• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Fortgevecht <-> Kistjes

Deleted User - 308552

Meeste ontweken schoten krijgt bij meer dan 20 ronden een kistje, vaak ijzeren, maar soms ook houten.
Meeste schade weet ik niet zeker, maar volgens mij krijgt die ook een kistje.

Verder zou ik het niet weten, alleen wel dat online zijn een hogere kans op kistjes geeft :)
 

DeletedUser

Waar slaat de logica van de kistjes op.
Magrb1e hit 9159 krijgt een staal kistje. 4 ontweken
TheDuck hit 9044 krijgt een ijzer kistje. 7 ontweken
Beide minder dan 10 schoten ontweken.
TBW hit 8300 krijgt een houten kistje. 15 ontweken
stef2109 hit 7678 krijgt een(volgens mij ijzeren kistje) 4 ontweken

Dan kom ik met 7365 gehit en 72 ontweken(niet op mijn eigen toren ook..) En wat krijg ik? Een HOUTEN kistje.

Dan hoor ik vreemd zeggen dat hij ijzer heeft, hij heeft 4831 gehit en 45 ontweken. WAAROM KRIJGT HIJ EEN IJZEREN EN IK EEN HOUTEN? Al mijn stats waren beter dan de zijne?.. Hij was maar 32 rondes online ik alle 54 rondes.

Ik snap echt de logica van de kistjes niet, het moet wel geheim blijven bla bla, maar zit er hier enige vorm van logica in?-.- Ik heb het op 2 na meeste ontweken en het op 4 na beste gehit. Vreemd weet ik niet eens op welke plaats hij komt te staan, maar waarom krijgt hij ijzer en ik houten? Ik persoonlijk vind dat dit nergens op slaat. Het lijkt wel of de kistjes random worden uitgedeeld(op meeste gehit, meeste ontweken na) over de top 15 van het gevecht bij wijze van spreken. Ik vind dat de mods of innogames wel wat mag prijsgeven over de uitdeling van kistjes! Ik wil ook staal krijgen op w3.... Gemiddeld sta ik erg hoog denk ik, veel gehit en ontweken dus vooraan gestaan en nog beetje achteraan geschoten. Houten kistje is de opbrengst. Moet ik soms expres 30 rondes van het gevecht offline zijn ofso?

Wie heeft er hoeveel laten flauwvallen?
Wie heeft er zoveel schoten gemist?
Wat was de verhouding aanval/verdediging?
Aan welke kant stond degene met het ijzeren kistje?

Er spelen te veel factoren mee om hier een goed overzicht in te krijgen. De belangrijkste factor is sowieso de verhouding. Indien een verhouding 50/42 is, ga je automatisch meer xp krijgen als de verhouding 50/10 zou zijn ookal heb je dan 2000 minder schade aangebracht. Daarbij zit er ook nog een random factor bij kistjes en in hoeverre deze meespeelt is ook onbekend.

Ik doe dagelijks fortgevechten en een formule afleiden is onmogelijk omwille van te veel variabelen. Ik kan enkel belangrijke factoren opnoemen, maar meer dan dat gaat niet lukken ;)
 

DeletedUser9885

Daar wil ik nog even iets aan toevoegen.
Ik meen onlangs ergens gelezen te hebben dat een kist een item bevat met een minimale waarde afhankelijk van het type kist.
Het was ook geen bericht van een speler maar van een mod of een melding van het spel zelf iirc.
Heb net al gezocht maar kan het helaas niet terugvinden.
Daar stond dat een ijzeren kistje iets zou bevatten met een minimale waarde van $5000. (Hout 1500 en staal 10000).
Hoe kan het dan dat ik er gisteren een Zwarte schoudermantel uit krijg ?
 

DeletedUser

hmmmm fout gedacht (gelezen) dus :p

hout: kan bijna alles buiten edele en genaamde voorwerpen (denk ik)
ijzer: zwarte items, meeste zwarte sobere broeken en schoudermantels maar soms ook leuke items
staal: edele en genaamde items en slaapkop set items
 
Wie heeft er hoeveel laten flauwvallen?
Wie heeft er zoveel schoten gemist?
Wat was de verhouding aanval/verdediging?
Aan welke kant stond degene met het ijzeren kistje?

Er spelen te veel factoren mee om hier een goed overzicht in te krijgen. De belangrijkste factor is sowieso de verhouding. Indien een verhouding 50/42 is, ga je automatisch meer xp krijgen als de verhouding 50/10 zou zijn ookal heb je dan 2000 minder schade aangebracht. Daarbij zit er ook nog een random factor bij kistjes en in hoeverre deze meespeelt is ook onbekend.

Ik doe dagelijks fortgevechten en een formule afleiden is onmogelijk omwille van te veel variabelen. Ik kan enkel belangrijke factoren opnoemen, maar meer dan dat gaat niet lukken ;)

Hier komt het:
De aanval had 87 spelers, de def 76 bij een middelgroot fort.
Alle genoemde kistjes zijn van de def(de aanval heeft de hoogste 'maar' 4800 gehit)

Magrb1e hit 9159 krijgt een staal kistje. 4 ontweken 31 raak 10 mis
TheDuck hit 9044 krijgt een ijzer kistje. 7 ontweken 30 raak 15 mis
Beide minder dan 10 schoten ontweken.
TBW hit 8300 krijgt een houten kistje. 15 ontweken 22 raak 20 mis
stef2109 hit 7678 krijgt een(volgens mij ijzeren kistje) 4 ontweken 25 raak 12 mis

Dan kom ik met 7365 gehit en 72 ontweken(niet op mijn eigen toren ook..) En wat krijg ik? Een HOUTEN kistje. 28 raak 20 mis

Dan hoor ik vreemd zeggen dat hij ijzer heeft, hij heeft 4831 gehit en 45 ontweken. WAAROM KRIJGT HIJ EEN IJZEREN EN IK EEN HOUTEN? Al mijn stats waren beter dan de zijne?.. Hij was maar 32 rondes online ik alle 54 rondes.

Vreemd 22 raak 18 mis

Het fortgevecht eindigde in dat de aanvallers zich terugtrokken, dus de verhouding was goed.

Verklaar je nader girafi:p
 

DeletedUser13404

Het hele kistjes systeem slaat gewoon nergens op...
Het zijn steeds dezelfde die kistjes krijgen (de burgemeesters dus die de aanval starten en in het midden van een toren staan) al de rest heeft gewoon absoluut geen kans op kistjes...misschien met heel veel chance een houten maar dat is het.
De iets lager gelevelde fg ers hebben geen kans op leuke items en blijven zo dus steeds achter (...)
Weer al eens een factor die het spelplezier verlaagt :(
Met de komende inventaris en markt update trekt heel thewest nergens meer op...
Ze willen precies dat iedereen stopt me spelen?
 
Dan zou je kunnen concluderen dat top 1 schade staal krijgt, nummer 2 ijzer, nummer 3 hout, nummer 4 hout en nog wat kistjes random zoals bij vreemd? logica is weer ver te zoeken, ijzer kistje even zeldzaam als staal.
 

DeletedUser

Daar wil ik nog even iets aan toevoegen.
Ik meen onlangs ergens gelezen te hebben dat een kist een item bevat met een minimale waarde afhankelijk van het type kist.
Het was ook geen bericht van een speler maar van een mod of een melding van het spel zelf iirc.
Heb net al gezocht maar kan het helaas niet terugvinden.
Daar stond dat een ijzeren kistje iets zou bevatten met een minimale waarde van $5000. (Hout 1500 en staal 10000).
Hoe kan het dan dat ik er gisteren een Zwarte schoudermantel uit krijg ?

Dat zijn andere kistjes die tot nu toe niet te verkrijgen zijn, enkel en alleen via een admin die ze jou zou geven ;)

Hier komt het:
De aanval had 87 spelers, de def 76 bij een middelgroot fort.
Alle genoemde kistjes zijn van de def(de aanval heeft de hoogste 'maar' 4800 gehit)

Magrb1e hit 9159 krijgt een staal kistje. 4 ontweken 31 raak 10 mis
TheDuck hit 9044 krijgt een ijzer kistje. 7 ontweken 30 raak 15 mis
Beide minder dan 10 schoten ontweken.
TBW hit 8300 krijgt een houten kistje. 15 ontweken 22 raak 20 mis
stef2109 hit 7678 krijgt een(volgens mij ijzeren kistje) 4 ontweken 25 raak 12 mis

Dan kom ik met 7365 gehit en 72 ontweken(niet op mijn eigen toren ook..) En wat krijg ik? Een HOUTEN kistje. 28 raak 20 mis

Dan hoor ik vreemd zeggen dat hij ijzer heeft, hij heeft 4831 gehit en 45 ontweken. WAAROM KRIJGT HIJ EEN IJZEREN EN IK EEN HOUTEN? Al mijn stats waren beter dan de zijne?.. Hij was maar 32 rondes online ik alle 54 rondes.

Vreemd 22 raak 18 mis

Het fortgevecht eindigde in dat de aanvallers zich terugtrokken, dus de verhouding was goed.

Verklaar je nader girafi:p

Ik heb meer als duizend gevechten gedaan en doe er nog dagelijks. Op W6 ontwijk ik vaak, raak ik veel en mis weinig. Daar heb ik veel kistjes. Op W7 ontwijk ik redelijk, raak ik redelijk, maar mis ik veel en krijg ik zelden kistjes.

Zover ik heb kunnen ondervinden heeft missen een soort van negatieve factor. Hoe meer je ontwijkt, hoe meer schade, hoe langer je de vlag en hoe meer spelers je laat flauwvallen, hebben in ieder geval een positieve invloed op het krijgen van kistjes.
Het aantal opgevangen schade en gemiste schoten hebben geen invloed of een zeer kleine negatieve.

Er is bekend dat degene die de meeste schade doet en degene die het meeste ontweken heeft zo goed als altijd een kistje heeft (afhankelijk van de verhouding natuurlijk). Daarbij krijgen anderen die op de andere vlakken gemiddeld het hoogst scoren ook nog een hogere kans op kistjes. In mijn ogen is de randomfactor meer een soort van willekeurige loting. X-aantal spelers krijgen een aantal kistjes hoewel daar ze vrij weinig hebben gepresteerd.

Hoe de verdeling is en hoe ongelijk het is, is onmogelijk om te bepalen. Voor sommige heel ongelijk, voor sommige helemaal gelijk. Daarbij is dit enkel gebaseerd op eigen resultaten.
Dit is dus niet bewezen oid ;)
 
Maar er zijn 3 verschillende soorten kistjes. Hoe bepalen ze dan welk kistje je krijgt voor welke factor je uitblinkt? Ik heb maar 1 x een stalen ontwijkkistje gehad op briscoe, voor de rest nergens, terwijl ik op w6 en w8 lpbom ben geweest waarbij ik veel ontweek. Op w3 ben ik nu 6k lp bouwer en ontweek ik laatst ook 98 schoten, geen staal hoor(ik weet niet zeker of dit op een klein fort was of niet). Als je veel hit krijg je altijd een kistje(duellanten dus tegenwoordig voornamelijk). Ik heb ook meer dan 1000 gevechten gespeeld en zit tegen de 1250 aan denk ik. Alleen staal krijg ik maar HEEL soms en heb er nog niets goeds uit gekregen(als enige JJ schofield op w2 uit een PRESTATIEkistje). Ik heb er zo'n 15 gehad denk ik.
Nu rest mij de vraag, waar komt vreemd's ijzeren kistje vandaan? Al mijn stats waren beter, alhoewel ik de verhouding niet weet.
Wat me ook opvalt is dat je als offliner meer ontwijkt, maar dit zal wel toeval geweest zijn.

Ps bij mijn repost vergat ik de flauwvallers te melden, ik had er 4 evenals TheDuck, dit zijn ook de meesten van het gevecht.
 

DeletedUser

Maar er zijn 3 verschillende soorten kistjes. Hoe bepalen ze dan welk kistje je krijgt voor welke factor je uitblinkt? Ik heb maar 1 x een stalen ontwijkkistje gehad op briscoe, voor de rest nergens, terwijl ik op w6 en w8 lpbom ben geweest waarbij ik veel ontweek. Op w3 ben ik nu 6k lp bouwer en ontweek ik laatst ook 98 schoten, geen staal hoor(ik weet niet zeker of dit op een klein fort was of niet). Als je veel hit krijg je altijd een kistje(duellanten dus tegenwoordig voornamelijk). Ik heb ook meer dan 1000 gevechten gespeeld en zit tegen de 1250 aan denk ik. Alleen staal krijg ik maar HEEL soms en heb er nog niets goeds uit gekregen(als enige JJ schofield op w2 uit een PRESTATIEkistje). Ik heb er zo'n 15 gehad denk ik.
Nu rest mij de vraag, waar komt vreemd's ijzeren kistje vandaan? Al mijn stats waren beter, alhoewel ik de verhouding niet weet.
Wat me ook opvalt is dat je als offliner meer ontwijkt, maar dit zal wel toeval geweest zijn.

Ps bij mijn repost vergat ik de flauwvallers te melden, ik had er 4 evenals TheDuck, dit zijn ook de meesten van het gevecht.

Het verschil van de kistjes ben ik zelf ook niet uit. Ikzelf heb nog nooit een stalen gekregen, maar zover ik gehoord heb (van de verhalen op forums, nooit bevestigd door een goede bron) zijn ze niet te verkrijgen via pioniersforten. Mocht iemand het wel hebben gekregen, zie ik graag een bewijs :)

Daarbij is het verschil tussen houten kistje en ijzeren kistje toch maar miniem ;)
 

DeletedUser13404

Het verschil van de kistjes ben ik zelf ook niet uit. Ikzelf heb nog nooit een stalen gekregen, maar zover ik gehoord heb (van de verhalen op forums, nooit bevestigd door een goede bron) zijn ze niet te verkrijgen via pioniersforten. Mocht iemand het wel hebben gekregen, zie ik graag een bewijs :)

Daarbij is het verschil tussen houten kistje en ijzeren kistje toch maar miniem ;)

Wat je daar zegt slaagt nergens op :p
Uit een houten kistje krijg je hoogstend iets van 4000 inkoopwaarde, en uit een ijzeren vind je al gemakkelijk edele wapens en broeken ;)
 
Bij de introductie heeft zet vermeld dat stalen kistjes niet te verkrijgen zijn bij pioniersforten, of dat inmiddels is aangepast weet ik niet :p
 

DeletedUser

Wat je daar zegt slaagt nergens op :p
Uit een houten kistje krijg je hoogstend iets van 4000 inkoopwaarde, en uit een ijzeren vind je al gemakkelijk edele wapens en broeken ;)

Hmm, blijkbaar krijg jij inderdaad te weinig kistjes. Ik ben een verzameling aan het opstellen en als ik eindelijk eens 50 ijzeren heb (deze gaan het traagst), kan ik je mijn verdeling laten zien. Zul je versteld staan wat het verschil is.

En ja, ik weet dat het getest is, maar toch ben ik er van overtuigd dat het verschil te klein is ;)
 
Bovenaan