• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Duellanten teveel invloed fortgevechten

DeletedUser5740

Let maar op, dit gaat nog veranderen, als hier ook tientallen lp bommen onstaan gaat iedereen rechts beginnen, boven blokken en de torens aanvullen, arizona 2...

ik begrijp het nut niet van rechts beginnen je staat altijd tegen de sterkste toren te vechten dus winnen is heel moeilijk.

Want als je slim bent gebruik je de tactiek van harres en je hebt gezien hoe goed die is.
 

DeletedUser14827

soldaten toren verslaan duurt heel lang, en dat willen ze neit
 

DeletedUser

nounounou... harres niet alleen :p Een heel team dat er over nadenkt.. :)!
 

DeletedUser

Ik ben het met JorDes eens. En dat heeft de simpele reden dat de duellant niet gemaakt is voor FG's.

Een lesje The West van The Simmies!
Les 32: Bedoeling van karakterklasses

Avonturier: De avonturier is bedacht als stadloze eenling. Klinkt saai, is het eigenlijk ook, maar er is een tweede gedachte achter. Je hoort ook gespecialiseerd te zijn in arbeiden. Vandaar vindkans van voorwerpen en producten die is verhoogd.

Duellant: Zoals de naam al zegt, de duellant is er voor het duelleren. Niets meer en niets minder.

Arbeider/Bouwer: Deze is er voor het uitbouwen van de stad. Dat is dan weer de reden dat deze een aantal stadsuitbouwvoordelen heeft. Klinkt ook niet al te moeilijk, toch?

Soldaat: Fortgevechten. In het begin waren ze er ook, terwijl er geen fortgevechten waren, dat klopt. Maar op het moment zijn de soldaten bedoeld als echte Fortvechters. Sterke kerels en ouwe rotten in 't vak.

Het probleem is dat er nu bonussen zijn voor alle karakterklasses. Daar ben ik het mee oneens. Waarom in hemelsnaam een fortbonus voor een avonturier, die arbeiden hoort te doen? Het is prima dat een avonturier meedoet, maar dan als opvulling en niet als fortvechter. Dus weg met die bonus. We geven de bouwer toch ook geen duelbonussen? Het is de wereld op z'n kop.

Ik vind eigenlijk ook dat je, naarmate je level hoger wordt, je meer bonussen zou moeten mogen kiezen. Bijvoorbeeld op lvl 10 kies je soldaat. Dan kies je nog geen bonussen, alleen wat je wordt. Dan kom je op lvl 20 en kies je voor de verhoogde LP. Dan zullen ook de rest van je keuzes geënt zijn op het worden van LP-bom.

Het is het best te vergelijken met een techtree (kennen we die? :p). Je kies een wortel en gaat van daaruit de stam bepalen en uiteindelijk de takken en bladeren. In volgorde: Basis, belangrijkste voordelen, details/afwerking. Wortel, stam, takken/bladeren. Misschien een beetje een kleuteruitleg, maar dan snappen we het in ieder geval.

Als duellant kun je dan ook kiezen voor een slagkrachter, een schieter, een ontwijker, een hoge hitter en weet ik wat voor dingen je kunt bedenken.

Je krijgt zo meer afwisseling. Eventueel kun je wat anders kiezen door een leuke investering van 200 GN ofzo. Is Innogames ook weer tevreden :p

Bovendien, en dat is het belangrijkst, zorg je dan dat de klasses weer worden gekozen voor de doeleinden waar ze al voor bedacht waren.
 

Deleted User - 308552

Een heel verhaal, maar ik ben het er wel mee eens :D
Plaats dat eens bij "Het Ei van Columbus" :)
 

DeletedUser

Als het de bedoeling is dat duellanten duels doen en soldaten fortgevechten waarom is dan de top 15 van duels bijna altijd 100% soldaat?
 

DeletedUser

Een heel verhaal, maar ik ben het er wel mee eens :D
Plaats dat eens bij "Het Ei van Columbus" :)

Is het goed als ik daar de kerstvakantie voor inplan? :p
Als het de bedoeling is dat duellanten duels doen en soldaten fortgevechten waarom is dan de top 15 van duels bijna altijd 100% soldaat?

En dat is waarom ik de duelbonussen van duellanten ten opzichte van soldaten veel te slecht vind. ;)
 

DeletedUser12351

Je hebt de bonus van duelmotivatie bij duellanten maar waarom heb je geen bonus van werkzaamhedenmotivatie bij avonturiers als die voor de werkzaamheden zijn
 

DeletedUser

@simmies: waarom maak je de karakterklasse keuze tekstjes zo lang:hmf::blink::unsure::no:
 

DeletedUser

Je hebt de bonus van duelmotivatie bij duellanten maar waarom heb je geen bonus van werkzaamhedenmotivatie bij avonturiers als die voor de werkzaamheden zijn

Avonturiers hebben bonussen bij het vinden van producten en voorwerpen. In principe zou de bonus die jij noemt ook kunnen, maar dat is als vragen waarom je bij rood wel moet stoppen en bij groen niet. Het kan toch ook andersom? Ja, dat kan, maar het is nou eenmaal afgesproken dat we het zo doen. Op zich vind ik die bonusverdeling wel prima, maar doe dan beter bonussen. De kans om een product te vinden stijgt met 50% (dus bijv. van 20% naar 30%, met premium stijgt het dan 100%, dus van 20% naar 40%). Zo'n systeem zorgt ervoor dat klasses worden gebruikt waar zo logisch voor zijn. Je zou wel gek zijn om als soldaat arbeiden te gaan doen, want een avonturier is daar gewoon 2 of 3 keer zo goed in als een soldaat. Kijk, dán zullen mensen op hun klasse gaan letten :)

@simmies: waarom maak je de karakterklasse keuze tekstjes zo lang:hmf::blink::unsure::no:
Dat viel toch best mee? Het idee erna nam vooral ruimte in :p
 

DeletedUser1448

Als het de bedoeling is dat duellanten duels doen en soldaten fortgevechten waarom is dan de top 15 van duels bijna altijd 100% soldaat?

Top 15 duels op w2:
1) Avonturier
2) Soldaat
3) Avonturier
4) Soldaat
5) Soldaat
6) Avonturier
7) Soldaat
8) Soldaat
9) Soldaat
10) Avonturier
11) Duellant
12) Soldaat
13) Avonturier
14) Soldaat
15) Arbeider (ikke)

Dat maakt:
53.333 % Soldaat
33.333 % Avonturier
6.666 % Duellant
6.666 % Arbeider


Bijna altijd is een groot woord dus :p
Opvallend veel avos vind ik :)
 
Tuurlijk wel, gratis hotelovernachting ftw ! Wat moet je als duelant ( av ) nog meer :p

xDiego, dat is precies de reden waarom ik in w1 en w2 avonturiers ben, waar ik spijt van heb :p The simmies, prachtig verhaal, klopt precies, zo'n verhaal zou je ook kunnen gebruiken als voorargument dat bouwers duelleren zielig is :p Ze horen ze niet eens te duelleren!
 

DeletedUser5512

leuk idee simmies, het beste idee dat ik in jaren heb gehoord, zet maar in het ei van columbus of wat mij betreft stuur je het meteen naar de dev's :D
 

DeletedUser

Je kan de bonussen van avo's wel veranderen maar dat gaat niks uithalen.
Er is gewoon veel meer ep te halen met duels en fortgevechten dan met opdrachten en arbeiden. Je kunt namelijk als soldaat met duelskills ook nog gemakkelijk een hele reeks goede arbeiden doen en opdrachten afsluiten.
Het is niet voor niks dat op nieuwe werelden de top ep en duels voornamelijk uit soldaten bestaat. W2 misschien niet maar toen wisten wij nog niet beter. Ik zou nooit meer voor avo gaan als ik opnieuw begon. Die gratis overnachtingen kunnen mij gestolen worden. Uit duels of 2 uurtjes arbeiden haal je alweer zat dollars om een paar dagen mee te slapen.

Wellicht gaat het wel veranderen als tactiek en imago minder uit gaan halen met duels. Dan zullen de schietsoldaten punten van die vaardigheden op mikken en uitwijken moeten zetten en dat gaat ten koste van de arbeiden. Voor veel goede arbeiden heb je namelijk tactiek en imago nodig.....
 

DeletedUser12908

Ik ben duelant op 2 werelden. arizona en Briscoe.

een van de redenen dat ik duelant ben geworden naast minder te hoeven reizen, is inderdaad de kritieke schade. maar als je idd naar het algemene plaatje kijkt is het altijd een soldaat of Avo die als laatste blijven staan.

dus de bonus is blijkbaar niet zo goed dat dit voor grotere overlevingskansen zorgt. En is de LP bonus dus beter dan de kritieke schade. Daarnaast doe ik als premium Duelant vaak maar 1 of 2 keer een kritieke hit dus dat valt ook wel mee.

Ik ben het dus niet met Jordes eens:no:
 
Bovenaan