• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

veldslagen

Moet dit idee er komen?

  • Ja

    Stemmen: 51 78,5%
  • Nee

    Stemmen: 14 21,5%

  • Totaal aantal stemmers
    65
  • Enquête gesloten .

DeletedUser

Lang geleden dat ik nog is een idee had :hmf:.


Maar, nu heb ik toch weer een idee:
Namelijk veldslagen in het spel; Dit zou hetzelfde zijn als fortgevechten, maar dan met enkele verschillen:
  • Je kan maar met 1 stad aanvallen en verdedigen.
  • Er zijn voor de stad alleen maar punten te winnen, maar geen forten.
  • De spelers kunnen wel ervaring winnen, en iets vinden.
  • Er zullen 3 verschillende soorten mappen zijn.


Maar, wat nu als je geen forten kan winnen, waarom zou je dan geld steken in zo'n veldslag ?

Daarop bedacht ik het volgende:
Een nieuwe puntentelling in de steden ranglijst.
Er worden veldslag punten aangerekend,
Dus: een stad start een veldslag tegen een andere (alleen de leden van deze steden kunnen meedoen met het gevecht) dan zal de winnaar van de veldslag met punten gaan lopen.
  • De stad krijgt op zijn minst 1000 punten voor de overwinning.
  • Dan nog de schades gedeeld door 2 .
  • Voor elke vijandige speler die flauwvalt nog eens 100 punten.
  • en dan nog eens alles delen door 2.

let op!
de verliezende stad krijgt de helft van deze punten in aftrek.

Hier een voorbeeld van de puntetelling:
stad 1 valt stad 2 aan.
In totaal heeft stad 1; 18 000 LP en 15 leden stad 2 heeft 15 000 LP en 13 leden.
Stad 1 wint het gevecht, alle leden van stad 2 zijn flauwgevallen, stad 1 zelf heeft 11 flauwvallers en nog maar 2500 LP over (<-- dat doet er eigenlijk niet toe).
Dan krijgen stad 1 in totaal : 4900 veldslag punten. Deze worden bij het totaal aantal stadspunten bijgerekend., de verliezende stad krijgt -2450 veldslag punten, je kan wel nooit onder nul gaan !



welke steden kunnen elkaar uitdagen ?
  • Enkel steden vanaf 40 000 punten kunnen meedoen, je kan alle steden die
    10 000 punten meer of minder hebben als jouw uitdagen.
  • Bondgenoten kunnen elkaar niet uitdagen.

bv:
Een stad heeft 43 000 punten, dan kan die stad steden aanvallen die tussen de 40 000 en de 53 000 punten heeft.




Welk worden de drie verschillende mappen ?
ik heb verschillende ideeën in mijn hoofd, als dit idee over het algemeen goed wordt gekeurd, zal ik ze wel uitwerken. gelieve hier dus nog geen commentaar op te geven ! (Ik heb ook meer ideeën dan drie, alleen de beste zal ik uitwerken).

dit zijn enkele ideeën:
  • Tussen 2 schepen .
  • In een vallei.
  • In een canyon.
  • In een stad.
  • In de woestijn.
  • In de jungle.
  • ...


Vaardigheden:
Dit zal van de map afhangen.

Karakterbonus:
Dit zal later (als het idee goed blijkt te zijn) worden uitgewerkt.


wat vinden jullie er van ?


Kan een modje dit a.u.b. verplaatsen, kmerk net dat het fout geplaatst is :(.
 

DeletedUser

Is zoiets niet al is door mij bedacht? Ik vind het wel een goed idee maar bedoel je dan dat er een nieuwe veldslag wereld komt? Dan kan je ook doen dat er twee partijen zijn. Ik bedoel een wereld die er een bepaalde tijd is en waar maar een beperkt aantal spelers in kunnen. Alle spelers worden automatisch in twee partijen verdeeld en de partij die aan het eind de meeste forten heeft is de winnaar.
 

DeletedUser

Is zoiets niet al is door mij bedacht? Ik vind het wel een goed idee maar bedoel je dan dat er een nieuwe veldslag wereld komt? Dan kan je ook doen dat er twee partijen zijn. Ik bedoel een wereld die er een bepaalde tijd is en waar maar een beperkt aantal spelers in kunnen. Alle spelers worden automatisch in twee partijen verdeeld en de partij die aan het eind de meeste forten heeft is de winnaar.

nope dat bedoel ik niet,


ik bedoel gewoon, dat je veldslagen kan doen, zoals fortgevechten, maar dan voor punten


en azerder, wat vind je er dan zo raar aan ?

PS: bedankt voor het te verplaatsen :)
 

DeletedUser

Topidee, maar bij veldslagen had je toendertijds Kanonnen en wagens, moet dit er dan ook komen?
en gebruik je fortwapens? :p
Die terreinen zijn wel heel erg leuk, maakt het wat realistischer:p :p
 

DeletedUser

Topidee, maar bij veldslagen had je toendertijds Kanonnen en wagens, moet dit er dan ook komen?
en gebruik je fortwapens? :p
Die terreinen zijn wel heel erg leuk, maakt het wat realistischer:p :p

een terrein als 'het front) is misschien ook mogelijk, maar dan zou ik alleen laten schuilen achter die dingen, in plaats van echt gebruiken ;).
verder is het idd vechten met fortwapens.
 

DeletedUser

Kan je dan ook als stad zulke dingen bouwen, en meenemen bijv.
In de stad een nieuw gebouwtje, de werkplaats
daar kan je dan leuke wagentjes maken om je achter te verschuilen (A)
 

DeletedUser

Ik zou er nog wat bijzetten.

- De veldslagen zullen natuurlijk een locatie hebben! Bij elke klein map zou je deze 3 tereinnen kunnen neerzetten.
- Aparte wapens! dit maakt het ook leuker:p
- Een stad kan maar voor een gevecht per dag worden uitgedaagt en kan er ook maar een andere stad per dag uitdagen.
- Het puntensysteem moet anders want anders worden veldslagen weer belangrijker. in plaats van fortgevechten.
- Veldslagen alleen op de nieuwe wereld zodat de oude niet uit balans wordt gebracht!
 

DeletedUser12477

Ja, heel mooi! Ik hoop zeker dat dit er zal bijkomen! 5/5
 

DeletedUser

Nog meer aparte wapens is echt niet nodig! Veldslagen zijn wel leuk maar doe dat dan op een aparte wereld zonder forten. Echt nodig is het trouwens niet
2.5/5
 

DeletedUser9872

Mooi idee...

maar dan zal het wel best makkelijk zijn punten te scoren hé....

Je daagt een stad met 2 of 5 leden uit en je wint zowiezo :blink::huh::hmf::o
 

DeletedUser

Wat ik nog even heb als aanmerking, na een tijdje word een wereld minder actief, met fortgevechten heb je daar nog minder last van doordat meerdere steden meedoen. Maar als je als steden tegen elkaar vecht zal de opkomst uiteindelijk te laag worden.
 

DeletedUser

- De veldslagen zullen natuurlijk een locatie hebben! Bij elke klein map zou je deze 3 tereinnen kunnen neerzetten.
dat was idd het idee

- Aparte wapens! dit maakt het ook leuker:p.
nog wapens is niet nodig.

- Een stad kan maar voor een gevecht per dag worden uitgedaagt en kan er ook maar een andere stad per dag uitdagen.
dit is idd het beste.

- Het puntensysteem moet anders want anders worden veldslagen weer
belangrijker. in plaats van fortgevechten.
maar, er worden ook punten worden afgetrokken bij verlies dan valt dat nog al mee.

- Veldslagen alleen op de nieuwe wereld zodat de oude niet uit balans wordt gebracht!
waarom zouden de andere werelden uit balans worden gebracht ?


Mooi idee...

maar dan zal het wel best makkelijk zijn punten te scoren hé....

Je daagt een stad met 2 of 5 leden uit en je wint zowiezo :blink::huh::hmf::o
na een tijd is dat niet meer mogelijk he, dan heb jij al veel meer punten, en trouwens dan win je toch niet zo extreem veel punten :no:

Wat ik nog even heb als aanmerking, na een tijdje word een wereld minder actief, met fortgevechten heb je daar nog minder last van doordat meerdere steden meedoen. Maar als je als steden tegen elkaar vecht zal de opkomst uiteindelijk te laag worden.
waarom denk je dat ?
 

DeletedUser

goed idee. alleen worden het andere vaardigheden als bij forten? en komen de punten van veldslagen ook bij de steden ranglijst? want er gaat niks af en zijn de veldslag steden dus altijd de top steden aangezien je forten wel kan verliezen.
 

DeletedUser

Veldslag...

Een veldslag is een geregeld militair treffen tussen verschillende vijandelijke landlegers die met elkaar slaags geraken. Omdat het vaak over open vlaktes gaat waar de slag plaatsvindt, worden deze slagen veldslagen genoemd. Het terrein waarop de strijd doorgaat noemt men slagveld.
Toch hoeft niet elke veldslag uitgevochten te worden in het veld, zoals de Slag bij het Teutoburgerwoud die plaatvond in een woud of de Slag bij de Berezina die werd gestreden aan de Wit-Russische rivier de Berezina. Een veldslag is dus in een ruimere betekenis elk geregeld gevecht tussen twee of meer vijandelijke legers aan land.
Een variant hierop tussen vloten op zee worden zeeslagen genoemd, tussen vliegtuigen in de lucht luchtslagen of luchtoorlog.
Tegenover een open veldslag met een aanvallende bewegingsoorlog staat een defensieve stellingenoorlog zoals die voor het eerst op grote schaal gestreden werd in de loopgraven aan de IJzer in de Vlaamse Westhoek tijdens WO I.
Als twee of meer partijen hun gelijk willen halen via de rechtbank rond een bepaald twistpunt en zich niet kunnen verzoenen, kan dit eindigen in een juridische veldslag in de overdrachtelijke betekenis van het woord.

Een veldslag is niet echt iets waarbij ik aan het wilde westen denk. Bij het wilde westen denk ik niet aan onderling vechtende steden maar steden die tegen de misdaad vechten. In de middeleeuwen en ook daarna kwamen de massale veldslagen waarbij 1000en soldaten tegen elkaar streden. (Ondertussen is dat ook al over trouwens) Maar ik wil dus ff zeggen dat ik de benaming veldslag niet echt goed vindt.
Wel lees je over een soort veldslagen tussen de cavalerie en de indianen.

Edit: Enigste wat ik kan vinden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan