• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

[vraag/verzoek aan Marco]

DeletedUser1053

Ik zie niet in wat daar mis mee is, maar dat is misschien omdat ik premium gebruik.

Omdat er nu al zoveel geklaagd wordt over de kloof tussen premium en non-premium gebruikers. Als premium goedkoper wordt, wordt het voor non-premium spelers nog moeilijker om met 'de rest' mee te draaien.
 

DeletedUser

hmm,

mij lijkt het vrij simpel, de polen verdienen over het algemeen ook veel minder enz, dus ze hebben indd minder geld om uit te geven, mss vandaar.

Langs, de andere kant, in hoeverre is dit discriminatie? :p, als je wil, moet je maar alles eens goed nalezen, enm isschien kan je nog wel een proces beginnen, hoewel ik die kans klein acht, zo'n bedrijven zullen er wel rekening mee houden :p

Inno mag zijn prijzen voor elk deel apart zelf bepalen. Natuurlijk kiezen zij een prijs waarvoor ze denken de meeste omzet te zullen behalen. Een proces kan je in dat geval nooit winnen tegen hen. Ze zijn prijszetter, zij beslissen hoeveel je minstens moet betalen, jij kan het betalen maar bent niet verplicht.
 

DeletedUser1448

Een product (zoals de ipad of iphone) is ook niet in elk land dezelfde prijs. Is dat dan ook discriminatie?? Nee, een bedrijf bepaald zelf zijn prijzen. Waarom weet ik niet maar het is gewoon zo :p Klagen zal iig niet helpen. Verder ben ik het er wel mee eens dat inno deze actie (voor x aantal dagen) op de andere servers mogen doen.
 

DeletedUser12477

Zwarte iphone's zijn goedkoper dan de witte iphone's! Discriminatie!

Ontopic: Zo kan je dit dus bij alles zeggen :p Dit is geen discriminatie.
 

DeletedUser14651

Zwarte iphone's zijn goedkoper dan de witte iphone's! Discriminatie!

Ontopic: Zo kan je dit dus bij alles zeggen :p Dit is geen discriminatie.

waar zie jij dat zwarte iphones goedkoper zijn dan witte?
 

DeletedUser

Mensen toch,

Discriminatie is het ongelijk behandelen van mensen vanwege bepaalde kenmerken. Bijvoorbeeld iemand de toegang weigeren tot een discotheek vanwege zijn huidskleur. Of iemand minder betalen omdat zij een vrouw is. Iedereen in Nederland heeft recht op gelijke behandeling. De overheid wil discriminatie voorkomen en bestrijden. Daarom staat in de grondwet dat iedereen gelijke rechten heeft.

Een taal spreken is geen kenmerk, dat is een vaardigheid. Als jullie menen dat dit werkelijk discriminatie is dan is integratie ook discriminatie (je bent verplicht de taal te leren en met een voldoende af te ronden).

Laten we het eens over GOEDE argumenten hebben waarom dat hier ook moet zijn.

Dan nog, InnoGames is gebonden aan het Duitse wetboek, niet aan het Nederlandse. Als de Poolse community meer krijgt dan laat haar dat krijgen wat boeit jou de Poolse servers? Laat PA voor wat het is en ga het spel spelen. Er wordt tegenwoordig te veel geklaagd. Zijn er ook nog positieve dingen aan dit spel volgens jullie?
 

DeletedUser11612

Mensen toch,

Discriminatie is het ongelijk behandelen van mensen vanwege bepaalde kenmerken. Bijvoorbeeld iemand de toegang weigeren tot een discotheek vanwege zijn huidskleur. Of iemand minder betalen omdat zij een vrouw is. Iedereen in Nederland heeft recht op gelijke behandeling. De overheid wil discriminatie voorkomen en bestrijden. Daarom staat in de grondwet dat iedereen gelijke rechten heeft.

Een taal spreken is geen kenmerk, dat is een vaardigheid. Als jullie menen dat dit werkelijk discriminatie is dan is integratie ook discriminatie (je bent verplicht de taal te leren en met een voldoende af te ronden).

Laten we het eens over GOEDE argumenten hebben waarom dat hier ook moet zijn.

Dan nog, InnoGames is gebonden aan het Duitse wetboek, niet aan het Nederlandse. Als de Poolse community meer krijgt dan laat haar dat krijgen wat boeit jou de Poolse servers? Laat PA voor wat het is en ga het spel spelen. Er wordt tegenwoordig te veel geklaagd. Zijn er ook nog positieve dingen aan dit spel volgens jullie?

+1

Leuke kant aan dit spel? Craften ! :p
 

DeletedUser

Omdat er nu al zoveel geklaagd wordt over de kloof tussen premium en non-premium gebruikers. Als premium goedkoper wordt, wordt het voor non-premium spelers nog moeilijker om met 'de rest' mee te draaien.

niet akkoord, als iemand -laten we zeggen- maandelijks 5 euro kan besteden aan premium, en de prijzen lopen op tot 10 euro dan is het een slechte zaak voor inno ;) want je moet het voorstellen in een diagram, dan zul je zien dat:

uitgedrukt in €

[0,5[ 40% v/h spel
[5,10[ 30% v/h spel
[10,15[ 20% v/h spel
[15, ∞[ 10% v/h spel

als ze bv. het spel zo duur maken dat je in de top kan meedraaien voor minimum €15 per maand dan kan je wel melken dat heel weinig mensen dit kunnen betalen (willen betalen), terwijl, als je mensen kan alten meedraaien voor €5 per maand het veel meer mensen zou aantrekken

dat zou komen op:
-je kan meedraaien voor €5 per maand: 60% van The West
-je kan meedraaien voor €15 per maand: 10% van The West

hierna gaan we het zelf voor innogames reken met leden # van The-West.nl
we zitten hier met een gemiddelde van 15.000 mensen.
10% v. 15.000 = 1500 mensen, komt neer op €15*1500 = € 22.500
60% v. 15.000 = 9000 mensen, komt neer op €5*9000 = € 45.000

Laten we marco heel erg duur maken, hij krijgt €2500 (bruto) maandloon, bij wat ik nu heb geschat komt het op een winst van € 20.000 per maand. als we hetzelfde doen bij € 45.000, kom ik toch aan een winst van € 42.500. Ik ga verder en we halen al de kosten van de servers d'r af
volgens deze website: http://www.mkbhostweb.nl/dedicated-hosting, kost een professionele server € 400, wat neerkomt op 9*400 = € 3600, van die 20.000 - 3600 = € 17.400 winst vanuit de Nederlandse server bij dure prijzen, We halen hetzelfde aantal af bij 45.000 (45.000 - 3.600 = 41.400) want komt op €41.400
stellen we dit in op 12 maanden tijd

17400*12 = €208.800, ik zal ook belastingen weg doen, (21 % van 208 800 = 43 848) dan komen we aan op een winst van boven de €150.000 we gaan verder en doen hetzelfde bij de lage kost. 41.400* 12 = 496.800, en hier gaan we ook belastingen heffen: 21 % van 496 800 = 104 328, en ik kom toch aan een winst van meer dan €350.000
laten we daar nog een verschil van maken : 350.000 - 150.000 = 200.000 !
€200.000 meer winst !!!
OF ze zijn dom
OF trivian wil the-west uitschakelen
 

DeletedUser1053

niet akkoord, als iemand -laten we zeggen- maandelijks 5 euro kan besteden aan premium, en de prijzen lopen op tot 10 euro dan is het een slechte zaak voor inno ;) want je moet het voorstellen in een diagram, dan zul je zien dat:

uitgedrukt in €

[0,5[ 40% v/h spel
[5,10[ 30% v/h spel
[10,15[ 20% v/h spel
[15, ∞[ 10% v/h spel

als ze bv. het spel zo duur maken dat je in de top kan meedraaien voor minimum €15 per maand dan kan je wel melken dat heel weinig mensen dit kunnen betalen (willen betalen), terwijl, als je mensen kan alten meedraaien voor €5 per maand het veel meer mensen zou aantrekken

dat zou komen op:
-je kan meedraaien voor €5 per maand: 60% van The West
-je kan meedraaien voor €15 per maand: 10% van The West

hierna gaan we het zelf voor innogames reken met leden # van The-West.nl
we zitten hier met een gemiddelde van 15.000 mensen.
10% v. 15.000 = 1500 mensen, komt neer op €15*1500 = € 22.500
60% v. 15.000 = 9000 mensen, komt neer op €5*9000 = € 45.000

Laten we marco heel erg duur maken, hij krijgt €2500 (bruto) maandloon, bij wat ik nu heb geschat komt het op een winst van € 20.000 per maand. als we hetzelfde doen bij € 45.000, kom ik toch aan een winst van € 42.500. Ik ga verder en we halen al de kosten van de servers d'r af
volgens deze website: http://www.mkbhostweb.nl/dedicated-hosting, kost een professionele server € 400, wat neerkomt op 9*400 = € 3600, van die 20.000 - 3600 = € 17.400 winst vanuit de Nederlandse server bij dure prijzen, We halen hetzelfde aantal af bij 45.000 (45.000 - 3.600 = 41.400) want komt op €41.400
stellen we dit in op 12 maanden tijd

17400*12 = €208.800, ik zal ook belastingen weg doen, (21 % van 208 800 = 43 848) dan komen we aan op een winst van boven de €150.000 we gaan verder en doen hetzelfde bij de lage kost. 41.400* 12 = 496.800, en hier gaan we ook belastingen heffen: 21 % van 496 800 = 104 328, en ik kom toch aan een winst van meer dan €350.000
laten we daar nog een verschil van maken : 350.000 - 150.000 = 200.000 !
€200.000 meer winst !!!
OF ze zijn dom
OF trivian wil the-west uitschakelen

Ik zou graag zeggen dat je gelijk hebt na dit werk, maar helaas.. :p

Hoe kun jij weten dat 60% van de spelers voor €5 aan premium zou kopen als ze dan mee zouden kunnen draaien, en dat maar 10% dit zou doen bij €15? :p

Als ik zou moeten schatten zou ik zeggen, 30% bij €5 en 20% bij €15. Hee, nu komt je hele berekening precies andersom uit? :p Tel hierbij op dat de huidige situatie veel meer op mijn schatting lijkt (je hebt nog wel meer dan €15 nodig om in de top van de nieuwe werelden mee te draaien), wat zeer waarschijnlijk niet zomaar door innogames is vastgesteld (ze zullen daar vast wel wat onderzoekt naar hebben gedaan, zo'n prijs gaan ze niet random prikken) en je hele berekening ligt omver. Whoops. :p
 

DeletedUser

@zezema: 10 minutjes of zo :p
@rene: mss kunnen we een enquete houden :laugh:
 

DeletedUser14705

Discriminatie? Uiteraard.
Moet het veranderen? Imo nee, om de redenen die Zezema, GreatRene ea. al aangegeven hebben.
 

DeletedUser

Peeps, wacht even. Denken jullie nou niet, Innogames is een bedrijf, en heeft veel meer ervaring met wat goed voor hen is en wat niet niet dan een 15jarige scholier?
 

DeletedUser13404

Dat zou je gaan denken, maar het blijkt dat ze niet echt veel inzicht in het spel hebben...
 

DeletedUser6405

Dat zou je gaan denken, maar het blijkt dat ze niet echt veel inzicht in het spel hebben...

Het enigste verschil tussen Innogames en jij is dat hun online games ownen. Ze zijn niet dom en zullen vast keuzes maken die wij als "Leken" niet snappen.
 

DeletedUser

Dat zou je gaan denken, maar het blijkt dat ze niet echt veel inzicht in het spel hebben...

Nee, ze maken keuzes die hen het beste uitkomen. En dat ze jou niet het beste uitkomen, is niet hun probleem. Zij willen wat het beste voor hen is, en niet wat het beste voor jou is. Innogames is een bedrijf, geen liefdadigheidsinstelling ;)

'Jamaar ik ben de speler ze moeten mij tevreden houden! Zonder mij zijn ze niks!'

Gelukkig zijn er nog tienduizenden andere spelers die zoiets hebben van 'Stop complaining and enjoy the game' ;) Ze houden liever het spel draaiende voor dat soort spelers dan dat ze zeurders als jij willen behouden.
 
Bovenaan