• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

[Vragen/Opmerkingen] Ingame beledigingsmelder

  • Topicstarter Deleted User - 486404
  • Startdatum
Niemand zegt dat je dit topic moet lezen of er gebruik van moet maken... :)

Dat was niet echt antwoord op mijn vraag, sorry als het niet erg vragend overkwam. Wat je zegt klopt en dat ga ik ook zeker niet doen, maar ik zie het nut niet van dit topic.. Je kunt het lijkt me beter in de schapenkooi zetten.

En dan nog snap ik niet waarom men noobs ´haat´. Dat is hetzelfde als iedereen die -weetikveel- op voetbal zit maar niet goed kan voetballen haten... :rolleyes:

De een heeft een andere betekenis voor ´haten´. Ik denk dat jij erg weinig mensen haat, nou ik aardig wat(in real en ingame). Het is zoiets van 1 verkeerd woord waaraan ik me irriteer en ik zet meteen de aanval vriendelijk(voor mijn doen) in.
 

Deleted User - 486404

Dat was niet echt antwoord op mijn vraag, sorry als het niet erg vragend overkwam. Wat je zegt klopt en dat ga ik ook zeker niet doen, maar ik zie het nut niet van dit topic.. Je kunt het lijkt me beter in de schapenkooi zetten.

Ik denk dat je de beginpost niet helemaal hebt gelezen. Ik geef met dit topic niet enkel de gelegenheid dat mensen vragen kunnen stellen maar ik wil ook de feedback omtrent de beledigingsmelder ingame centraliseren. Dit om te voorkomen dat mensen met opmerkingen blijven zitten en ze niet kwijt kunnen of dat er meerdere topics over dit onderwerp op termijn gaan ontstaan.

Samen werken voor een betere afhandeling voor ingame beledigingen. Als jij dat nutteloos vindt, moet jij weten. Ik denk dat er hier mensen zijn die graag eens hun zegje willen doen over het systeem van ingame belediging afhandelen. Dat vind ik meer feedback dan vragen dus daarom vind ik dit topic hier gepast, ieder zijn mening... :)
 

DeletedUser

je hebt natuurlijk ook 2 soorten 'noobs', de goed- en slechtaardige noobs, het verschil tussen beide is (heel) groot.

-een goedaardige noob, is vriendelijk, en begrijpt ook snel wat hij/zei moet doen en valt je niet (al te vaak) lastig; meestal krijg ik als burgervader (;P) met deze soort te doen, mss komt het omdat ik alles tot de maan uitleg zodat ze geen vragen meer hebben, maar denk dat het meer ligt dat ik hen graag zelf pagina's geef die hen nodig zijn en niet overzichtspagina's; bvb. A wilt zeker weten over een quest waar je de gevederde voorhoofdsband krijgt; in plaats van hem/haar de quest pagina te geen zal ik persoon A meteen de quest geven. de voordelen zijn ook snel merkbaar, je wordt gerespecteerd, je krijgt meer aanzien en je bent geliefd. wat wil je nog meer ?

-een kwaadaardige noob, is onvriendelijk, en wilt niet begrijpen wat hij of zei moet doen en valt je (al te) vaak lastig; die hebben meestal ook nog een grote mond, ik zal geen naam noemen maar gisteren bij een fg kwamen we ze zo een tegen. hij schoot als lvl 19 een kritieke schot op een bg en dat was zijn moment om te denken dat hij boven iedereen stond; een andere persoon die aan onze kant stond zei dat er een betere verdeling moest komen waarom die persoon in kwestie (laten we hem X noemen) hem uit schold voor iemand die hier geen verstand aan had en verder moest doen met z'n prestaties. de volgende dag (vandaag) lees ik op de leiders forum (heel handig) persoon X's leider bijna dezelfde woorden gebruiken waardoor ik dan denk dat die mensen volledig gehersenspoeld zijn in een game en alleen hun alliantie de beste vinden; zoiets zou ik nooit m'n eigen leden bijbrengen. persoon X is een kwaadaardige noob

Jordes komt zeker de kwaadaardige noobs tegen :p
 
Geef een man een vis, en hij eet voor een dag. Lee een man vissen, en hij heeft eten voor zijn hele leven.
Het is dan ook beter een nieuweling te laten zien hoe hij zelf zijn antwoord kan vinden, anders leert hij het nooit en blijft hij vragen.

Jij haalt dan ook "noob" en "newb" door elkaar. Een noob weet niks, zal nooit iets leren, en blijft irritant. Een newb weet niks, maar wil graag leren.
 
je hebt natuurlijk ook 2 soorten 'noobs', de goed- en slechtaardige noobs, het verschil tussen beide is (heel) groot.

-een goedaardige noob, is vriendelijk, en begrijpt ook snel wat hij/zei moet doen en valt je niet (al te vaak) lastig; meestal krijg ik als burgervader (;P) met deze soort te doen, mss komt het omdat ik alles tot de maan uitleg zodat ze geen vragen meer hebben, maar denk dat het meer ligt dat ik hen graag zelf pagina's geef die hen nodig zijn en niet overzichtspagina's; bvb. A wilt zeker weten over een quest waar je de gevederde voorhoofdsband krijgt; in plaats van hem/haar de quest pagina te geen zal ik persoon A meteen de quest geven. de voordelen zijn ook snel merkbaar, je wordt gerespecteerd, je krijgt meer aanzien en je bent geliefd. wat wil je nog meer ?

-een kwaadaardige noob, is onvriendelijk, en wilt niet begrijpen wat hij of zei moet doen en valt je (al te) vaak lastig; die hebben meestal ook nog een grote mond, ik zal geen naam noemen maar gisteren bij een fg kwamen we ze zo een tegen. hij schoot als lvl 19 een kritieke schot op een bg en dat was zijn moment om te denken dat hij boven iedereen stond; een andere persoon die aan onze kant stond zei dat er een betere verdeling moest komen waarom die persoon in kwestie (laten we hem X noemen) hem uit schold voor iemand die hier geen verstand aan had en verder moest doen met z'n prestaties. de volgende dag (vandaag) lees ik op de leiders forum (heel handig) persoon X's leider bijna dezelfde woorden gebruiken waardoor ik dan denk dat die mensen volledig gehersenspoeld zijn in een game en alleen hun alliantie de beste vinden; zoiets zou ik nooit m'n eigen leden bijbrengen. persoon X is een kwaadaardige noob

Jordes komt zeker de kwaadaardige noobs tegen :p

85% die ik tegenkom denken alles beter te weten terwijl ze het een half jaar spelen.. Daar kan ik dus niet tegen. Of die bijdehand gaan lopen doen op iets wat ze fout doen waar ik of anderen ze op wijs.
 
Geef een man een vis, en hij eet voor een dag. Lee een man vissen, en hij heeft eten voor zijn hele leven.
Het is dan ook beter een nieuweling te laten zien hoe hij zelf zijn antwoord kan vinden, anders leert hij het nooit en blijft hij vragen.

Jij haalt dan ook "noob" en "newb" door elkaar. Een noob weet niks, zal nooit iets leren, en blijft irritant. Een newb weet niks, maar wil graag leren.
Iemand die niet snel leert is niet per definitie irritant... :rolleyes: Maar ben ik nou gek of kan iederéén, inclusief oudere en meer ervaren spelers, irritant zijn? Ik lees uit veel reacties hier dat men een noob sowieso al niet al te erg respecteert, vanwege het feit dat hij/zij dingen niet weet of (snel) leert. Sja ik kan ongelijk hebben, maar toch denk ik niet dat ze dat expres doen. Ze zitten hier ook voor hun lol, en ze hebben veel meer lol als ze iets weten/leren dan als ze dat niet doen. Een enkele uitzondering daargelaten denk ik dus dat ´irritante noobs´ echt wel hun best doen om dingen te leren, maar dat mensen als jordes hun uiterste best doen om dat tegen te gaan. Ik weet het natuurlijk niet zeker, ik heb nog nooit een conversatie tussen hem en een noob gezien, maar dit is mijn vermoeden.

Als argument citeer ik jordes:
jordes zei:
´Het is zoiets van 1 verkeerd woord waaraan ik me irriteer en ik zet gelijk de aanval (voor mijn doen) vriendelijk in.
Dat werkt niet -hoe zeg ik dat- constructief. Niemand schiet er iets mee op, het enige wat de noob weet is dat hij nooit meer vragen moet stellen, en in iig niet aan hem. Sja, als dat ook je doel is, dan is dat doel iig bereikt. Maar dan wel klagen dat ze niet leren... :rolleyes:
 

DeletedUser

Geef een man een vis, en hij eet voor een dag. Lee een man vissen, en hij heeft eten voor zijn hele leven.
Het is dan ook beter een nieuweling te laten zien hoe hij zelf zijn antwoord kan vinden, anders leert hij het nooit en blijft hij vragen.

Jij haalt dan ook "noob" en "newb" door elkaar. Een noob weet niks, zal nooit iets leren, en blijft irritant. Een newb weet niks, maar wil graag leren.

En je hebt leones die op elke vraag antwoord geeft :D
 

DeletedUser560

Ik noem ook iedereen noob(P) eigenlijk, weet ook niet waarom eigenlijk :p
Ik mag het ook wel zeggen aangezien ik 1 van de langst spelende spelers in NL ben als je naar de spelers ID's kijkt :D
 

DeletedUser

Ik noem ook iedereen noob(P) eigenlijk, weet ook niet waarom eigenlijk :p
Ik mag het ook wel zeggen aangezien ik 1 van de langst spelende spelers in NL ben als je naar de spelers ID's kijkt :D

Ik zeg het ook, en men weet ook dat het voor de grap is =D
En ik ben dan ook al redelijk lang aanwezig hier, met een aantal grote breaks xD
 

DeletedUser2147

Alleen jammer dat vele spelers dit forum niet lezen ...
Op W1 is er een klein groepje die er plezier in hebben om spelers af te breken zonder reden :(

En het gaat er niet enkel over om iemand 'noob' te noemen !

Net terug met iemand een uurtje gechat dat hij zijn buik er van vol heeft ...

Dit fenomeen heeft een naam, cyber pesten denk ik ... (en in België hebben zijn er al enkele tieners daardoor uit het leven gestapt)
Zo een vaart zal het hier wel niet lopen ...(hoop ik)

Is er nog een vacature vrij als 'TW-psycholoog' ? :mad:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Iemand die niet snel leert is niet per definitie irritant... :rolleyes: Maar ben ik nou gek of kan iederéén, inclusief oudere en meer ervaren spelers, irritant zijn? Ik lees uit veel reacties hier dat men een noob sowieso al niet al te erg respecteert, vanwege het feit dat hij/zij dingen niet weet of (snel) leert. Sja ik kan ongelijk hebben, maar toch denk ik niet dat ze dat expres doen. Ze zitten hier ook voor hun lol, en ze hebben veel meer lol als ze iets weten/leren dan als ze dat niet doen. Een enkele uitzondering daargelaten denk ik dus dat ´irritante noobs´ echt wel hun best doen om dingen te leren, maar dat mensen als jordes hun uiterste best doen om dat tegen te gaan. Ik weet het natuurlijk niet zeker, ik heb nog nooit een conversatie tussen hem en een noob gezien, maar dit is mijn vermoeden.

Als argument citeer ik jordes:
Dat werkt niet -hoe zeg ik dat- constructief. Niemand schiet er iets mee op, het enige wat de noob weet is dat hij nooit meer vragen moet stellen, en in iig niet aan hem. Sja, als dat ook je doel is, dan is dat doel iig bereikt. Maar dan wel klagen dat ze niet leren... :rolleyes:

Man man man ... Wat kunnen jullie OEVERLOOS lullen over een woordje. Ongeloofelijk eigenlijk. Is dat eigen aan jullie cultuur of zo? Djezes :)

Wikipedia to the rescue :

http://nl.wikipedia.org/wiki/Newbie

En nu terug on topic?
 

DeletedUser5512

Alleen jammer dat vele spelers dit forum niet lezen ...
Op W1 is er een klein groepje die er plezier in hebben om spelers af te breken zonder reden :(

En het gaat er niet enkel over om iemand 'noob' te noemen !

Net terug met iemand een uurtje gechat dat hij zijn buik er van vol heeft ...

Dit fenomeen heeft een naam, cyber pesten denk ik ... (en in België hebben zijn er al enkele tieners daardoor uit het leven gestapt)
Zo een vaart zal het hier wel niet lopen ...(hoop ik)

Is er nog een vacature vrij als 'TW-psycholoog' ? :mad:

gewoon reporten denbekker, desnoods maak je er nog een screentje van, modjes zullen wel actie ondernemen
 
Iedereen is noob geweest maar het is gewoon zo dat je met een beetje rondkijken alles kunt vinden... Dus vragen over welk product je bij welke arbeid kunt vinden e.d. vind ik gewoon onzin.

Ik heb vroeger echt weleens wat vragen gesteld, dat mag ook. Maar voor de rest heb ik heel veel zelf uitgevonden en de rest moet dat dus ook kunnen.. Waarvoor zouden anders de zoekfunctie, google en tw-db (vroeger, weststats) bestaan?

Als ik een 'noobvraag' krijg (wat bijna nooit gebeurt xD) dan leg ik altijd netjes uit waar je alles kunt vinden en bij verdere vragen hoor ik het dan wel.

Voor de mensen die noobs 'haten: maak een standaarttelegram waarin alle handige websites e.d. staan en leg ook in 1 zin uit dat je 'te druk' voor ze bent..
 

Deleted User - 486404

Alleen jammer dat vele spelers dit forum niet lezen ...
Op W1 is er een klein groepje die er plezier in hebben om spelers af te breken zonder reden :(

En het gaat er niet enkel over om iemand 'noob' te noemen !

Net terug met iemand een uurtje gechat dat hij zijn buik er van vol heeft ...

Dit fenomeen heeft een naam, cyber pesten denk ik ... (en in België hebben zijn er al enkele tieners daardoor uit het leven gestapt)
Zo een vaart zal het hier wel niet lopen ...(hoop ik)

Is er nog een vacature vrij als 'TW-psycholoog' ? :mad:

Tsjah dat mensen dit forum niet lezen en/of geen contact opnemen met de support daar kunnen wij weinig aan doen. Ik kan moeilijk in een chat gaan zitten en kijken wat er allemaal gezegd wordt. Dit gaat niet helpen (mensen houden zich in of gaan via andere kanalen beginnen) en dat is ook niet haalbaar.

Ik raad echt aan dat die mensen die dingen gewoon rapporteren. Dan kan er gekeken worden wat eraan gedaan kan worden. In het echte leven gaat de politie ook niet op zoek naar jouw gestolen spullen als je ze niet eerst vertelt dat jouw spullen gestolen zijn...

Algemeen

We weten dat er spelers (zeer) grof tegen elkaar zijn en elkaar niet netjes behandelen. Soms is het echt niet te geloven wat mensen naar elkaar zenden... er zijn nog altijd mensen die erin slagen mij te verbazen en ik sta toch al een tijdje op de beledigingen... (ik raad het trouwens iedereen af om dit uit te proberen, mij verbazen op deze manier heeft een zeer negatief effect op jouw account...)
We proberen er alles aan te doen om dat soort spelers duidelijk te maken dat dit gedrag niet op The West thuishoort.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2147

tja, wat ik doe als stad en ally leider ...

Ik raad de slachtoffers aan om het te negeren, maar sommige willen hun niet laten doen en reageren op die pesterijen. (niet verstandig maar een normale reactie als mens)

Maar als er iemand van onze stad andere mensen het leven zuur maakt neem ik mijn verantwoordelijk op en tik de persoon in kwestie op zijn vingers, als hij verder gaat dan vliegt hij de stad uit ... als iedere stadsoprichter zo reageert dan neem je het plezier van de pesters ook weg.
Helaas kunnen die dan weer terecht in ander steden waar dat gedrag wel getolereerd word ...

En zoals bij bovenstaande reacties al staat beschreven ...

Het gaat niet over het idioot woordje 'NOOB' want dat word niet als beledigend aanvaard, dus dat melden heeft geen zin !

Mss een idee om een algemene tg te sturen naar alle spelers op alle werelden om gewoon met iets meer respect met elkaar om te gaan ?

Weet wel ... ik reageer niet op dit topic omdat ik er zelf last van heb, maar wel om enkele spelers te steunen die bijna dagelijks er mee geconfronteerd worden.
 
tja, wat ik doe als stad en ally leider ...

Ik raad de slachtoffers aan om het te negeren, maar sommige willen hun niet laten doen en reageren op die pesterijen. (niet verstandig maar een normale reactie als mens)

Maar als er iemand van onze stad andere mensen het leven zuur maakt neem ik mijn verantwoordelijk op en tik de persoon in kwestie op zijn vingers, als hij verder gaat dan vliegt hij de stad uit ... als iedere stadsoprichter zo reageert dan neem je het plezier van de pesters ook weg.
Helaas kunnen die dan weer terecht in ander steden waar dat gedrag wel getolereerd word ...

En zoals bij bovenstaande reacties al staat beschreven ...

Het gaat niet over het idioot woordje 'NOOB' want dat word niet als beledigend aanvaard, dus dat melden heeft geen zin !

Mss een idee om een algemene tg te sturen naar alle spelers op alle werelden om gewoon met iets meer respect met elkaar om te gaan ?

Weet wel ... ik reageer niet op dit topic omdat ik er zelf last van heb, maar wel om enkele spelers te steunen die bijna dagelijks er mee geconfronteerd worden.



Oh dus jij denkt dat een TG helpt? Grapjas, als 30% niet eens de FG telegrammen lezen, waarom zouden die dan wel zulke telegrammen lezen en wat denk je van alle alleenzitters steden, die hebben er toch niets aan? Tot nu toe het meest zinloze wat ik hier gelezen heb lol...
De steden die het 'tolleren' zijn meestal personen in de leiding die zelf ook noobs niet mogen, dus wat is dan het probleem dat ze allemaal in 1 stad komen? Heb je er minder last van;)
 

DeletedUser2147

Dit word dus weer een welles nietes topic ... ieder idee word weer door een tegenstander afgemaakt dus hou ik beter mijn bek en laten we diegene die voor sommige het spel verpesten maar hun gang gaan.

bij deze heeft het dan ook geen zin meer dat ik hier op dit forum mijn menig zeg :hmf:
 

DeletedUser

Oh dus jij denkt dat een TG helpt? Grapjas, als 30% niet eens de FG telegrammen lezen, waarom zouden die dan wel zulke telegrammen lezen en wat denk je van alle alleenzitters steden, die hebben er toch niets aan? Tot nu toe het meest zinloze wat ik hier gelezen heb lol...
De steden die het 'tolleren' zijn meestal personen in de leiding die zelf ook noobs niet mogen, dus wat is dan het probleem dat ze allemaal in 1 stad komen? Heb je er minder last van;)

mag er dan bij jou dan op noobs gescholden worden dan ? o_O ? nou das wel iets te ver gaan jordes, er moet toch een grens zijn tussen noob en weet ik veel wat.


@denbekker: mss moet je zelf melden aan de mods...
 

Deleted User - 486404

Oh dus jij denkt dat een TG helpt? Grapjas, als 30% niet eens de FG telegrammen lezen, waarom zouden die dan wel zulke telegrammen lezen en wat denk je van alle alleenzitters steden, die hebben er toch niets aan? Tot nu toe het meest zinloze wat ik hier gelezen heb lol...
De steden die het 'tolleren' zijn meestal personen in de leiding die zelf ook noobs niet mogen, dus wat is dan het probleem dat ze allemaal in 1 stad komen? Heb je er minder last van;)

Al is er een hele alliantie waar mensen die noobs haten, gaan samentroepen dan nog moeten ze niet het spel gaan verpesten voor andere mensen. Een noob is ook een mens/speler. Verder kan voor iedereen de definitie van noob anders liggen. De één kan bijvoorbeeld iemand een noob vinden als iemand teveel duels verliest is en de ander kan iemand een noob vinden als iemand een bevel van zijn stadsoprichter/gemeenteraad negeert. Nu gaat het hier niet over het woordje noob maar ik begin een evolutie te zien waarbij het woordje noob meer en meer als scheldwoord gebruikt gaat worden...

Als de mensen die noobs haten gaan samentroepen, mij goed maar dan moeten ze zich net zoals iedereen aan de regels houden en niet gezamelijk met hun stad alle noobs proberen weg te pesten van The West. Ik zeg niet dat dit gebeurt maar dit zou wel een gevolg kunnen zijn van dat samentroepen. The West is een spel voor iedereen dus ook voor noobs. :)

Dit word dus weer een welles nietes topic ... ieder idee word weer door een tegenstander afgemaakt dus hou ik beter mijn bek en laten we diegene die voor sommige het spel verpesten maar hun gang gaan.

bij deze heeft het dan ook geen zin meer dat ik hier op dit forum mijn menig zeg :hmf:

Ik vind jouw mening wel goed om te weten. Er zitten wel goede ideeën tussen alleen gaat het niet haalbaar zijn om elke stadsoprichter van The West te sensibiliseren dat pestgedrag niet kan. Soms wordt er zelfs gepest door de stadsoprichter en/of de gemeenteraad. Wat wel gedaan kan worden, is dat de leiding van de grote steden dit soort gedrag afkeurt. Volgens mij gebeurt dit al bij veel grote steden/allianties. Zoals je zegt gaan de pestkoppen dan geïsoleerd geraken en merken dat ze met hun pestgedrag nergens komen. Een grote stad waarbij de leiding zelf meepest, gaat vroeg of laat dood want niemand gaat in die stad willen blijven dus die steden sterven uit. Het is alleen moeilijk om alle (grote) steden van The West op één lijn te krijgen want het zijn er teveel en sommigen zijn nogal inactief.

Als je de leiding van een stad (die meestal actief is en toch hun telegrammen lezen) al op een lijn krijgt dat pesten niet goed is dan communiceren zij dat verder naar hun leden of dan kicken ze leden die pesten uit de stad. Ik vrees ook hierbij dat sommige steden, omwille dat de leiding elkaar aan het uitschelden en het pesten is, niet gaan volgen. Ik wil wel proberen om eens te bekijken in hoeverre dit misschien mogelijk is...

Ik deel en waardeer je mening denbekker, je helpt met zoeken naar oplossingen maar pesten is zo gevarieerd dat er alleen niet zo gemakkelijk een oplossing op kan gevonden worden. :unsure:
 
Bovenaan