een paar dingen van mij:
ik zou zeggen
dat een kanon om mde 2 ronden kan schieten (was al gezgt)
dat je max. 10 kanonnen kan hebben
dat een kanon 1 persoon plaats kost (je kan bijv. 10 persoenen mee laten
doen, of 1 kanon, en 9 personen)
dat de persoon die het kanon 'bedient' maar 50% van zijn lp heeft
dat het kanon de ander 50% krijgt (je kan het kanon met een ander kanon
kapot schieten)
en over de verschillende kanonnen miss dit:
je moet kanonnen laden vor het gevecht (er producten in stoppen)
je hebt 2 soorten kanonnen:
12, en 20 ponder (ik zeg maar iets)
12 ponder schiet om de ronde, 20 ponder eens in de drie ronden.
12 ponder kost 1 dynamiet per schoet, 20 ponder 2.
12 ponder kan alleen een vijnadig kanon raken, een 20 ponder raakt ook de bediener
12 ponder minder schade en minder schade radius (bijv. schade in 2x2 vakjes), 20 ponder meer schade en grotere radius (bijv. 3x3 vakjes)
12 ponder kan tot 10 vakjes vooruit schieten, 20 ponder tot 15(getallen moeten anders)
de kanonnen kunnen alleen op de laatje rij staan (voor aanvallers) en vor verdedigers overal(binnen/ op de muren van het fort
je kunt met een geweer geen kanon beschadigen, wel de bediener (miss 80% kans)
zie hier mijn bijdrage, mag van alles in geschrapt/verbeterd worden, of je vindt het gewoon goed.
de verschillende kanonnen per level:
Level 1:
katapult
12 pond Ordnance Rifle
level 2:
24 pond Ordnance Rifle
12-ponder Parrott geweer
level 3:
24-ponder Parrott geweer
12-ponder Howitzer
level 4:
24-ponder Howitzer
12-ponder "Napoleon"
level 5:
24-ponder "Napoleon"
Rhenenboy’s 30 ponder (edel)