Het idee medic lijkt me wel leuk, maar de functie beperken tot "healen" lijkt me vrij kortzichtig.
Mijn toevoeging aan het idee is volgende:
Een medic is sowieso of een aanvaller of een verdediger, dit om de balans te behouden..
Medics kunnen vrij rond bewegen zoals alle andere spelers maar kunnen niet schieten. (Het is dus nodig je medics te dekken.)
De tent (eventueel verplaatsbaar) heeft een medic nodig om levenspunten te kunnen verhogen. Maw. zonder een medic is de tent waardeloos..
De medic kan ook flauwgevallen spelers er terug bovenop brengen met bv. de helft van hun LP.
Hoe gaat dit in z'n werk: iemand (een speler of een medic) draagt een flauwgevallen speler (op de kaart gemarkeerd als een kruisje) naar een tent en daar blijft de flauwgevallen speler x aantal rondes tot hij erbovenop is. De speler die de andere speler draagt kan niet schieten.
(Nadat het slachtoffer erbovenop is kan die kiezen nog langer te blijven om meer LP te hebben of om de tent te verlaten).
Offline spelers worden automatisch uit de tent gezet eenmaal ze volledig LP terug hebben met hun schietschijf richting fort of richting hun toren (afhankelijk van verdediger / aanvaller).
Realistisch lijkt het idee me wel, of het te integreren is in het spel is een andere zaak, maar het gaat om het idee