreekt trouwens in de algemene voorwaarden telkens over een licentieovereenkomst. Dit betekent dat je van InnoGames de toestemming hebt om hun spellen te spelen maar dat alles eigendom blijft van InnoGames. (Uitleg over licentieovereenkomsten volgens de Belgische Wetgeving, ik gok dat dit in Duitsland ook op hetzelfde neer zal komen)

Als er nog mensen zijn die van mening zijn dat ze InnoGames voor de rechter willen slepen, desondanks dat ze op niets recht hebben, dan wil ik nog het volgende meedelen. Dat als je het geld ervoor over hebt om advocaten en eventueel gerechtskosten te betalen, dat je dan even goed dat geld in goudnuggets kan stoppen om een nieuw account te boosten naar een hoog level...
 

Deleted User - 308552

Lijkt me duidelijk :rolleyes: We hebben geaccepteerd dat Inno ons alles kan maken en dat we niks terug kunnen doen :p Protip: Als je niet kan migreren, vraag dan of iemand anders je items mee wil nemen naar een andere wereld waar je ze terugkrijgt. Weet overigens nog steeds niet wat de regels daarover zijn....
 

DeletedUser

Ik begrijp je frustratie en ik had deze reactie verwacht :)
Echter is het niet het .nl team die dit beslist heeft maar Innogames de beheerder van het spel. Zij maken verlies met het draaien van de servers en dat is slecht voor een bedrijf. Ze vinden dat ze een server niet zomaar ineens kunnen sluiten dus kondigen ze dit aan om de spelers die dit wensen nog een kans te geven om te migreren. In principe is dat de compensatie want ze hadden hun servers ook meteen kunnen platgooien van zodra er met verlies gedraaid wordt.

Ik ben ook van mening dat een compensatie op zijn plaats is maar daarover beslissen we niet. Je kan nu nog bij wijze van spreke twintig topics maken om moord en brand te schreeuwen dat gaat niets aan de zaak veranderen. Ik denk niet dat ze in Duitsland hun plannen gaan wijzigen omdat de .nl community een compensatie wilt... Ik wou dit gewoon even gezegd hebben dat het van in het begin duidelijk is hoe de zaken ervoor staan :)


Even voorop gesteld neem ik jullie op de NL-server niets kwalijk. In het verleden is wel bewezen dat jullie vrijwel 0,0 inbreng hebben.

Ik zal ook echt geen extra topics aanmaken en ook uitleg over een commerciële instelling en het maken van winst is overbodig. Ik ben geen scholier meer en weet hoe het werkt. Juist daarom weet ik ook dat de spelers (in dit geval de klanten van Inno) wel tevreden moeten zijn wil je überhaupt nog 1 server in de lucht houden. Deze manier van handelen is verre van klant/speler vriendelijk en de compensatie die bestaat uit een verlies/verlies situatie is dan ook geen compensatie.

Daar sowieso al jij (en ik verwacht meerdere mods) mijn mening delen over de compensatie kan ik er toch wel vanuit gaan dat jullie de onvrede op zijn minst richting de beheerder communiceren?


En is dit inmiddels gecommuniceerd of leggen jullie je er gewoon bij neer en laten jezelf als marionetje gebruiken?

Overigens ben ik ook wel benieuwd wat de beweegreden(en) zijn geweest om toch nog een nieuwe wereld te openen terwijl er enkele weken erna een aantal bestaande worden opgeheven...


Leuk dat er in de berichten hiervoor wél de tijd wordt genomen om te reageren om loze dreigementen wat betreft juridische stappen, maar niet op mijn verzoek voor het fatsoenlijk afhandelen van de kwestie...
 

DeletedUser4468

Protip: Als je niet kan migreren, vraag dan of iemand anders je items mee wil nemen naar een andere wereld waar je ze terugkrijgt. Weet overigens nog steeds niet wat de regels daarover zijn....

Dat is pushing en... verboden.

Push Regels
  • Het is verboden om opzettelijk een duel te
    verliezen met als resultaat 'gratis' ervaring
    of geld te geven. Dit geldt niet voor duels
    tegen NPC accounts.
  • Het is verboden om opzettelijk op de sheriff
    gezocht lijst te komen.
  • Het is verboden om voorwerpen op de
    markt te verkopen met de reden om geld te
    verplaatsen naar een andere speler.

    Voorbeelden:
  • Het is niet toegelaten om opzettelijk je
    kledij of wapens te verwijderen om hierdoor
    een duel te verliezen.
  • Het is niet toegelaten je duel-instellingen
    door te geven om hierdoor opzettelijk een
    duel te verliezen.
  • Het is niet toegelaten een medespeler te
    duelleren waarbij duel instellingen
    uitgewisseld zijn en/of wapens en kledij
    tijdelijk verwijderd zijn.
  • Het is toegelaten spelers zonder wapen en/
    of kledij aan te vallen, mits dit niet op
    afspraak is.

Meer uitleg nodig over pushing regels? Vraag maar!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser1448

Dat is pushing en... verboden.

Push Regels
  • Het is verboden om opzettelijk een duel te
    verliezen met als resultaat 'gratis' ervaring
    of geld te geven. Dit geldt niet voor duels
    tegen NPC accounts.
  • Het is verboden om opzettelijk op de sheriff
    gezocht lijst te komen.
  • Het is verboden om voorwerpen op de
    markt te verkopen met de reden om geld te
    verplaatsen naar een andere speler.

    Voorbeelden:
  • Het is niet toegelaten om opzettelijk je
    kledij of wapens te verwijderen om hierdoor
    een duel te verliezen.
  • Het is niet toegelaten je duel-instellingen
    door te geven om hierdoor opzettelijk een
    duel te verliezen.
  • Het is niet toegelaten een medespeler te
    duelleren waarbij duel instellingen
    uitgewisseld zijn en/of wapens en kledij
    tijdelijk verwijderd zijn.
  • Het is toegelaten spelers zonder wapen en/
    of kledij aan te vallen, mits dit niet op
    afspraak is.

Meer uitleg nodig over pushing regels? Vraag maar!

lol iedereen doet het...
 

DeletedUser

Als ik het zo lees valt het niet onder pushregels, het valt er wel onder wanneer je geld wil overbrengen naar je andere account.
 

DeletedUser4468

lol iedereen doet het...

Inderdaad :D

Als ik het zo lees valt het niet onder pushregels, het valt er wel onder wanneer je geld wil overbrengen naar je andere account.

Waarom zou het niet onder pushregels vallen?

Even voor de duidelijkheid: Het is ook verboden om "Spullen" te verkopen voor een lage/hoge prijs. Dus als je je Gouden tomahawk verkoop voor $10.000, kan je gebant worden (om maar een voorbeeld te nemen).
 

DeletedUser

Waarom zou het niet onder pushregels vallen?

Even voor de duidelijkheid: Het is ook verboden om "Spullen" te verkopen voor een lage/hoge prijs. Dus als je je Gouden tomahawk verkoop voor $10.000, kan je gebant worden (om maar een voorbeeld te nemen).

Omdat er nergens staat: 'Het is verboden om voorwerpen voor verkoopwaarde te verkopen.' ? En lijkt me ook een onlogisch verbod, want soms ruil je een tomahawk tegen een howdah en dat is echt niet verboden hoor ;)
 

DeletedUser1448

idd. Maar het is verboden om items aan anderen te geven en die terug te krijgen na migratie. Maar het staat gewoon niet in de regels denk ik
 

DeletedUser

Als het niet in de regels staat is het normaal ook niet verboden, hé :p
 
Bovenaan