• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

[Vraag aan Marco/Verzoek]

marco's functie is doorgeven wat wij zeggen aan inno.
in hoeverre daar rekening mee wordt gehouden, daar kan hij weinig aan doen denk ik. en hij heeft ook gezegd: 'hoe ingrijpender, hoe minder waarschijnlijk'
 

DeletedUser15026

Ik wacht nog steeds op dat idee van een kampement geloof ik. Prachtig, dat klonk als muziek in mijn oren. Patrix had dat bedacht geloof ik. 's Middags een klein fg. Een eigen klein fortje met 1 toren in het midden. Met zo iets krijg je ook actiefheid terug. Zeker omdat op bijna geen enkele wereld er nog leuke fg's zijn. W9 wordt steeds inactiever (helaas) en Colo is nog nooit een leuk of spannend fg geweest. Andere werelden zijn sowieso niet vaak fortgevechten.
Kortom: Doe mij dat idee van kampement maar, en idd werelden samenvoegen voor meer actiefheid. Wel vind ik dat je de kans moet krijgen om spullen naar een andere account te zetten. Want wat kan dat nou kwaad??
 

DeletedUser6377

Ik wacht nog steeds op dat idee van een kampement geloof ik. Prachtig, dat klonk als muziek in mijn oren. Patrix had dat bedacht geloof ik. 's Middags een klein fg. Een eigen klein fortje met 1 toren in het midden. Met zo iets krijg je ook actiefheid terug. Zeker omdat op bijna geen enkele wereld er nog leuke fg's zijn. W9 wordt steeds inactiever (helaas) en Colo is nog nooit een leuk of spannend fg geweest. Andere werelden zijn sowieso niet vaak fortgevechten.
Kortom: Doe mij dat idee van kampement maar, en idd werelden samenvoegen voor meer actiefheid. Wel vind ik dat je de kans moet krijgen om spullen naar een andere account te zetten. Want wat kan dat nou kwaad??

Nee, dat idee is destijds ook al compleet afgemaakt.
 
Dat is geen antwoord op zijn vraag.

Als Marco er niets aan kan doen, moet het niet eens hier gepost worden. Het wordt hier gepost met [Vraag aan Marco/Verzoek], dat lijkt me met de reden dat de maker van dit topic antwoord van Marco wil. Deze is nog steeds niet geweest dus 'ik zeg daar wat van'. Of Marco er iets aan kan doen is een tweede, in eerste instantie wordt een reactie verwacht.
 

DeletedUser15449

Gewoon een nutteloos topic ;) Je kan beter het e-mail adres van Marco vragen :p
 

DeletedUser3012

Als Marco er niets aan kan doen, moet het niet eens hier gepost worden. Het wordt hier gepost met [Vraag aan Marco/Verzoek], dat lijkt me met de reden dat de maker van dit topic antwoord van Marco wil. Deze is nog steeds niet geweest dus 'ik zeg daar wat van'. Of Marco er iets aan kan doen is een tweede, in eerste instantie wordt een reactie verwacht.

Als ik Marco was zou ik na zo'n sarcastische vraag als onderstaande niet eens antwoord willen geven.

Waar blijft onze 'Actieve' Marco dan?

Probeer het eens op een vriendelijke manier. Als dat niet te moeilijk voor je is.
 
Als ik Marco was zou ik na zo'n sarcastische vraag als onderstaande niet eens antwoord willen geven.



Probeer het eens op een vriendelijke manier. Als dat niet te moeilijk voor je is.

Ooh ging het dáár om. Ach wat spijt het me zeer, het was niet de bedoeling om bot over te komen, ik was gewoon nieuwsgierig naar de mogelijkheden die Marco weet.
 
ik geloof dat marco betaald wordt om te luisteren naar de mogelijkheden die je zelf aanbiedt, en niet om er zelf te bedenken :p
bovendien kan hij die dan nog niet meteen laten uitvoeren lijkt me, inno heeft wss meer dan 20 cm's en die va de nl zal wel niet zo veel invloed hebben gezien ons spelersaantal
 
Samenvoegen van werelden is mijns inziens geen goede oplossing voor het probleem van te weinig spelers, het zal het probleem mogelijk zelfs vergroten. Mensen zijn van nature competitief, als ze al bij voorbaat zien dat ze geen kans hebben om mee te draaien in de top of in ieder geval subtop, zullen ze minder snel geneigd zijn om het spel actief te gaan spelen. Wanneer je werelden gaat samenvoegen zorg je er toch echt voor dat er veel level 120 spelers komen.

"De" oplossing zou zijn om ervoor te zorgen dat nieuwe spelers dit spel leuk vinden, en het dus makkelijk en leuk is om te beginnen. Ik denk zelf dat Innogames daar goed mee op weg is met een nieuwe tutorial en het nieuwe arbeidsysteem dat met 2.04 zal worden geïntroduceerd, aangezien dat arbeidsysteem een stuk makkelijker werkt dan het huidige systeem (levels of arbeidspunten ipv alleen maar arbeidspunten). Hierdoor worden ook irritaties vermeden zoals "Ik heb deze opdracht, maar ik kan de arbeid niet doen :(", welke er ook mede voor zorgen dat een speler eerder geneigd is met het spel te stoppen, om dat deze speler vastloopt in het spel.
Het nieuwe arbeidssysteem is in mijn ogen een "Easy to learn, hard to master" principe. Je hebt snel door hoe het werkt, maar als je het goed wilt doen zal je er tijd en moeite in moeten investeren (all jobs build bijvoorbeeld). Dit is goed voor zowel de beginners als gevorderde spelers.

De enige hindernis is momenteel nog de fortgevechten. Fortgevechten zijn leuk, zeker voor nieuwe spelers. Het probleem is echter dat er bij fortgevechten vaak wordt gekozen voor de spelers met een wat hoger level, wat overigens begrijpelijk is, aangezien die het al kennen en wat betere wapens/levenspunten hebben. Een nieuwe speler zal hierdoor minder vaak meedoen met fortgevechten, terwijl deze juist kunnen bijdragen aan dat de speler zich thuis gaat voelen in de community en bij zijn stadsgenoten. Mogelijk dat een volgende update de forten dusdanig aanpast dat ook kleinere spelers een kans krijgen, maar dit valt nog te bezien.

Een spel heeft nu eenmaal zijn ups en downs met spelersaantallen, dat is gewoon natuurlijk. Ik vermoed dat er in het begin veel spelers via Tribalwars dit spel zijn gestart (ik in ieder geval wel), en het gewoon even wilde proberen. Sommigen vonden het leuk en bleven wat langer, anderen stopten vrijwel direct. Van degenen die toen wat langer bleven is momenteel ook wel een deel gestopt, maar doordat er over de jaren heen steeds spelers bij kwamen hebben we nu toch nog een leuk aantal spelers over. Op een gegeven moment heb je ook wel het maximaal aantal mensen bereikt dat een spel kan proberen, de doelgroep heeft immers maar een bepaalde grootte.

Vroeger waren dit soort spellen nog redelijk nieuw, en kwamen er dus ook meer mensen om dit te proberen. Tegenwoordig zijn er al meer van dit soort spellen, en zijn er dus voldoende alternatieven voor mensen die eens wat anders willen proberen, en dit spel iets saaier vinden. De drempel om er mee te stoppen is hierdoor iets lager komen te liggen, en dus stoppen er wat meer mensen.

tl;dr: Ik denk dat er met 2.0 een goed begin is gemaakt voor een frisse start, en een instroom van nieuwe spelers, mits er nog wat kleine aanpassingen worden gedaan waar ze vast en zeker mee bezig zijn.
De wereldindeling zoals deze nu is vind ik eigenlijk prima (5 actieve werelden en w4), hoewel w4 wat mij betreft ook wel weg mag, die is nogal inactief.
 
Bovenaan