• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

veldslagen

Moet dit idee er komen?

  • Ja

    Stemmen: 51 78,5%
  • Nee

    Stemmen: 14 21,5%

  • Totaal aantal stemmers
    65
  • Enquête gesloten .

Deleted User - 308552

Nog even een late vraag, als er een bepaalde stad veel beter is in veldslagen is dan de rest, zal deze stad geen veldslagen kunnen houden, omdat ze te veel punten hebben... Dan moeten ze dus op de nr 2 en 3 wachten, totdat ze deze steden weer aan kunnen vallen... :hmf:

(Zeg het me als ik me vergis)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Nog even een late vraag, als er een bepaalde stad veel beter is in veldslagen is dan de rest, zal deze stad geen veldslagen kunnen houden, omdat ze te veel punten hebben... Dan moeten ze dus op de nr 2 en 3 wachten, totdat ze deze steden weer aan kunnen vallen... :hmf:

(Zeg het me als ik me vergis)

dit is idd een pijn punt :hmf:.

hier heb ik zelf niets op gevonden, mja, een beetje geduld kan nooit kwaad he :p

en vieze harry, het staat alleen nog niet op de engelse, leones is nog aan het zien, of het idee aan de juiste regels voldoet om het daar te plaatsen, vanaf dat ik groen licht krijg, zal ik het er zo snel mogelijk op zetten :).
 

Deleted User - 308552

Ik heb er ook eens over nagedacht, als je nou eens alleen steden kan aanvallen die een bepaald aantal plekken hoger/lager op de ranglijst staan, dan zal het zich wel redelijk oplossen lijkt me :D

Nog een idee over veldslagen:
Elke twee weken een veldslag, tussen de Unie en de Confederatie, waarbij alle spelers mee mogen doen, wat je dan zou kunnen inbouwen is een gelukswaarde ( = kans op een item), deze waarde is hoger bij de partij met de minste spelers, zo zullen de aantallen meer gelijk worden getrokken.

Nu dit nog even volgens de richtlijnen maken:


Voorstel
Elke twee weken een veldslag tussen de United States of America en de Confederate States of America, waar alle spelers van de spelwereld aan mee kunnen doen.

Details
Twee weken voor de veldslag word het slagveld bekend gemaakt, daar kan je je aanmelden voor de veldslag. Als één partij groter is dan de andere, zal de kans op het vinden van een item voor de kleinere partij groter worden. Door de spelers kan een generaal worden gekozen van de eigen partij, de persoon (/personen) met de meeste stemmen wordt (/worden) generaal.
De veldslag vindt 's avonds plaats op het moment dat er meestal de meeste spelers online zijn (kunnen de mods aangeven wanneer dat is?). Een veldslag duurt langer dan een fortgevecht (60 à 70 rondes), omdat er meer spelers meedoen en er een grotere map (ongeveer 30 x 50 vakjes) is. Het rondesysteem van de fortgevechten wordt gehandhaafd. Als er nog spelers leven als het gevecht is afgelopen, is de veldslag onbeslist.
Na het gevecht krijgen alle spelers ervaringspunten zoals bij een fortgevecht, maar de overlevenden krijgen een extra bonus in dollars (ongeveer 75% van de toegebrachte schade). Ook is er een bepaalde kans op het vinden van een item, zoals al eerder gezegd is.
Tijdens een veldslag kunnen GEEN fortgevechten gehouden worden.

Misbruikpreventie
Steden of bondgenootschappen zouden massaal aan één kant kunnen gaan staan, maar daar is de gelukswaarde voor, je hebt immers liever een item dan dat je met gemak wint en weinig xp en geld krijgt (lijkt me :p ).

Visuele hulpmiddelen
Wordt aan gewerkt.

Samenvatting
Veldslagen zijn een leuke afwisseling in het spel, waar iedereen aan mee kan doen en mooie items kan vinden.

Administratie

* Is dit idee volgens de richtlijnen voor het posten van een idee? Ja/Nee
* Heeft dit idee iets te maken met de reeds voorgestelde ideeën? Ja/Nee

Verder nog vragen? Als ik iets gemist heb, meld het dan. ;)

(Heb nu zere handen, was veel werk om dit uit te typen :D )
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Ik heb er ook eens over nagedacht, als je nou eens alleen steden kan aanvallen die een bepaald aantal plekken hoger/lager op de ranglijst staan, dan zal het zich wel redelijk oplossen lijkt me :D

Nog een idee over veldslagen:
Elke twee weken een veldslag, tussen de Unie en de Confederatie, waarbij alle spelers mee mogen doen, wat je dan zou kunnen inbouwen is een gelukswaarde ( = kans op een item), deze waarde is hoger bij de partij met de minste spelers, zo zullen de aantallen meer gelijk worden getrokken.

Nu dit nog even volgens de richtlijnen maken:


Voorstel
Elke twee weken een veldslag tussen de United States of America en de Confederate States of America, waar alle spelers van de spelwereld aan mee kunnen doen.

Details
Twee weken voor de veldslag word het slagveld bekend gemaakt, daar kan je je aanmelden voor de veldslag. Als één partij groter is dan de andere, zal de kans op het vinden van een item voor de kleinere partij groter worden. Door de spelers kan een generaal worden gekozen van de eigen partij, de persoon (/personen) met de meeste stemmen wordt (/worden) generaal.
De veldslag vindt 's avonds plaats op het moment dat er meestal de meeste spelers online zijn (kunnen de mods aangeven wanneer dat is?). Een veldslag duurt langer dan een fortgevecht (60 à 70 rondes), omdat er meer spelers meedoen en er een grotere map (ongeveer 30 x 50 vakjes) is. Het rondesysteem van de fortgevechten wordt gehandhaafd. Als er nog spelers leven als het gevecht is afgelopen, is de veldslag onbeslist.
Na het gevecht krijgen alle spelers ervaringspunten zoals bij een fortgevecht, maar de overlevenden krijgen een extra bonus in dollars (ongeveer 75% van de toegebrachte schade). Ook is er een bepaalde kans op het vinden van een item, zoals al eerder gezegd is.
Tijdens een veldslag kunnen GEEN fortgevechten gehouden worden.

Misbruikpreventie
Steden of bondgenootschappen zouden massaal aan één kant kunnen gaan staan, maar daar is de gelukswaarde voor, je hebt immers liever een item dan dat je met gemak wint en weinig xp en geld krijgt (lijkt me :p ).

Visuele hulpmiddelen
Wordt aan gewerkt.

Samenvatting
Veldslagen zijn een leuke afwisseling in het spel, waar iedereen aan mee kan doen en mooie items kan vinden.

Administratie

* Is dit idee volgens de richtlijnen voor het posten van een idee? Ja/Nee
* Heeft dit idee iets te maken met de reeds voorgestelde ideeën? Ja/Nee

Verder nog vragen? Als ik iets gemist heb, meld het dan. ;)

(Heb nu zere handen, was veel werk om dit uit te typen :D )

misschien iets om inderdaad later erbij te doen
 

DeletedUser

Dus eigenlijk een soort van fortgevecht, maar dan zonder de forten en op grotere schaal? Lijkt mij wel leuk :D

Misschien ziet het verslag er dan ongeveer zo uit?

thewestveldslag.jpg
[/URL] [/IMG]
 

Deleted User - 308552

Leuk verslag :) (was er gisteravond niet, moest mn verjaardag nog vieren :p)
Maar zoiets zou het kunnen worden Chayton, ik dacht zelf ook nog aan een ingebouwde kans op een item (zoals al in mijn idee stond), waarbij de schade bepaalt hoe goed het item is. (Mag je ook nog een plaatje van maken als je wil :rolleyes: )
 

DeletedUser

Misschien vind je deze wel makkelijker bij veldslagen:

 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deleted User - 308552

Nou, het idee is dat de kans op de derde sleutel inderdaad groter is dan bij een gewoon fortgevecht, maar dan moet je wel redelijk wat schade hebben gegeven tijdens het gevecht.

Maar we hadden het volgens mij over de veldslagen volgens aliebaba
(Ik maak wel even een nieuwe topic aan voor mijn idee hiervan)
 

DeletedUser

Op zich een leuk idee.

Maar hier moet wel echt aan geknutseld worden.
Dat puntensysteem wat je hanteert is niet zo goed.
Kleinere steden worden zo nog zwakker dan ze al zijn,
Dat is niet goed voor de balans van het spel

Extra wapens vind ik eigenlijk ook overbodig, er zijn
er al zoveel te vinden in het spel.

Ook het idee van de luxe vondsten vind ik niet zo; goede
optie. Dat de cashbattles nu weer een stuk moeilijker
zijn gemaakt heeft natuurlijk wel een rede, heus niet om
alle luxe dingen nog makkelijker te vinden.

3/5
 

DeletedUser

misschien een goed idee om in dat slagveld kanonnen te plaatsen die je dan kunt gebruiken. als er dan nog niemand opzit dan kun je dat kanon gebruiken om mee te schieten. en nog 1 idee voor het slagveld:

infasie vanaf zee = de aanvallers komen in boten vanaf zee en de verdedigers zitten op het strand of zoiets.
 

DeletedUser

en nog 1 idee voor het slagveld:

infasie vanaf zee = de aanvallers komen in boten vanaf zee en de verdedigers zitten op het strand of zoiets.

*de geschiedenisfreak gaat spreken*

Lijkt me niet echt realistisch. In die tijd werd er niet echt om de kusten gevochten, het enige wat ze deden was af en toe een haven blokkeren.
Én Amerika is ook nooit rechtstreeks in oorlog geweest met een land overzee (de Britten zaten al in Amerika, dus dat waren ook landgevechten) Waardoor troepentransport over zee nogal dom was. Zulke invasies hebben ten gevolge daarvan dus niet echt veel plaatsgevonden in die tijd. Zeker als je het vergelijkt met forten en de gebieden die deze controleerden, waar wel degelijk veel voor werd gevochten.


Tanais zei:
Dat wordt dan meer een slaCHTveld...

Denk je aan D-day?:) 6 Juni 1944, de bestorming van Normandië door de geallieerden.


Ah... Eindelijk iets waarbij ik mijn kennis over de geschiedenis kan gebruiken :D
 

DeletedUser

Daar weet ik ook aardig wat vanaf. Ik heb er aardig wat boeken over gelezen. Maar ik denk niet dat dat wat voor the-west is.
 

DeletedUser

Qua zee kom je idd niet veel verder dan de Boston Tea Party :p

Mensen, ideeën zijn er om uitvoerbaar te zijn.
Probeer dus niet tot in den treure weer nieuwe dingen erbij te verzinnen.
Bij fortgevechten kan ik ook wel hopen nieuwe dingen verzinnen (kannonen, schietgaten, kantelen, muurtjes om je achter te verschuilen, noem maar op), maar dat haalt de effectieve simpelheid weg.
Iedereen kan aan fortgevechten meedoen.
Zo zou dat ook moeten zijn met veldslagen, iedereen moet daar aan mee kunnen doen, zonder eerst een pagina's-lange handleiding te moeten lezen.;)
 

DeletedUser

Qua zee kom je idd niet veel verder dan de Boston Tea Party :p

Mensen, ideeën zijn er om uitvoerbaar te zijn.
Probeer dus niet tot in den treure weer nieuwe dingen erbij te verzinnen.
Bij fortgevechten kan ik ook wel hopen nieuwe dingen verzinnen (kannonen, schietgaten, kantelen, muurtjes om je achter te verschuilen, noem maar op), maar dat haalt de effectieve simpelheid weg.
Iedereen kan aan fortgevechten meedoen.
Zo zou dat ook moeten zijn met veldslagen, iedereen moet daar aan mee kunnen doen, zonder eerst een pagina's-lange handleiding te moeten lezen.;)


zo heel moeilijk is het ook niet hoor ;).

afhankelijk van de map,
zijn er bv. alleen cactussen en stenen waarachter je je kan verschuilen
of, boompjes (maar dan zitten we al op een andere map)
etc. etc. ;)

waarom moet trouwens iedereen kunnen meedoen ?
dan krijgen we weer het typische voordeel van de stedengroepen, het leuke hieraan is dat alleen steden ook sterk kunnen zijn :).
 
Bovenaan