• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

veldslagen

Moet dit idee er komen?

  • Ja

    Stemmen: 51 78,5%
  • Nee

    Stemmen: 14 21,5%

  • Totaal aantal stemmers
    65
  • Enquête gesloten .

DeletedUser

Veldslag...

Een veldslag is een geregeld militair treffen tussen verschillende vijandelijke landlegers die met elkaar slaags geraken. Omdat het vaak over open vlaktes gaat waar de slag plaatsvindt, worden deze slagen veldslagen genoemd. Het terrein waarop de strijd doorgaat noemt men slagveld.
Toch hoeft niet elke veldslag uitgevochten te worden in het veld, zoals de Slag bij het Teutoburgerwoud die plaatvond in een woud of de Slag bij de Berezina die werd gestreden aan de Wit-Russische rivier de Berezina. Een veldslag is dus in een ruimere betekenis elk geregeld gevecht tussen twee of meer vijandelijke legers aan land.
Een variant hierop tussen vloten op zee worden zeeslagen genoemd, tussen vliegtuigen in de lucht luchtslagen of luchtoorlog.
Tegenover een open veldslag met een aanvallende bewegingsoorlog staat een defensieve stellingenoorlog zoals die voor het eerst op grote schaal gestreden werd in de loopgraven aan de IJzer in de Vlaamse Westhoek tijdens WO I.
Als twee of meer partijen hun gelijk willen halen via de rechtbank rond een bepaald twistpunt en zich niet kunnen verzoenen, kan dit eindigen in een juridische veldslag in de overdrachtelijke betekenis van het woord.

Een veldslag is niet echt iets waarbij ik aan het wilde westen denk. Bij het wilde westen denk ik niet aan onderling vechtende steden maar steden die tegen de misdaad vechten. In de middeleeuwen en ook daarna kwamen de massale veldslagen waarbij 1000en soldaten tegen elkaar streden. (Ondertussen is dat ook al over trouwens) Maar ik wil dus ff zeggen dat ik de benaming veldslag niet echt goed vindt.
Wel lees je over een soort veldslagen tussen de cavalerie en de indianen.

Edit: Enigste wat ik kan vinden.

Nog iets anders aan te merken op het feit na, dat de naam slecht gekozen is ? :huh:
 

DeletedUser

Veldslag...

Een veldslag is een geregeld militair treffen tussen verschillende vijandelijke landlegers die met elkaar slaags geraken. Omdat het vaak over open vlaktes gaat waar de slag plaatsvindt, worden deze slagen veldslagen genoemd. Het terrein waarop de strijd doorgaat noemt men slagveld.
Toch hoeft niet elke veldslag uitgevochten te worden in het veld, zoals de Slag bij het Teutoburgerwoud die plaatvond in een woud of de Slag bij de Berezina die werd gestreden aan de Wit-Russische rivier de Berezina. Een veldslag is dus in een ruimere betekenis elk geregeld gevecht tussen twee of meer vijandelijke legers aan land.
Een variant hierop tussen vloten op zee worden zeeslagen genoemd, tussen vliegtuigen in de lucht luchtslagen of luchtoorlog.
Tegenover een open veldslag met een aanvallende bewegingsoorlog staat een defensieve stellingenoorlog zoals die voor het eerst op grote schaal gestreden werd in de loopgraven aan de IJzer in de Vlaamse Westhoek tijdens WO I.
Als twee of meer partijen hun gelijk willen halen via de rechtbank rond een bepaald twistpunt en zich niet kunnen verzoenen, kan dit eindigen in een juridische veldslag in de overdrachtelijke betekenis van het woord.

Een veldslag is niet echt iets waarbij ik aan het wilde westen denk. Bij het wilde westen denk ik niet aan onderling vechtende steden maar steden die tegen de misdaad vechten. In de middeleeuwen en ook daarna kwamen de massale veldslagen waarbij 1000en soldaten tegen elkaar streden. (Ondertussen is dat ook al over trouwens) Maar ik wil dus ff zeggen dat ik de benaming veldslag niet echt goed vindt.
Wel lees je over een soort veldslagen tussen de cavalerie en de indianen.

Edit: Enigste wat ik kan vinden.

er waren toen wel degelijk veldslagen. denk maar eens aan de Amerikaanse burgeroorlog (als The-West ook toen een beetje afspeelde dan)

OT: ik vind dit een erg leuk idee 5/5
 

DeletedUser

er waren toen wel degelijk veldslagen. denk maar eens aan de Amerikaanse burgeroorlog (als The-West ook toen een beetje afspeelde dan)

OT: ik vind dit een erg leuk idee 5/5

Yep was onderdeel van het wilde westen. Zelfs ook deel van oorsprong van Amerika. Dus het idee is geen afwijkende toevoeging.
En die veldslagen waren redelijk te vergelijken met die uit de middeleeuwen.
Ook in de bekendere westerns is dit terug te zien.

Het lijkt mij ook een bijdrage leveren aan het interactieve deel van het spel.

dus 5/5 ;)
 

DeletedUser

Er waren meer veldslagen dan fortgevechten,'
In bossen en langs kliffen werd ongelofelijk veel gevochten
 

DeletedUser

:sheriff::sheriff::sheriff::sheriff::sheriff:/:helpie::helpie::helpie::helpie::helpie:
 

DeletedUser8307

Ik vind het een leuk idee. Goed bedacht + goede uitwerking.

:helpie::helpie::helpie::helpie:/:sheriff::sheriff::sheriff::sheriff::sheriff:
 

DeletedUser

Het idee is zo goed als goedgekeurd :p.

maar, moet ik nu die kaarten etc. uitwerken, of gewoon een goede versie op het engelse forum zetten
+ dan nog is de suggesties voor kaarten.?
 

DeletedUser

Lang geleden dat ik nog is een idee had :hmf:.


Maar, nu heb ik toch weer een idee:
Namelijk veldslagen in het spel; Dit zou hetzelfde zijn als fortgevechten, maar dan met enkele verschillen:
  • Je kan maar met 1 stad aanvallen en verdedigen.
  • Er zijn voor de stad alleen maar punten te winnen, maar geen forten.
  • De spelers kunnen wel ervaring winnen, en iets vinden.
  • Er zullen 3 verschillende soorten mappen zijn.


Maar, wat nu als je geen forten kan winnen, waarom zou je dan geld steken in zo'n veldslag ?

Daarop bedacht ik het volgende:
Een nieuwe puntentelling in de steden ranglijst.
Er worden veldslag punten aangerekend,
Dus: een stad start een veldslag tegen een andere (alleen de leden van deze steden kunnen meedoen met het gevecht) dan zal de winnaar van de veldslag met punten gaan lopen.
  • De stad krijgt op zijn minst 1000 punten voor de overwinning.
  • Dan nog de schades gedeeld door 2 .
  • Voor elke vijandige speler die flauwvalt nog eens 100 punten.
  • en dan nog eens alles delen door 2.

let op!
de verliezende stad krijgt de helft van deze punten in aftrek.

Hier een voorbeeld van de puntetelling:
stad 1 valt stad 2 aan.
In totaal heeft stad 1; 18 000 LP en 15 leden stad 2 heeft 15 000 LP en 13 leden.
Stad 1 wint het gevecht, alle leden van stad 2 zijn flauwgevallen, stad 1 zelf heeft 11 flauwvallers en nog maar 2500 LP over (<-- dat doet er eigenlijk niet toe).
Dan krijgen stad 1 in totaal : 4900 veldslag punten. Deze worden bij het totaal aantal stadspunten bijgerekend., de verliezende stad krijgt -2450 veldslag punten, je kan wel nooit onder nul gaan !



welke steden kunnen elkaar uitdagen ?
  • Enkel steden vanaf 40 000 punten kunnen meedoen, je kan alle steden die
    10 000 punten meer of minder hebben als jouw uitdagen.
  • Bondgenoten kunnen elkaar niet uitdagen.

bv:
Een stad heeft 43 000 punten, dan kan die stad steden aanvallen die tussen de 40 000 en de 53 000 punten heeft.




Welk worden de drie verschillende mappen ?
ik heb verschillende ideeën in mijn hoofd, als dit idee over het algemeen goed wordt gekeurd, zal ik ze wel uitwerken. gelieve hier dus nog geen commentaar op te geven ! (Ik heb ook meer ideeën dan drie, alleen de beste zal ik uitwerken).

dit zijn enkele ideeën:
  • Tussen 2 schepen .
  • In een vallei.
  • In een canyon.
  • In een stad.
  • In de woestijn.
  • In de jungle.
  • ...


Vaardigheden:
Dit zal van de map afhangen.

Karakterbonus:
Dit zal later (als het idee goed blijkt te zijn) worden uitgewerkt.


wat vinden jullie er van ?


Kan een modje dit a.u.b. verplaatsen, kmerk net dat het fout geplaatst is :(.



ideeen voor mappen;

wildernis (ondoordringbare struiken) ipv jungle die is er niet in de US :)
brug (rivier ih midden)
 

DeletedUser

ideeen voor mappen;

wildernis (ondoordringbare struiken) ipv jungle die is er niet in de US :)
brug (rivier ih midden)

je kan ook in het zuiden:p
daar heb je nog wel stukjes jungle ;p
Woestijn : als je geen glas water aanhebt -5 lp elke ronde
 

DeletedUser

je kan ook in het zuiden:p
daar heb je nog wel stukjes jungle ;p
Woestijn : als je geen glas water aanhebt -5 lp elke ronde

bwa, met van die productjes werken, kunnen we later nog zien, dat lijkt me nu nog te vroeg :p

en die brug vind ik ook een goed idee :).

dit zijn enkele ideeën voor mappen

  • Tussen 2 schepen .
  • In een vallei.
  • In een canyon.
  • In een stad.
  • In de woestijn.
  • In de jungle.
  • Een brug
  • Op een echt slagveld
heb je zelf nog ideeën ?
plaats ze zeker !
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

op een paintbalveld;a

Nu weer serieus: in een klein dorpje
EDIT: is er alXD
 

DeletedUser9519

Die nieuwe puntentelling in de stedenranglijst vind ik maar niks. Punten in de aftrek? Wtf!
 

DeletedUser

moeilijk, hoezo ? :huh:



verder is hier de uitgewerkte versie (zeg wat er nog moet worden aangepast he)



Veldslagen


Veldslagen zijn qua gevechten ongeveer hetzelfde als fortgevechten, maar met enkele verschillen:
  • Je kan maar met 1 stad aanvallen en verdedigen.
  • Er zijn voor de stad alleen maar punten te winnen, maar geen forten.
  • Er zullen andere vaardigheden tellen.
  • En er zullen verschillende soorten mappen zijn.


Maar, wat nu als je geen forten kan winnen, waarom zou je dan geld steken in zo'n veldslag ?

Daarop bedacht ik het volgende:
Een nieuwe puntentelling in de steden ranglijst.
Er worden veldslag punten aangerekend,
Dus: een stad start een veldslag tegen een andere (alleen de leden van deze steden kunnen meedoen met het gevecht) dan zal de winnaar van de veldslag met punten gaan lopen. De verliezers zullen de helft van de punten in aftrek krijgen.

Een voorbeeld (!) van puntentelling.
  • De stad krijgt op zijn minst 1000 punten voor de overwinning.
  • Dan nog de schades gedeeld door 2 .
  • Voor elke vijandige speler die flauwvalt nog eens 100 punten.
  • En dan nog eens alles delen door 2.


Hier een voorbeeld van de puntetelling:
stad 1 valt stad 2 aan.
In totaal heeft stad 1; 18 000 LP en 15 leden stad 2 heeft 15 000 LP en 13 leden.
Stad 1 wint het gevecht, alle leden van stad 2 zijn flauwgevallen, stad 1 zelf heeft 11 flauwvallers en nog maar 2500 LP over (<-- dat doet er eigenlijk niet toe).
Dan krijgen stad 1 in totaal : 4900 veldslag punten. Deze worden bij het totaal aantal stadspunten bijgerekend., de verliezende stad krijgt -2450 veldslag punten, je kan wel nooit onder nul gaan !



welke steden kunnen elkaar uitdagen ?
  • Enkel steden vanaf 40 000 punten kunnen meedoen, je kan alle steden die
    10 000 punten meer of minder hebben als jouw uitdagen.
  • Bondgenoten kunnen elkaar niet uitdagen.

bv:
Een stad heeft 43 000 punten, dan kan die stad steden aanvallen die tussen de 40 000 en de 53 000 punten heeft.




Welk worden de drie verschillende mappen ?
ik heb verschillende ideeën in mijn hoofd, als dit idee over het algemeen goed wordt gekeurd, zal ik ze wel uitwerken. gelieve hier dus nog geen commentaar op te geven ! (Ik heb ook meer ideeën dan drie, alleen de beste zal ik uitwerken).

dit zijn enkele ideeën:
  • Tussen 2 schepen .
  • In een vallei.
  • In een canyon.
  • In een stad.
  • In de woestijn.
  • In de jungle.
  • Een brug
  • Op een echt slagveld


Vaardigheden:
Dit zal van de map afhangen.

Karakterbonus:
Dit mogen de Dev's zijn doen als het een goed idee is, ik wil wel helpen met een paar dingen ,als ze willen natuurlijk.


wat vinden jullie er van ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan