• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Twitter

DeletedUser

Dus je moet bij een berg zijn. Ik zelf denk nog steeds stenen delven omdat de enige arbeid is die altijd bij een berg is.

Dan een fles whiskey in je vakje en een floret dragen wellicht?
De ravenveer is leuk bedacht maar je kunt niet EN een ravenveer EN een fles whiskey dragen. Way eventueel nog zou kunnen is een lege whiskeyfles als wapen en een ravenveer in je productenvakje.

Alleen nog een tijd vinden om dit uit te proberen. Als het net als bij de deringer een half uurtje kan, dan moet je het nog iets van 312 keer proberen, wil je elk half uur geprobeerd hebben in een week. :o
 
Goede gedachtengang Freewilly, alleen komen we weer terug bij het feit dat de server niet kan bijhouden welke arbeid je op welke tijd aan het doen bent. Dus steen delven zal geen vereiste zijn denk ik.
 

DeletedUser

Bij wat voor berg zou het dan moeten? Ik zou niet echt iets anders weten....
 
Ik denk niet dat je bij een berg moet zijn, maar dat die tekst gewoon slaat op die passage die Kars heeft gevonden.
 

DeletedUser

Athos is idd een berg in Griekenland
er zit een geschiedenis aan vast.

De naam Athos komt al voor in de Griekse mythologie. Hierin is het de naam van een van de Giganten uit Thracië, die in gevecht raakte met Poseidon. Een van beiden wierp een enorme rots naar de ander, die op het schiereiland terechtkwam, wat de berg Athos vormde. Op de bergtop staat een kapel, een redelijk zware voettocht voert vanaf de waterkant naar boven. Een groot deel van het jaar ligt er sneeuw op de top.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Athos_(schiereiland)

maar weet niet of dat van enige nut is :rolleyes:

behalve dat we er bijna zeker van kunnen zijn dat het om Athos floret gaat
 

DeletedUser3874

Dus je moet bij een berg zijn. Ik zelf denk nog steeds stenen delven omdat de enige arbeid is die altijd bij een berg is.

Dan een fles whiskey in je vakje en een floret dragen wellicht?
De ravenveer is leuk bedacht maar je kunt niet EN een ravenveer EN een fles whiskey dragen. Way eventueel nog zou kunnen is een lege whiskeyfles als wapen en een ravenveer in je productenvakje.

Alleen nog een tijd vinden om dit uit te proberen. Als het net als bij de deringer een half uurtje kan, dan moet je het nog iets van 312 keer proberen, wil je elk half uur geprobeerd hebben in een week. :o

Is eigenlijk niet geheel waar er zijn nog een arbeiden die telkens bij zo'n berg moet gebeuren, namelijk "Ijzer Delven" en "Zilver Delven". Deze staan ook bij een "berg" op het speelveld.
Daarbij vergeet ik nog dat de "Spookstad" ook tegen een berg ligt :p

Dus je zit al op 1344 keer proberen als je het wil weten (dit op voorwaarde dat de rest al correct is). Er zijn trouwens 168 uren in een week dus 336 halve uren op een dag ;) Dus geen 312 :p
 

DeletedUser9519

Ik denk niet dat je bij die berg verder moet denken. Ik geloof zelf dat deze twitterhint alleen maar duidelijk maakt dat we naar Athos' Floret moeten gaan zoeken en dat er nog geen hints in zitten op de manier hoe.

Wacht even voor de duidelijkheid kopieer ik even en stukje van de Engelse wikipedia die ik hier al eens gepost had.

The name also resembles Mount Athos, which is referred to in chapter 13 of The Three Musketeers where a Bastille guard says, "But that is not a man's name; that is the name of a mountain,".

Daarom denk ik niet dat we achter de berg Athos meer moeten zoeken. Het is al ergens aan vast gelinkt en er zal geen 2de link zijn.

Ik hoop dat er in de volgende twitterhint iets van een tijdsaanduiding staat.
 

DeletedUser

Is eigenlijk niet geheel waar er zijn nog een arbeiden die telkens bij zo'n berg moet gebeuren, namelijk "Ijzer Delven" en "Zilver Delven". Deze staan ook bij een "berg" op het speelveld.
Daarbij vergeet ik nog dat de "Spookstad" ook tegen een berg ligt :p

Dus je zit al op 1344 keer proberen als je het wil weten (dit op voorwaarde dat de rest al correct is). Er zijn trouwens 168 uren in een week dus 336 halve uren op een dag ;) Dus geen 312 :p

O dat is ook zo. Het zal dan wel niet met een arbeid te maken hebben die bij een berg ligt. Wellicht met de juiste voorwaarden bij de spookstad?

En die berekening van die halve uren kan zeker kloppen. Had het even ruigweg uit mn hoofd gedaan dus ik geloof zo dat het niet precies klopt. :)
Het is in ieder geval errug veel. :eek:
 
nieuwe tweet:

Westwards I travel, my sorrows a trail. Balizarde I carry for I have lost mine own. I mourn for the loss of my brothers.
Ik reis naar het westen, mijn verdriet een spoor. Balizarde Ik draag want ik heb mijn eigen verloren. Ik rouwen om het verlies van mijn broers.

Ik heb eigenlijk geen idee wat er mee bedoelt word...

-----

het heeft te maken met de musketeers. Kheb even wat stukjes opgezocht waar balizarde in voorkomt:

Porthos, baron du Vallon de Bracieux de Pierrefonds (his first name is unknown) is a fictional character in the novels The Three Musketeers, Twenty Years After and The Vicomte de Bragelonne by Alexandre Dumas, père. He and the other two musketeers Athos and Aramis are friends of the novel's protagonist, d'Artagnan (see D'Artagnan Romances). He carries a sword that Aramis nicknamed Balizarde.

"As for me," said Porthos, "now that you have reminded me of it, Athos, I have the scene again before me, as if I now were there. Milady was there, as it were, where you sit." (Athos changed color.) "I - I was where D'Artagnan stands. I wore a long sword which cut like a Damascus - you remember it, Aramis for you always called it Balizarde. Well, I swear to you, all three, that had the executioner of Bethune - was he not of Bethune? - yes, egad! of Bethune! - not been there, I would have cut off the head of that infamous being without thinking of it, or even after thinking of it. She was a most atrocious woman."

Cut like a damascus word mee bedoelt dat het een heel goed zwaard is:

Damascus steel is a hot-forged steel used in Middle Eastern swordmaking from about 1100 to 1700 AD. Damascus swords were of legendary sharpness and strength, and were apocryphally claimed to be able to cut through lesser quality swords and even rock. The technique used to create original Damascus steel is now a matter of historical conjecture. Many raw materials and the metalsmiths' recipes are no longer available.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

waarschijnlijk is het duidelijker als het goed vertaald word ;)

Balizarde staat niet eens in het Woordenboek :o
 

DeletedUser

Westwards I travel, my sorrows a trail. Balizarde I carry for I have lost mine own. I mourn for the loss of my brothers.

Ik ga naar het westen - Je moet ergens in het westen zijn
Mijn tranen maken een spoor - ?
Dit zwaard draag ik omdat ik mijn eigen kwijt ben - Hij is Athos Floret kwijt die je dus kan vinden
Ik rouw om het verlies van mijn broers - Je zal moeten duelleren tegen degene waar zijn broers zijn doodgegaan.

Ik denk dat het zoiets zal zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Athos was killed in combat on December 21, 1643, and was buried at the Pré aux Clercs near Paris.

De musketiers beschouwden zich als broers, terwijl ze dit in feite niet waren.
De sterfdata van Athos was ook aanzienlijk eerder dan de overige musketiers. Misschien heeft dit er wel iets mee te maken.
 
Bovenaan