• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Duellanten teveel invloed fortgevechten

Hier ben ik weer, de altijd klagende JorDes. Waar mij het nu om gaat is de invloed van duellanten op de fortgevechten. Ten eerst, als je even niet goed oplet, vallen ze je lastig voor fortgevechten. Een fortgevecht met de helft van je lp spelen is de helft minder schoten ontwijken dan je normaal zou doen. Maar dan komen we tijdens het fortgevecht, de bonus van duellanten is KRITIEK te treffen. Ik vind 10% van de schoten niet zo erg, maar als je het verdubbelt naar 20% is opeens 1 van de 5 schoten gemiddeld kritiek. Dit vind ik echt veel te hoog, de reden hiervoor is dat er op elke wereld wat je ook wil zeggen er steeds meer lp komt steeds meer en meer lp. Dat ziet ieder helder denkend persoon. Nu is er een duelverandering met de komende update, mikken en uitwijken word meer 'waard' en hier gaan duellanten zeker skills op zetten. Maar toevallig zitten mikken en uitwijken ook nog bij de fortskills! In tegenstelling tot bijv. imago en taktiek... Dit betekent dus dat zij nog beter worden in fortvechten en waarschijnlijk even goed blijven duelleren, dit kan iets verschillen door het wennen aan de update. Het komt er dus op neer dat de duellanten steeds meer en naar mijn mening TE VEEL invloed hebben o pde fortgevechten, want kritiek word steeds belangrijker. Het overkwam mij weer vandaag dat ik met 1300 lp vooraan ga staan en dan een treffer van 560 om de oren krijg. Dat tegen 20 man overleef je niet. Ook vind ik treffers van 1300 echt te overdreven, dat hitten non duellanten in 5 schoten....

Ben ik de enige met deze mening of niet? Brand los! Discussieer!
 

DeletedUser

EENS.

Duellanten hebben veel teveel invloed. Ik denk dat ze gewoon de 10% bonus moeten terughalen naar 5%. Dan is het spel ook weer meer in evenwicht want ik heb nu ook echt zin om op de volgende wereld duellant van karakterklasse te worden en dan nog eens lekker te duelleren. Degene die met 7 k lp vooraan staan krijgen wel eens een kritieke tegen zich en dan gaat daar 700 lp+ de normale wapenschade terwijl je er normaal 2 a 3 schoten voor nodig hebt.

Hier moet echt een oplossing voor komen: Het moet in evenwicht komen en daarna NIKS meer.
 

Deleted User - 308552

"guideij heeft jou met 997 schade getroffen!" :hmf:

Ik sluit me hier bij aan...


Ik heb ook nog ff wat uitgerekend, bij gelijke skills zijn soldaten het sterkste, meteen gevolgd door duellanten, dit is dus puur en alleen door de crits :o Misschien niet helemaal eerlijk :unsure:
 

DeletedUser

Goh.. dat ik de woorden eens en jordes ooit in één zin zou gebruiken...

Ik ben het eens met JorDes...
 

DeletedUser

ik ben het er ook mee eens. je kan straks full fortvechter en full duellant tegelijk zijn met de karakterklasse duellant. en dat is oneerlijk tegenover de rest
 

DeletedUser

ik ben het er ook mee eens. je kan straks full fortvechter en full duellant tegelijk zijn met de karakterklasse duellant. en dat is oneerlijk tegenover de rest

soldaten geven een bonus..

vroeger waren er meer soldaten dan duellanten, het ging toch ook over het duelleren? maar die bonus he.. Soldaten hebben een hp bonus die zeker niet mis is, geven een leiderschapsbonus, terwijl duellanten alleen crits geven.

Je kiest je bonus, daar komt het op neer.
 

DeletedUser14705

Niet echt eens.

Ten eerste is fortvechter en duellant even moeilijk te combineren voor een duellant als voor een soldaat.
Vervolgens is er slechts een kans op een kritieke treffers die dan ook beïnvloed wordt door de lp van het doelwit.
En geef toe dat soldaten nog ook wel heel mooi bevoordeeld zijn voor een fg. Mss gerechtvaardigd wegens hun klasse, maar soldaten bestonden ook al toen er nog geen fortgevechten waren...

Klopt, ik ben een duellant maar ik had bij nader inzien toch liever een soldaat geweest. :)
 

DeletedUser

alleen kunnen duellanten net zoveel hitten door de kritieke treffers als soldaten met goedgezette vaardigheden.
 

Deleted User - 308552

Echt waar? Ik heb afgelopen fg niet zoveel gehit als de meeste duellanten hoor, en ik ben LP-bom met skills, dus misschien valt dat toch wel een beetje tegen... :hmf:
 

DeletedUser

1 kritieke treffer van 1000 schade en je hebt 5 rondes van een soldaat gehit ongeveer.
 

DeletedUser

Hier ben ik weer, de altijd klagende JorDes. Waar mij het nu om gaat is de invloed van duellanten op de fortgevechten. Ten eerst, als je even niet goed oplet, vallen ze je lastig voor fortgevechten. Een fortgevecht met de helft van je lp spelen is de helft minder schoten ontwijken dan je normaal zou doen. Maar dan komen we tijdens het fortgevecht, de bonus van duellanten is KRITIEK te treffen. Ik vind 10% van de schoten niet zo erg, maar als je het verdubbelt naar 20% is opeens 1 van de 5 schoten gemiddeld kritiek. Dit vind ik echt veel te hoog, de reden hiervoor is dat er op elke wereld wat je ook wil zeggen er steeds meer lp komt steeds meer en meer lp. Dat ziet ieder helder denkend persoon. Nu is er een duelverandering met de komende update, mikken en uitwijken word meer 'waard' en hier gaan duellanten zeker skills op zetten. Maar toevallig zitten mikken en uitwijken ook nog bij de fortskills! In tegenstelling tot bijv. imago en taktiek... Dit betekent dus dat zij nog beter worden in fortvechten en waarschijnlijk even goed blijven duelleren, dit kan iets verschillen door het wennen aan de update. Het komt er dus op neer dat de duellanten steeds meer en naar mijn mening TE VEEL invloed hebben o pde fortgevechten, want kritiek word steeds belangrijker. Het overkwam mij weer vandaag dat ik met 1300 lp vooraan ga staan en dan een treffer van 560 om de oren krijg. Dat tegen 20 man overleef je niet. Ook vind ik treffers van 1300 echt te overdreven, dat hitten non duellanten in 5 schoten....

Ben ik de enige met deze mening of niet? Brand los! Discussieer!

Ik ben een duellant en 1 op de 10 schoten kritiek is niet zo zeer waar.

Soms raak ik er 23 in 1 fg waaronder geen enkele kritiek of soms doe ik er 10 raak waarvan 6kritieke :)
 

DeletedUser14705

Juist, maar met hun grote lp bonus kunnen de soldaten meer vangen en langer blijven staan.
Op de DT staat op briscoe bijvoorbeeld nooit lp en is zo weggeknald.
Terwijl de ST meestal vol blijft met lp soldaten.

Het is zoals Chriskos zegt, je krijgt toch zelf de keuze welke bonus je wil?
Dan kunnen duellanten ook de bonussen van soldaten bekritiseren.
 

Deleted User - 308552

Dat mogen ze van mij ook, maar open daar een nieuw topic voor aub :rolleyes:

Het hele punt is dat wanneer de aanval 1x in de laatste fase van een fg de DT vol zet met duellanten en de AT vult met mensen met LP, dat de ST elke ronde een kans van (9*0,1)/2 [kans op uitwijken] = ruwweg 45% is dat er een crit geplaatst wordt, als je dan de punt aan de binnenkant verdedigt, heb je volgens mij wel een beetje een probleem... :rolleyes: Persoonlijk vind ik dan 2000 schade al meer dan genoeg (van 2 torens), maar met 1 crit is dat al gauw veel meer...
 

DeletedUser

Ik kan me voorstellen dat het voor mensen met veel LP heel irritant kan zijn:p Maar toch haal ik als avonturier de meeste schade van .NL. Dan valt het denk ik dus wel mee met die bonus van de duellanten.
 

DeletedUser

Ik kan me voorstellen dat het voor mensen met veel LP heel irritant kan zijn:p Maar toch haal ik als avonturier de meeste schade van .NL. Dan valt het denk ik dus wel mee met die bonus van de duellanten.

Robe op w3 zat laatst op 10k+ in zowat de HELFT van de aantal rondes dan waar jij je record mee hebt.. (Gaat snel met 1000+ hits..)

1 goed gevecht en robe stoot makkelijk over je heen .... En hij is de enige duellist die ik een beetje ken, zullen er meer zijn..

Dus, ik denk dat dit argument ongegrond is.
 

DeletedUser

Robe op w3 zat laatst op 10k+ in zowat de HELFT van de aantal rondes dan waar jij je record mee hebt.. (Gaat snel met 1000+ hits..)

1 goed gevecht en robe stoot makkelijk over je heen .... En hij is de enige duellist die ik een beetje ken, zullen er meer zijn..

Dus, ik denk dat dit argument ongegrond is.

Hij raakte iets meer 28 treffers en 6 missers, maar ik raak gewoon minder door mn handvaardigheid skills. En zijn gemiddelde was 384 en mijne 360. Dus het valt wel mee hoeveel hoger dat gemiddelde was. En het aantal rondes was 45 en bij mij 55 ;)
 

DeletedUser

Ik vind dat de duellantenbonus juist iets doet tegen alle lpbommen. Daar zijn er nu wel heel veel van.
 

DeletedUser6801

Jordes heeft weer eens kritiek (whaha, wat een woordgrap)

Jordes, jouw mening is dat de duellanten nu al erg sterk zijn in en bij fortgevechten en jij schat in dat ze na de update nog veel beter zijn dan nu.
Je beredeneerd dat duellanten meer punten op mikken gaan schieten en zo nog sterker zijn in fortgevechten. Echter zal dit verschil miniem zijn. Nu al heeft een gemiddelde duellant echt wel 50 mikken. Stel je verdubbelt dat na de update, dan zal je bij een fortgevecht slecht een bonus op je mikwaarde krijgen van ongeveer 1,5 punten hoger. Waarschijnlijk zal je dit in een gevecht van 55 rondes niet meer dan één of twee hits meer opleveren.
Door update 1.33 zal dus de 'extra bonus voor duellanten' (als ik jouw probleem met de update zo mag verwoorden) in fortgevechten niet erg groot zijn.

De bonus die duellanten nu hebben, vind ik prima. Ik ben bouwer, duellant en soldaat op verschillende werelden. Als ik tussen die drie klasses zou moeten kiezen op fortgevechtbonus, zou ik het moeilijk vinden een keuze te maken. Soldaten hebben hun LP, bouwers zijn op de Btoren oersterk en een duellant doet meestal meer schade.

Overigens is het met de komst van steeds meer LP bommen denk ik erg prettig als een duellant ze af en toe even een toontje lager laten zitten. De kans van 10% is, kan ik je vertellen, niet geweldig groot ;)
Met premium wordt het 20%, maar spelers die dit spel draaiende houden (PA'ers) mogen beloond worden.

Kort gezegd, ik ben het niet met je eens Jordes! ;)

Grz Gangsta
 
Bovenaan