• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Hoe los je deze fg crisis op?

DeletedUser6377

Maxysaus, mag ik misschien westforts van jouw fortskills?

Met 400 lp punten pakken en het 11 rondes uithouden op een punt zou ik graag eens willen zien.

Waar haal je dit vandaan? Zoiets heb ik nog nooit beweerd. Bovendien ben ik nergens een fg'er (en toch zet ik nog steeds zulke prestaties neer), dus mijn skills zijn waardeloos voor je.

Overigens kill, het gaat niet om de puntenberekening maar om wat je nou daadwerkelijk presteert. Ik merk zelf dat die paar extra puntjes een enorm verschil uitmaken. Met 5 extra mik of uitwijk dingen doe ik het al vaak 2x zo goed. En als je hiermee gaat rekenen zie je dat je door die skills bijv. veel meer uitwijkt en als het extra aatnal uitgewijkte schoten in totaal meer schade (hadden kunnen) hebben dan wat je met je extra lp zou kunnen pakken heeft het zin.
Dit is erg lastig te berekenen e.d. maar je kan zelf wel ongeveer nagaan of mijn punt klopt.
 

DeletedUser15342

Niks

Ik denk niet dat het nuggetgebruik in mumbo buitengewoon hoog is in vergelijking met dat van Desperados. (NON-PA FTW)
Hoog level wordt gehaald door samenwerking en ervaring in het spel.

Ik denk wel dat de samenwerking bij fg in mumbo superieur is aan die van desperados. Bij een goed fg worden er harnassen op de markt gezet, en dat geeft al een hele mooie bonus , zonder dat je items uit de shop koopt :)

Btw ja ik zit in mumbo ^^


ERVARING MAN WAAR HEB JE HET OVER :blink::blink::blink::blink::blink::blink::blink::blink::blink::blink:de hogere levels zitten bijna allemaal non-stop te bouwen
 

DeletedUser2343

Twee dingen:

• Zullen we het on-topic houden, berekeningen over FG-skills horen niet in deze discussie thuis.
• Gister nog vergeten te zeggen: Zorg dat mensen je graag willen blijven helpen met FG's. Ik hoor regelmatig dat mensen die Desperados hielpen, ook gelijk door diezelfde Desperados werden geduelleerd vlak na het FG. Tsja...
 

DeletedUser14782

tuurlijk horen die FG-berekeningen hier thuis.
De titel is: hoe los je de FG-crisis op
Ik beargumenteer alleen dat LP te overpowered is. Dat is ook gewoon het probleem op elke premiumwereld
 

DeletedUser15342

huh

Ik denk dat het nuggetgebruik aan beide kanten wel vergelijkbaar is.
En het is niet alleen het verschil in LP, hoewel je daar natuurlijk altijd in zult moeten blijven investeren.

Goede leiders zijn ook belangrijk, en effectieve samenwerking tijdens een FG. Wij vechten daarom altijd met Open Chat, net als op .net, en dat maakt ons veel sterker waar het wissels en overleg aangaat. Zo ga je veel effectiever met je LP om. Onze leiders staan zelf steeds vooraan.

Ook de sfeer is erg belangrijk in de FG-chat. Aardig tegen elkaar zijn, elkaar helpen, niet opscheppen, niet schelden, niet elkaar belachelijk maken. Dan offer je jezelf eerder voor elkaar op.

In onze stad (en ook in Mum) helpen we elkaar constant, zodat we allemaal veel sneller levelen, daar heb je geen nuggets voor nodig hoor. De sfeer is vriendelijk, iedereen draagt z'n steentje bij, er hangt een gevoel van saamhorigheid, het is bij ons altijd gezellig, en iedereen is gemotiveerd.

Bovenstaande is onze kracht, daar steken we veel energie in, en daar zijn we trots op.

Het is niet ons probleem dat andere steden dit niet voor elkaar krijgen. Moeten wij ons nu echt tegen onze beste vrienden keren, omdat de rest er een zootje van maakt?

Ik zou zeggen: bundel je krachten, motiveer je mensen, werk aan je LP, leer samenwerken in een FG, en kom al onze forten maar terughalen. De schuld bij sterke steden leggen is wel de makkelijkste weg, maar lost echt niks op!

maar bella ik zit bij jou in de stad maar ben soms knap irritant volgens jullie ;):p:D:cowboy::donkey:
 

DeletedUser6244

ERVARING MAN WAAR HEB JE HET OVER :blink::blink::blink::blink::blink::blink::blink::blink::blink::blink:de hogere levels zitten bijna allemaal non-stop te bouwen

Bijna allemaal.. Op het feit na dat de enige bouwers in Mumbo Butterfly, John Boone en ik zijn misschien?

Lage reactie van een buck ;)
 

DeletedUser3012

Waar haal je dit vandaan? Zoiets heb ik nog nooit beweerd. Bovendien ben ik nergens een fg'er (en toch zet ik nog steeds zulke prestaties neer), dus mijn skills zijn waardeloos voor je.

Overigens kill, het gaat niet om de puntenberekening maar om wat je nou daadwerkelijk presteert. Ik merk zelf dat die paar extra puntjes een enorm verschil uitmaken. Met 5 extra mik of uitwijk dingen doe ik het al vaak 2x zo goed. En als je hiermee gaat rekenen zie je dat je door die skills bijv. veel meer uitwijkt en als het extra aatnal uitgewijkte schoten in totaal meer schade (hadden kunnen) hebben dan wat je met je extra lp zou kunnen pakken heeft het zin.
Dit is erg lastig te berekenen e.d. maar je kan zelf wel ongeveer nagaan of mijn punt klopt.

Wat is nu je punt?

Full LP is inderdaad niet het beste, maar heel veel VP op FG-skills zetten heeft op den duur ook weinig zin vanwege de formule voor je mik- en uitwijkwaarde. Het verschil tussen 100 en 200 leiderschap is ongeveer 2 puntjes.
VP op FG-skills hebben steeds minder nut, terwijl elke punt op LP evenveel nut heeft.

Jij zit steeds te beweren hoe goed je bent met weinig LP, maar feit blijft dat een FG'er met weinig punten op LP niet optimaal presteert.
 

DeletedUser6377

Wat is nu je punt?

Full LP is inderdaad niet het beste, maar heel veel VP op FG-skills zetten heeft op den duur ook weinig zin vanwege de formule voor je mik- en uitwijkwaarde. Het verschil tussen 100 en 200 leiderschap is ongeveer 2 puntjes.
VP op FG-skills hebben steeds minder nut, terwijl elke punt op LP evenveel nut heeft.

Jij zit steeds te beweren hoe goed je bent met weinig LP, maar feit blijft dat een FG'er met weinig punten op LP niet optimaal presteert.

Hoho, niet te snel van stapel lopen.
Inderdaad kan je vanaf een bepaald niveau beter alles op lp gooien maar dan zit je nog steeds niet boven de 5k lp.
 

DeletedUser3012

Hoho, niet te snel van stapel lopen.
Inderdaad kan je vanaf een bepaald niveau beter alles op lp gooien maar dan zit je nog steeds niet boven de 5k lp.

Hoeveel dan? Leg eens uit hoe je hieraan komt? (en dan niet zoiets van 'ik merk het zelf' of 'bij mij gaat het zo', want dat is geen uitleggen)
 

DeletedUser

Even geheel offtopic ik ben dus lonca, account van omo gekregen en de enige reden dat ik dit forumaccount heb gemaakt is omdat mijn andere helaas een perm ban heeft gekregen(Deze zal het wss ook krijgen :p)
 
komt allemaal wel goed , alles komt altijd op zen pootjes terecht.
Briscoe zoo w9 is toch ook gevallen (tijdens mijn heel lange vakantie:laugh: )

En maxy 2k op punt van een toren(een echt punt niet ST3of 9 bv) is puree na ronde 2

Nee, net terwille van jou vakantie; panthera vloog er toen uit en ik geloof dat jonkie's stad-met-onuitspreekbare-naam er toen bij kwam. Daaruit ondstond er geloof ik een of andere ruzie...
Maar hoeft niet zo te gaan de ils regeren ook al heel lang om arizona kan hier net zo gaan.

Eerlijk gezegd verwacht ik dat niet want er zijn dus wel lonca-figuren nodig om een beetje verzet te bieden :p
 

DeletedUser15849

Even geheel offtopic ik ben dus lonca, account van omo gekregen en de enige reden dat ik dit forumaccount heb gemaakt is omdat mijn andere helaas een perm ban heeft gekregen(Deze zal het wss ook krijgen :p)

Be proud :)
 

DeletedUser

Waar haal je dit vandaan? Zoiets heb ik nog nooit beweerd. Bovendien ben ik nergens een fg'er (en toch zet ik nog steeds zulke prestaties neer), dus mijn skills zijn waardeloos voor je.

Overigens kill, het gaat niet om de puntenberekening maar om wat je nou daadwerkelijk presteert. Ik merk zelf dat die paar extra puntjes een enorm verschil uitmaken. Met 5 extra mik of uitwijk dingen doe ik het al vaak 2x zo goed. En als je hiermee gaat rekenen zie je dat je door die skills bijv. veel meer uitwijkt en als het extra aatnal uitgewijkte schoten in totaal meer schade (hadden kunnen) hebben dan wat je met je extra lp zou kunnen pakken heeft het zin.
Dit is erg lastig te berekenen e.d. maar je kan zelf wel ongeveer nagaan of mijn punt klopt.

Het is algemeen bekend dat je als tank mét skills prima uit de voeten kan met ruim 10K LP. 5K LP kan ook, maar dan ben je geen soldaat, maar een bouwer. Kill geeft je hier een berekening hoe hij aan zijn standpunt komt. Jouw argument: klopt niet, want ik heb het gevoel dat het anders is. Waar zijn jouw berekeningen? Ik zie ze nergens. Ik denk dat Kill4free hier een uitstekende uiteenzetting geeft van zijn standpunt dat je als optimale tank meer dan 10K LP moet hebben. Maar volgens jou is dat "erg lastig te berekenen". Dat is het niet, dat moet je zeggen, omdat je weet dat Kill hier gelijk heeft.

Overigens kill, het gaat niet om de puntenberekening maar om wat je nou daadwerkelijk presteert.
Dit is nu een perfecte drogredenatie. Die puntenberekening is namelijk datgene waardoor je presteert. Jouw prestatie hangt af van puntenberekening. Wat jij daadwerkelijk presteert is leuk, maar dat hangt in de basis af van puntenberekening. Het kan best zo zijn dat je een keer 2 rondes op een punt bent blijven staan met 400 LP, omdat er ook een kansberekening vooraf gaat aan elk schot. Het is in theorie mogelijk om met 100 LP een heel FG op een punt te gaan staan en geen schot te incasseren. Maar dat betekent niet dat je met minder LP beter presteert, want dat is gewoon niet waar.

De oplossing van een eventuele ongelijkheid bij FG's als het gaat om skills is op te lossen door eens flink te gaan blokken met een FG-skillscalculator en daaruit de perfecte builds haalt. Dat kun je als individu doen, maar ook als stad. De builds die nu gebruikt worden komen niet uit de lucht vallen, er zijn mensen geweest die daar best wat werk aan besteedt hebben. Kun je als verliezende groep drie dingen doen:
- De builds van de vijand kopiëren
- Eigen builds bedenken en daarop gaan (re)skillen
- Uitgaan van je huidige kracht en niets veranderen.

Als je van mening bent dat je momenteel een kwalitatieve achterstand hebt, is die laatste niet de beste optie. Wel de gemakkelijkste. Aan u de keuze, stadsleiders.
 

DeletedUser15073

Even fijn terug op het gedeelde van de FG's op Colo.

Mumbo en Buck hebben beide gewoon erg goede samenwerking in de stad en op FG gebied (van wat ik zie/merk), maar daarnaast hebben ze ook zowat de wereld aan kleinere, minder ervaring steden erbij met FG's.
Ik ben zelf maar lekker even stadsloos opdrachten gaan doen op Colo, dus ik weet niet helemaal hoe het nu weer zit met de FG's. Maar het leek mij vaak toch wel dat Mumbo en Buck altijd de hulp hadden van alle kleine steden terwijl ze dat (volgens mij) echt niet nodig hebben :p

Maarja die kleine steden vinden de winnende kant vast erg fijn en de helpende hand van Mumbo+Buck erbij in de deff maakt alles af. Zou denk ik alleen al leukere FG's maken als die massa kleine steden tegen Mumbo en Buck gaan staan.
Dan heb je direct een grotere kant tegen Mumbo en Buck en met de tijd (ervaring opdoen en lvlen) heb je dan vast ook veel leukere FG's :p
 

DeletedUser15127

Een oud beproefd medicijn tegen "sterkere tegenstanders" is ook altijd dubbel-FG's.
Jeuh, 2 keer 1 stad aanvallen (geeneens 2 keer een alliantie, neee, 2 keer 1 stad). Was een tijdje geleden al, maar morgen is het weer raak. \o/

Dapper en bravo, goed bezig qua we-willen-allemaal-leuke-FG's-maar-de-schuld-ligt-bij Mumbo Jumbo (en niet zeuren over die minuut verschil, gewoon F5en, doet iedereen) (en anders stuur je een excuus-TG dat er 1 niet door gaat).

Niets van dat alles, we zullen zien.
Bring it on
 

DeletedUser15619

Als je leuke FG's wilt moet je hulp vragen aan mensen en ze zelf te hulp staan
leuke FG's krijg je door 1 groot FG
Niet door zielig te doen en 2 Forten tegelijk aan te vallen
Creëer veel contacten met veel steden
val 1 FG aan en zorg dat ook iedereen van eigen ally er staat
bijna nooit is een FG vol omdat heel veel mensen van Desperados zelf niet mee doen met eigen FG's en de mensen van Mumbo en Buck wel

Kijk naar je leden en spreek die aan
Dan heb je volle att of def en dan is het veel leuker

en Hoodoo, we gonna give them hell tomorrow :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan