• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

veldslagen

Moet dit idee er komen?

  • Ja

    Stemmen: 51 78,5%
  • Nee

    Stemmen: 14 21,5%

  • Totaal aantal stemmers
    65
  • Enquête gesloten .

DeletedUser

misschien is het handig als bondgenoten kunnen meedoen, anders kunnen bondgenoten de hele tijd dezelfde stad van elkaar aanvallen als hun nog geen veldslag hebben gedaan.
 

DeletedUser

misschien is het handig als bondgenoten kunnen meedoen, anders kunnen bondgenoten de hele tijd dezelfde stad van elkaar aanvallen als hun nog geen veldslag hebben gedaan.

dat was ik idd vergeten, bedankt voor het melden :).



Veldslagen


Veldslagen zijn qua gevechten ongeveer hetzelfde als fortgevechten, maar met enkele verschillen:
  • Je kan maar met 1 stad aanvallen en verdedigen.
  • Er zijn voor de stad alleen maar punten te winnen, maar geen forten.
  • Er zullen andere vaardigheden tellen.
  • En er zullen verschillende soorten mappen zijn.


Maar, wat nu als je geen forten kan winnen, waarom zou je dan geld steken in zo'n veldslag ?

Daarop bedacht ik het volgende:
Een nieuwe puntentelling in de steden ranglijst.
Er worden veldslag punten aangerekend,
Dus: een stad start een veldslag tegen een andere (alleen de leden van deze steden kunnen meedoen met het gevecht) dan zal de winnaar van de veldslag met punten gaan lopen. De verliezers zullen de helft van de punten in aftrek krijgen.

Een voorbeeld (!) van puntentelling.
  • De stad krijgt op zijn minst 1000 punten voor de overwinning.
  • Dan nog de schades gedeeld door 2 .
  • Voor elke vijandige speler die flauwvalt nog eens 100 punten.
  • En dan nog eens alles delen door 2.


Hier een voorbeeld van de puntetelling:
stad 1 valt stad 2 aan.
In totaal heeft stad 1; 18 000 LP en 15 leden stad 2 heeft 15 000 LP en 13 leden.
Stad 1 wint het gevecht, alle leden van stad 2 zijn flauwgevallen, stad 1 zelf heeft 11 flauwvallers en nog maar 2500 LP over (<-- dat doet er eigenlijk niet toe).
Dan krijgen stad 1 in totaal : 4900 veldslag punten. Deze worden bij het totaal aantal stadspunten bijgerekend., de verliezende stad krijgt -2450 veldslag punten, je kan wel nooit onder nul gaan !



welke steden kunnen elkaar uitdagen ?
  • Enkel steden vanaf 40 000 punten kunnen meedoen, je kan alle steden die
    10 000 punten meer of minder hebben als jouw uitdagen.
  • Bondgenoten kunnen elkaar niet uitdagen.
  • Een stad, kan maar 1 keer om de 24 uur een andere stad uitdagen
  • Een stad, kan maar 1 keer om de 24 uur worden uitgedaagd.

bv:
Een stad heeft 43 000 punten, dan kan die stad steden aanvallen die tussen de 40 000 en de 53 000 punten heeft.




Welk worden de drie verschillende mappen ?
ik heb verschillende ideeën in mijn hoofd, als dit idee over het algemeen goed wordt gekeurd, zal ik ze wel uitwerken. gelieve hier dus nog geen commentaar op te geven ! (Ik heb ook meer ideeën dan drie, alleen de beste zal ik uitwerken).

dit zijn enkele ideeën:
  • Tussen 2 schepen .
  • In een vallei.
  • In een canyon.
  • In een stad.
  • In de woestijn.
  • In de jungle.
  • Een brug
  • Op een echt slagveld


Vaardigheden:
Dit zal van de map afhangen.

Karakterbonus:
Dit mogen de Dev's zijn doen als het een goed idee is, ik wil wel helpen met een paar dingen ,als ze willen natuurlijk.
 

DeletedUser

mooi uitgewerkt.. vind alleen wel dat we het bij forten moeten houden.
 

DeletedUser

nog een ideetje, om dit aantrekkelijker temaken kun je ook misschien dingen vinden en XP ervoor krijgen, de meeste spelers doen namelijk ook fort gevechten omdat zij er XP en soms wapens en dingen van krijgen en omdat het geen arbeidspunten kost.

ik vind dit een leuk bedacht idee, en voeg dus afentoe toevoegingen toe die dit meer complexer maken, zeg maar als je de toevoegingen die ik zeg goed vind.
 

DeletedUser

nog een ideetje, om dit aantrekkelijker temaken kun je ook misschien dingen vinden en XP ervoor krijgen, de meeste spelers doen namelijk ook fort gevechten omdat zij er XP en soms wapens en dingen van krijgen en omdat het geen arbeidspunten kost.

ik vind dit een leuk bedacht idee, en voeg dus afentoe toevoegingen toe die dit meer complexer maken, zeg maar als je de toevoegingen die ik zeg goed vind.

dat stond er in de eerste post in, maar, omdat ik zeg dat het lijkt op forgevechten, dacht ik dat iedereen wel begreep dat je ook xp kan krijgen en dingen vinden :laugh:

ma, dat was dus idd het idee ;)
 

DeletedUser

wel, er is geen commentaar meer, dus kan ik het laten vertalen :D
 

DeletedUser

ik vind dit wel een leuk idee maar met welk beweeg- / schietsysteem dan? zelvde als fortgevechten?
5/5 :)
 

DeletedUser

bwa niet echt, als de dev's er later om vragen, mag dat altijd natuurlijk ;D
 

DeletedUser

misschien zoals bij duels zorgen dat je niet steeds de zwakken kan dueleren, maar dat je slechts tussen bv. een radius van 10000 veldslagpunten kan veldslagen houden.

anders gaan steden steeds tegen andere steden veldslagen houden tegen steden dat er niet veel van kunnen.
 

DeletedUser

misschien zoals bij duels zorgen dat je niet steeds de zwakken kan dueleren, maar dat je slechts tussen bv. een radius van 10000 veldslagpunten kan veldslagen houden.

anders gaan steden steeds tegen andere steden veldslagen houden tegen steden dat er niet veel van kunnen.

Asjeblieft zeg, ik wil hier niet eens meer op antwoorden, lees de andere reacties en je vindt de uitgewerkte versie -,-
 

DeletedUser

misschien zoals bij duels zorgen dat je niet steeds de zwakken kan dueleren, maar dat je slechts tussen bv. een radius van 10000 veldslagpunten kan veldslagen houden.

anders gaan steden steeds tegen andere steden veldslagen houden tegen steden dat er niet veel van kunnen.

dit idee, is zoals vieze harry zegt, er al lang ingebouwd, al van het begin ;D.

verder, is het idee idd al vertaald.
 

DeletedUser

ik dacht dat dat was bedoelt voor de stedenpunten, ik snap het even niet meer :hmf:

never mind :unsure:
 
Bovenaan