• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

[Vragen/Opmerkingen] Ingame beledigingsmelder

  • Topicstarter Deleted User - 486404
  • Startdatum
Als mods niet functioneren zoals ze zouden moeten, dien je dat bij de Support aan te geven, en niet hier op het forum. Op het forum kan men er toch niks mee en bij de Support wordt er naar elk ticket gekeken. Klachten over mods dienen altijd via de Support te gaan.

Persoonlijk loop ik ook al een tijdje mee als forummod. Eerst hier, maar nu elders (WestWars, dus nog steeds InnoGames) en ik kan uit ervaring zeggen dat de Support echt een veel betere optie voor jou als speler is om je klachten te uiten. Doe je dat namelijk op het forum, is de kans groot dat je er meteen nog een infraction bovenop krijgt en dan ben je nog verder van huis.

Iedereen dient gelijk behandelt te worden in gelijke gevallen. Als het waar is wat je zegt over de ban van drie weken (en NEE, ik hoef daar hier GEEN antwoord op - ga maar naar de Support en leg het ze daar uit), dan is er geen sprake van gelijke behandeling en dan zou die ban omgezet moeten worden in een ban die wél de juiste lengte heeft.

Nogmaals, maar dan in het kort: ga met klachten naar de Support.
 

Deleted User - 486404

Mensen ik wil nog even de aandacht vestigen op mensen die flirten met de spelregels, weet goed wat je doet of je komt vroeg of laat in de problemen:

B
Er zijn altijd zo'n spelers die flirten met de regels. Voor hen heb ik de raad: "Stop daar maar mee". Als je flirt met de regels dan loop je kans dat je er vroeg of laat ongewild één overtreedt. Neem nu bijvoorbeeld het woordje "noob" er zijn spelers die denken dat ze met dat woord safe zijn en dat in alle mogelijke zinsconstructies wringen. Als je dat doet, flirt je met de regels want vroeg of laat overtreed je met het woordje "noob" toch de regels. De meeste mensen vergeten naar de toon van de zin te kijken en kijken enkel naar het feit of de zin scheldwoorden of niet bevat. Ik kan ook iemand beledigen zonder scheldwoorden. Als je flirt met de regels loop je ook de kans dat ik (en ik ben natuurlijk strenger dan sommige spelers wat regels betreft) de regels strenger interpreteer dan jij. Helaas ben ik de moderator en telt mijn oordeel. Ik kan voor twijfelgevallen overleggen in het team en hun mening vragen maar dat doe ik niet voor alle twijfelgevallen. Speel dus op zeker en behandel je medespeler zoals jezelf behandeld wilt worden :).

Ik zeg dit niet omdat ik zo graag preek maar omdat ik zo weinig mogelijk mensen geband wil zien... :)

Ik ga verder op bovenstaande quote. Normaal geef ik geen voorbeelden hoe het niet moet maar omdat er zoveel misvattingen over zijn ga ik hier toch enkele voorbeelden geven. Let wel op dat het (fictieve) voorbeelden zijn en enkel in het kader om dingen aan te tonen!

Ik neem het woordje 'noob', volgens de regels is dit een toegelaten woord en is er ook geen probleem dat je dat woord gebruikt. Echter moet je volgens diezelfde spelregel ook ten allen tijde correct en beleefd met elkaar omgaan. Je kan dus wel degelijk met het woord noob de regel overtreden. omdat de tekst in mijn quote precies niet duidelijk genoeg is ga ik met voorbeelden zoals het goed is en niet goed is aantonen. Let op de voorbeelden langs beide kanten zijn NIET limitatief! Het is niet omdat je tekst er niet tussen staat dat het daarom 'verboden' of 'toegelaten' is...

Voorbeelden van "goed' gebruik van het woord 'noob': (1x zeggen = voldoende, blijven herhalen = pesten)
=> Je valt me constant aan terwijl je weet dat ik ga winnen! Je bent een noob.
=> Dag noob, het antwoord op die vraag die je me stelde, kan je ook terug terugvinden in de hulppagina's. Kijk daar maar eens...
=> Jij bent een noob!
=> Het is wel erg noob van je om tijdens een fortgevecht een stormloop naar de vlag te doen.

Voorbeelden van "slecht" gebruik van het woord 'noob':

=> Speler voorbeeldX kan het niet aan! Hij is daarvoor te noob!
=> Er zijn noobs die het spel ooit leren maar jij zal het nooit leren, ik ben nog nooit zo'n grote noob als jij tegengekomen.
=> Yeey! De noobs zijn weg, we kunnen eindelijk weer praten onder volwassenen!
=> Dag lief noobje van me, ga je mij nog een degelijk antwoord geven of ben je daar te noob voor?
=> Bwaha! Ik heb je laten ranken als verrader noob! Je kan lekker niet praten in de fortchat!

Je zal wel merken dat mijn eerste voorbeelden vooral slaan op het spel en minder op de persoon die erachter zit. In mijn tweede voorbeelden dan ga je echt de persoon die achter het account zit aanvallen en dat is niet leuk en niet toegelaten volgens de regels. Overigens geldt dit niet enkel voor het woordje 'noob' maar voor alle woorden die je in zo'n vernederende constructies kan hanteren.

Feedback hierop is altijd welkom zolang het conform de regels gebeurt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

is niet mijn fout die spelregels zou nou eenmaal HOT ;)


maare effen zonder geintjes je hebt wel gelijk want het woord noob kan idd op 2 manieren worden gebruikt, een beetje speelse manier en eentje waarmee je ruzie zoekt en die laatste is fout en verdient een ban :D



ohja spelregels Call Me Maybe ;)
 

Deleted User - 486404

Omdat bepaalde spelers het blijkbaar nodig vinden om elkaar keer op keer via het spelersprofiel belachelijk te maken of elkaar via een spelersprofiel te vernederen, ga ik strenger optreden voor mensen die het nodig vinden om elkaar te bestoken via een spelersprofiel. Je mag elkaar uitdagen zolang het op het spel slaat maar niet op de persoon. Bepaalde mensen kennen de grens niet en deze personen zullen daar ook sneller gevolgen van dragen.

The West hoort leuk te blijven voor iedereen en elkaar belachelijk maken en/of vernederen via een spelersprofiel hoort niet bij het doel van dit spel. Ik krijg nog altijd teveel meldingen binnen van spelers die dat toch nodig vinden om te doen. Bij deze meld ik dus dat ik daar strenger voor ga optreden. Wie spelers belachelijk maakt of vernederd via het profiel zal sneller een waarschuwing of een schorsing tegemoet zien gaan.

Ik ga mijn profielchecks ferm opdrijven dus u bent gewaarschuwd, heb je ongepaste inhoud op je profiel staan: haal het eraf want als ik het zie dan heb je een (groot) probleem! De spelregels zijn duidelijk genoeg lijkt me wat wel en niet op een profiel mag staan...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

mag er een vernedering opstaan waarvan de persoon zelf weet dat het een grap is? :D
 

DeletedUser

zijn woorden als gvd, f*ck**g, k** strafbaar als je het gebruikt tegen een object dat buiten the west ligt ?
 

Deleted User - 486404

mag er een vernedering opstaan waarvan de persoon zelf weet dat het een grap is? :D

Er mogen geen vernederingen in een spelersprofiel staan, ook niet 'voor de grap' of 'met toestemming van de persoon die vernederd wordt'.

zijn woorden als gvd, f*ck**g, k** strafbaar als je het gebruikt tegen een object dat buiten the west ligt ?

Het eerste woordje (gvd) en zijn varianten, voluit en andere afkortingen zijn niet toegelaten in profielen.

De twee andere woordjes die je opsomt zijn toegelaten: voluit, afkortingen en varianten zolang het niet extreem veel keren in het profiel voorkomt en het niet op dingen slaat die andere spelers, steden of allianties kunnen vernederen. Het is niet toegelaten om met deze woorden ongepaste teksten of vernederingen jegens iets of iemand te formuleren.
 

DeletedUser13404

Waarom mag je wel "Fuck" zeggen en niet Gvd?
Daar zie ik de logica niet achter? Heeft het dan weer te maken met godslastering of hoe?
 

DeletedUser14651

Waarom mag je wel "Fuck" zeggen en niet Gvd?
Daar zie ik de logica niet achter? Heeft het dan weer te maken met godslastering of hoe?

Fucking is niet echt beledigend naar mensen toe, terwijl gvd voor sommige (gelovige) mensen al erg beledigend kan worden ervaren.
Zo zullen er weinig mensen problemen mee hebben als je fucking vet zegt:p. maar wel als je steeds gvd zegt.
 
Bovenaan