• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Wereld 9 ook kapot?

DeletedUser7902

ach het valt allemaal nog vrij goed mee op briscoe, maak je niet druk man :p
 

DeletedUser

Nou, omdat dit toch een soort W9 Discussie topic is geworden ga ik hier maar even mijn mening over de fortgevechten geveN:)

De fort zijn de afgelopen week/weken een beetje achteruit gegaan. Eerst pakt BZ een paar forten van HEROES af(die verzwakt waren door het leaven van Cahokia) en ook de gevechten waar BZ-puerto niet direct bij betrokken zijn zijn achteruit gegaan door een paar factoren. Nu schuif ik de schuld niet bij BZ-Puerto maar probeer ik alleen maar een mening te geven, het is gewoon even niet goed bezig.

Ikzelf denk dat de gevechten er behoorlijk op achteruit zijn gegaan omdat HEROES sterk verzwakt is en dus niet meer echt weerstand kan bieden. Normaal stond HEROES in een FG altijd tegenover BZ, maar nu is dat dus een stuk minder.

BZ kiest altijd een kant bij een fortgevecht, en puerto als fort bg gaat dan in een logische reactie met mee. Ze willen natuurlijk met BZ samen vechten. Maar doordat BZ-Puerto aan een kant staat raken de gevechten juist uit evenwicht.

Een voorbeeld hiervan is het gevecht van Quitaque op 26 maart. Quitaque is voor wat ik weet geen fortvechter stad, en werkt gewoon flink geholpen door BZ-puerto. Ook vandaag weer was het zo dat BZ-puertoo in de deff stond en dat de deff ook makkelijk won. Het lijkt wel alsof de kant waar BZ-puerto staat, de kant is die wint. Het haalt de fun gewoon uit de fortgevechten jongens! We willen toch leuke fortgevechten? Als BZ-Puerto nou geen kant zou kiezen bij een fg zou het er een stuk leuker op worden. Ik heb eigenlijk niks tegen BZ-Puerto maar op dit gebied kunnen jullie jezelf gewoon verbeteren.

Ik heb in een beetje globale lijnen mijn mening hier gegeven en ik hoop dat het duidelijk is:p

Grtz lonca

P.S. sorry voor de taalfouten etc maar het is een beetje laat voor mijn gevoel en dan ga je dus vanzelf fouten maken
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser14705

Oh pfff scorpion, op die manier weerleg je niets.

Het blijkt toch duidelijk dat de lijn BZ-Puerto beslist wie een FG wint of verliest?
Dat is zoals lonca al zei, geen mening: we oordelen en veroordelen niet...
We doen louter een vaststelling. :)
 

DeletedUser6244

En die vaststelling klopt helemaal... BZ-Puerto besluit gisteren de verdediging te kiezen, en de aanval wordt afgeslacht. Wie kan zich nog verzetten tegen bz-puerto ? Heroes ? BSP ? WAF ? Allemaal niet...
Wanneer heeft bz-puerto voor het laatst een FG verloren? 1 februari kom ik uit,
De Uilenboom. En daar valt Rougn Aussies aan, dus daar zaten ze nog niet bij elkaar in een BG. Dat is bijna 1 maand geleden... Overmorgen bij het fortje dat jullie dan veroveren een jubileum vieren? :hmf:
 

DeletedUser12045

En die vaststelling klopt helemaal... BZ-Puerto besluit gisteren de verdediging te kiezen, en de aanval wordt afgeslacht. Wie kan zich nog verzetten tegen bz-puerto ? Heroes ? BSP ? WAF ? Allemaal niet...
Wanneer heeft bz-puerto voor het laatst een FG verloren? 1 februari kom ik uit,
De Uilenboom. En daar valt Rougn Aussies aan, dus daar zaten ze nog niet bij elkaar in een BG. Dat is bijna 1 maand geleden... Overmorgen bij het fortje dat jullie dan veroveren een jubileum vieren? :hmf:

ik kom 25 maart uit :p
 

DeletedUser12045

maar je hebt wel een punt,bz en puertoo staan altijd aan dezelfde kant en dit zijn duidelijk de 2beste fg steden,geen twijfel mogelijk.Als zij def kiezen kan je beter niet komen aanvallen want je verliest toch
 

DeletedUser

Nou, omdat dit toch een soort W9 Discussie topic is geworden ga ik hier maar even mijn mening over de fortgevechten geveN:)

De fort zijn de afgelopen week/weken een beetje achteruit gegaan. Eerst pakt BZ een paar forten van HEROES af(die verzwakt waren door het leaven van Cahokia) en ook de gevechten waar BZ-puerto niet direct bij betrokken zijn zijn achteruit gegaan door een paar factoren. Nu schuif ik de schuld niet bij BZ-Puerto maar probeer ik alleen maar een mening te geven, het is gewoon even niet goed bezig.

Ikzelf denk dat de gevechten er behoorlijk op achteruit zijn gegaan omdat HEROES sterk verzwakt is en dus niet meer echt weerstand kan bieden. Normaal stond HEROES in een FG altijd tegenover BZ, maar nu is dat dus een stuk minder.

BZ kiest altijd een kant bij een fortgevecht, en puerto als fort bg gaat dan in een logische reactie met mee. Ze willen natuurlijk met BZ samen vechten. Maar doordat BZ-Puerto aan een kant staat raken de gevechten juist uit evenwicht.

Een voorbeeld hiervan is het gevecht van Quitaque op 26 maart. Quitaque is voor wat ik weet geen fortvechter stad, en werkt gewoon flink geholpen door BZ-puerto. Ook vandaag weer was het zo dat BZ-puertoo in de deff stond en dat de deff ook makkelijk won. Het lijkt wel alsof de kant waar BZ-puerto staat, de kant is die wint. Het haalt de fun gewoon uit de fortgevechten jongens! We willen toch leuke fortgevechten? Als BZ-Puerto nou geen kant zou kiezen bij een fg zou het er een stuk leuker op worden. Ik heb eigenlijk niks tegen BZ-Puerto maar op dit gebied kunnen jullie jezelf gewoon verbeteren.

Ik heb in een beetje globale lijnen mijn mening hier gegeven en ik hoop dat het duidelijk is:p

Grtz lonca

P.S. sorry voor de taalfouten etc maar het is een beetje laat voor mijn gevoel en dan ga je dus vanzelf fouten maken

Puerto is echt niet de "bitch" van BZ zoals je het beschrijft hoor ;) We zijn meer gelijke partijen (ook al heeft BZ meer mensen) die het profijt van elkaar samenwerking inzien en elkaars samenwerking erg waarderen, gezien er nog nooit een enkele vorm van ruzie of wat dan ook voorgevallen is. BZ weet wat Puerto gaat doen bij een FG, en andersom precies hetzelfde.

Daarbij viel men Heroes ook genoeg aan in de periode dat ze enorm sterk waren, niet om te profiteren van de relatieve kwetsbaarheid op dit moment. Ik vind dit persoonlijk meer een poging om BZ en Puerto af te schilderen als een club die puur voor de fortjes op jacht gaat.

Ergens voelt dit wel als gerechtigheid, want nadat wij als Puerto ons bondsgenootschap verbraken met Triple A, kregen we veel bagger over ons heen en hebben we het een hele tijd met erg zwakke opkomsten moeten doen. In die periode was Triple A superieur, vooral qua opkomsten. Sinds die tijd zijn we, na goed overleg, close gaan samenwerken met Briscoe Zoo en paar andere steden. Een samenwerking die zelfs nu nog erg prettig verloopt. Nu is deze samenwerking (te) sterk, en moet je in feite zelf het initiatief nemen de keuze te maken om uit elkaar te gaan terwijl Triple A destijds genoot van de superioriteit. Ik weet dat dit een hele tijd terug is, maar zo werkte het wel destijds..

Ook kan ik me nog die "discussies" herinneren in de countrychats waarin (ex) Triple-A'ers en andere mensen, (ik noem geen namen, de personen in kwestie weten het zelf wel) dingen riepen dat je een noob was, dat Puerto niks voorstelde zonder BZ, "god schenk me een GG zodat ik die Puerto'er een kogel dwars door zijn kop schiet" etc.. We kregen ook een telegram te zien waarin de leiding van Triple A aanspoorde om die, insert nasty word here, Puertoos aan te pakken in het komende fortgevecht. Er zal vast iemand het laatste tegenspreken in dit topic, maar het was echt zo triest gesteld op dat moment.

Paar van die mensen verwijten je nu dat je te sterk bent, en je zou in feite hun wens moeten opvolgen, wat me totaal tegen het verkeerde been stoot. Die mensen hebben in mijn ogen totaal geen recht om iets te mogen verwachten van degenen die ze met plezier vernederden/uitdaagden.

Maar nu hebben "wij" in feite erg veel macht, en ik zie het scenario al aankomen dat MOCHTEN BZ en Puerto hun banden verbreken, dat een andere partij daar misbruik van maakt gezien ze wel erg veel van die dominantie zullen genieten. Het is ook maar net de vraag of er dan geen partij komt die misbruik maakt van de situatie en zelf een erg sterke partij samenstelt. Ook is het dan maar afwachten of die mogelijk partij ook zo deftig is om te beseffen dat het balans van Briscoe verstoord wordt, want in feite moeten ze helemaal niks, hetzelfde als "wij" op dit moment hebben.

Dat geheel terzijde, binnen Puerto zijn we ook al een tijdje geleden tot de conclusie gekomen dat BZ + Puerto behoorlijk sterk is. We zijn dan ook intern aan het overleggen of we iets gaan veranderen, en eventueel hoe we dit gaan doen. Maar het scenario dat ik hierboven beschreef, dat bij een eventuele breuk een andere partij doodleuk als "Goliath" gaat opereren met lak aan de rest, zien we niet echt zitten. Daarbij levert iedere optie flink wat nadelen met zich mee en nemen we de tijd om een zo doordacht mogelijke beslissing te nemen.

Zoals al eerder gezegd werken we prettig samen met paar steden, en ik weet zeker dat een vriendschappelijk beëindiging van de huidige samenwerking weinig commotie zou opleveren. Maar we nemen liever een doordachte beslissing, en betrekken sowieso eerst de steden die tot die groep horen bij die beslissing voordat we de knoop doorhakken. De steden die met ons wilden samenwerken toen wíj het moeilijk hadden..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser12045

Misschien is dit wel een redelijk idee waar volgens mij iedereen mee tevreden is,de gevechten die BZ of puertoo zelf start of de gevechten waar het fort van BZ of puertoo is vechten jullie aan dezelfde kans (redelijk logos eigenlijk),maar misschien kunnen jullie bij andere fg's overleggen welke kant jullie nemen endan een beetje opdelen,mij interesseert het mij niets dat jullie alle forten relatief makkelijk winnen,maar als je dan bij fg's waar je niets mee te maken hebt een ally geen totaal nadeel geeft,ben ik en vele andere zeer tevreden :D
 

DeletedUser

Dat jullie sterk zijn is wel bekend ja, maar zoals kraters al zegt staan jullie heel vaak aan dezelfde kant. Ook gisteren stonden jullie allemaal in de deff en kon deze deff makkelijk winnen;) Het gaat me er eigenlijk meer om dat jullie je verdelen in de fortgevechten, dat kan het wat leuker maken lijkt mij. Die samenwerken tussen BZ-puerto samen is nu inderdaad heel sterk maar er moet zich gewoon een 2e blok vormen nu denk ik.
 

DeletedUser14705

Ik mis bepaalde historische achtergronden om referer's woorden helemaal juist te situeren.
Dominantie van Triple, zegt me niets. Puerto die samengewerkt heeft met Triple lijkt me water en vuur...

Ik heb ook zowel in Panthera gezeten en even in Puerto. Moet toegeven dat het inderdaad verbazend is hoe jullie altijd op één lijn zitten, ondanks dat jullie geen fora delen en dergelijke.

Zelf heb ik jullie nooit vernederd of beschimpt of iets dergelijks.
Hoedanook zou het mooiere gevechten opleveren als puerto en Zoo niet steeds aan dezelfde kant gingen staan ... tenminste bij gevechten waar jullie weinig mee te maken hebben. :p
Maar uiteraard komt dit nu uit de mond van iemand wiens aanval gisteren werd ingemaakt door deze twee samen en een handvol heroes.

Tenzij er een waardig alternatief plots zou opstaan om de handschoen tegen jullie op te nemen, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.
Misschien is het wel aan de partijen die nu klagen om even wat bonden te smeden, maar daarvoor heeft Blitz nu even niet de juiste reputatie. :(

Nu goed, als mensen zoals referer en Henry hun vaardigheden op LP omskillen naar 'met dieren omgaan', zou dat ook volstaan. :laugh:
 

DeletedUser12045

deze wereld is dus niet kapot,zeker niet na dat fantastische fg van daarnet,feil def ;)
 

DeletedUser14977

Leuke wereld zeg, allemaal tegen Heroes.

Als Puerto bij BZ weg zou gaan dan is BZ nog steeds de grootste BG met 6 steden, dus begrijp niet waarom jullie die nog steeds zo nodig moeten helpen.
Als jullie weg zouden gaan dan wil er echt wel een stad zich bij jullie aansluiten en om er dingen bij te halen wat maanden geleden is gebeurt lijkt me ook niet zoveel nut te hebben, dat kan ik anders ook wel.


Maar wens jullie allemaal veel speelplezier
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Bij ons geldt het zelfde als wat referer mooi verwoordde.

Ook wij willen leuke fgen. En beseffen ons dat wij op het ogenblik een van de sterkste partijen op briscoe zijn.
Maar het is vanaf het begin altijd op en neer gegaan wie de overhand had.

Nu sommige bgs uit elkaar zijn gegaan of verminderd in actieve fgers is de overhand weer aan onze zijde. Maar jullie oplossing hiervoor (dat bz en puertoos maar uitelkaar moeten gaan) lijkt mij niet de beste oplossing.
Wij zijn niet uitelkaar gegaan op het moment dat het slechter ging met onze fgen toen heroes en triple a de krachten bundelde.

Mij valt op dat de overige bgs bij een slechtere periode uitelkaar gaan of drastische maatregelen treffen waardoor de leden vertrekken.
Wij en dan spreek ik over bz hebben ook moeilijke tijden gehad, maar onze kern is altijd het zelfde gebleven en we luisteren als leiding ook naar onze leden(ik beweer niet dat het elders niet gebeurd)

Met gevechten waar wij niets mee hebben probeer ik de "zwakste partij" te steunen en dus hun kant te kiezen. Dat dan ook puerto daar komt helpen lijkt mij omdat zij het zelfde redeneren. Zie de run op wpe hun fortjes na het uit een vallen van strong fist.
Maar heb ook genoeg gevechten gezien waar puerto en zoo tegen overelkaar stonden.

Ik denk dat er een paar steden weer de krachten moeten bundelen en een solide bg moeten vormen die niet bij een verlies weer uitelkaar brokkelt.
En niet telkens ons verwijten dat er door incompetent leiden van steden/bgs de wereld briscoe kapot gaat of iig de fortgevechten. Steek de hand ook eens in eigen boezem.

Groetjes Jeff
 

DeletedUser6244

Klopt, de kern van BZ is heel sterk, die zullen er ook altijd blijven denk ik...

Maarreh, als jullie telkens beide de zwakste partij kiezen, kun je dan niet iets afspreken dat jullie een andere kant kiezen? Want zo veranderd de zwakste al snel in de sterkste partij... :p
Ennuh, Nature, je kan nu telkens blijven zeggen dat Puerto weg moet van BZ, maar het helpt ook niet als je steden zelf weg gaat jagen uit je BG... Zoals Strat zegt, steek de hand ook een in eigen boezem.

Ook is BZ leiding veel stabieler, op het begin verloren ze 10 gevechten achter elkaar, maar ze bleven gewoon doorgaan. Nu verliest Heroes een aantal forten, en de helft van de leiding is ineens 'niet meer actief', of daar 'maken de forten niet meer uit', of 'die even willen rusten'. Dat heb ik allemaal niet gezien bij BZ, doorzettingsvermogen heeft hun naar de top geholpen, en Heroes geeft gewoon meteen op (tja het wordt anders verwoord, zoals hierboven, maar daar komt het op neer).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

triple a was al een fout op zich, net zoals alle andere "2/3 steden clubs die een bg aangaan met de sterkste of een na sterkste om toch maar de boel veilig te stellen".
 

DeletedUser

Al 12 dagen zonder verovering van een fort:up:
Volgens mij is dat een record in briscoe?
 
Bovenaan