• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Fortgevecht <-> Kistjes

DeletedUser13404

Oké :(
Mijn probleempje:

Over mezelf:

In arizona ben ik lvl. 72 puur fortvechter. Ik heb +- 50 mikken, +- 50 uitwijken, 150 leiderschap, en 200 lp -> +- 4000 lp

Het probleem:

Ik doe zeer regelmatig mee met fg's, ben meestal online, maar faal als een noob van lvl. 15
Ik weet niet hoe het komt maar ik mis steeds, ontwijk quasi niets, en krijg dus ook ***weinig ep.
:mad:
Ik vroeg me dus af:
1) Aan wat ligt dat?
2) Waarom kunnen anderen van mijn lvl. wel altijd kistjes halen en veel ep?
3) Waarom is het hoogste wat ik ooit heb gehaald 500 ep? :o

Conclusie?
Heb ik een reskill nodig? Zoja? Naar wat?

:(:(
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser8307

Ikzelf heb dit ook wel vaak. Echter het meeste ep wat ik gehaald heb was iets van een 1200. Kistjes heb ik ook nog niet gekregen (Ben nu level 64.)

Gisteren in een verdediging 3 raak en 9 mis ofzoiets. En dan ben ik puur fortvechter...
 

DeletedUser

Op die werelden zijn veel puur fortvechters, dus is het moeilijker om in de top te komen, maar zet is in een bajonet in, dat helpt altijd (als je wel veel raakt). Op w6 ben ik puur fortvechter en haal ik altijd een kistje;)
 

DeletedUser

op w6 ben ik puur arbeider/opdrachter en haal ik geregeld (1/8 of zo :p) kitjes, een tip voor 1500ep, raak veel na zo een 22schoten heb je 3/4 1500ep een 5tal ontweken schoten en 1 of 2 flauwvallers kunnen het je verzekeren ;)
 

Deleted User - 308552

Inderdaad :)

Trouwens, als je de 1e bent qua ontweken schoten (van je eigen kant), dan heb je gegarandeerd een kistje na 20 ronden :) (ik spreek uit ervaring), hier heb je alleen wel veel LP voor nodig :o

Mijn ervaring met EP uit fortgevechten is dat je veel moet raken, hoe meer schade, hoe meer EP :)

Ter vergelijking: (op W6)
14 rake schoten, 3715 schade toegebracht, 41 ontweken schoten en 1 ko --> 1005 EP, houten kistje
12 rake schoten, 3602 schade toegebracht, 65 ontweken schoten, 4 ko's --> 1157 EP, met ijzer beslagen kistje

Als je veel raakt en veel ontwijkt, heb je hogere ervaringspunten en meer kans op kistjes, ik weet niet welke karakterklasse je hebt, maar ik zou kijken wat ik wil, als je veel wil ontwijken, kun je minder vp's op mikken doen en meer op LP en uitwijken, maar als je veel schade wil geven, zou ik voor minder LP en meer mikken gaan ;) Al is puur LP nog steeds het sterkste :rolleyes:
 

DeletedUser

Inderdaad :)

Ter vergelijking: (op W6)
14 rake schoten, 3715 schade toegebracht, 41 ontweken schoten en 1 ko --> 1005 EP, houten kistje
12 rake schoten, 3602 schade toegebracht, 65 ontweken schoten, 4 ko's --> 1157 EP, met ijzer beslagen kistje

Ik heb geen vergelijkingsmateriaal ik haal alleen maar 1500 ep en een kistje :p
 

DeletedUser13404

Inderdaad :)

Trouwens, als je de 1e bent qua ontweken schoten (van je eigen kant), dan heb je gegarandeerd een kistje na 20 ronden :) (ik spreek uit ervaring), hier heb je alleen wel veel LP voor nodig :o

Mijn ervaring met EP uit fortgevechten is dat je veel moet raken, hoe meer schade, hoe meer EP :)

Ter vergelijking: (op W6)
14 rake schoten, 3715 schade toegebracht, 41 ontweken schoten en 1 ko --> 1005 EP, houten kistje
12 rake schoten, 3602 schade toegebracht, 65 ontweken schoten, 4 ko's --> 1157 EP, met ijzer beslagen kistje

Als je veel raakt en veel ontwijkt, heb je hogere ervaringspunten en meer kans op kistjes, ik weet niet welke karakterklasse je hebt, maar ik zou kijken wat ik wil, als je veel wil ontwijken, kun je minder vp's op mikken doen en meer op LP en uitwijken, maar als je veel schade wil geven, zou ik voor minder LP en meer mikken gaan ;) Al is puur LP nog steeds het sterkste :rolleyes:


Dat lijkt me toch sterk :)
Vroeger had ik +- 5500 lp, maar dat betekende een gemiddeld gevecht: 5/30 geraakt en 5/30 ontweken :(

Zou ik een reskill doen van leiderschap naar mikken of alles op uitwijken? :)
UItwijken lijkt me wel leuk :p
Dan kun je je als een blok voor de vijand zetten en missen ze alles :p
 

DeletedUser

Dat lijkt me toch sterk :)
Vroeger had ik +- 5500 lp, maar dat betekende een gemiddeld gevecht: 5/30 geraakt en 5/30 ontweken :(

Zou ik een reskill doen van leiderschap naar mikken of alles op uitwijken? :)
UItwijken lijkt me wel leuk :p
Dan kun je je als een blok voor de vijand zetten en missen ze alles :p

alles op uitwijken heeft weinig zin, boven de 200 punten maakt 1 punt extra niet veel meer uit, het beste verdeel je alles dan over uitwijken, leiderschap en stamina of verschuilen (afhankelijk of je aanvaller of verdediger wil worden). Als je dit in de verhouding 1:1:1 verdeelt krijg je de beste uitwijkbonus bij aanval of verdediging
 

DeletedUser10466

Dat lijkt me toch sterk :)
Vroeger had ik +- 5500 lp, maar dat betekende een gemiddeld gevecht: 5/30 geraakt en 5/30 ontweken :(

Zou ik een reskill doen van leiderschap naar mikken of alles op uitwijken? :)
UItwijken lijkt me wel leuk :p
Dan kun je je als een blok voor de vijand zetten en missen ze alles :p

Dat zeker niet, je moet je skills verdelen, naarmate je meer punten hebt krijg je er minder skill bij per punt, ik zou je leiderschap verdelen over Stamina en verschuilen, die skills kunnen je nu heel veel opleveren in fg's
 

Deleted User - 308552

alles op uitwijken heeft weinig zin, boven de 200 punten maakt 1 punt extra niet veel meer uit, het beste verdeel je alles dan over uitwijken, leiderschap en stamina of verschuilen (afhankelijk of je aanvaller of verdediger wil worden). Als je dit in de verhouding 1:1:1 verdeelt krijg je de beste uitwijkbonus bij aanval of verdediging

Dát is een goed idee :)

Daardoor ontwijk je optimaal als het goed is, maar dan heb je ook veel LP nodig om wat te kunnen incasseren :blink:
 

DeletedUser13404

Kijk hoe goede scores ik haal xD

Geraakt: 17
Ontweken: 8

hits: 2
missers: 12

92 ervaringspunten :hmf:


:blink:
Boehoheooheohe
 
33 raak, 16 mis, 69 schoten ontweken. 1500 xp, ijzeren kistje.

Dat alles als vrijwel puur hp, vooraan op de arbeiderstoren als arbeider, de meeste tijd. Zo zie je maar dat het niet erg veel van skills afhangt, maar ook van geluk. Skills hebben wel invloed, maar die invloed is niet zo heel hoog.
 

DeletedUser13404

En dan in w2 :hmf:

22 geraakt = 6000 schade :laugh:
14 gemist

1 geïncasserd
o ontweken

-> 1500 ep :cool:

Allereerste keer ;)

En mijn skills daar: :huh::huh::huh: (met fg kleding)

Vanwege mijn duelcarrière moet ik even oppassen :p

BOEIE
150 mikke
120 uitw
90 leiderschap
28 stamina
60 verschuilen
2K lp


Dus dat snap ik dus niet :|
 

DeletedUser6801

Zoals leones terecht zegt, je skills zullen niet heel veel verschil maken. Met goede kleding heb je genoeg bonus om een redelijke mik en uitwijkwaarde te hebben.

Een veel groter invloed hebben de sectoren op het fg. Sta je het hele gevecht op het gras, zul je niet veel raken. Zeker als je ook nog eens heel ver van de tegenstander af staat. Als je zorgt dat je op je eigen karakterklastoren staat, zul je veel en veel meer raken, ongeacht je vaardigheden.

Vaak helpt het om je zo vroeg mogelijk aan te melden voor een gevecht, zeker in de verdediging. Een goede startpositie is vaak al de helft van het (goede) gevecht.

En dat lijkt me dan het enige dat je zou moeten verbeteren. Je skills zijn volgens mij in orde. Let anders eens op hoe spelers die vaak veel schade halen, bewegen gedurende een FG. Misschien leer je er wat van. Aan je skills ligt het iig niet dat je zo weinig raakt, je zal naar mijn mening echt even moeten kijken over hoe je jezelf positioneert tijdens een FG.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

gisterenavond
rondes 54
geraakt 25
missers 11
ontweken 13
flauw laten vallen 6

19/54 rondes online geweest.

ep: 1500

ik denk dat de rondes een heel belangrijke factor zijn
het kan zijn dat je een gevecht doet van 15 rondes
15 keer raakt en 20 keer ontwijkt en 2 man laat flauwvallen, maar dat is dan maar een 'klein' gevecht eh ;)
 
Bovenaan