• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Duellanten teveel invloed fortgevechten

DeletedUser

Ik ben het niet eens met Simmies. Een van de charmes van het spel vind ik juist dat je alles kan doen met elke klasse. Werken duelleren en fortvechten. Natuurlijk is de ene klasse wat beter in iets dan de andere klasse, maar in principe kan elke klasse alles doen. Door nog maar een klasse bonussen te geven voor fortvechten, neemt de variatie in taktieken (die nu al aan de lage kant is) nog verder af. Het is juist een uitdaging om het meeste uit de bonus van elke klasse te halen. Hiervoor moeten de klasses natuurlijk wel gelijkwaardig zijn. Ik denk ook dat het op zich prima in evenwicht is.

Avonturier: Deze klasse wordt zwaar onderschat. Vergeet niet dat de avonturier de meeste vaardigheidspunten tot zijn beschikking heeft. Dit maakt hem ideaal voor spelers die graag alle opdrachten willen doen (ze hoeven minder om te zetten), pures en volgens mij is het ook de ideale klasse voor een slagkrachter. Ik zie niet echt waarom soldaat een betere klasse voor een slagkrachter is. Tenslotte kan er ook creatief omgesprongen worden met de avobonus bij fortgevechten. Hier wil ik om tactische redenen niet over uitweiden

Bouwer: De meest praktische klasse om een stad mee uit te bouwen, maar met een goede puntenverdeling kan de bouwer ook zeker duelleren. Tenslotte krijgen bouwers een heerlijke bonus van de torens. Dit in combinatie met de extra bonus voor arbeiden, maakt hen goede epgraaiers. Kijk bijvoorbeeld naar simonkant en margb1e op w5.

Duellant: Is al genoeg over gezegd. Prima klasse, misschien zijn de kritieke schoten een beetje overpowered, maar lang niet zo erg als de gg. Samen met de andere bonussen is de duellant leuk om voor de fun mee te spelen. Vroeger was ie dood nu ineens te sterk?

Soldaat: behoeft ook al geen reclamepraatje meer. Leiderschapsbonus stelt weinig voor verder.

Kortom, elke klasse biedt genoeg mogelijkheden om iets leuks mee te bereiken.
 

Deleted User - 308552

een van de redenen dat ik duelant ben geworden naast minder te hoeven reizen, is inderdaad de kritieke schade. maar als je idd naar het algemene plaatje kijkt is het altijd een soldaat of Avo die als laatste blijven staan.

dus de bonus is blijkbaar niet zo goed dat dit voor grotere overlevingskansen zorgt. En is de LP bonus dus beter dan de kritieke schade. Daarnaast doe ik als premium Duelant vaak maar 1 of 2 keer een kritieke hit dus dat valt ook wel mee.

Het is inderdaad zo dat een soldaat of avonturier vaak de laatste is die niet om is, dat komt natuurlijk door de LP-bonus van de soldaten :rolleyes: en de fortgevechtbonus van avonturiers, die in feite best wel onderschat wordt ;) Toch is een duellant ook wel goed, volgens mij zijn de hoogste treffers nog altijd van duellanten tegen LP-bommen :(
 

DeletedUser6801

Ik ben het met JorDes eens. En dat heeft de simpele reden dat de duellant niet gemaakt is voor FG's.
....
Ik vind eigenlijk ook dat je, naarmate je level hoger wordt, je meer bonussen zou moeten mogen kiezen. Bijvoorbeeld op lvl 10 kies je soldaat. Dan kies je nog geen bonussen, alleen wat je wordt. Dan kom je op lvl 20 en kies je voor de verhoogde LP. Dan zullen ook de rest van je keuzes geënt zijn op het worden van LP-bom.
....
Bovendien, en dat is het belangrijkst, zorg je dan dat de klasses weer worden gekozen voor de doeleinden waar ze al voor bedacht waren.

Ik denk niet dat je het zelf hebt bedacht. Dit staat namelijk al bijna een jaar in de "roadmap 2011". Overigens vind ik het wel een goed idee ;)

Uit de roadmap 2011:
"De karakterbonussen zullen verhoogd worden. Ook zullen er meer soorten bonussen komen en kunnen spelers op bepaalde levels een nieuwe bonus uitkiezen."
 

Deleted User - 308552

Hij is het er wel mee eens, hij vermeld gewoon het standpunt van Innogames :p
 

DeletedUser

Ik denk niet dat je het zelf hebt bedacht. Dit staat namelijk al bijna een jaar in de "roadmap 2011". Overigens vind ik het wel een goed idee ;)

Uit de roadmap 2011:
"De karakterbonussen zullen verhoogd worden. Ook zullen er meer soorten bonussen komen en kunnen spelers op bepaalde levels een nieuwe bonus uitkiezen."
Dat is nog steeds iets anders dan een tech-tree en specifieke bonussen. Bonus verhogen is leuk, maar heeft geen effect. Als soldaat krijg je meer EP, als duellant schiet je meer kritieke treffers, als bouwer geef je meer bonus en als avo ontwijk je meer. Ik zie geen echt verschil... En dat is nou juist waar mijn idee wel in voorziet.

Ik moet er natuurlijk wel bij vermelden dat het deels overlapt. Eerlijkheidshalve heb ik daar mijn idee niet vandaan, maar het staat er inderdaad wel. :)
 

DeletedUser

Dat is nog steeds iets anders dan een tech-tree en specifieke bonussen. Bonus verhogen is leuk, maar heeft geen effect. Als soldaat krijg je meer EP, als duellant schiet je meer kritieke treffers, als bouwer geef je meer bonus en als avo ontwijk je meer. Ik zie geen echt verschil... En dat is nou juist waar mijn idee wel in voorziet.

Ik moet er natuurlijk wel bij vermelden dat het deels overlapt. Eerlijkheidshalve heb ik daar mijn idee niet vandaan, maar het staat er inderdaad wel. :)

dat ontwijken bij avo's is niet helemaal waar toch? je word niet meer geraakt, maar je wijkt niks uit. (ander heb ik nog nooit die bonus gehad :D)
 

DeletedUser3874

dat ontwijken bij avo's is niet helemaal waar toch? je word niet meer geraakt, maar je wijkt niks uit. (ander heb ik nog nooit die bonus gehad :D)

Als je niet geraakt wordt dan ontwijk je toch echt wel de schoten per definitie.
 

DeletedUser

Jordes heeft een punt. Maar als middel tegen de LP-bommen vind ik de kritieke bonus van duellisten heel oké. Die verpesten de fg veel meer.

Er is nog iets anders: het is nattevingerwerk maar volgens mij is het voor duellisten ook eenvoudiger om kistjes te scoren. In een fg van 52 ronden kunnen zij bij een kans van 10% op een kritieke treffer en slim opstellen tegenover LP-bommen met vijf treffers vrij gemakkelijk aan 4000 schade (1/10 x 52 x 800) komen. Tel daar hun 'gewone' treffers bij op en ze staan zo in de top van spelers met meeste aangerichte schade. Ik heb alleen al om 4000 schade te bereiken minstens 15 treffers nodig en daarmee haal je nooit een kistje.
 
Waar ik me vooral aan erger, is dat als je nog heel weinig lp hebt dat je juist DAN kritiek krijgt. Misschien is het wel een idee als het 10% word van je lp OP DAT MOMENT! Tis mij al meerdere malen overkomen dat je met 1k lp een treffer van 600 krijgt, probeer dan nog maar te blijven staan tegen 15 man. Ik had eens een keer nog 900 lp en was in 1 schot weg.... Dat is toch onzin? Ook ben ik het er mee eens dat duellanten horen te duelleren tegen andere duellanten. Duelleren, dat hoort als je een bouwer bent... niet echt logisch, maar wel mogelijk helaas.
 

DeletedUser

Waar ik me vooral aan erger, is dat als je nog heel weinig lp hebt dat je juist DAN kritiek krijgt. Misschien is het wel een idee als het 10% word van je lp OP DAT MOMENT! Tis mij al meerdere malen overkomen dat je met 1k lp een treffer van 600 krijgt, probeer dan nog maar te blijven staan tegen 15 man. Ik had eens een keer nog 900 lp en was in 1 schot weg.... Dat is toch onzin? Ook ben ik het er mee eens dat duellanten horen te duelleren tegen andere duellanten. Duelleren, dat hoort als je een bouwer bent... niet echt logisch, maar wel mogelijk helaas.

Ik ben bouwer, en tja, je hebt wel een klein beetje gelijk, al moeten bouwers wel andere bouwers aanvallen, of andere soorten 'pures' die slechte duelskills hebben.

Het zal bijvoorbeeld niet zo zijn dat een bouwer wint van een echte duelant van hetzelfde level. (Iemand die dus echt dueleert en daar goed is is)

Dus opzich vind ik dat deel van het spel juist goed kloppen, het zou in het echt toch ook niet raar zijn dat iemand die goed is in bouwen zou winnen van iemand die bijv goed is in paardrijden. (allebij zwak, bouwer net iets sterker)

Natuurlijk moet het wel zo blijven dat duelanten wel een stuk sterker zijn dan bouwers, maar dat spreek voor zich.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Oke

SOLDATEN LP BONUS
AVO'S KUNNEN MAKKELIJKER ONTWIJKEN
BOUWERS HEBBEN BONUS MET MIKKEN UITWIJKEN
DUELLANTEN HEBBEN KRITIEKE TREFFERS


dusss, doe relax
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Oke

SOLDATEN LP BONUS
AVO'S KUNNEN MAKKELIJKER ONTWIJKEN
BOUWERS HEBBEN BONUS MET MIKKEN UITWIJKEN
DUELLANTEN HEBBEN KRITIEKE TREFFERS


dusss, doe relax

Ja, je vergeet alleen de impact van de bonus. De bonussen van de avonturiers zijn in essentie compleet nutteloos, tenzij je een flagrun doet. Want de bonus is alleen dat jij niet meer geraakt kunt worden. Dus wordt er op de personen achter je geschoten. Is dat een bonus? Ik vind van niet. Ook de bonus van de bouwers is niet echt nuttig. Met soldaten en duellanten kun je een FG beslissen, met bouwers niet. En het rare is dus dat duellanten en soldaten daarmee de beste FG'ers zijn. En dat hoort dus niet. Soldaten zijn de FG'ers, niet de duellanten. Die duelleren.
 

DeletedUser14827

dan wil ik de 50% tactiek bonus van soldaten weg, die duelleren niet die FGen!!!!!!!
 

DeletedUser8307

Iedereen geeft wel een bonus, alleen kan die soms wel zeer hoog zijn. Een kritiek schot mag, maar er moet een maximum op staan.

Ook als je eens bent aangemeld bij een fortgevecht (Vanaf 8 uren op voorhand) is het niet meer mogelijk te duelleren, zelfs al sta je niet bij het fort, lijkt me een goede verandering...
 

DeletedUser

Dat slaat ook nergens op, want het karakter duellant is op dit moment echt veel minder goed in duelleren dan een soldaat...

Edit: dat van rnw
 

DeletedUser14827

Iedereen geeft wel een bonus, alleen kan die soms wel zeer hoog zijn. Een kritiek schot mag, maar er moet een maximum op staan.

Ook als je eens bent aangemeld bij een fortgevecht (Vanaf 8 uren op voorhand) is het niet meer mogelijk te duelleren, zelfs al sta je niet bij het fort, lijkt me een goede verandering...
Waarom mag ik geen goede plekken meer hebben bij FG`s omdat ik me in de laatste seconden moet aanmelden?

Dat slaat ook nergens op, want het karakter duellant is op dit moment echt veel minder goed in duelleren dan een soldaat...

Edit: dat van rnw
het was sarcasrtisch
 

DeletedUser

als het dan echt goed verdeeld moet worden kan het beter zijn dat avo's meer ontwijken, duelanten meer schade maken (kritike), soldaten veel vangen (lp bonus) en bouwers samen veel bonus samen krijgen (30% is echt erg veel zonder premium al)

dan heeft iedereen kans op kistjes en zijn de bonussen redelijk gelijk (soldaten: veel lp maar zwakker tegen duelanten, duelant: hit veel maar minder lp, bouwer: all-around dus kan alles redelijk, avo's veel uitwijken maar minder lp)(dit zijn normale omstandigheden)
 
Bovenaan