• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

[Vragen/Opmerkingen] Ingame beledigingsmelder

  • Topicstarter Deleted User - 486404
  • Startdatum

Deleted User - 486404

Beste spelers,

wellicht ontstaan er bij het gebruik van de ingame beledigingsmelder vragen of opmerkingen. Bij deze wil ik hier de gelegenheid geven om de opmerkingen of de vragen hier in dit topic te centraliseren. Lees eerst onderstaande tekst door voor je van dit topic gebruik maakt.

Maak alstublieft geen andere topics aan in verband met vragen/opmerkingen de ingame beledigingen, als alle vragen hierover in één topic staan, kan ik sneller antwoord geven omdat dan alles ivm de ingame beledigingen gegroepeerd staat.

Waarom dit topic?

Ik merk dat nogal veel spelers opmerkingen of vragen in verband met de ingame beledigingen hebben maar niet weten tot wie ze zich moeten richten. Bij deze open ik zelf de mogelijkheid om daarover te praten. Ik ga over de affronts ingame dus als er vragen/opmerkingen/bedenkingen zijn dan mag je die hier in dit topic zetten en dan zal ik ze beantwoorden indien dat kan of mogelijk is. (Bepaalde informatie hoort intern te blijven).

Indien je vindt dat je probleem niet zomaar publiek op het forum gegooid kan worden dan raad ik je aan om een support in te zenden die naar mij gericht is.

Waarvoor dient dit topic?

Dit topic dient voor het stellen van vragen, geven van opmerkingen of suggesties van de beledigingsmelder. Je kan hier ook problemen aankaarten waar je graag een oplossing voor wilt zien. Soms kan het zijn dat er anderen daarvoor een oplossing weten, in dat geval mogen zij natuurlijk ook antwoorden. Dit kan leiden tot het sneller oplossen van problemen dan telkens te wachten tot ik online ben om de tickets in de support te beantwoorden.

Je mag in dit topic ook vragen/opmerkingen zetten als je de indruk hebt dat er iets niet bestraft wordt waarvan jij vindt dat dit wel moet of omgekeerd dat jij vindt dat iets niet bestraft hoort te worden. Dit heeft als voordeel dat je niet enkel mijn mening of die van mijn collega's hoort maar ook die van de medespelers. Ik zal in het mate van het mogelijke ook zeggen hoe het op dit moment werkt zodat er dan samen naar een oplossing gezocht kan worden. (Geen onredelijke dingen posten, scheldwoorden blijven strafbaar...)

Waarvoor dient dit topic NIET en ik herhaal NIET!

- Klagen over je gekregen strafpunten/schorsing dit moet via de support.
- Sommigen zullen vinden dat ik te streng straf of dat ik juist niet streng genoeg straf. Je mag je mening op een beleefde manier zeggen maar als het persoonlijk aanvallen wordt dan laat je dit achterwege. Functioneren van moderators betwisten, moet nog altijd via het support systeem!!!
- Zeggen dat een bepaald woord beter toelaten of juist niet toelaten moet worden. Mocht je dit vinden dan wil ik je vragen om een ticket naar mij te richten MET grondige motivatie waarom dit wel of niet (meer) toegelaten moet worden. Als je een grondige reden hebt dan zal ik overleggen met het team wat zij ervan vinden. Dit is niet de juiste plaats hiervoor. Sommige woorden zullen natuurlijk nooit getolereerd worden...
- Andere dingen die je kan verzinnen om dit topic uit de hand te laten lopen of om de sfeer te verzieken. Zoals bijvoorbeeld het opstoken van spelers tegen mods, andere spelers of het uitvechten van ingame ruzies.

Met dit topic geef ik jullie iets meer inspraak over het beleid waarop de beledigingen worden afgehandeld. Niets wat in dit topic besproken of gezegd wordt is bindend. De eindbeslissing ligt bij het team. We zullen wel rekening houden met jullie mening in het mate van het mogelijke.

Laat zien dat jullie op verantwoorde wijze met deze verantwoordelijkheid om kunnen. Bij de minste tekenen dat dit uit de hand loopt, wordt dit topic gesloten en is de kans op deze kleine inspraak in het beleid van ingame chatmeldingen voorgoed over. Je hebt één kans... verknoei ze niet!

Met vriendelijke groeten,

Maarten (MrMM)

PS: hou dit topic overzichtelijk en ga hier geen reacties posten om je mening te geven over het feit dat dit topic aangemaakt is of niet. Doe dit dan in het spamforum maar niet hier. Hou dit topic voor feedback over de ingame beledigingsmelder.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

dus;
mod A berispt speler B en speler B mag hier vragen waarom hij berispt is ? (Ingame en zo)
kan dat niet beter via support ?
 

DeletedUser

- Klagen over je gekregen strafpunten/schorsing dit moet via de support.
= niet uitleg vragen whatever ^^
 

Deleted User - 151085

Laten we een veel voorkomende vraag stellen als voorbeeld waar MrMM vast een goed en duidelijk antwoord op geeft:

Moet de de speler die beledigd/uitgescholden werd zelf melden of mag iemand anders dat ook doen die het gezien heeft in de chat ?
 

Deleted User - 486404

Mooi voorbeeld :)

Antwoord:
Het maakt niet uit of de belediging naar jou of een andere speler gericht is in de chat. Iedereen kan/mag de overtreding gewoon melden. Er wordt wel maar één keer bestraft per overtreding.
Belangrijk is dat je het meteen doet als je de overtreding ziet/begaan is. Ik krijg ook soms meldingen van spelers die een profiel melden terwijl ze eigenlijk de chat of een telegram wilden melden.

Het is dus ook belangrijk dat je juist je melding plaatst:

uitroepteken telegram => telegram melden
op spelersnaam klikken in de chat (zowel in lijst is online/naast overtreding) en in pop-up venster voor 'overtreding melden' kiezen => chat melden (meer info chatmelden)
uitroepteken profiel => ENKEL profiel melden (dus niet gebruiken voor telegrammen of chat te melden!!!!)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2147

tja ... omdat ik al meerdere keren pesterijen heb gemeld tegenover andere spelers en omdat de slachtoffers (meestal de jeugdige spelers die verbaal minder sterk staan) hun verbaal niet kunnen verdedigen heb ik meermaals met mijn gekwaak en gezever het gesprek verstoord om zo de verbale agressie op mij te nemen zodat onze jonkies even op adem kunnen komen ...

Het is mijn taak niet, maar als ik dan van die spelers een TG krijg met een welgemeende bedankt omdat ik en nog enkelen voor hun door het vuur ga !!! Maar dan ook verhaaltjes hoor dat ze ook op school gepest worden ...

Het moet hier voor iedereen plezant zijn ! Jong, oud, lelijk, knap, zat, nuchter, groen, blank, zwart ...

(okee, ik ben de knappe :p)

Op iedere wereld kent iedereen ergens iemand wel, ben je getuige van zo'n situaties ... komt er tussen en verdedig het slachtoffer tot er op TW een deftige regel komt voor zo'n situaties !

misschien een idee om gewoon in-game iedereen een telegrammetje te sturen met de boodschap dat pesterijen (al of niet direct naar een persoon) niet geapprecieerd worden ?
En dat iedereen die dit merkt op een chat er even op ingaat en de 'pester' even terecht wijst ?


groetjes en hopelijk word er iets aan gedaan , denbekker :mad:[/B
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dan krijg ik zoveel telegrammen denbekker, doe maar niet...

Veel noobs zullen mijn mening+argumenten interpreteren als 'pesten' idc, daar word je hard van. Kom maar op met de mensen die erop gaan lopen wijzen van'Wat je nu zegt kan als pesten overkomen, stop ermee', van die onzin. Ik haat noobs en zal dit blijven doen. Zolang ik geen regels overtreed mogen er toch geen sancties komen en ik overtreed de regels expres net niet. Wel een keertje gedaan, miss wel vaker dat niet gemeld is, maar jammer dan dat waren extreme gevallen.
 

Deleted User - 486404

A
In verband met pesterijen op The West: dit wordt niet getolereerd. Aangezien er zoveel manieren zijn om iemand te pesten, is het nogal moeilijk om hier snel een eenduidige aanpak bij te verzinnen. Ik heb sommige spelers al eens een waarschuwingsticket toegezonden met de melding dat ze hun gedrag moeten aanpassen dat soms effectiever is dan gewoon straffen.
Het is dus niet dat er niets aan gedaan wordt.

Als het pesten is dan kan je speler rapporteren en dan worden er indien nodig maatregelen getroffen. Net zoals in het echte leven moeten wij daarvan wel eerst op de hoogte gesteld worden (er moet een melding gedaan worden) voor we iets kunnen ondernemen. Als er dus mensen getuige zijn van pesterijen ingame => rapporteer! Ga zelf niet in discussie want dat escaleert, de pester gaat jou rapporteren vanaf je een fout begaat en dan word je ook bestraft.

Het staat je altijd vrij om suggesties te geven hoe we dit beter kunnen aanpakken... daarvoor is dit topic er ook... :)

B
Er zijn altijd zo'n spelers die flirten met de regels. Voor hen heb ik de raad: "Stop daar maar mee". Als je flirt met de regels dan loop je kans dat je er vroeg of laat ongewild één overtreedt. Neem nu bijvoorbeeld het woordje "noob" er zijn spelers die denken dat ze met dat woord safe zijn en dat in alle mogelijke zinsconstructies wringen. Als je dat doet, flirt je met de regels want vroeg of laat overtreed je met het woordje "noob" toch de regels. De meeste mensen vergeten naar de toon van de zin te kijken en kijken enkel naar het feit of de zin scheldwoorden of niet bevat. Ik kan ook iemand beledigen zonder scheldwoorden. Als je flirt met de regels loop je ook de kans dat ik (en ik ben natuurlijk strenger dan sommige spelers wat regels betreft) de regels strenger interpreteer dan jij. Helaas ben ik de moderator en telt mijn oordeel. Ik kan voor twijfelgevallen overleggen in het team en hun mening vragen maar dat doe ik niet voor alle twijfelgevallen. Speel dus op zeker en behandel je medespeler zoals jezelf behandeld wilt worden :).

Ik zeg dit niet omdat ik zo graag preek maar omdat ik zo weinig mogelijk mensen geband wil zien... :)
 

DeletedUser

Als persoon A persoon B uitscheld en persoon B scheld terug, persoon A raporteert het.

krijgt dan alleen B straf of ook A?
 
Ik haat noobs en zal dit blijven doen.
Je maakt mn dag weer goed, k heb een minuut of zeven smakelijk kunnen lachen :D

Ik denk eigenlijk dat het niet nodig is om uit te leggen waarom, maar speciaal voor jou:
  • Je bent zelf ook noob geweest. Cliché, ik weet het, maar wel waar. Je hebt waarschijnlijk zelfs weleens een domme vraag gesteld, net als iedereen. Je schaamt je er misschien voor, maar ontken het maar niet, het is gewoon waar.
  • De ´noobs´ (gewoon beginnende spelers dus) zijn de toekomst van The West. Waren er maar meer, want we hebben ze broodnodig.
  • Noobs zijn gewoon mensen. Niet eens per se mensen van onder de twaalf of weetikveel, gewoon mensen. Dus omdat ze net een spel (the west) zijn gaan spelen haat je ze? XD
  • Volgens jou moet iedereen die net speelt dus eigenlijk het liefste een verborgen bestaan leven (ingame dus, voor de duidelijkheid) en zich pas (aan jou) bekend maken als ze ´gevorderd´ zijn, pakweg level 50 dus oid. Wat een mop...

Als je nou had gezegd dat je domme vragen van hen haatte had ik er enigszins begrip voor gehad, ookal was ik het ook dan niet helemaal met je eens geweest. Maar wat je nu zegt is gewoon grappig vind ik. :p
 

DeletedUser

Je maakt mn dag weer goed, k heb een minuut of zeven smakelijk kunnen lachen :D

Ik denk eigenlijk dat het niet nodig is om uit te leggen waarom, maar speciaal voor jou:
  • Je bent zelf ook noob geweest. Cliché, ik weet het, maar wel waar. Je hebt waarschijnlijk zelfs weleens een domme vraag gesteld, net als iedereen. Je schaamt je er misschien voor, maar ontken het maar niet, het is gewoon waar.
  • De ´noobs´ (gewoon beginnende spelers dus) zijn de toekomst van The West. Waren er maar meer, want we hebben ze broodnodig.
  • Noobs zijn gewoon mensen. Niet eens per se mensen van onder de twaalf of weetikveel, gewoon mensen. Dus omdat ze net een spel (the west) zijn gaan spelen haat je ze? XD
  • Volgens jou moet iedereen die net speelt dus eigenlijk het liefste een verborgen bestaan leven (ingame dus, voor de duidelijkheid) en zich pas (aan jou) bekend maken als ze ´gevorderd´ zijn, pakweg level 50 dus oid. Wat een mop...

Als je nou had gezegd dat je domme vragen van hen haatte had ik er enigszins begrip voor gehad, ookal was ik het ook dan niet helemaal met je eens geweest. Maar wat je nu zegt is gewoon grappig vind ik. :p

Ben nog geen lvl 50 maar ik ben geen noob ;)
 

DeletedUser

Laten we het een beetje on topic houden.

Zijn er ook nog serieuze VRAGEN die jullie aan MrMM of andere behandelende mods willen vragen?
 

DeletedUser

Als persoon A persoon B uitscheld en persoon B scheld terug, persoon A raporteert het.

krijgt dan alleen B straf of ook A?

Normaal ook A, aangezien beide beledigingen geuit hebben. Bewijs maar eens dat hij/zij begonnen is, screenshotjes zijn makkelijk te vervalsen, dus die vallen al af.
In mijn korte tijd als beta admin werd mij uitgelegd dat beiden bestraft dienen te worden. Ik kan me moeilijk voorstellen dat het hier anders zou zijn.
Zo ja, MrMM bitte ein antwort :p
 
Je maakt mn dag weer goed, k heb een minuut of zeven smakelijk kunnen lachen :D

Ik denk eigenlijk dat het niet nodig is om uit te leggen waarom, maar speciaal voor jou:
  • Je bent zelf ook noob geweest. Cliché, ik weet het, maar wel waar. Je hebt waarschijnlijk zelfs weleens een domme vraag gesteld, net als iedereen. Je schaamt je er misschien voor, maar ontken het maar niet, het is gewoon waar.
  • De ´noobs´ (gewoon beginnende spelers dus) zijn de toekomst van The West. Waren er maar meer, want we hebben ze broodnodig.
  • Noobs zijn gewoon mensen. Niet eens per se mensen van onder de twaalf of weetikveel, gewoon mensen. Dus omdat ze net een spel (the west) zijn gaan spelen haat je ze? XD
  • Volgens jou moet iedereen die net speelt dus eigenlijk het liefste een verborgen bestaan leven (ingame dus, voor de duidelijkheid) en zich pas (aan jou) bekend maken als ze ´gevorderd´ zijn, pakweg level 50 dus oid. Wat een mop...

Als je nou had gezegd dat je domme vragen van hen haatte had ik er enigszins begrip voor gehad, ookal was ik het ook dan niet helemaal met je eens geweest. Maar wat je nu zegt is gewoon grappig vind ik. :p



Jep ik ben zelf ook een noob geweest, maar voordat ik allemaal dingen ging vragen heb ik het zelf uitgevonden. De eerste 93 levels zat ik op w1 in een lonely stad. Ik heb dus alles zelf uitgevonden, dus waarom zouden deze noobs dan hulp nodig hebben en moeten ze mij lastigvallen?
Deze noobs gedragen zich wel verdacht vaak als 12 jarige kinderen dan.. Volgens mij is 80% dat wel;)

OT, ik zie het nut niet van dit topic... Komen hier dus nu allemaal noobs aankloppen met de vraag: mag je dit doen en dat doen?
 

Deleted User - 486404

Als persoon A persoon B uitscheld en persoon B scheld terug, persoon A raporteert het.

krijgt dan alleen B straf of ook A?

Zoals hier boven mij al is gezegd. Zowel persoon A als persoon B worden bestraft. Het kan zelfs zijn dat persoon A harder bestraft wordt dan persoon B. Dit hangt af van de ernst van de overtreding die begaan is en ... ja soms kan je zien dat persoon A een expert is met flirten met de spelregels en dan gaat persoon B de fout in waarop ie gaat schelden. Persoon A rapporteert meteen (of gaat nog eerst flink terugschelden, waarom weet ik niet...). Iedereen die een overtreding begaat, wordt gestraft. Ongeacht of hij nu de gemelde speler of de speler die meldt.

In alle geval als ik zie dat een speler iemand anders uitdaagt en dan wordt hij uitgescholden door iemand anders. Dan heeft hij het een beetje zelf gezocht in mijn ogen en ga ik hem lichter straffen dan wanneer het uit 'het niets' komt.

Voorbeeld:
Speler A stuurt constant berichtjes met 'noob' zomaar en om geen reden naar speler B, speler B wordt dit beu en scheldt speler A uit. Speler A rapporteert speler B. Omdat speler A hier zelf eerst aan het uitdagen was wordt naar gelang de aard van de overtreding ofwel niets gedaan ofwel lichter bestraft. Dit was anders dan wanneer speler B uit het niets speler A zou beledigen.

PS dit is geen vrijgeleide om vanaf nu iedereen uit te schelden die je noob noemt, schelden is nog altijd tegen de regels en wordt bestraft. Blokkeer de desbetreffende speler dan gewoon...

OT, ik zie het nut niet van dit topic... Komen hier dus nu allemaal noobs aankloppen met de vraag: mag je dit doen en dat doen?

Niemand zegt dat je dit topic moet lezen of er gebruik van moet maken... :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ben nog geen lvl 50 maar ik ben geen noob ;)
Jah ok er is natuurlijk niet direct een verband tussen kennis en level, das waar.

@jordes: jij hebt nóóit een vraag gesteld? Nou gefeliciteerd, maar dat betekent nog niet dat anderen dat ook niet mogen/zouden moeten doen lijkt me... En sowieso vind ik ´ik haat noobs´ een beetje alles over één kam scheren.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Sorry voor het off topic gedoe:

Even een weetje, jullie halen noob en newb door elkaar:

Een newb:
Een nieuw iemand.

Een noob:
Iemand die al een tijdje speelt maar nog steeds niets van het spel kan.
 
Sorry voor het off topic gedoe:

Even een weetje, jullie halen noob en newb door elkaar:

Een newb:
Een nieuw iemand.

Een noob:
Iemand die al een tijdje speelt maar nog steeds niets van het spel kan.
En dan nog snap ik niet waarom men noobs ´haat´. Dat is hetzelfde als iedereen die -weetikveel- op voetbal zit maar niet goed kan voetballen haten... :rolleyes:
 
Bovenaan